معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش:

پدافند هوایی در ساخت سامانه‌های موشکی نیازی به خارج از کشور ندارد

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پدافند هوایی ارتش برای ساخت سامانه‌های راداری و موشکی هیچگونه نیازی به خارج از کشور ندارد.

پدافند هوایی در ساخت سامانه‌های موشکی نیازی به خارج از کشور ندارد

امیر سرتیپ دوم ابوالفضل سپهری راد در گفت و گویی با بیان اینکه ۱۹ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگی نابرابر و هدفمند توسط دشمنان این مرز و بوم با سرکردگی صدام و رژیم بعثی به ایران تحمیل شد، اظهار کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش در طول دوران دفاع مقدس با در اختیار داشتن نخستین مرکز فرماندهی و کنترل منطقه توانست با مدیریت صحنه نبرد، امنیت و ایمنی بیش از ۲ میلیون پرواز را در طول جنگ تحمیلی برقرار کند و در واقع هیچ گونه عملیات برون مرزی و درون مرزی بدون چتر پدافند هوایی ارتش انجام نشد.

رییس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه مغز افزار مجموعه نبردها و عملیات نیروهای ارتش در طول دوران جنگ تحمیلی شبکه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی ارتش بود، خاطر نشان کرد: با مجاهدت و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان جان بر کف نیروی پدافند هوایی ارتش، رویاهایی که صدام و رژیم بعثی در سر داشتند هیچ‌گاه محقق نشد.

وی افزود: با و جود پشتیبانی همه جانبه مالی و تجهیزاتی بیش از ۴۳ کشور از رژیم بعثی عراق، نیروهای مسلح توانستند با قدرت ایمان و اراده از جنگ تحمیلی سربلند بیرون بیایند و امنیت و آسایش را برای ملت عزیزمان فراهم کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه پویایی، شرط اثربخشی و ماندگاری هر نیروی نظامی است، تصریح کرد: امروز با ظهور جنگ‌های نوین و نوپدید در حوزه سایبری و جنگ‌های الکترونیکی، پدافند هوایی ارتش با تکیه بر دانش و تخصص جوانان متعهد و نخبه خود هیچ نیازی در زمینه ساخت سامانه های راداری و موشکی به خارج از کشور ندارد و امروز خودباوری و خوداتکایی این ارمغان را برای نیروی پدافند هوایی ارتش بوجود آورده است که در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد.

سرتیپ سپهری راد با بیان اینکه امروز پدافند هوایی همگام و جلوتر از تهدیدات گام بر می‌دارد، توضیح داد: تجهیزات و سامانه‌های بومی پدافند هوایی با پیشرفتی روزافزون قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار را برای کشور ایجاد کرده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها