سفرهای بین استانی مشوقی برای واکسینه شده ها

صدور مجوز سفرهای بین استانی به عنوان مشوقی برای افراد واکسینه شده پیشنهاد شده و به نظر می‌رسد، طرح کنترل هوشمند کرونا که یکی از بخش‌های آن نیز سفرهای هوشمند است به مرحله اجرایی برسد.

سفرهای بین استانی مشوقی برای واکسینه شده ها

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۵ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۷۲۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۲۵۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۰ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۹۸۲ دُز رسید.

همچنین در ۲۴ ساعته روز سوم مهر ماه، یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۴۷۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. در عین حال افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

این روند واکسیناسیون و کاهش آمارهای ابتلاء و فوتی‌های کرونا به گونه‌ای بود که آمار جانباختگان کرونایی از بیش از ۶۰۰ نفر به کمتر از ۳۰۰ نفر در روزهای گذشته رسید و روند ابتلاء نیز به همین نسبت کاهش کرد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که به زودی مجوز سفرهای داخلی و خارجی و دیگر مشوق‌ها مانند بهره‌مندی از برخی خدمات و استفاده از آن‌ها مانند حضور در پاساژها، استخر، سینما و... برای افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، در نظر گرفته خواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی -استاندار تهران - روز گذشته در این باره اظهار کرد: در بحث واکسیناسیون رابطه معناداری میان کاهش ابتلا، مرگ و میر و کوتاه کردن زمان ابتلا با تزریق واکسن وجود دارد. لذا باید مشوق هایی را برای مردم در جهت تزریق واکسن ایجاد کنیم. در همین راستا به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می دهیم که افرادی می توانند به سفر بروند که کارت واکسن دارند. یعنی به جای مجوزهای قبلی که توسط راهور و فرمانداری ها صادر می شد برای ترددهای بین استانی کارت های واکسن رویت شود. همچنین ارائه خدمات در استخرهای روباز، تالارها و حتی ورود به پاساژهای خرید نیز به عنوان طرح تشویقی برای افرادی که کارت واکسن دارند امکانپذیر باشد.

البته پیش این نیز رضا نفیسی - رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی- در این باره گفته بود که اجرای سیستم هوشمند کرونا مدتی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر اساس آن مقرر شده، اطلاعات افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، وارد این سیستم شود و محدودیت‌های کرونایی مانند ممنوعیت‌های سفر برای آن‌ها لغو شده و کاهش یابد.

وی افزود: به گونه‌ای که اگر این افراد واکسینه شده خواستند برای سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند قطار، اتوبوس، هواپیما یا خودروی شخصی خود اقدام کنند، مشکلی برای آن‌ها وجود نداشته باشد بتوانند این کار را انجام دهند و حتی بدون مشکل به سفرهای خارجی بروند.

حالا باید دید سفرهای بین استانی چه زمانی و چگونه برای واکسینه ‌شده‌ها آزاد خواهد شد و آیا این مشوق‌ها می‌تواند سرعت واکسیناسیون و همکاری مردم در این زمینه را افزایش دهد؟

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    اخ جون من دوهفته دیگه دوز دومم رو هم میزنم خدایا شکرت که کم کم زندگی داره به حالت عادی بر میگرده چیزی که روحانی نمیخواست و ما رو دائم سوار موج ها میکرد ان شاءالله این دیگه اخرین موج بودش الان تو المان راحت مهمونی دور همی مسافرت بچه ها مدرسه میرن چون هشتاد درصد دوز دومم رو هم زدن تا ین سیزده چهارده سال

  • چخوف
    0

    زدن واکسن به معنای ناقل نبودن یا کرونا گرفتن نیست ،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها