واکنش وزارت خارجه به سخنان رئیس جمهور آذربایجان؛

مانورِ کشورمان در مرزهای شمال‌غرب موضوعی حاکمیتی است/ ایران حضور رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز‌های خود را تحمل نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تعجب از اظهارات رئیس جمهور آذربایجان تصریح کرد: حضور رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهایمان را تحمل نمی کنیم.

مانورِ کشورمان در مرزهای شمال‌غرب موضوعی حاکمیتی است/ ایران حضور رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز‌های خود را تحمل نمی‌کند

سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مطالب بیان شده از سوی رئیس جمهور آذربایجان در فضای رسانه‌ای، اظهار کرد: در حالی که روابط خوب و محترمانه‌ای میان دو کشور وجود دارد و مسیر‌های معمول ارتباطات میان دوطرف در بالاترین سطح وجود دارد، بیان آن به این شیوه مایه تعجب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این زمینه و موضوعات دیگر مرتبط با آن، در دیدار دو وزیر امور خارجه در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، رایزنی‌های جدی و دقیقی صورت گرفت و توافق شد در یک بستر مناسب این گفت‌وگو‌ها ادامه پیدا کند.

خطیب زاده در ادامه خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت خود با هرگونه اشغال سرزمینی را اعلام داشته و بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشور‌ها و مرز‌های شناخته شده بین المللی تاکید کرده است. ضمن آنکه رعایت حسن همسایگی و همجواری از مهمترین موضوعاتی است که انتظار می‌رود از سوی همه همسایگان مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص مانور انجام شده ازسوی کشورمان در مناطق مرزی شمال‌غرب تاکید کرد: این یک موضوع حاکمیتی است و برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می شود. البته روشن است که جمهوری اسلامی ایران، حضور هرچند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز‌های خود را تحمل نخواهد کرد و دراین رابطه هر اقدامی را که برای امنیت ملی خود لازم بداند انجام خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • عباسی
    0

    دیگه وقتشه آذربایجان به مام وطن برگرده .

  • فریبرز
    0

    بزنید بتروکنید این آذربایجان خودسر را ، این الهام علی اف جیره خوار اسراییل کثافت را ،حرف زیادی بزند آذربایجان شمالی ما میشود تاماااام

  • محسن
    0

    از نتایج تیم دیپلماسی ظریف

  • ناشناس
    0

    آذربایجان پاره تن ایران است وباید به سرزمین اصلی برگردد،، اسراییل هم میخواهد با گل آلود کردن آب ماهی بگیرد که کورخوانده اسراییل میخواهد آذربایجان را به نیابت از خودبا ایران در بیندازدکه ایران این فرصت را نباید به اوبدهد مرگ بر صهیونیسم

  • ناشناس
    0

    آقا الهام اینقدر بزرگ بین نباش مردم کشورت برای درمان و برای تهیه مایحتاجشان همیشه در شهر تبریز هستند حتما الان یه کمی بزرگ شدی همه چی را از یاد بردی برو مؤدب باش بشین سرجات در کارهای کشور عزیزمان ایران هم دخالت نکن.مرگ بر صهیونیسم، مرگ بر دشمنان ایران و اسلام.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ایران ما یعنی فرزندان امام راحل هنوز هستن آخر الهام تو مردی یا زن الهام اسم خانم اول برو اسم مرد بزار بعد بیا جلو ببین قدرت ایران موشک های فلسطین دیدی کنید آهنین شد کنید گلی . تو دیگه حساب کار دست باشه الهام

  • بازهم
    0

    ایران حضور رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز‌های خود را تحمل نمی‌کند پس انتظار نداشته باشید اسرائیل ایران را در نزدیکی مرز‌های خودش را تحمل کند

  • ممد
    0

    جمع کنید کاسه کوزه هاتونو ، اومده که اومده ، من نمی‌دونم ما مشکل دیگه ای نداریم چسبیدیم به اسراییل اسراییل سیری چنده

    نظرات شما -
    • روشنگر
      0

      احمق به تمام معنا،بدی اینترنت این بود که خیلی آ فرصت حرف زدن پیدا کردن و بدون تفکر نظرشون گفتن

    • کاربر ناشناس
      0

      بدبخت ها ایران دیگری در جایگاهی هست که شما امثال شما در حدی نیستین در مقابل سیلی جمهوری اسلامی یک روز دوام بیارین مواظب رفتار تان باشید تو روز محاصره میشین ب خاک سیاه سیاه میشیننین جمع گول حرف ۴ نفر اوزگل صهیونیست و ترویست نخورید

  • ب. الهام علیف نوکر اردوِغان
    0

    طبق معاهده ترکمنچای بین ایران و روسیه مدت اشغال سرزمین ایران (جمهوری اذربایجان) که مدت ان ۲۰۰ سال بوده خیلی وقت است به اتمام رسیده است،حال باید سرزمین اشغال شده باز پی گرفته شود.بی درنگ باید انجام بگیرد.

  • ==
    0

    مثلا اومده چه غلطی می خواهید بکنید .40سال است بغل گوش شان سازمان های تروریستی را به قیمت فقر و فلاکت این ملت حمایت همجانبه می کنید حق شما است اما حضور نیروهای اطلاعاتی اش در کشورهای همجوار غیر قابل تحمل .داستان این ملت داستان شتری است افسار اش به دم الاغ بسته شده که یک مسیر شکست خورده و پر مخاطره را به کرات طی می کند .

  • هر دم از این باغ بری میرسد
    0

    هر دم‌ از این باغ بری میرسد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها