فکری: بیشترین ضربه را از استقلالی ها خوردم

سرمربی سابق استقلال می گوید به هیچ مربی اندازه او هجمه وارد نشده و در زمان حضور در استقلال، به ریش، خندیدن و بند آی دی کارت او نیز گیر می دادند.

فکری: بیشترین ضربه را از استقلالی ها خوردم

محمود فکری که در هفته های گذشته با مصاحبه هایش حسابی خبرساز شده بود، مهمان تلفنی برنامه فوتبال برتر بود. او در بخشی از صحبت هایش به حواشی پیش آمده طی هفته های گذشته و مصاحبه هایش علیه کادرفنی فعلی استقلال پرداخت. البته این تنها خبر پیرامون فکری نیست چرا که او بابت شکایت نساجی، به پرداخت 2 میلیارد و 250 میلیون تومان جریمه نقدی از سوی کمیته استیناف محکوم شد.

فکری درخصوص جریمه کمیته استیناف و محکومیت 2 میلیارد و 250 میلیون تومانی گفت: زمانی که قرار بود من از نساجی به استقلال بیایم، مدیران این تیم مبلغی را درخواست کردند. آقایان نظری و خلیل زاده به من اعلام کردند اگر این مبلغ 2 میلیارد تومان باشد، پرداخت می کنیم ولی اگر از این مبلغ بیشتر شود خود من باید پرداخت کنم. اما نساجی مبلغ بیشتری درخواست کرد که با دوستان رفتیم توی دعوا!

* بخاطر فوتبال برتر، به من دست نویس ندادند


من از مدیران استقلال درخواست کردم تا به شکل دست نویس برگه ای را امضا کرده و به من بدهند تا مبلغ قرارداد را پرداخت می کنند. اما چون من به برنامه فوتبال برتر رفته بودم، آقای عبدیان به من گفت برو به همان کسانی که به تو گفتند به فوتبال برتر برو، از آنها امضا بگیرد. آقایان خلیل زاده و مددی از من خواسته بودند به این برنامه بروم. من نیز در استقلال گرفتاری های زیادی داشتم و نتوانستیم پیگیر این داستان شویم.

* بند جریمه فسخ قرارداد با نساجی را نخوانده بودم
من با آقایان حدادیان و امیری سالهای سال رفیق بودیم و قراردادم را نخوانده بودم که در صورت فسخ باید 5 برابر جریمه بدهم. من خیلی به آنها گفته بودم یک نسخه از قراردادم را بدهند که در نشست خبری بازی با استقلال قراردادم را دیدم و آنجا فهمیدم همچین بندی وجود دارد. آقای امیری بارها به من گفت ما مشکلی با هم نداریم و اگر استقلال تو را بخواهد به شما کمک می کنیم.

* هیچ مربی اندازه من تحت فشار نبوده است
من قبلا و در زمان حضور در استقلال گفته بودم اتاق فکری وجود دارد و مسائلی که اتفاق می افتد. خیلی ها می پرسیدند اتاق فکر کیست ولی حالا همه فهمیدند. هیچ مربی که به استقلال آمده، اینقدر تحت فشار قرار نگرفته و به او هجمه وارد نشده است. شاید خیلی ها فکر کنند بعد از باخت به فولاد این اتفاق رخ داد در حالیکه از همان روز نخست این اتفاق افتاد.

* من از خود استقلالی ها ضربه خوردم
زمانی که استراماچونی تیم را گرفت، فکر می کنم 2 ماه فرصت داشت تیم را آماده کند. هم برنامه های تهران و اردوی خارج از کشور و بازی های تدارکاتی خارجی و داخلی داشت و تا 5، 6 هفته نخست نتیجه نگرفته بود. خود من یکی از کسانی بودم که مصاحبه کردم از استراماچونی حمایت کنید که نتیجه نگرفت و خوب پیش رفت. من نمی خواهم بگویم در حق من بدی کردند بلکه در حق استقلال بدی کردند. فشارهایی که به من وارد شد، از طرف خود استقلالی ها بود. من آدمی نیستم که از فشار رقبا بترسم، من از خود استقلالی ها ضربه خوردم و خود استقلالی ها این فضا را علیه من به وجود آوردند.

* از ریش، خندیدن و بند آی دی کارتم ایراد گرفتند
شما هیچ مربی سراغ ندارید که در بدترین شرایط استقلال را تحویل گرفته باشد. من 20 روز فرصت داشتم هم کار بدنی بکنم و هم تاکتیکی. فقط محمد نادری را در زمان من جذب کردند. یعنی تیم از سال گذشته بود و یا اینکه قبل از آمدن من بازیکنان را گرفته بودند. من این تیم را با خون دل به صدر جدول آوردم و هزار ایراد از من گرفتند. از ریش و خندیدنمان بگیر تا بند آی دی کارتم. به ما می گفتند جادو و دعا می کنی. رنگ بند آی دی کارت من سبز بود و می گفتند آن شال سبز چیست که به گردن انداخته ای!

* هواداران پرسپولیس نیز می گویند چه کاری با تو کردند!
خیلی از هواداران را ما در خیابان و داخل شهر می بینیم و فقط این هواداران فضای مجازی نیستند. چه هواداران استقلال و چه حتی هواداران پرسپولیس که رقیب ما هستند، تأیید کردند که چه کاری با من کرده اند. انتظار داشتم که از من حمایت بشود ولی اینطور نشد.
* استقلال می توانست امسال جام بگیرد
استقلال امسال می توانست حداقل یکی از جام ها را بگیرد ولی متأسفانه آن اتفاق رخ نداد. خیلی از مصاحبه های من تنها مقایسه زمان فعلی با زمان حضور من در استقلال بود. استوری که من گذاشتم و خیلی ها بابت آن ناراحت شده بودند، اعلام کردند من از باخت استقلال خوشحال شده ام. محمود فکری بیشتر از هر کس دیگری از باخت استقلال ناراحت می شود. محمود فکری از فضای ناجوانمردانه ای که برایش به وجود آوردند ناراحت بود. کاری نداریم که زمان انتشار استوری دیر بود یا زود.

* همین الان نیز ارتش فحاش، مشغول فحاشی به من است
همین الان که من در حال صحبت با برنامه فوتبال برتر هستم، آن ارتش فحاش در حال ارسال پیام های فحاشی به من هستند. الان که بعد از باخت استقلال به الهلال یا شکست در فینال جام حذفی نیست. که بگویند مردم ناراحت و عصبانی هستند. شما در هیچ دوره ای ندیده اید که به مسئول یا پیشکسوتی فحاشی شود. هر کسی کوچکترین انتقادی کند، به او فحاشی می شود. این فرهنگ خیلی بدی است و متاسفانه در حال به وجود آوردن آن هستیم. هر کدام از دوستانی که در کارشان موفقند و جام حذفی و لیگ را گرفته باشند، مطمئنا انتقادهای سازنده برایشان مفید خواهد بود ولی دوستان اصلا هیچ انتقادی را قبول نمی کنند و متأسفانه به افراد منتقد شدیدترین حملات می شود. چرا به سایر دوستان استقلالی که انتقاد کرده اند حمله فحاشی شده است؟

* در فضای ناسالم، آدم های سالم را راحت کنار می گذارند

متأسفانه اخلاق از فضای فوتبال ما خیلی دور شده است و مقصر آن نیز خودمان هستیم. مایی که در فوتبال هستیم. ما می توانیم این فضا را درست کنیم ولی نه تنها آن را درست نمی کنیم بلکه داخل آتش، هیزم می گذاریم و این فضای اخلاقی و ارزشی را به بی اخلاقی تبدیل می کنیم. من نمی گویم آدم سالمی هستم اما فضایی به وجود آمده که در فضای ناسالم، آدم های سالم را راحت کنار می گذارند که مشکلی برای آدم های دیگر به وجود نیاورند.

* اگر آن کارها را نمی کردند، استقلال جام می گرفت

همه می دانند آدم های مقابل من یا کسانی که علیه من کار کردند، چه کسانی بوده اند. من از این به بعد صحبت نمی کنم چون همه حرف ها را زده ام. فکری یک آدم غریبه ای نبود و باید کارهایی که برای بقیه شد برای من نیز می شد. من از باشگاه رقیب نیامده بودم که این همه هجمه به من وارد شد و به من فحاشی کردند. من از طرف خودم مطمئنم اگر آن کارها را نمی کردند، استقلال حتما جام می گرفت. با کارهایی که انجام دادند، استقلال را از یک جام محروم کردند.

* پدر و مادر کاربران مجازی، با بازی ما حال می کردند
اینکه از مربیان حمایت شود، خوب است. من از شفر و استراماچونی حمایت کردم. همه حرفها را زده ایم و قضاوت را برعهده مردم می گذاریم. خیلی از موهای ما در استقلال سفید شده است. کسانی که در فضای مجازی هستند، پدر و مادرهایشان با بازی های ما کلی حال می کرده اند. شاید خیلی از آنها حتی ما را نشناسند. مطمئن باشید ما و سایر پیشکسوت ها دوست داریم استقلال نتیجه بگیرد اما دوگانگی نباشد که اگر دوست دیگری آمد، دوباره او را تحت فشار قرار دهند و برای او مشکل درست کنند.

منبع: ورزش سه

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • فرشادآزاد
    0

    جناب فکری شماسالهابرای استقلال زحمت کشیدیدوهوادارواقعی قدر دان شماست هرکس فحاشی میکند ویاافترامیزندنه تنهاهوادارنیست بلکه انسان نیست یک بیمار روانی است هتاکی فحاشی برخورد ناشایست کار انسانی نیست هرکس به هرلفظی باهرکلمه ای به طرف مقابل هتاکی میکندقطعا ازانسانیت بویی نبرده است اینکه ازباختهای استقلال ناراحت شوندوتعصبشان زیاداست بنابراین فحش میدهند توجیه است بهانه است درقاموس هوادار واقعی وفهیم انتقاد هست اعتراض هست امافحاشی هتاکی وافترا نیست به هیچ عنوان شخص فحاش لیاقت نام هواداری استقلال راندارد استقلال عشق است فرهنگ است مکتب است پس بیرون ازاین دایره رفتاری هرگز هوادارنامیده نمیشود فرهادمجیدی هم سالهابرای استقلال زحمت کشید شما اسطوره های ماهستیداسطوره بخاطر سعه صدرش درک والایش وصبرفراوانش قداست پیدامیکندهرپیشکسوت عزیز استقلال اگربه هردلیلی باهروسیله ای اقدام به اتهام زنی وفحاشی کندچون عابدی است که هفتادسال عبادتش رابه ثمن بخس فروخت لطفامکتب استقلال راباکدورت ودلخوری استحاله نکنید

  • بیرون گود
    0

    جناب اقای فکری مثلی هست که میگه یه سوزن بخودت بزن یه جوالدوز به دیگران ، اگر فحاشی که به شما شده را فاکتور بگیریم با شما همان رفتاری شد که با اقای مجیدی کردید ، یادتان بیاورید که تیم دست مجیدی بود و شما مقابل اقای مجیدی با تیم نساجی استقلال را بردید و بعد از آن از هر طرف پیغام میدادید که اگر من بیایم چنین و چنان میکنم و اینکه اگر من بیایم حاضرم رایگان تیم را برای بازی های اسیایی رهبری کنم و صحبت هایی از این دست که کادر فنی تیم را زیر سوال میبرد ، جناب اقای فکری چاله ای که برای کادر فنی تیم میکندید عاقبت خود شما رو هم بلعید ، پس اگر اسقلالی بودید و از باخت تیم ناراحت میشدید میبایست مثل اقای نکونام حداقل حرفی نمیزدید تا این افکار عمومی شما رو بپذیرند و شعور هوادار رو لگدمال نمیکردید . اقای فکری شما چوب کاری که کردید رو خوردید ، ایکاش بفهمید که اگر تیم رو در هر حالتی حمایت میکردید هوادار هم شما رو حمایت میکرد . جناب اقای فکری حرف زیاد ولی نمیشه تو چند سطر نوشت ... حرف اخر اینکه اول خودتون رو اصلاح کنید بعد بفکر اصلاح دیگران بیفتد.

  • کاربر ناشناس
    0

    بدبخث زیر پاتو فرهاد مجیدی سوگلی خالی کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها