جولان طوفان شن با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت در زابل

رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: بیشینه سرعت طوفان گردوخاک که از دیشب در زابل آغاز شده، امروز به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۵۰۰ متر کاهش داد.

جولان طوفان شن با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت در زابل

غلامحسین عابدی اظهار داشت: وزش طوفان و بادشدید علاوه بر زابل، چهار شهرستان شمالی دیگر استان را نیز فرا گرفته است به طوریکه گردوخاک توفان، شعاع دید در زهک را نیز به شدت کاهش داده است.

وی ادامه داد: این طوفان سبب تشکیل توده عظیم گردوغبار و نفوذ آن به سایر مناطق استان شد به طوریکه شعاع دید افقی در زاهدان و میرجاوه به ۱۰۰۰ متر کاهش یافته است.

رئیس اداره هواشناسی زابل افزود: علاوه بر این گردوغبار گسترده به شهرهای نصرت آباد، خاش، سراوان و ایرانشهر نیز نفوذ کرده و شعاع دید افقی را به شدت کاهش داده است.

عابدی در بخش دیگری گفت: بر اساس گزارش های دریافتی، وزش این باد ترددهای جاده ای در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان نظیر زاهدان-زابل را با اختلال همراه کرده است.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی، حداقل تا پنج شنبه پیش رو وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد.

رئیس اداره هواشناسی سیستان وبلوچستان ادامه داد: وزش این بادهای شدید و توفان گردوخاک منجر به خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت ذرات غبار در عرض های پایین تر این مناطق می شود.

عابدی افزود: اختلال در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان و وقوع خسارت به بخش کشاورزی و سازه های موقت از پیامدهای دیگر این شرایط است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا در ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری شود. همچنین رفت و آمدهای بین شهری تا پایان هفته به ویژه در محور زاهدان-زابل توصیه نمی شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها