با شکست حزب متبوع «آنگلا مرکل»

«حزب سوسیال دموکرات» پیروز نهایی انتخابات پارلمانی آلمان شد

نتایج منتشر شده در ساعات اولیه روز دوشنبه نشان می‌دهد که حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) برنده نهایی انتخابات فدرال در این کشور شد.

«حزب سوسیال دموکرات» پیروز نهایی انتخابات پارلمانی آلمان شد

در حالی که نتایج انتخابات فدرال آلمان در روز یکشنبه از شکستی بی سابقه در بلوک محافظه کاران این کشور خبر می‌دهد، کمیسیون انتخاباتی این کشور اوایل روز دوشنبه اعلام کرد که حزب سوسیال دموکرات آلمان توانسته است با کسب ۲۵.۷% آراء سایر رقبای خود را شکست داده و عنوان حزب پیروز را به خود اختصاص دهد.

حزب محافظه کار اتحادیه احزاب مسیحی (دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) با کسب ۲۴.۱ درصد آرا در مرتبه دوم و حزب سبزها نیز با ۱۴.۸ درصد آرا در مرتبه سوم قرار گرفت.

سایر احزاب شرکت کننده در این انتخابات عبارت بودن از حزب دموکرات آزاد آلمان با ۱۱.۵ درصد آرا و حزب آلترناتیو برای آلمان با ۱۰.۳ درصد آرا که به ترتیب در مرتبه‌های چهارم و پنجم این انتخابات قرار گرفتند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی
    0

    خخخخخخ چطور شد حزب وابسته به مرکل شکست خورد!!!!؟ غرب گرایان داخلی وطرفداران سینه چاک مرکل که اورا ناجی آلمان می دانستند کجایند ببینند که مردم آلمان به عملکرد این حزب و دررأسش مرکل را پشت پازدند و به حزب مرکل رأی ندادند!!!!!!

  • شکو
    0

    الان داخلی جوری ذوق میکنن انگار آلمانی‌ها به حزب آخوندیست انقلابی رای دادن اگه چین و روسیه قدرت بگیرن ایران فقط میشه میدان جنگ و سنگ سپر یه مدت بازیچه غرب حالا هم شرق این اون شعار نه شرقی و نه غربی بود خاک تو سرتون مفت خور ها ایران رو داغون کردین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها