خطر تحریم‌ های آمریکا علیه هند به علت خرید اس ۴۰۰

یک نماینده ارشد پارلمان هند عنوان داشت، آمریکا بی شک قانون تحریم خود را علیه هند هم اعمال خواهد کرد زیرا انتظار می‌رود که اولین سری از سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ در ماه نوامبر به این کشور تحویل داده شود.

خطر تحریم‌ های آمریکا علیه هند به علت خرید اس ۴۰۰

سابرامانیان سوآمی، وزیر سابق و از اعضای پارلمان هند هنگام شرکت در بحث " تحولات اخیر روابط هند و آمریکا" گفت: فردی که از تشکیلات آمریکایی با خبر است به من اطلاع داده که اسناد تحریم هند تهیه شده و در وزارت امور خارجه نگهداری می‌شود و به محض رسیدن موشک اس-۴۰۰، اعمال خواهد شد. به من گفته شده است که هیچ‌ گونه چشم‌پوشی نسبت به ما و ترکیه در کار نخواهد بود.

نماینده حزب باهاریتیا جاناتا در پارلمان هند خاطرنشان کرد که آمریکا معتقد است که علیرغم تجاوز "ارتش آزادی بخش خلق چین" به "لداخ" کشمیر، هند به روابط دوجانبه‌اش با چین ادامه می‌دهد. وی افزود که با وجود تحریم‌ها از سوی آمریکا، دهلی نو نباید مشکلی با واشنگتن داشته باشد.

آمریکا و هند در جریان سفر سه روزه نارندا مودی، نخست وزیر هند به آمریکا صحبتی درباره توافق ۵.۴۳ میلیارد دلاری هند با روسیه مطرح نکردند.

در این سفر مودی جلساتی را با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا برگزار کرد.

هارش واردان شرینگلا، معاون وزیر خارجه هند اظهار کرد که مودی و بایدن درخصوص روابط دفاعی، به ویژه گزینه دو طرف که به دنبال پروژه‌های عملی جدیدی هستند که می‌تواند شتاب جدیدی به روابط دفاعی بدهد، گفت‌وگو کردند.

شرینگلا افزود: ما در حال عملیاتی کردن چهار توافق اساسی هستیم. گروه "سیاست دفاعی" قرار است به زودی در واشنگتن با مقامات آمریکایی ملاقات کند. رئیس ستاد دفاع نیز به آمریکا سفر می‌کند.

در ماه مارس سال جاری، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از رهبران هند خواست تا از خرید تجهیزات نظامی از جمله موشک اس-۴۰۰ روسی خودداری کنند تا از سوی آمریکا تحریم نشوند.

ماه گذشته، ونکاتش وارما، سفیر هند در روسیه تاکید کرد که دهلی نو این قرارداد را با توجه به نیازهای خاص دفاعی و امنیت ملی اجرا خواهد کرد. در اکتبر ۲۰۱۸، هند یک قرارداد ۵.۴۳ میلیارد دلاری را با روسیه برای خرید پنج سیستم اس-۴۰۰ علیرغم اعتراض آمریکا، امضا کرد.

آمریکا در دسامبر ۲۰۲۰ تحریم‌هایی را درخصوص تحویل اولین موشک اس-۴۰۰ روسی علیه ترکیه اعمال کرد. آمریکا ادعا کرد که موشک‌های اس-۴۰۰ روسی تهدیدی برای جنگنده‌های اف-۳۵ و سیستم‌های دفاعی ناتو است.

ایالات متحده، قانون "کاتسا" (مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) را به کشورهایی مثل چین و ترکیه برای خرید سلاح‌های پیشرفته روسی اعمال کرده است.

رئیس پنتاگون به دهلی نو اعلام کرده که اگر قصد رهایی از تحریم‌ها را دارند، باید خرید موشک "اس-۴۰۰" را از روسیه متوقف کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها