عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومة» وابسته به جنبش حزب‌الله در پارلمان لبنان :

مخفی‌کاری درباره منبع نیترات در البقاع لبنان سؤال‌برانگیز است

عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومة» لبنان با اشاره به مخفی‌کاری درباره منبع نیترات آمونیوم کشف شده در منطقه البقاع تأکید کرد که افشای این اطلاعات سرنخ خوبی برای کشف واقعیت انفجار بندر بیروت خواهد بود.

مخفی‌کاری درباره منبع نیترات در البقاع لبنان سؤال‌برانگیز است

«حسن فضل‌الله» گفت که تداوم مخفی‌کاری در ارائه اطلاعات واقعی درباره منبع نیترات کشف شده در البقاع، نحوه ورود آن به لبنان و انبار کردن غیرقانونی آن، سؤالات زیادی را درباره پشت پرده این قضیه و اینکه چه کسانی می‌خواهند این مسئله محوری را حذف کنند، مطرح می‌سازد.

عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومة» وابسته به جنبش حزب‌الله در پارلمان لبنان امروز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: روشن است که با افشای این اطلاعات سرنخ‌های خوبی برای پی بردن به مسائل زیادی درباره نحوه ورود نیترات به لبنان و طرف‌هایی که پشت این قضیه هستند به ویژه درباره نیترات موجود در بندر بیروت، به دست خواهد آمد.

اخیرا «بسام المولوی» وزیر کشور لبنان از توقیف یک کامیون حاوی ۲۰ تن نیترات آمونیوم در این کشور خبر داد و گفت که این کامیون در «بعلبک» توقیف و به منطقه‌ای امن در «بدنایل» (در البقاع) منتقل شده است.

طبق گزارش شبکه المنار، فضل‌الله از دستگاه‌های امنیتی و قضایی خواست تا پاسخ شفافی به مردم درباره سؤال‌های اصلی درباره این قضیه و رفع تردیدها و دغدغه‌های مردم ارائه کنند و از جمله این سوالات نیز این است که چه طرف‌هایی این نیترات آمونیوم را وارد کرده‌اند؟ از کجا و چگونه وارد شده است؟ چه کسانی زمینه ورود این مواد را و با چه اهداف حقیقی تسهیل کرده‌اند؟ آیا تحقیقات از همه مظنونان بعمل آمده است و آیا این نیترات با قضیه نیترات موجود در بندر بیروت ارتباط دارد؟

این نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد که آنچه باعث شک و تردیدهای زیاد می‌شود، این است که در این قضیه نیز همانند قضیه انفجار بندر بیروت سعی می‌شود که حقایق ماجرا پنهان شود.

وی افضای حقایق مربوط به نیترات در البقاع را یک ضرورت ملی برای حمایت از لبنانی‌ها در برابر واردات و انبار کردن این مواد و اجتناب از تکرار تجربه انفجار بندر بیروت دانست.

نیترات آمونیوم، انفجار مهیب سال گذشته در بندر بیروت را به یاد می‌آورد. در این حادثه حدود ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم منفجر شد. بیش از ۲۰۰ نفر کشته شدند و تعدادی مجروحان به حدود ۶۵۰۰ نفر رسید.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سید
    0

    سوخت ایران وارد لبنان شد . کامیون ها بارگیری شدند. حالا آخرش را ببیند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها