کیه لینی: رونالدو مثل بوفون و پیرلو قابل جایگزینی نیست/ فکر نمی کردم مارکینیوش مدافع بزرگی شود

کاپیتان یوونتوس فکر می کرد مارکینیوش 18 ساله به خاطر جثه کوچکش، مدافع مرکزی بزرگی نخواهد شد.

کیه لینی: رونالدو مثل بوفون و پیرلو قابل جایگزینی نیست/ فکر نمی کردم مارکینیوش مدافع بزرگی شود

جورجو کیه لینی، کاپیتان 37 ساله یوونتوس و تیم ملی ایتالیا که در تابستان گذشته قهرمان یورو 2020 شد، مصاحبه ای با اکیپ انجام داده و در خصوص مدافعانی که آن ها را تحسین می کند و جدایی کریستیانو رونالدو از یوونتوس، به صحبت پرداخت.

ماجراجویی در یورو 2020 چطور پیش رفت؟

اولین روزهای یورو 2020 خیلی سخت بود. سرما خورده بودم و کمی تب داشتم. احساس خستگی می کردم اما در آن چهل روز تمام تلاشم را کردم و حضور در یورو، انگیزه مضاعفی به من می داد. هنوز هم می خواهم این احساسات را تجربه کنم و در چنین مسابقات مهمی به میدان بروم. تجربه کمک زیادی می کند. اگر در فینال یورو 2012 بازی نمی کردم، هرگز نمی توانستم فینال یورو 2020 را ببرم. مهم است که تعادل را حفظ کنیم و اسیر احساسات نشویم.

کدام مدافعان شبیه شما هستند و کدام یک را تحسین می کنید؟

نمی دانم کدام مدافعان شبیه من هستند اما دلیخت یکی از بهترین مدافعان دنیا خواهد شد. ماتیاس جوان و باهوش است و کیفیت او فراتر از میانگین معمول است. سرخیو راموس را تحسین می کنم چون او یک مدافع واقعی است که کیفیت و شخصیت بالایی دارد و مارکینیوش هم مدافعی است که دوستش دارم. وقتی مارکینیوش در رم بازی می کرد، مقابلش قرار گرفته ام. در آن زمان مارکینیوش مدافع راست بود و هرگز فکر نمی کردم او مدافع مرکزی بزرگی شود چون برای تبدیل شدن به یک مدافع مرکزی خیلی لاغر بود اما حالا مارکینیوش یک بازیکن کامل شده است.

جدایی رونالدو از یوونتوس و نحوه کنار آمدن با آن چگونه بود؟

باید به تعادل برسیم اما در فوتبال وقت زیادی نداریم. باید هر سه روز بازی کنیم و بازی های ملی هم در پیش داریم. این یعنی برای رسیدن به هماهنگی و تعادل، وقت کمی داریم. وقتی بازیکنی چون کریستیانو رونالدو را از دست دهید، کارتان سخت می شود اما اتفاقی است که افتاده. ما در گذشته پیرلو و بوفون را هم از دست داده ایم؛ جایگزین کردن این ها هم همانند رونالدو غیر ممکن است اما هر تیم باید راه خود برای پوشش نقاط ضعف خود را پیدا کند.

منبع: طرفداری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها