پایان دور دیگری از مذاکرات دولت ونزوئلا و اپوزیسیون

پس از ورود نمایندگان دولت ونزوئلا به مکزیک، که ظاهرا به دلیل نارضایتی از عملکرد نروژ در میانجیگری، با یک روز تاخیر انجام شد، نمایندگان دولت و نیروهای اپوزیسیون، دور دیگری از مذاکرات حل اختلاف خود را به پایان رساندند.

پایان دور دیگری از مذاکرات دولت ونزوئلا و اپوزیسیون

به گزارش آسوشیتدپرس، نمایندگان دولت ونزوئلا، با تاخیر روز شنبه وارد محل نشست شدند و این دیدار، که طبق قرار قبلی باید در روز جمعه صورت می‌پذیرفت، در روز یکشنبه آغاز شد.

داگ نیلاندر، واسطه نروژی، بدون اشاره به جزئیات نشست، در بیانیه‌ای در انتهای این دیدار گفت: دو طرف مذاکره، به دستیابی به راه حلی برای چالش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، نزدیکتر شدند.

سخنرانی نیلاندر با فریادهای مردی قطع شد که در ورودی هتل مذاکرات فریاد می‌زد و ناسزا می‌گفت. نیروهای امنیتی این مرد ناشناس را دستگیر، به خودرویی منتقل و از محل برگزاری نشست دور کردند.

جورج رودریگز، سرپرست نمایندگان دولت ونزوئلا، روز جمعه نظرات ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره‌ وضعیت حقوق بشر در ونزوئلا را دلیل تاخیر یک روزه‌ تیم مذاکراتی‌اش عنوان کرد.

نیلاندر پیش از این در بیانیه‌ای بی‌طرفی نروژ در برگزاری مذاکرات را ضمانت کرده بود.

دور قبلی مذاکرات، 3 تا 6 سپتامبر در پایتخت مکزیک برگزار شده بود.

نمایندگان نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، و نیروهای مخالف به رهبری خوان گوایدو، درصدد حل مشکلاتی از قبیل شرایط انتخابات، و رفع تحریمهای وضع شده علیه دولت بوده‌اند.

ایالات متحده، پس از متهم کردن مادورو به تقلب در انتخابات اخیر، دیگر وی را به رسمیت نشناخته و گوایدو را به رسمیت شناخت. وی رییس کنگره‌ ونزوئلا بود که در آن زمان، غالب آن را نیروهای مخالف تشکیل می‌دادند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها