منابع اسرائیلی: پیشرفتی در پرونده تبادل اسرا حاصل نشده است

منابع سیاسی رژیم صهیونیستی از وجود شکاف زیاد در پرونده تبادل اسرا بین این رژیم و جنبش حماس خبر دادند.

منابع اسرائیلی: پیشرفتی در پرونده تبادل اسرا حاصل نشده است

منابع سیاسی رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه با اشاره به وجود شکاف بزرگ در پرونده تبادل اسرا با جنبش حماس، وجود هر گونه پیشرفت در این پرونده را تکذیب کردند.

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که آنچه درباره وجود پیشرفت در تبادل اسرا گفته می‌شود، صحت ندارد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس پیشتر از وجود پیشرفت بزرگی در تبادل اسرا خبر داده بود.

از سوی دیگر وبگاه «العربی الجدید» به نقل از برخی منابع آگاه مصری گزارش داد که قاهره طرف اسرائیلی را در جریان دیدگاه نهایی جنبش حماس درباره تبادل اسرا قرار داده و اکنون منتظر پاسخ نهایی برای تعیین زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات غیرمستقیم بین دو طرف اسرائیلی و حماس است.

بر اساس آمار هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، ۴۸۵۰ فلسطینی از جمله ۲۲۵ کودک و ۴۱ زن در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۵۴۰ نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری هستند. از سوی دیگر، جنبش حماس از زمان جنگ تابستان ۲۰۱۴، چهار اسرائیلی را در اسارت خود گرفته است که دو نفر از آن‌ها نظامی هستند که در این جنگ مشارکت داشتند و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر علیه نوار غزه، که به نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) و جنگ ۱۲ روزه معروف شد، در مقابل پایداری و حملات مقاومت مجبور به توقف حملات علیه نوار غزه شد و پس از آن بود که از طریق میانجیگر مصری، مذاکرات دو طرف آغاز شد. در جریان این مذاکرات تل آویو تلاش کرد تا موضوع تبادل اسرا را با روند بازسازی غزه مرتبط کند، امری که مقاومت زیر بار آن نرفت و تاکید کرد که روند تبادل اسرا روندی مستقل بوده و باید به خواسته‌های گروه‌های مقاومت غزه پاسخ داده شود.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها