دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:

دولت رییسی دولت خوش‌ رزقی است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دولت آقای رئیسی دولت خوش‌ رزقی است و برخی از اقدامات اخیر که امیدبخش بوده سبب تابیدن بارقه امید به قلب مردم شده است.

دولت رییسی دولت خوش‌ رزقی است

محمدرضا باهنر طی سخنانی در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین، اظهار داشت: دولت آقای رییسی مدت کوتاهی است که روی کار آمده و در این مدت کوتاه کارهای خوبی صورت گرفته که سرعت گرفتن واکسیناسیون در ایران و امضا عضویت در سازمان شانگ‌های که البته برخی از زحمات آن را دولت های قبلی کشیده بودند جزو این اقدامات است.

وی افزود: این اقدامات مثبت نشان داد دولت آقای رئیسی دولت خوش رزقی است و برخی از این اقدامات امید بخش سبب تابیدن بارقه امید به قلب مردم شده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری در نشست سالیانه سازمان ملل، تصریح کرد: سخنان آقای رئیسی قاطع قوی مستدل و قاطعانه بود. بنده اوایل پیروزی جناب آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری طی جلسه ای به ایشان و آقای مخبر عرض کردم که مراقب باشید به دلیل مشغول شدن به مسائل روزمره، از استراتژی ها و برنامه های عمیق غافل نشوید بنابراین حتما باید کارکرده های تخصصی برای نظر دادن در خصوص اصلاحات ساختاری و اساسی تشکیل شود.

باهنر با بیان اینکه متاسفانه امروز شاهدیم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان روزانه به نقدینگی کشور اضافه می شود، تاکید کرد: من به آقای قالیباف گفتم که در مجلس ۲ کار را انجام ندهید و آنان اینکه هزینه های دولت را افزایش نداده و دولت را بزرگتر نکنند.


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که ۲۵ درصد به هزینه های دولت اضافه شده و با مطرح کردن مسائل متعدد دولت نیز بزرگ و بزرگتر می شود.

وی با بیان اینکه عموما ساختار بوروکراسی کشور بسیار سنگین است، تصریح کرد: به آقای رئیسی هم گفتم هر وزیری که مسئول می کنید بگوئید پول نداریم اگر می توانی خلق ثروت کنید بسم الله وگرنه کاری پیش نمی رود.

باهنر به اشاره به برخی ادعاها در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعضی از شعارها در مناظرات تلویزیونی دقیق نبود مثلا اینکه گفته شد پول را از پولدارها میگیریم و به فقرا می دهیم از این‌جمله موارد است.

فردی در تاکسی می گفت که اگر جلوی نجومی بگیران را بگیریم مشکل مملکت حل می شود من همانجا برای او محاسبه کردم که علی رغم همه تلاش های سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ...باز تعداد نجومی بگیران کشور ۲۵۰ نفر باشد و هر کدام ۵ میلیارد هم بیشتر در سال گرفته باشند کل مبلغ کمی بیشتر از هزار میلیارد تومان می شود یعنی یک هزارم بودجه کل کشور.

وی با بیان اینکه در کشور ما تولید از مصرف کمتر است و این خود گرانی و کمبود ایجاد می کند، افزود: در بخش کشاورزی هم باید اولویت کشور در دستور کار قرار بگیرد.

بسیاری از کشت‌ها در کشور ما تولید مزیت منفی است یعنی خوراک گران‌تر از محصول است بنابراین باید الگوی کشت اصلاح شود و یارانه به بخش کشاورزی بر مبنای آمایش سرزمینی یعنی نقشه راه باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: سفرهای آقای رئیسی به استان‌ها کار خوبی است اما فقط کار این نیست. سفرهای استانی بر روی رشد سرمایه انسانی تاثیر دارد اما باید وعده‌ها محقق شود و بسیاری از مشکلات نیز از این مسیرها قابل حل شدن نیست.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 51
  • سید
    0

    همه وسایل دوبرابر گران شده است . ما را به خیر شما امیدی نیست. شر مرسانید.

  • م
    0

    معجزه میشه حالا ببین کی گفتم ندید از وقتی ایشون اومده فراوانی واکسن در گمرکات باز شده به گمونم امریکا برگرده پا میز !!!

    نظرات شما -
    • پشه کوره
      0

      ای چوب حضرت موسی ع تو حلقت یه جوری از واردات واکسن میگی هرکی ندونه فکر میکنه دولت قبل فرودگاهها رو بسته بود واکسن وارد نشه اسکل . مذاکرت با آمریکا هم به گمون تو احتیاجی نداره نتیجش همونه که با دولت قبلی بود زیاد دلتو صابون نزن

    • وطنم
      0

      مغز فندقی...

    • هاج و واجم
      0

      این جواب پشه کوره است. واقعا" پشه ی کوری!!!وقتی نمیخوای چشم داشته باشی معلومه که نمیبینی فرودگاه هارا بسته بودن اگه فرودگاه و چشمهای تو باز بود چرا واکسن نمیامد . کینه کورت کرده نه تنها چشماتو بلکه مغزت هم کور شده !!!. انشاالله عصای حضرت موسی میخوره به کمرت شاید عقلت به کار بیفته.

    • م
      0

      این حکومت یکاری کرد که سوادم نمکشید معنای علامت تعجب اخر جمله چ معنی میده؟

  • مهدی
    0

    انصافاآقای باهنرکارشناس خوبی هست ،امیدوارم به نظرات ایشان دولت مردان خوب گوش کنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      رانتخوارخوبی

  • سلام
    0

    جوجه رو آخر پاییز می شمارن

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      یکی از کارشناسان اقتصادی حرف جالبی زد گفت: تا دو 3 ماه آینده خواهید دیدکه رئیسی چاره ای نداره جز اینکه حرفهای روحانی رو تکرار کنه مگر اینکه کسانی که تصمیم گیرنده اصلی هستند با همه دنیا کنار بیان و از ادامه راه فعلی دست بردارند

    • یکی ار همون کارشناسان نخبه !!!!
      0

      اگر آقای رییسی مثل دولت قبلی تحت نفوذ دوتابعیتی ها برنامه ریزی و حرکت کند به سرنوشتی بسیار بدتر از آقای روحانی دچار خواهد شد ولی با در نظر گرفتن ..... تعامل با کشورهای جهان بویژه همسایگان یک بحثی است ولی اگر کنار آمدن با دنیا را تسلیم شدن در برابر آمریکا و اسراییل و خلع سلاح کشور بدانیم این کاری نشدنی است .....

  • فلامرز
    0

    یک طور از عضویت در شانگهای صحبت میشه که گویا چین و روسیه تا بحال با ما رابطه اقتصادی نداشته اند .چین و روسیه در همین حد بیشتر در اقتصاد ایران تاثیر گذار نیستند و مابقی هم کم بیش چون گذشته خواهند بود.رییسی و کابینه اش که افراد کار کشته ای در امور مملکت داری که نیستند پس دو سه پیچ مانده تا دره آنوقت زمان برای اتل متل بسیار است.درد ایران درد هزار خان حودخوانده است که راههای روستای خود را نمیدانند مدام در روستاهای همسایه سرک میکشند.

  • فریبرز
    0

    به تو چه ربطی دارد دولت خوش زرقی است؟ تو برو همان حقوق ماهیانه بالای ۱۵۰ میلیونو بگیر حالش ببر،از قدیم گفته اند سوار از پیاده خبر ندارد،،سیر از گرسنه.بنده مانده ام امثال محمدرضاباهنر چرا بازنشسته نمی شوند،

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      خیلی ساده ای اینها برای 150 میلیون پاشونو از خونه بیرون نمیذارن

  • یکی از مردم
    0

    آره خوب برنج 56 هزار تومنی و تخم مرغ 55هزار تومنی و لبنیات هم که دیگه داره به اونها میرسه و.... همش از خوش رزقیه!!! ما کوریم یا نمک نشناس!!!!!!

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      شما تعریف نکنی چه کسی تعریف کنه شما همون کسی بودی که دو سال قبل در منزل عفت شریعتی در مشهد نامزد اصولگرایان در خراسان رو ارنج میکردی یادت هست ؟؟ تو کتابخونه بزرگ و شخصی عفت شریغتی در منزل رضاشهر شون

  • عباس
    0

    فکر کنم خودتون مخملی هستین نه مردم ....دیگه الان خون مردم تو شیشه شده یکی حقوق میلیاردی یکی هم از گرسنگی میمیرد ...

  • مهدی
    0

    باهنر هنوز جیبت پر نشده خودتو بازنشست کنی آره خوش رزقیش خیلی معلومه با تورم دوبرابر شده داره یارانه بنزین هم بر میداره!!

  • خمیر
    0

    ولا از موقعی که ریسی اومده فقط جان آدمها ارزونتر شده همه چی دوبل شده ماکه نفهمیدیم منظورش چیه!

    نظرات شما -
    • روحانی مچکریم !!!!!!
      0

      نه اینکه از دولت روحانی چیزی به دولت جدید ارث نرسیده ......... و مسبب گرانی ها و تورم های تاریخ اقتصادی ایران همین دولت یک ماهه رییسی است ....... آقا خیالتان را راحت کنم دولت روحانی بهتری دولت تاریخ بوده و خواهد بود برید خوش باشید !!!!! من به دولت جدید خیلی امیدوارم چون کسانیکه 8 سال روحانی و اطرافیانش را حلوا حلوا کردند وتحمیل این مردم مظلوم کردند با این دولت زاویه دارند و خوششان نمی اید ......

  • اتانا
    0

    اصلا مردم امیدی ندارند ..مگر اینکه بخواهی مردم ،،،،،کنی که دیگر کور خواندی ،،،،،،،،دیگه مردم مردم سابق نیستند فقط تا میتواننید دروغ بگویید

  • ناشناس
    0

    انشالله گشایشها در راهه خواهید دید بامید حق تعالی

  • Mm
    0

    آخه مهندس عزیز. اگر دولت بزرگ نشه پس چگونه شرکتها و نهادهای دولتی بتوانند وابستگان شماها و نمایندگان مجلس و حوزویان عزیز را استخدام کنند؟پس این لپ گلی ها کجا بروند؟مگر این مملکت واسه شماها نیست؟پس بیخیال دولت بشید و بگذاریدبزرگ بشه.

  • حاج س.طوسی
    0

    حتما برای شما دولت خوش رزقی هست.

  • سیاوش سلطان
    0

    ساختار اقتصادی یک شبه درست شدنی نیست ، شغل ساده حداقل در شرایط عادی شش ماه کسادی کامل دارد چه رسد کار گروهی در بورکراسی اداری ایران ، تغییر ساختار باید زیربنایی باشد وگرنه با افزایش هزینه زندگی و ثابت ماندن درآمدها افراد دلسوز نیز دلسرد و حتی مخالف و تنش اجتماعی افزوده می شود ، تنها راه حل کشور ، برنامه ریزی و هدف و کنترل است در غیر اینصورت مدیران فقط منابع را هزینه می کنند و باری به هر جهت نهایتاً بهره وری کاهش و نگاه بخشی باعث گول خوردن دولتمردان می شود ، نگاه کلی نیاز است ، رزق و روزی هم کلمات گول زننده ای است برای سیاسیون و اهداف جناحی وگرنه روزی دهنده خداوند متعال است و ربطی به دولت ها ندارد

  • مهدی
    0

    بله خوش شانس هست زن بخاطر اینکه شوهرش چهار ماه حقوق نگرفته بود.خودشو آتیش زده چرا چهار ماه یک کارگر شهرداری باید حقوقش عقب بیفته.چطوری زندگی کنه شرمتان باد

  • بازنشسته
    0

    کدوم امید تو دلت خوشه مثل اینکه دراین مملکت زندگی نمیکنی قیمت دلاروتورم اجناس در زماندولت جدیدرشدزیادی کرده

    نظرات شما -
    • الارتباطات و المخابرات
      0

      تقصیر خودته ، اگر مثل کارمندان اداره ما سماجت بخرج داده بودی و میماندی ، الان حقوق 17 میلیونی میگرفتی و وقتی بعد از 40 سال بازنشست میشدی حقوقت زیر 13 میلیون نبود و پانصد میلیون اشانتیون دریافت میکردی و اوقات را بکام میگذراندی

    • رضا سان
      0

      این لقمه خوردن نداره'کثیف به آه مردم بینوا آلوده است.این لقمه لجنه

  • ناشناس
    0

    به روباه گفتند شاهت کیه گفت ددم

  • تیرشیش
    0

    لطفا بگوییداگر این آقا پستس را در دولت خوش رزق بگیره دولت زرق و برق میزنه یا رعد و برق؟

  • علی
    0

    خوش زرقی اش برای دروغگویان،،حوزویان،،نظامیان،،مفت خورهایی امثال شما،،ناکارامدی اش واسه مملکت بی صاحب، اگر این مملکت صاحب داشت که به این روز نمی افتاد.

  • ایرانی
    0

    آقای باهنر! مردم سالهاازایثاروتفکرات وتعاملات وخدمات شما باهمدستی آقای علی لاریجانی درمجلس، بیش ازحقشان برخوردارشده اند! لطفا دیگه ساکت باشیذ که باادامه افاضه فیض وازخود گذشتگی ها وخدمات مخلصانه شما ، ملت زیادیشان شده ورودل میکنند،پس عرض خودمبرید ووزحمت مردم مطلبید....!

  • فرهنگی
    0

    آفای باهنر! کم بردید وخوردید وجمع کردید،، که بازهم عرض اندام میکنید!؟ بستون نیست ،که هنوزدست ازسر مردم واین دولت هم نمی کشید! بابا خجالت بکش بزن گاراژ دیگه !

  • الف.
    0

    این آقا چطور مهندسیه که نمی‌دونه دنیای امروز رو با این اراجیف نمیشه اداره کرد؟ مرد حسابی، بیکاری، تورم، ابهام در سرنوشت سیاسی و اقتصادی مملکت، ناامیدی و بی‌انگیزگی به دلیل ارتباط نداشتن با دنیا ماها رو بیچاره کرده...از جیب خودمون درآوردن واکسن وارد کردند باید ذوق کنیم بهشون؟ رزق و روزی فقط توی حلق شماهاست. ما که به خدا شکسته‌ایم زیر بار زندگی

  • ناشناس
    0

    بقول دکتر احمدی نژاد شماها یک پانصد نفری هستید که اگر دست از سر این مملکت و ملت بردارید همه چیز درست می شود در غیر این صورت حالا حالا همین اش است و همین کاسه

    نظرات شما -
    • بهروز ترکه
      0

      دست بردارند؟ اینها سرشو تازه بند کردند

  • بازنشسته نجومی بگیر تامین اجتماعی
    0

    در اینکه دولت اقای رئیسی تومنی پنجتومن از دولت تزویر و وعید عملگرا تر ومردمی تره حرفی نیست فقط به ما بگین تا نتیجه اش رو ببینیم زنده میمونیم یا از گرسنگی و شرمندگی باید بمیریم اقای مهندس تئوریسین؟؟؟؟؟

  • خاکستری
    0

    مم جواد خان! بعدازسالها زحمات بی مزدو منت شما وعلی خان لاریجانی درمجلس ،خیرتان کافیست! دیگه بیش ازاین شرودردسر برای مردم نباشید

  • هاج و واجم
    0

    جناب اقای باهنر !!!! بدبختی اینجاست که نجومی بگیری را توجیح میکنید که هرکدام ۵ میلیارد میبرند !!! چی داری میگی؟؟؟ ایا کسی که به زیاده خواری و زیاده خواهی رسید به این اعداد و ارقام قانع است؟ میلیاردها را بردند وهمچنان با امتیازاتی که گرفتند دارند میبرند. بعد هم ،مدیریت شما رادیدیم پس کلاسهای مشاوره ات را جمع کن!!!. خلاصه کلام اینکه؛کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی!!!.

  • ناشناس
    0

    راست و دروغ اش با دوستان آقای باهنر. می گویند اگر خون ایشان به مار کبرا تزریق کنند در جا هلاک می شود.

    نظرات شما -
    • بهروز ترکه
      0

      تلخکی.چرا واضح نمیگی.آب از سرمون گذشته چه یک وجب چه.....!از بسکه با این بچه زرنگیم شرمنده زن وبچه شدم.

  • شهروند۱
    0

    این همه راهکار بلدی ، چرا رییس جمهور نشدی ! با به این گفتم به اون گفتم هیچ چیزی تو این مملکت درست نمیشه . ضمنا مهندس از کاخت بیا بیرون برو تو مردم بعد حرف بزن . ماست یک کیلویی دیروز ۸۰۰۰ تومن بود امروز شده ۱۳ تومن هر جنسی که روز گذشته میخری روز بعد گران میشود دولت رییسی فقط حرف میزنه حرف مفت در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده گرانی هم بیشتر شده

  • ساچو
    0

    مهندس باهنر ، با رئیسی و معاونش جلسه داشتم..........؟؟؟!!!!به قالیباف گفتم............؟؟؟!!! قدرت در سایه.مهندس باهنر بی شک از مهرهای پر قدرته در سایه.........یاده فروغی ( البته بلانسبت) دوران ۲پهلوی افتادم.

  • ناشناس
    0

    ازتخم مرغ وگوشت وبقیه اقلام غذایی گرفته تاتورم ۱۸۰درصدی خواب دیدی خیرباشه ، ازاون بالا له شدن اقشار پایین جامعه راببینید وشعارهای توخالی ندید لطفا...آقای سراسر هنر.

  • میرزا
    0

    مهندس!باهنر ،بنده به روز واپسین برعکس شما معتقدم.به والله قسم در پیشگاه خداوند بزرگ، تمام قد با شجاعت( چون دیگه از .....خبری نیست) در برابرت میایستم.تو تا حالا شرمنده زن وبچه ات شدی؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    جناب باهنر خوب بلد هستید ماله کشی برای رییس جمهور روحانی بکنید . چه شانسی کدام شانش شانس برای آن مدیران روحانی حقوق های نجوی هم حتمأ از نظر جنابعالی شانش بود یا ناشانس در این دوره هشت سال رانت دوزدی قارت بیت المال ارزهای چهار هزارودویست تومانی به نور چشمیها هم شانس بود؟ پراید هفت میلیونی به صد وهفتاد میلیون هم رانت بود .هدیه های پانصد میلیونی وسکه های هدیه داده به مدیران از نظر جناب با لیاقت هم شانس بود ظاهرأ جناب باهنر خبر از قیمت های بازار ندارید همه این گرانی ها از لطف و محبت شانس بود

  • علی
    0

    سلام میشه زود اظهارنطر نکنید چند سال قبل همین حرف را به آقای احمدی نژاد گفته بودید که اخیرا ایشان را طاغی اعلام کرده و طرد کرده اید امیدواریم دولت جدید در همه موارد موفق شود اما به سرنوشت احمدی نژاد مبتلا نگردد و عاقبت بخیر شود چون در این چهل سال همه نخست وزیر ها و رئیس جمهورها عاقبت بخیر نشده اند و ممنوع التصویر و یا محبوس و یا طرد شده اند

  • ناشناس
    0

    شب دراز است و قلندر بیدار باش تا صبح دولتت بدمد ساقی تو دیگه کیه خدا میدونه

  • محمد
    0

    نمیشه مثل زمان قاجار که مستشار در رشته های مختلف از خارج میامد حالا هم برا برنامه ریزی درست بیارند آخه برنامه ریزای داخلی ۴۰ سال برنامه ریختند بسه

  • حسن
    0

    ومن یتوکل علی الله فهو حسبه...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها