حسن روحانی کجاست؟

اگر نگوییم همیشه دست کم اغلب چهره او را یا در تلویزیون، یا در صفحات مجازی و یا در صفحات کاغذی روزنامه‌ها می‌دیدیم، اما درحال حاضر مدتی است که از او کم‌تر خبری می‌شنویم یا بهتر بگوییم که اصلا خبری نمی‌شنویم.

حسن روحانی کجاست؟

موضوعی که باعث شد تا کمی دل نگرانش شویم و به این فکر بیفتیم که او کجاست و چه می‌کند؟

این چهره مطرح که از او دم زدیم کسی نیست جز حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور ادوار یازدهم و دوازدهم کشورمان، مردی که حالا مدتی است از او کم‌تر می‌شنویم که این کمرنگ بودن تا جایی پیش رفته که بازار شایعات مختلف را داغ داغ کرده است. از استراحت مطلقش گرفته تا عزم مجلس برای گرفتن پاسخ از او.

ما هم که دل نگران رئیس جمهور سابق کشورمان شدیم سعی کردیم تا در این گزارش به این پرسش که او کجاست و پاسخ این سوال بپردازیم.

رسمی که درباره حسن روحانی اجرا نشد

هنوز هشت سال ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به پایان نرسیده بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه ۱۳۷۵ با حکم جدیدی، وی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزیدند.

صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی نژاد هم درباره حضور رئیس دولت اصلاحات در مجمع هم بیان کرده بود که وقتی دوره ریاست جمهوری رئیس دولت اصلاحات به پایان رسید، آقا به او می‌گویند که من بنا دارم شما را به عنوان عضو مجمع تشخیص منصوب کنم. خاتمی خودش می‌گوید «به من اجازه دهید من آنجا نباشم، یک کار شخصی دارم، آن کارم را دنبال کنم شاید بهتر باشد». ایشان هم پذیرفتند.

سرنوشت یک رئیس جمهور گم شده / حسن روحانی کجاست؟

در سال ۹۲ هم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور حکمی محمود احمدی‌نژاد را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.

مهدی آیتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم با تاکید بر این مهم گفته که آقای حسن روحانی مثل دیگر دولتمردان بعد از خروج از قدرت قطع به یقین در مجمع تشخیص مصلحت نظام عضویت خواهد داشت. اما وی به دلیل عملکردی که در این سال‌ها داشته، بین جریان اصلاحات و جریان اصولگرایی جایگاه و پایگاهی ندارد؛ به عبارت دیگر روحانی را نه اصلاح‌طلبان قبول دارند و نه اصولگرایان!

با این حال اما شاهدیم که تاکنون هرگز دعوتی برای حضور حسن روحانی در مجمع تشخیص صورت نگرفته است.

سرنوشت یک رئیس جمهور گم شده / حسن روحانی کجاست؟

آیا روحانی دبیرکل خواهد شد؟

محمدصادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی معتقد است که روحانی یک شخصیت سیاسی جا افتاده است که می‌تواند اقدامات مدنی موثری را انجام دهد، از جمله اقدامات مهمی که می‌تواند انجام دهد تشکیل یک دولت در سایه و یا یک حزب قدرتمند است و حداقل تیم همراه خود را به حزب دعوت کند و حزب به نقد گذشته و شرایط حال و آینده بپردازد و موسسه فکری و علمی قدرتمندی را به عنوان حزب تشکیل دهد و در مناسبات جهانی فعال باشد.

موضوعی که احمد شریف هم به آن اشاره کرده و گفته که بهتر است مانند سایر کشور‌ها ضمن حفظ شان این افراد اقدام به تاسیس پژوهشکده می‌کنند و به عنوان یک منبع مشاوره برای افراد بعدی قرار می‌گیرد؛ معتقدم که این روند باید برای همه روسای جمهور شکل گرفته و از تجربیات این افراد استفاده شود.

سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در توصیه‌ای خطاب به حسن روحانی می‌گوید که یا حزبی قدرتمند تشکیل دهد یا در چارچوب حزب اعتدال و توسعه به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بپردازد و در انتخابات‌های آینده کشور موثر واقع شود.

سرنوشت یک رئیس جمهور گم شده / حسن روحانی کجاست؟

اما همه اینها در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم بیکار ننشسته‌اند و در صددند تا روحانی را نسبت به برخی از اقدامات انجام داده و نداده خود پاسخگو کنند.

با توجه به این که حسن روحانی در آخرین شب ریاست‌جمهوری خود در تلویزیون اعلام کرد که به کارهای علمی و فرهنگی بازخواهد گشت بنابراین احتمال دبیرکل شدن او چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

ما تمام تخلفات و اشکالاتی را که در کار دولت سابق وجود داشت، برای ملت روشن خواهیم کرد و پرونده‌ای از ترک فعل‌های دولت روحانی تشکیل می‌دهیم. این صحبت سید مصطفی میرسلیم عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در این باره بوده است.

سرنوشت یک رئیس جمهور گم شده / حسن روحانی کجاست؟

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر هم فرد دیگری بود که با اعلام خبر ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به ترک فعل مسئولان، تصریح کرده که تاکنون دو پرونده درباره مداخلات دولت سابق و شخص حسن روحانی در بورس و ارز در این کمیسیون بررسی و به قوه قضائیه ارسال شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن شجاعی نیز در گفت‌وگویی گفته است که متأسفانه برخی از مسئولان در زمان مسئولیت خود خسارت‌های زیادی را به کشور می‌زنند و بعد از پایان کارشان هم در حاشیه‌ای امن قرار می‌گیرند. ما عملکرد مسئولان دولت تدبیر و امید را زیر ذره‌بین قرار دادیم تا با کسانی که تخلف و ترک فعل داشتند، برخورد جدی شود.

علی صوفی وزیر دولت اصلاحات با اشاره به انزوای سیاسی حسن روحانی اظهار کرده که جریان اصلاح طلب از عملکرد او راضی نیست و از او ضربه هم خورده‌اند و طبعا جایی در میان اصلاح طلبان نخواهد داشت که طرف مشورت واقع شود و یا در جلساتی که معمولا در سطح سران اصلاحات برگزار می‌شود جایگاهی نخواهد شد.

البته کامبیز مهدی‌زاده داماد حسن روحانی درباره وضعیت پدر زنش گفته است که او در آخرین مصاحبه هم گفته بود که به کارهای علمی و فرهنگی خواهد پرداخت و هم‌اکنون هم مشغول کارهای علمی است.

سرنوشت یک رئیس جمهور گم شده / حسن روحانی کجاست؟

دنیای شیرین روحانی بیرون از پاستور

با تمام این تفاسیر در پایان باید گفت به نظر می‌رسد این روزها بیرون از دنیای سیاست چندان هم به حسن روحانی بد نمی‌گذرد، چرا که چهارشنبه نزدیک ساعت هشت صبح بود که چند خودروی مشکی وارد مجموعه آزادی شده و چندین مرد شیک‌پوش از خودروها پیاده شدند و بخشی از مجموعه را که ویژه پیاده‌روی بود را قرق کردند، بعد از چند دقیقه شاهد حضور حسن روحانی با گرم‌کن ورزشی بودند.

حال باید دید که در نهایت بخت و اقبال برای حسن روحانی چه سرنوشتی را رقم خواهد زد.

الخیر فی ما وقع...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 64
  • وطن پرست
    0

    رفته تو بهشت دنیا جزایر بکر جنوب اروپا یا شاید جزایر قناری و... خلاصه استراحتگاه های خفن دنیا ! 8 سال چوپونی کار بسیار سختیه باید از تنش بیرون بیاد یا نه :))))))))

  • ناشناس
    0

    حتی عکس ونام روحانی حس تنفررا درون خیلی ها ایجاد میکند، کشور قانون یک طرفه به ایران میگویند هیچ کس در تاریخ معاصر به اندازه این شخص ظلم وستم به مردم نکرد وحالا نشسته به ریش همه میخندد انشا الله به درد کرونا دچار شود تا متوجه شود چه دردی است که با سیاست بازی نگذاشت مردم واکسینه شوند

  • علی اف
    0

    استخر فرح در انتظار او است

  • منتظر
    0

    فقط محاکمه......................

    نظرات شما -
    • غریبه آشنا
      0

      محاکمه //عزیزم جک جدید // محاکمه مال مردم عام نه ایشان که خدمت گذار ملت بوده خدمتی که ایشان توی این هشت سال کرده هیچ بنی بشری از حضرت آدم تا حال نکرده بود.

    • سلام
      0

      مشکل بدبختی فقط شخص اول مملکته خودتونو رو گول نزنید

  • ali
    0

    روحانی رئیس جمهور بود ... صبح تا شب منزل قرنطینه بود دیگه داشت زخم بستر میگرفت . الان هم نگران نباشید یه پست برای ایشون درست میکنن تا رئیس بشه

  • سعیدمهور
    0

    علی برکت الله ودیگر هیچ...

  • ا
    0

    فکرکنم‌روحانی‌الان‌داره‌۱۰۰‌بار‌ازروی‌برجام‌‌مینویسه

  • دکتر سید
    0

    ایشان در حال عشق و حال هستند گواری وجودتان

  • علی
    0

    اقا چکار دارین بعد از هشت سال کار بی وقفه و خستگی ناپذیر بگذارید استراحش رو بکنه .. بیچاره

  • هموطن
    0

    یکی باید بگه که اون وقتی که بود چکار کرد تمام گرونی فقر اللهم عجل لویک الفرج

  • علی اقا گل گلاب
    0

    میترسه بیاد بیرون تا مصیر رفسنجانی پیدا نکنه ولی حسن جان استخر فرح در انتظار تو است کجا می توانی فرار کنی و تا کی داخل خانه میمانی میکشنمت میکشمنت

    نظرات شما -
    • هاج و واجم
      0

      شمارا بخدا اول کمی سواد یاد بگیر !!! که مسیر را مصیر ننویسی بعد بیا و در مورد مسائل نظام فرمایش بفرما. البته این فضا به امثال تو حق وجود داده که اظهار وجود کنی!

  • ایرانی
    0

    لازم پس از 8 سال .....

  • ناشناس
    0

    فعلأ مردم گلابیها را میل می کنند .

  • ناشناس
    0

    آرزوی مرگ برای روحانی نکنید .اگر شهامت و مردانگی دارید اجازه مصاحبه زنده با امان نامه او بدهید .ببینیم رو سیاهی برای چه کسی میمونه.

    نظرات شما -
    • مرتضی
      0

      خیلی حرفت خنده دار بود. مگر حرفی هم مونده؟ تازه اگر حرفی هم باشه باید در دادگاه با لباس راه راه بگه و ملت ببینند

    • هاج و واجم
      0

      از این حماقتها بیشتر حال ادنم بهم میخوره !!!!۸ سال هر غلطی کرد ازاد بود حالا تازه جنابعالی میفرمایید مصاحبه زنده !!! برای این طرز تفکر خیلی متاسفم!!!! خیییییلییی متاسفم. حالم بدشد!!!! این همه جهالت؟؟؟!!!!

  • میرزا
    0

    از ابتدای انقلاب جزء مدیران امنیتی نظام بوده وسینه( درد گرفته آن) مالا مال از اسرار نظامه اون زرنگتر از احمدی نژاده.چرا ( عذر میخوام) مارا ......فرض میکنید

  • هوشنگ
    0

    من نمیدونم شما چکار دارید که این کجاست ،ملت کم بدبختی کشیدن از دستش ،الکی اینجور آدمها را گنده می کنید . که انشالله سایت ها و روزنامه ها شما پر خواننده بشن

  • ابرهیم عارفی نیا
    0

    خوش بحالش مردم را بدبخت کرد وداره با محافظت ورزش می کنه دنیا همینه

  • ایرانی
    0

    در جهنم ، مشغول خریدن املاک در جهنم برای خودش ویاران خیانتکارش است

  • ایرانی
    0

    آقای روحانی آخر دولت مملكت رها كردی و گرانی به سقف خودش رساندی خدا تو را نمی بخشه

  • احمد
    0

    باید مواظب خودش باشه خیلی به استخر نزدیک نشه وگرنه استخر فرح در انتظارش

  • رسول
    0

    دقت کردید تا اسم روحانی می آید همه به او بد و بیراه می گویند این موضوع در مورد روسای جمهور قبلی مثل رجایی و خاتمی و حتی رفسنجانی صادق نبود اما واقعا مردم از روحانی دلخوشی ندارند و من تعجب می کنم اگر روحانی با مردم بود واقعا مردم جونشون بخاطر او حاضر بودند فدا کنند اما افسوس دوران روحانی بهشت دلالان اختلاس گران و رانت خواران بود و وحشتناک ترین تورم دوران انقلاب را بر این مردم مظلوم تحمیل کرد و جالبه افتخار می کرد که کشور را بدون نفت اداره کرده کدام اداره ؟ چاپ پول بدون پشتوانه که من هم می توانم اینکار را بکنم تا پول کم می آورد به بانک مرکزی دستور می داد پول چاپ کنه این وضع رئیس جمهور ما بود

  • محمد
    0

    دیروز داشتم خرید می کردم وجودش را حس کردم .

  • ضضضضضضققققق
    0

    بره و برنگرده

  • ز.ق.م
    0

    زیاد نگرانش نباشید ناز میکنه

  • مهدی
    0

    ما که نگرانش نیستیم. حالا اگه شما نگرانش هستید یه بحث دیگه است.

  • دلبند
    0

    انشاءالله پست بعدی محاکمه علنی

  • وزا
    0

    اصلا حس آرامشی که من الان داشتم که قیافه نحس اون نمی دیدم تو خبر فوری بهم زدی چندشم میشه کهیر میزنم... متنفرم... بعد تو میگی دل نگرانشی آقا نمی تونی کشور اداره کنی خداحافظی کن برو نه اینکه تو روز آخر بری تو کاخ بشینی و مزخرفات بگی قبلیا منفور بودن ولی تو تمام رکورد ها جابجا کردی اینجور اداره کشور واقعا کار سختی بود خسته نباشی

  • ایران زمین
    0

    اشتباه نکنید. روحانی فردی بوده که از پاریس با امام بوده سالهامسولیت تراز اول امنیتی داشته پس قطعا حداقل هفته ای یک بار با مقامات بالا منچ بازی میکنه و باهم تبادل نظر میکنند. شما هم هرچی دلتان می‌خواهد بگویید.

  • مجنون
    0

    خوا احمدی نژاد گفت که ، احتمالٱ رفته تو جزیره خودش ....

  • ناشناس
    0

    با رفتن روحانی همه چیز درست شد .ارزونی .دروغگویی .دزدی ووووو الان که همه ملت دارن از زندگی لذت میبرن. خسته نباشید

  • گمنان
    0

    رییس جمهور بی عرضه بود . خودش شده بود گوشت قربانی هر وزیری معاونی یک تیکه از آن گوشت قربانی برای قهوه خانه اقوام و حزبش بریده بود و برده بود. تنها از گوشت قربانی اسکلت مانده بود . بیچاره داد می زد بر جام برجام ؛برجام آخر هم که بی آرزو رفت.بلمره هم که تمام تحریمها برداشته شد مردم مشغول خوردن گلابی هستند . وخودش هم در این هشت سال خیلی فعالیت می کرد خیلی وقتها نمازش نمی توانست بخواند الأن دارد . قضای آن را به عمل می آورد... ر

  • حجت الاسلام پناهیان
    0

    روحانی میره به سرزمین مادری همه آخوندها یعنی انگلیس

  • مجید
    0

    مگه دلتون‌واسه گرونی بیشتر تنگ شده یا رونق اقتصادی میخواهید ؟ که اسم نا میمونش می اورید ؟

  • ناشناس
    0

    بعداز اینهمه گرفتاری مصیبت وب ریش ملت خندیدن وبیخیالی ودروغ آیا روی آمدن ب رسانه ها رو داره؟؟؟؟؟!!!!!!باحقوق ماهی350 م وخانه ولنجک دراوج آرامش واستراحته جهنم ایران جهنم مردم. مشغوله کیف وحاله(((((((اما آخرتی وجواب دادن بخدا. برای تو همه ماست

  • شوران
    0

    سره قبر باباشه تو سرخه

  • بازنشسته
    0

    مسئولین مملکت بعداتمام زحماتشون،تشریف میبرن اروپا،کانادایاآمریکا که به فرزنداشون سری بزنن ایشون هم حتما رفتن اتریش با دختروداماد دیداری تازه کنن!

  • منزجر
    0

    پیاده روی کردی صدای خشم و نفرت مردم رو شنیدی؟؟؟گر چه در محیط قرق شده دور از مردم(طبق معمول) شدت نفرت مردم از حاکم در طول تاریخ تا این حد حیرت انگیزه و باید در کتاب گینس ثبت شود.......

  • محمد
    0

    یه بنیاد بادی, بارانی,بزنه وخوش باشه.

  • رحیم
    0

    روحانی فعلا به ریش مردم ایران می خنده خدایا فقط به تو پناه میبرم

  • قلندر واقعی
    0

    از دکتر روحانی متشکریم که مارو به انفجار این نزززام نزدیک کرد

  • سرباز کوروش
    0

    ما که کاری باهاش نداریم، اون مارو سوزوند و جزوند... ، هر چی بود یه آخوند بود، ملا بود، شیخ بود، مثل بقیه شون که دارن تیشه به ریشه کشور میزنن....

  • علی
    0

    بابا.......ولش کنید دنبال پست براش می گردید....

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی باید محاکمه شود

  • سعید
    0

    خبرفوری خواهشابا اعصاب مردم بازی نکن حالا هم که کمی روحانی را فراموشش کرده ایم دوباره به یادمون می آوری،کم ازدستش چزیدیم؟حالا که روحانی وجهانگیری را محاکمه نمی کنندپس لطفاشما دیگه کوتاه بیاییدو بگذاریدآرامش داشته باشیم.

  • ایرانی
    0

    این حسن روحانی نما، بایدزنده بمونه ودائم لعن ونفرین مردم بشنوه ومنفوربودنش راحساس کند وانشالله خداوند درردنیا وآخرت انتقام مردم راازاوخواهدگرفت اوانشالله دق مرگ خواهدشدو نتیجه دزدیها ودغلها وخیانت به دین خدا وبندگان خداراحتما خواهد دیدزیرا فمن یعمل مثقال ذره شرا یره خداوندتخلف ناپذیرست

  • فقیر
    0

    یک جزیره خریداری کرده درمنطقه ای خوش اب و هوا سرسبز به مانند بهشت، تو ابهای دور افتاده اقیانوس هند،احتمالا با اقوام و دوستان نزدیکش بدانجا سفر خواهد برای همیشه،،کاش من فلک زده رو با خودش می برد.

  • م
    0

    حسن روحانی، رفته زیر لحاف

  • محسن
    0

    احتمالا اون ویلایی که رفته صفا موبایل خوب انتن نمیده

  • رحیم اب منگل
    0

    رفته به درک !!!! خدا رفتگان همه را بیامرزه

  • عبدالله 2
    0

    ازاو متشکریم که نشان داد انتخاب غلط چه خسارتی دارد ، جبران ناپذیر !

  • آریایی ام
    0

    یک روباه مکار ک چندین سال به زندگی من وشما چنگ زد و باخنده های کثیفش حسرت آدم های گرسنه بدهکار وبیمار وجوانهای ک دلشون ب وعده این روباه خوش بود رو درآورد امید آن دارم ک لحظه به لحظه زندگیش با تلخی همچون زهر بگذره همونطور ک زندگی رابرایمان زهر کرد

  • اسیر
    0

    یکی از منفورترین شخصیتهای سده اخیر...!!

  • احمد
    0

    اینکه دیگه رییس جمهور نیست چرا با اسکورت و خدم و حشم این ور اون ور میره؟ واقعا متاسفم...

  • داد دلهای خون مردم گرسنه ایران
    0

    این آقا را باید محاکمه کنند . و مجازات هم شود تا دیگر افراد بی مسولیت و بیسواد و ضعیف هوس مدیریت ایران بزرگ را که هزاران سال قدمت دارد و همیشه چوب همین افراد اینگونه را خورده نکنند . ایران قوی مدیر قوی و شجاع میخواهد . نه افراد بز دل و آویزان غرب و آمریکا .

  • سیاوشی
    0

    خداوند ازش نگذره بااین کشور داریش ،تشویق مردم به پول گذاشتن در بورس وواکسناسیون نکردن مردم که عده زیادی از خانواده ها رو داغدار کرد.با این بازیهای سیاسی در این میان مردم بدبخت شدن .ازخداوند میخواهم در این دنیا خوار ،ودر آخرت رو سیاهش کنه

  • محسن
    0

    الان مثلا رئیسی مملکت رو گل و بلبل کرده این مملکت درست بشو نیست

  • م
    0

    کار علمی ؟؟؟!! اینا چ خودشون و بزرگ میکنند چکار علمی میتواند بکند اتم هیدروژن بشکافه ؟!!! یا کتاب بنویس در مورد میز مذاکره ؟!! وله کن اقا ی خانه سالمندان درست کردن به نام مجمع تشخیص برو بشین توش باز غیر مستقیم تو همچی دخالت کن گند بزن به همه چیز

  • م
    0

    جهانگیری کجاست ؟! کسی میدونه ؟! چ گریه های مناظره ایی میکرد ؟! ای دست اون 22 و 3 میلیون ادمی که رفتند رای دادند به اینا بشکنه که هم خودشون عرضه مملکت داری نداشتند از اونورم ی عده مخالفان داخلیشون تا میتوانستند فشار و زیاد کردن رو اینا که این ابروی نداشته اینا هم بره این طیفم از قطار انقلاب بیاندازند پایین خودشون بشوند لکوموتیوران!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    شک نکنید اگه دنبال حزب و جایگاه باشد توسط دوستانی که همه چیز را برای خودشان میخواهند در اسخر دیگری سرش را زیر آب کنند این جماعت به کسی مثل هاشمی که میتوان گفت بعد از خمینی نفر دوم انقلاب بود به سادگی سرش را زیر آب کردن حس روحانی که دیگه عددی نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها