واکنش نمایندگان به اظهارات گستاخانه نماینده مجلس جمهوری آذربایجان


3 مهر 1400 - 12:56
614eeb5675402_2021-09-25_12-56
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اظهارات گستاخانه نماینده مجلس جمهوری آذربایجان واکنش نشان دادند.

چند روز پیش حسین قلی اف نماینده مجلس آذربایجان در مصاحبه با روزنامه ینی شفق ترکیه اظهارات گستاخانه ای علیه تمایمت ارضی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد که با واکنش تند آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل مواجه شد.

روز گذشته آیت الله عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: به مردم کشور جمهوری آذربایجان عرض می‌کنم هفته گذشته، ما در خطبه‌ها، سخن بعضی از نمایندگان شما را نقل کردیم که می‌گویند «ایران را از نقشه جهانی حذف می‌کنیم ایران را تجزیه و به تمام نقاط ایران پرچم ترک را می‌زنیم» و این را هم‌زمان با مانور سه کشور در آن طرف مرز ایران باز پخش کردند. حالا شما حکم باشید و کدام حکم بهتر از شما؟ آیا ما مقصریم یا آنها؟ ما دخالت می‌کنیم یا آنها؟ ما رابطه را بر هم می‌زنیم یا آنها؟ ما تهدید می‌کنیم یا آنها؟ به نظر شما ما باید جواب بدهیم یا ساکت بمانیم؟

وی افزود: اگر این سخن در حق کشور شما گفته می‌شد ساکت می‌ماندید یا جواب می‌دادید؟ ما جواب دادیم که زور شما به ما نمی‌رسد ایران مثل شیر است. آیا این حرف اهانت است؟ آیا دخالت است؟ آیا تهدید است؟ آن‌ها جواب دادند ما دم این شیر را قطع می‌کنیم! آیا این جواب برازنده یک شخصیت و یک نماینده است؟

آیت الله عاملی با خطاب قرار دادن برخی از نمایندگان جمهوری آذربایجان که علیه ایران موضع گرفته بودند، اظهار کرد: ما با مانور، با موضوع تریلی‌های ایران، با دولت آذربایجان و با ملت آذربایجان کار نداریم مخاطب ما فقط این چند نماینده هستند ما از آن‌ها جواب می‌خواهیم. چه ایرادی دارد ما با آن‌ها در یک گفت و گوی صمیمی حاضر شویم چه در ایران و چه در آذربایجان و آن‌ها به ما توضیح دهند که از ایران چه بدی دیدند که می‌خواهند این کشور را از نقشه جهان حذف کنند؟ از ما چه بدی دیدند که می‌خواهند مملکت ما را به تعبیر خودشان تا سه سال دیگر تجزیه و به کل ایران پرچم ترک را نصب کنند من خیلی می‌خواهم بدانم ملت من، دولت و کشور من چه گناهی کرده که باید از صحنه روزگار محو شود؟

امروز نیز سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان گفت: امروز هیچ قدرت قلدر خارجی نمی‌تواند حتی فکر تجاوز به ایران را به مخیله اش راه دهد. جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت های نظامی نیرومند در جهان است که توانمندی های دفاعی اش برای ایجاد بازدارندگی و مقابله با هرگونه تهدیدات خارجی است. قدرت نظامی ایران در خدمت صلح و ثبات منطقه و جهان و همه کشورهای دوست و مسلمان است.  قدرت واقعی ایران از روح ایثار و از خودگذشتگی و اتحاد مردمش نشات می گیرد.

نمایندگان مجلس نیز در صفحات شخصی خود در توییتر به این اظهارات گستاخانه نماینده آذربایجان واکنش نشان دادند، که در زیر می خوانید؛

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس:

«خطاب به برخی می‌گویم، کمی تاریخ معاصر مطالعه کنید تا سرنوشت رهبرانی که به‌ آمریکا و صهیونیسم اعتماد کردند را بدانید.
‏مبادا هوس ماجراجویی به سرتان بزند، چرا که ما به تاریخ و هویت‌مان بسیار علاقه‌مندیم؛ بدانید که ما لشکر آذری‌ها گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب اسلامی هستیم.»

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«‏تقویت و ارتقاء روابط با همسایگان از اولویت های ما در سیاست خارجی است. ایجاد تنش در روابط بین ما و همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان، آرزوی دشمنان ما‬⁩ و در راس آن ⁧‫رژیم صهیونیستی‬⁩ است. هرگونه رفتار و موضع و اقدام تنش زا خواسته یا ناخواسته بازی در میدان دشمن است.»

سید علی آقازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«رویکرد خویشتن‌دارانه جمهوری اسلامی به معنی مماشات نسبت به بداخلاقی‌ها نیست، جمهوری آذربایجان حسن همجواری با جمهوری‌ اسلامی را لحاظ و هرچه سریعتر رفتار خود را اصلاح کند. قطعا ایران در مقابل هرگونه تحرک علیه امنیت ملی پاسخ مقتضی خواهد داد.»

سید غنی نظری نماینده خلخال:

« اظهارات توهم آمیز برخی از مقامات سیاسیِ کشورهای همسایه را جدی نگیرید؛ آنها توان و جرات تجاوز به این کشور بزرگ را ندارند.
در جواب آنها باید گفت:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عِرض خود میبری و زحمت ما میداری.»

محمدرضا احمدی نماینده رشت:

«ظاهراً سران باکو در باد پیروزی هایی که با دوپینگ ترکیه بدست آمده خوابیده و دچار توهم شده اند. قدمت کشور کوچک شما از عمر جوان‌ترین نماینده مجلس ما نیز کمتر است پس در عرصه سیمرغ عرض خود نبرید ...»

ولی اسماعیلی نماینده گرمی:

«نماینده پارلمان آذربایجان حواس‌اش باشد اینجا ایران است…

‏شیران بیشه ایران زمین، ۸ سال با بیش از ۲۴ کشور جنگیدند؛ ۳۰۰ هزار شهید دادند یک وجب خاک ندادند. به گواهی تاریخ ما خاک خورده‌ایم اما خاک نداده‌ایم.

‏بازی با ُدم شیر عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.»

احمد نادری نماینده تهران:

«بارهاست که برخی نمایندگان مجلس جمهوری باکو جوگیر شده و سخنانی بیش از اندازه و ظرفیتشان می گویند. صبر ایران را نشانه بزرگیش بدانید. رعایت حسن همجواری وظیفه کشورهای دوست و همسایه است. در غیر اینصورت، دست به بازو الحاق خواهد شد.»

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اظهارات گستاخانه نماینده مجلس جمهوری آذربایجان واکنش نشان دادند.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

614eeb5675402_2021-09-25_12-56
3 مهر 1400 - 12:56

چند روز پیش حسین قلی اف نماینده مجلس آذربایجان در مصاحبه با روزنامه ینی شفق ترکیه اظهارات گستاخانه ای علیه تمایمت ارضی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد که با واکنش تند آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل مواجه شد.

روز گذشته آیت الله عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: به مردم کشور جمهوری آذربایجان عرض می‌کنم هفته گذشته، ما در خطبه‌ها، سخن بعضی از نمایندگان شما را نقل کردیم که می‌گویند «ایران را از نقشه جهانی حذف می‌کنیم ایران را تجزیه و به تمام نقاط ایران پرچم ترک را می‌زنیم» و این را هم‌زمان با مانور سه کشور در آن طرف مرز ایران باز پخش کردند. حالا شما حکم باشید و کدام حکم بهتر از شما؟ آیا ما مقصریم یا آنها؟ ما دخالت می‌کنیم یا آنها؟ ما رابطه را بر هم می‌زنیم یا آنها؟ ما تهدید می‌کنیم یا آنها؟ به نظر شما ما باید جواب بدهیم یا ساکت بمانیم؟

وی افزود: اگر این سخن در حق کشور شما گفته می‌شد ساکت می‌ماندید یا جواب می‌دادید؟ ما جواب دادیم که زور شما به ما نمی‌رسد ایران مثل شیر است. آیا این حرف اهانت است؟ آیا دخالت است؟ آیا تهدید است؟ آن‌ها جواب دادند ما دم این شیر را قطع می‌کنیم! آیا این جواب برازنده یک شخصیت و یک نماینده است؟

آیت الله عاملی با خطاب قرار دادن برخی از نمایندگان جمهوری آذربایجان که علیه ایران موضع گرفته بودند، اظهار کرد: ما با مانور، با موضوع تریلی‌های ایران، با دولت آذربایجان و با ملت آذربایجان کار نداریم مخاطب ما فقط این چند نماینده هستند ما از آن‌ها جواب می‌خواهیم. چه ایرادی دارد ما با آن‌ها در یک گفت و گوی صمیمی حاضر شویم چه در ایران و چه در آذربایجان و آن‌ها به ما توضیح دهند که از ایران چه بدی دیدند که می‌خواهند این کشور را از نقشه جهان حذف کنند؟ از ما چه بدی دیدند که می‌خواهند مملکت ما را به تعبیر خودشان تا سه سال دیگر تجزیه و به کل ایران پرچم ترک را نصب کنند من خیلی می‌خواهم بدانم ملت من، دولت و کشور من چه گناهی کرده که باید از صحنه روزگار محو شود؟

امروز نیز سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان گفت: امروز هیچ قدرت قلدر خارجی نمی‌تواند حتی فکر تجاوز به ایران را به مخیله اش راه دهد. جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت های نظامی نیرومند در جهان است که توانمندی های دفاعی اش برای ایجاد بازدارندگی و مقابله با هرگونه تهدیدات خارجی است. قدرت نظامی ایران در خدمت صلح و ثبات منطقه و جهان و همه کشورهای دوست و مسلمان است.  قدرت واقعی ایران از روح ایثار و از خودگذشتگی و اتحاد مردمش نشات می گیرد.

نمایندگان مجلس نیز در صفحات شخصی خود در توییتر به این اظهارات گستاخانه نماینده آذربایجان واکنش نشان دادند، که در زیر می خوانید؛

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس:

«خطاب به برخی می‌گویم، کمی تاریخ معاصر مطالعه کنید تا سرنوشت رهبرانی که به‌ آمریکا و صهیونیسم اعتماد کردند را بدانید.
‏مبادا هوس ماجراجویی به سرتان بزند، چرا که ما به تاریخ و هویت‌مان بسیار علاقه‌مندیم؛ بدانید که ما لشکر آذری‌ها گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب اسلامی هستیم.»

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«‏تقویت و ارتقاء روابط با همسایگان از اولویت های ما در سیاست خارجی است. ایجاد تنش در روابط بین ما و همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان، آرزوی دشمنان ما‬⁩ و در راس آن ⁧‫رژیم صهیونیستی‬⁩ است. هرگونه رفتار و موضع و اقدام تنش زا خواسته یا ناخواسته بازی در میدان دشمن است.»

سید علی آقازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«رویکرد خویشتن‌دارانه جمهوری اسلامی به معنی مماشات نسبت به بداخلاقی‌ها نیست، جمهوری آذربایجان حسن همجواری با جمهوری‌ اسلامی را لحاظ و هرچه سریعتر رفتار خود را اصلاح کند. قطعا ایران در مقابل هرگونه تحرک علیه امنیت ملی پاسخ مقتضی خواهد داد.»

سید غنی نظری نماینده خلخال:

« اظهارات توهم آمیز برخی از مقامات سیاسیِ کشورهای همسایه را جدی نگیرید؛ آنها توان و جرات تجاوز به این کشور بزرگ را ندارند.
در جواب آنها باید گفت:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عِرض خود میبری و زحمت ما میداری.»

محمدرضا احمدی نماینده رشت:

«ظاهراً سران باکو در باد پیروزی هایی که با دوپینگ ترکیه بدست آمده خوابیده و دچار توهم شده اند. قدمت کشور کوچک شما از عمر جوان‌ترین نماینده مجلس ما نیز کمتر است پس در عرصه سیمرغ عرض خود نبرید ...»

ولی اسماعیلی نماینده گرمی:

«نماینده پارلمان آذربایجان حواس‌اش باشد اینجا ایران است…

‏شیران بیشه ایران زمین، ۸ سال با بیش از ۲۴ کشور جنگیدند؛ ۳۰۰ هزار شهید دادند یک وجب خاک ندادند. به گواهی تاریخ ما خاک خورده‌ایم اما خاک نداده‌ایم.

‏بازی با ُدم شیر عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.»

احمد نادری نماینده تهران:

«بارهاست که برخی نمایندگان مجلس جمهوری باکو جوگیر شده و سخنانی بیش از اندازه و ظرفیتشان می گویند. صبر ایران را نشانه بزرگیش بدانید. رعایت حسن همجواری وظیفه کشورهای دوست و همسایه است. در غیر اینصورت، دست به بازو الحاق خواهد شد.»

منبع: ایسنا

66

نظرات 126
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
مهرالی 0 0 پاسخ 1400/7/5 -13:17

بعضی ازنمایندگان اذربایجان مغزشان بادکرده انهاکه بیست سال بودکه نتونسته بودندیک وجب خاک خودراازارمنستان بگیرندباکمک ترکیه اسرائیل وپاکستان چندروستاگرفتندهوایی شدنداگرعرضه داشتندچندین سال بودکه درارزوی قره باغ بودندزورشان راباماامتحان نکنیدچون مانخجوان رادریک روزمیگیریم البته به مردم اذربایجان ارادت دارم خودم اذری هستم میدانم خانواده ای دراذربایجان هست که حاظرندبه خاطررهبری چون بدهندواقعا همینطورهست ولی دولتش که بدستوراسرائیل کوچک یعنی اردوغان حرکت میکندومواجب بگیرصهیونیزم هست زیاده روی نکنداگرمیخواهدبه امتحانش می ارزدببینیم کی تقسیم میکنه

س .ن 2 0 پاسخ 1400/7/4 -21:26

وقتی در داخل تیشه به ریشه نظام و ملت وفادار نظام میزنند دیگر از بیگانگان و همسایگان خرد چه انتظاری میتوان داشت معلوم است که شیطنتشان گل میکندپس مراقب کرمهای داخلی باشیم تا کرمهای بیرونی.......

حسین عباسی 0 0 پاسخ 1400/7/4 -21:21

نماینده نامحترم اذربایجان فکر نکن ما کشوری هستیم که ساکت میمونیم با حرفهای بی اساس خودتون بزرگی ماست حرف نمیزنیم یادتون بیاد عراق با صدام حسین لیبی با بن غازی و.....حواستون باشه با شیر بازی نکنید.چون دم شیر برای کشتن مگس کافیه و نیاز به پنجهای بزرگ نیست

کاربر ناشناس 0 0 پاسخ 1400/7/4 -21:15

سلام،اولا شتر در خواب بیند پنبه دانه.... دوما،درسته ما در ایران مشکلات اقتصادی داریم اما هرگز ایران را تنها نمی گذاریم و ایران مهد شیران و دلیران است... سوما، کشور کوچک آذربایجان خودش روزی در نقشه ایران بوده و جزوی از ایران بزرگ بوده..... جدیدا مسئولان کشور آذربایجان روداری و گستاخی زیادی می کنند نمی دانند که ایران در ۲۴ساعت کشور کوچک آذربایجان را فتح می کند...و انگار نمی دانند ایران مهد شیران مهد دلیران زنده باد ایران زنده باد ایران جاوید ایران .......

مسعود 0 0 پاسخ 1400/7/4 -20:38

حکایت مسابقه ای که یه یوز پلنگ و با چند تا سگ گذاشتن تو پیست، مسابقه که شروع شد پلنگ کوچکترین حرکتی نکرد چون نیازی به اثبات برتری نداشت دقیقا حکایت ایران حکایت همون یوز پلنگه حتی نماینده ها هم نباید عکس العملی نشون میدان الهم عجل لولیک الفرج

ناشناس 0 1 پاسخ 1400/7/4 -15:47

هر گاوی نعره زد که کاه و علف جلویش نمی‌اندازند ...بگذارید عقده ها و باجهایی که از صهیونیستها و آمریکا گرفتن ته بکشد مثل موش میرن تو لونه خرابه ...فقط یادتان نرود که قره باغ با کمک ایران دوباره صاحب شدین عوضیهای بیشعور ..واقعا چه آشغالها بی زبان باز کردن ..مقصر مدیران هستند که تو دهن این کودن نفهم نزدن.

حی 3 1 پاسخ 1400/7/4 -13:17

از امروز باید در مدارس زبان ترکی را آموزش دهنددیگه لازم نیست بریم آنتالیا ،متل قو به ترکی چی میشه؟

سید 5 1 پاسخ 1400/7/4 -11:46

چه غلطا همین مونده بود مورچه برامون هفت تیر بکشه درسته تو سختی هستیم و از وضعیت ناراضی اما غلط میکنه کشور به این کوچکی برامون رجز بخونه ۴ تا موشک نثارشون کنید بفهمن چه خبره از توهم در بیان

سید 0 0 پاسخ 1400/7/4 -11:46

چه غلطا همین مونده بود مورچه برامون هفت تیر بکشه درسته تو سختی هستیم و از وضعیت ناراضی اما غلط میکنه کشور به این کوچکی برامون رجز بخونه ۴ تا موشک نثارشون کنید بفهمن چه خبره از توهم در بیان

داود 2 0 پاسخ 1400/7/4 -11:42

ایران همیشه ایران باقی خواهد ماند با هر حاکمیت و نگرش سیاسی و هر سیاستمداری.شاید دولتمردان قراردادهای ننگین امضا کنن مثل واگذاری دریای خزر ولی ما مردم برای این خاک برای این خاک برای این خاک خون میدیم.

آشنا 3 0 پاسخ 1400/7/4 -09:59

در نزاع بین ارمنستان و آذربایجان ایران باید توازن قدرت را بین دو طرف حفظ کند تا هیچکدام از دو طرف برنده نزاع نباشند و اینگونه توهمات برایشان پیش نیاید .

محمد 4 9 پاسخ 1400/7/4 -09:01

وقتی کشوری تحریم و تنها باشه همینه

عال 7 7 پاسخ 1400/7/4 -08:50

کسی فکر نکنه بگوید ما وطن فروش هستیم اما بیشتر مردم اتقدر شرمنده خانوادش شده که میگه خدابا شر مسولبن ایرانه از سرما کم کن به هر قبمتی میخواد باشه

ناشناس 1400/7/4 -15:49

اگر آذربایجانیها بیان تو اوضاعت بهتر میشه اگه کشور را بدیم دست غربیها چی ...ای ساده دل

ناشناس 3 5 پاسخ 1400/7/4 -08:28

زمانیکه اقای روحانی ودیگر سران به راحتی ۵۰ درصد دریای خزر به روسیه وقرارد ۲۵ ساله با چین می بندید و ثروت ایران را به سوریه و لبنان و ویمن برق مجانی به عراق و پول نقد به حزب الله لبنان مردم ایران را فقیر بیمار کردید مسولین کشور ایران توجه به وضع اقتصادی ندارید اینجاست دیگر کشور های همسایه دخالت بی جا میکنند اگر تاریخ کشور ایران را بدانند هرگز با دم شیر بازی نمی کنند

رسول 5 7 پاسخ 1400/7/4 -08:08

چه حکومت خاک برسری داریم که با اینهمه فساد و دروغ و گرانی و بدبختی نه دل ملتش باهاشه نه دل جهانیان بجز شیخ حسن نصرالله و دوستاش

عال 1 5 پاسخ 1400/7/4 -07:37

ناشناس جان گذشت اک موقه گه مردم ناراحتی داخلی رها میکردند مردمی دیگه وجود نداره مابین زنده بودن مردن بخواهیم انتخاب کنیم یقین داشته باش مردن انتخاب میکنیم دیگه به چه دلخوش باشیم زندگی نکبتی که مسولین برای ما درست کردن دیگه خاک یادمان نمیاد ۷۰ درصد جامعه اینجوری شده

به الهام علی اف بیشرف.نوکر اردوغان 3 1 پاسخ 1400/7/4 -07:18

اهای جهانیان: جمهوری اذربایجان، هرات، و بحرین جزء جدا نشدنی ایران هستند،ودر اثر بی لیاقتی قاجارهاو در این اواخر بحرین توسط محمدرضا پهلوی به عربستان سعودی بخشیده شد،،باید به ایران پس داده شوند، الان دیگه وقتش رسیده،،اگر به صورت گفتگو وارامش حل نشد ما این حق برای خود محفوظ می دانیم کخ خاک از دست رفته مان را با زور به وطن خود برگردانیم.

تورج میرآب 3 1 پاسخ 1400/7/4 -07:10

خدا صاحب ما یتیمهای اهل بیت را برساند

عادل 6 8 پاسخ 1400/7/4 -06:27

وقتی دولت مردان ما مردمش منزوی میکنه حقش به لبنان سوریه فلسطین میده دشمن میدونه مردم با دولت نیست جراعت به خودش نبده

عادل 5 7 پاسخ 1400/7/4 -06:27

وقتی دولت مردان ما مردمش منزوی میکنه حقش به لبنان سوریه فلسطین میده دشمن میدونه مردم با دولت نیست جراعت به خودش نبده

ناشناس 6 3 پاسخ 1400/7/4 -00:22

ما شاید درداخل انتقاد واختلاف نظری داشته باشیم ولی برسر اصول مان ودفاع از خاک وناموس وحدت ویکپارچگی وطنمان تردید به خود راه نمی دهیم ودرس فراموش ناشدنی به متجاوزین وبیگانگانی خواهیم داد که چشم طمع به این مرز وبوم دارند آذربایجان هم پرچم ترک را درخاک خود نگه داردما ا رامنه نیستیم هرگونه تهدید وتجاوزنتیجه اش پایان رسمی طرف متخاصم خواهدبود.

علی 2 6 پاسخ 1400/7/4 -00:00

ای خاک بر سر دولت مردهای ما که این آذربایجانی ها برای ما تعیین تکلیف کنند . اف بر شما سیساستمداران . این هم حق الزحمه حمایت از ادربایجان و پشت به ارمنستان کردن . مبارک تان باشد

کریم تبریزی 2 3 پاسخ 1400/7/3 -23:51

موقع حمله ی آذربایجان به قره باغ با کشور آذربایجان و ترکیه همصدا شدید.الان اینم نتیجش.اگه قراری جایی ملحق شده کل کشور آذربایجان به ایران است.که در قرارداد ننگین ترکمن چای از دست رفت.تا زمانی با پان ترکها سیاست چماق و هویج داشته باشید همین میشود.جناب اردوغان که خود را سلطان سلیمان فرض میکنند و کینه تاریخی هم از دوران صفویه دارند.تحویل بگیرید حضرات

پدرام سواره 9 13 پاسخ 1400/7/3 -23:47

وضعیت ایرانو هر احمقی ببینه میدونه نهایت یکی دو سال دیگه نه سه سال دیگه نهایت خودش خود به خود تجزیه میشه

احسان دهقان 1400/7/4 -08:59

شتر در خواب بیند پنبه ددانه

جو 1400/7/4 -08:59

شتر در خواب بیند پنبه دانه.....گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه خیلی سرخوشی ،کور خوندی دو یا سه سال دیگه که هیچ ،این آرزو را به گور می برند امسال تو

باغبان 1400/7/4 -15:22

اشتباه میکنی این اتفاق نخواهد افتاد. نبین مردم تو مشکلات غرق شدن. ایرانی جماعت رو ناموس خیلی حساسه، خاک هم ناموسه!!!!

Danyal 1400/7/7 -16:50

هزاران هزار حکومت در ایران تغییر‌ کند میخواد شاهنشاهی باشه یا جمهوری اسلامی میخواد دموکراتیک باشه یا پارلمانی ما اجازه نمیدیم یه سانت از کشورمون دست خارجی بیوفته نباید مسائل داخلی را با مسائل خارجی و تمامیت ارضی قاطی کرد

نسل سوخته 2 12 پاسخ 1400/7/3 -23:27

ترکهای ایران بدبخت ترین روی زمینند برو اذربایجان تورکیه ببین چه رفاهی دارند نه تنها ترک ها بلکه کل اقوام سربلند ایرانی بدبخت شد هاند

ناشناس 1400/7/4 -15:24

خوشبختی ترکهای ترکیه رو هم دیدیم!!!!

ضد مجلس 2 درصدی 4 5 پاسخ 1400/7/3 -22:03

مجلس دوزاری ناکارآمد

برجامی 15 7 پاسخ 1400/7/3 -20:33

بنده آذری ام حقا که آذربایجان تن من وایران جان من است.اما چند نماینده جمهوری آذربایجان اگرکمی تاریخ خوانده بودن بایدادعای تجزیه روعلیه روسیه و انگلیس و آمریکا بکارببرن که ایران بزرگ رو تکه تکه واونهارو از ما جدا کرده اند.

بهروز جعفری 15 1 پاسخ 1400/7/3 -20:22

مردم عادی کل دنیا مثل هم هستن این سیاستمدارها هستن این وسط موش میدونن عرب لر کرد ترک و ..همه انسان هستن

علی 17 7 پاسخ 1400/7/3 -20:19

این بی وجودا و بی مقدارا باکو ارزش ندارن که باشون کل کل کنیم . زیاد پررو بشن میارمشون خدمت آذریای کشورمون . باکو مال ایرانه . پشتشون به اسراییل و اردوغان خونخوار گرمه . وگرنه خودشون پخی نیستن. قابل توجه ایران هیچوقت جنگی شروع نمیکنه اگر شروع کننده شما واربابانتان باشین تمام کننده ایران خواهد بود . پس خون ایرانی جماعت به جوش نیارین که بدجور پشیمون میشین.

ملت یاد 11 2 پاسخ 1400/7/3 -20:12

یاد آن بیست وچند سال پیش می افتم که خود سر شروع کرده بوده اند در دریای خزر برای خودشان با ارباب انگلیس چاه نفت میزدند . که جناب دکتر دریابان شمخانی فرمانده وقت نیروی دریایی سپاه بوده اند با نیروی دریایی ارتش ونیروی هوایی یک درسی به این الهام ها داده اند که ارباب انگلیسی هایشان هم خودشان جمع کردند . چه غلطهای زیاد ... روحت شاد سردار سلیمانی

محمد 9 2 پاسخ 1400/7/3 -20:07

اینهمه تحریم تحمل کردیم که سلاح هسته ای داشته باشیم غیر از این باشد دیر یا زود طعمه بدخواهان خواهیم شد.

موسی 19 3 پاسخ 1400/7/3 -19:54

اذربایجان وارمنستان وترکمنستان وهرات ونیمروز وکوهای ارارات وبحرین جزو خاک ایران هست وروزی به دامن ایران بر میگردد این ها از نشانه ترس شان هست اون روز دیر نیست

احمد 1400/7/3 -20:50

حاجی سر دیش رو کمی بیاری پایینتر روسیه هم رو میگیری

علی 23 2 پاسخ 1400/7/3 -19:37

سلام به همه ایران عزیز ایران تجزیه نمی شه که هیج تازه باید بحرین و اذزبایجان و ارمنستان هم پس بگیریم

عارف جام گوهری. 17 2 پاسخ 1400/7/3 -19:36

این الهام خانم هم توهم برش داشته،ما مردم سرزمین شیران ودلیران از خدامونه این مگسها به گرد شیرینی حماقت کنند وبه تمامیت ارضی ما تعرض کنند،بعد ان چنان بلایی به سرشان بیاوریم که در طول تاریخ نظیرش را ندیده است،حال وقت ان رسیده است جمهوری اذربایجان به سرزمین مادری اش (ایران زمین) بپیوندد،همیطور هم بحرین..

صداقت 20 3 پاسخ 1400/7/3 -19:36

مزدور اسرائیل الهام خان هواست باشد با یک اشاره شجره خبیثه علی اف منقرض خواهد شد زنده باد ایران زنده باد آذربایجان ایران

ناشناس 10 2 پاسخ 1400/7/3 -19:15

نتیجه و دستاورد ورود به یک نزاع قومی و فرقه ای و اعلام کشته های باکو به عنوان شهید در جنگ با ارمنستان سرانجام اش اینست. نزاع های فرقه ای و قومی بلای بشریت در تاریخ بوده و هست.

حسین 16 6 پاسخ 1400/7/3 -18:29

از جنوب امارات ادعا میکنه و از شمال غربی آذربایجان این ادعاها و سخنان واهی و بظاهر ساده ،آنهم از چنین کشورهایی ، میتواند زنگ خطری برای آینده باشد.

فتاحی 8 1 پاسخ 1400/7/3 -18:24

یه جمله برا نمایندهایی که از آمریکا و اسرائیل پول گرفتن بفرستید ، (بچه همیشه به پدرش وابسته هستش.)

ناشناس 5 14 پاسخ 1400/7/3 -17:59

این نماینده کشور جمهوری آذربایجان با حکومت جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد نه خود مردم ایران!

کمانگیر 1400/7/3 -19:52

تو و اون نماینده شیشه ای آب بریزید اون جاهاییییی که میسوزه.

روزبه 12 7 پاسخ 1400/7/3 -17:43

اگر قدرت و اقتدار داشتیم اینطور به ما متلک نمی انداختند

فتاحی 1400/7/3 -18:25

روزبه خان واقع بین باش. نترس

محمد 1400/7/3 -18:40

فتاحی.. اقای روزبه درست میگه انقدر در دنیا ذلیل و خوار شدیم که شدیم بازیچه دست کشورها کمی منطقی فکر کن

ایمان 1400/7/3 -20:12

در تایید نظر روزبه باید گفت : هر گاه کشوری از درون و در میان ملت خود ،مشروعیتش را از دست دهد ،همسایگان به طمع می افتند و این عدم مشروعیت زمانی اتفاق می افتد که حکومت با مردم صادق نباشد و دروغ بر جامعه حاکم شود .بعنوان مثال اگر در خانواده ای ،زن و شوهر و فرزندان با هم اختلاف داشته باشند و هر کس حرف خودش را بزند ،همسایه های بد خواه به راحتی می توانندپایه های این خانواده را به لرزه در آورند .

ناشناس 1400/7/3 -20:20

چرت ننویسید ، محمد-روزبه ،تنها در در انقلاب بوده که ایران کامل مانده وگر نه در دوران قبل به خاطر ترس قطعه ای از این کشور جدا شده لطفا تاریخ دوران پهلوی جدا شدن بحرین را بخوان تا ذلت پهلوی وخائن بودن آنها را بدانی پس ما در انقلاب نگذاشتیم خرمشهر به سرنوشت بحرین تبدیل شود ،پس در خانه ات ننشین واز اقتدار نداشتن !!حرف بزن !!به خدا ظلم به خون این همه شهید انقلاب وشهیدان دور از وطن است اگر سختی می کشیم از لحاظ مالی!!!!به خاطر حفظ اقتدار است

علی 21 6 پاسخ 1400/7/3 -17:31

وقتش رسیده تا تکه جدا شده از وطن را بازپس بگیریم . ایران تحت شدیدترین تحریمهاست که هر دولتی را فلج می کرد ، آیا نمی اندیشید این کشور چگونه استوار مانده است؟ بله با غیرت و مردانگی و استقامت بی مثال مردمان ایران است که این ملک در آفاق می درخشد . عمال صهیونیست ها بدانند ، اگر ارده کنیم در کمتر از 24 ساعت فقط با تعدادی بسیجی خاک از دست رفته مان بخاطر بی لیاقتی قاجار را پس می گیریم . این حق ماست و سلب شدنی نیست .

ناشناس 13 1 پاسخ 1400/7/3 -17:16

اگر چند روز پیش که روزنامه. ی آذربایجان با همدستی. وحمایت روزنانه ترکیه ای نوشته. بود که(((((((ایرانو از روی نقشه محو میکنیم )))))تودهنی سهمگین مثل سخنرانی امام جمعه اردبیل بهشون زده میشد الان این زر زر زر رو نمیکردن

ناشناس 1400/7/3 -20:24

به هر پارس کردی نباید جواب داد ایران نباید وقت خود را برای این اراجیف بگذارد بگذارید پارس کنند

ایران گربه ی که میخواهد شتر سابق شود 11 1 پاسخ 1400/7/3 -17:04

ما هم بدمان نمیاد درصورت تعرض شما آذربایجان رو جزو ایران کنیم امتحانش ضررنداره ! متاسفانه افغانستان بحرین عراق همه اینا جز ایران بودن و به علت بی لیاقتی همه اینارو ازدست دادیم

بابک 21 4 پاسخ 1400/7/3 -16:43

شاید مردم ایران از این اوضاع اقتصادی و مدیریتی راضی نباشند اما این قدر غیرت دارند که قلم پاهای هر متجاوز به خاک وطن را خرد و دهان هر یاوه گویی را پر از خون کنند... آذربایجان که هیچ است استادشان ترکیه هم رقمی در برابر کشور و مردم ایران نیست که بخواهد عرضه اندام کنند.... یادشان رفته عراق با ۲۷ لشگر مکانیزه و تمام تجهیز شده توسط شوروی و آمریکا در بدترین شرایط ایران به ایران حمله کرد و چه بلایی سرش آمد... شاید شیر پیر شده باشد اما شیر همیشه شیر است... شما ها بروید دنبال ساخت فرهنگ جعلی و...ابا و اجدادتان...بروید بخوانید مردم ترکیه زمان قرون وسطی و بعد از ان تا ۲۰۰سال پیش نزد اروپایی ها به چی معروف بودن...خانه هایشان را در اختیار چه کسانی و برای چه کارهایی کرایه می دادند... بهتر آذربایجان خودش را از لحاظ فرهنگی به ایران بچسباند تا ترکیه.... بقایای حکومت ساسانیان و هخامنشیان هنوز در ترکیه هست...کتیبه ها و سنگ نوشته ها را ببینید...

تقی 1400/7/3 -19:12

اسمی هم که بر کشورشان گذاشته شده عاریه ایست و سرقت شده از بخش جنوبی رود ارس. بنا بر آثار و مکتوبات تاریخی، آران و شروان نام واقعی محدود بالایی رود ارس است.

م 6 2 پاسخ 1400/7/3 -16:42

ایران این همه توان وچیزفهم دارد شیخ کلید کل خزانه را بلعیدن شما ها ایران نبودید یا خواب بودید؟

وطنم 14 0 پاسخ 1400/7/3 -16:38

چه خبر داره میشه؟ ازاونور بحرین ازاینور اذربایجان اونطرف طالبان به قدرت رسید اونطرف عراق میخواد بااسرائیل ارتباط برقرارکنه ،ازالان دیگه موافق ساخت بمب اتمی توسط ایران هستم

اشناس 8 1 پاسخ 1400/7/3 -16:38

پخ،نترس الهامی مشقی بود خخخخخ

ناشناس 13 3 پاسخ 1400/7/3 -16:33

وقتی با زنجیر نبدی عاقبت میشه این،زیادی هار شده

مهدی 3 10 پاسخ 1400/7/3 -16:24

چه می کنید و چه می نویسید ! سیاست خارجی غلط ایران است که در کنار خواست بحق انها نیایستاد حرف های بیربط برای افزایش شکاف نزنید

ناشناس 7 0 پاسخ 1400/7/3 -16:23

خوبی که از حد بگذرد نادان خیلی بد کند،دقیقا الان کشور مورد بحثه،از اختلاف انداختن بین ما ایرانیها شروع کردتا فکر تجزیه شهرهای محترم اذربایجان شرقی و غربی ما، تا به الان که مسئولین فقط نشستن و نگاه می کنند،یک بار برای همیشه ریشه این اختلاف افکنی باید هر کشوری هست خشک شود،حکایت به مرده زیاد رو بدی به کفنش .... دقیقا همینه

یروان در قلب ایران 11 5 پاسخ 1400/7/3 -16:02

اه ارمنستان دامن حکومت فقیهان را خواهد گرفت. ملت ایران دوستانی بهتر از ارامنه ندارد،ولی با ناشی گری پشت انها را خالی کرد.

ف .م 1400/7/4 -00:26

اتفاقا برعکس.چون توجنگ قره باغ دولتمردامون با اشاره روسیه تجهیزات برا ارامنه فرستاد اذربایجانیها باهامون دشمن شدن،چون روزهای سختشون انتظار داشتن درحقشون برادری کنیم نه اینکه جای ما اردوغان فرصت طلب حمایتشون کنه

آلن 1400/7/4 -09:47

جناب ف.م یه سند بیار که ایران به ارامنه کمک نظامی کرده ! دروغ ابجوش نیست دهن ادم رو بسوزنه ! اما شما از امام جمعه استان های آذری زبان خودمون تا فرماندارها و استاندارها همه از آذربایجان حمایت کردید تا جایی که برخی از مسئولین اذربایجان را بلاد مسلمین خطاب کردن ! بی خیال شید دیگه !

mhhh 15 3 پاسخ 1400/7/3 -15:48

یکی نیست به این ابلاغ دو پا بگه در حد خودت عرعر کن و بارتو ببر که الان فعلا داری بار اسرائیل رو میبری و خبر نداری ...جرات داری بیا جلو تا آخرت کثیفت رو ببینی ...خر چه داند قیمت نقل و نبات .....

احمد 1400/7/3 -16:53

زیاد داری پارس میکنی ها

محمد 9 0 پاسخ 1400/7/3 -15:47

دیگه خیلی پر رو شدن یه تکه از کشورمون رو اشغال کردن حالا پررو هم شدن،مقصر این سران مملکت هست که فقط برا اسرائیل رجز میخونن،اینها که وطنمون رو اشغال کردن حمله کنید بندازید بیرون این علی اف بی ناموس.

آلن 25 5 پاسخ 1400/7/3 -15:27

چشم اونایی که تو جنگ اذربایجان و ارمنستان طرف اذربایجان رو گرفته بودند روشن مخصوصا امام جمعه تبریز ! ارمنستانیها حداقل معرفت سر شون میشه!

بهروز ترکه 1400/7/3 -15:44

آلن: عنده واقعیتو گفتی.نمیدونم اگر ارمنی هستی ترکهای ایران با ارامنه اصلا مشکلی ندارند.

به وحید 11 1 پاسخ 1400/7/3 -15:20

پر رو شدن صفرهای پشت ممیز نتیجه مدیریت شما آخوندها است

جواد عبدی 3 37 پاسخ 1400/7/3 -15:20

راست گفته ایران باید تجزیه شود و فارس فاشیست تنها بماند

ناشناس 1400/7/3 -16:30

داداش من شما هم چه سهوا و چه عمدا داری به طبل این تجزیه طلبی می کوبی

دومان 21 6 پاسخ 1400/7/3 -15:06

ببین مملکت رو این رژیم تو این چهل و اندی سال به چه حقارتی و ذلتی انداخته که در کل تاریخ بی نظیر است نه در داخل حمایت مردم رودارد(مزدورها رو نمیگم) و نه در خارج پشیزی ارزش مونده براش ....ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک

علی 1400/7/3 -15:58

دودمان نق نقی!!! حرف چند نفر را نمیشه به کل یه ملت تعمیم داد!! چشمت را باز کن کینه ات راکناربزار زیرا ازدرون بوی تعفنش می آید هم تورا نابود خواهدکرد هم اطرافیانت را!!! تنگ نظری ات , درونت لونه کرده آنقدر بدبین شدی که ازدرون چیزی خبر نداری!! کورباد چشمی را که دیدن عظمت وقدرت ایران را نمی بیند !!!! آنقدر زاویه داری که فقط نقطه های سیاه را می بینی!!! نکنه از خوش نشینان اون ور آب باشی !!!!!

شبنم 1400/7/3 -16:05

واقعا که دوست عزیز دیگه با وجود شما دوست عزیز دیگه احتیاج به هیچ دشمنی نداریم اگر تاریخ بخوانید اصلا اینطوری اظهار نظر نمیکنید.

شبنم 1400/7/3 -17:37

علی و شبنم تقلبی مغز نخودین

شبنم 1400/7/3 -19:22

دوستان میخوام با کمال شجاعت یه اعترافی بکنم.من خودم سردسته مغز نخودی ها هستم

جو 1400/7/3 -20:30

پاسخ به دومان کدام طوفان !!!!!!خخخخخخخ بیسوادی که شاخ ودم نداره ذلت وحقارت را هم فهمیدیم برو استراحت کن ،چی مصرف می کنی خیلی قوی !!!! برو به حال خود باش !!ههههههه اگر بمیرید وطوفان راببینید هاهاها

عباسی 15 1 پاسخ 1400/7/3 -15:06

الهام خانم بشین سر جات ، جایی که هستی مال ایرانه . کاری نکن بیاییم سراغت بچه خوشگل

جججججوووججججووو 1400/7/3 -15:49

این یارو کجاش خوشگله؟؟؟؟!!!!!

ناشناس 1400/7/3 -16:32

ای شیطون خخخخخ ،خیلی تو صف هستن داداش

حمید 1400/7/3 -19:20

الهام که کپی برابر اصل قورباغه است چطور اونرو خوشگل میبینی؟!

بسیجی 1400/7/4 -06:17

عباسی متجاوز.غلط میکنی به ناموس مردم تجاوز کنی

وحید 14 0 پاسخ 1400/7/3 -14:42

ای مگس عرصه سیمرغ نه حولانگه توست، صفرهای پشت ممیز هم پر رو شدند

بنده خدا 17 3 پاسخ 1400/7/3 -14:38

وقتی الهام علی ف دختراش رو تقدیم صهیونیست ها می کرد فکر اینم کرده بود که افسار خودشم بده دستشون یه سوال جدی:؟ مگه قرارداد ترکمنچای موعدش تموم نشده؟ مگه نباید آذرباییجان برگرده به ایران؟ بلانسبت مردم شریف آذرباییجان، سیاستمدارای اینا یه دوره ای نون نداشتن بخورن حالا آدم شدن اگه به ترکیه دلشون خوشه که خود ترکها مثل چی تو گل موندن و اینقدر بدهکارن که دادن سرزمین خودسونو حراج می کنن ایرانیا اینقدر اونجا ملک خریدن که احتمالا جای اردوغان یه رییس جمهور منصوب کنن

هستم 15 4 پاسخ 1400/7/3 -14:36

آخه مورچه توروچه بافیل دربیوفتی برو آخه یه چیزی بگو آدم خندش نگیره مااگربخواهیم باشمادرگیربشیم تاصبح ازخواب بیداربشین جوانان ماباپرچم یاحیدرنمازصبحشان رادرمرکزباکوبه جماعت خواهندخواند

متین 23 3 پاسخ 1400/7/3 -14:34

نباید به حرف انها خرده گرفت، چون مسئولین احمق ما انچنان اعتبار سیاسی و اجتماعی ما را دردنیا ضایع کردند که هرکشوری اجازه هر حرفی رو. به خودش میده، برای مسئولین ما حیثیت و ابرو کشور مهم نیست،، پرکردن جیبشان از مال مردم و بیت المال مهمه یعنی..... لق کشور و ملت

محمد 1400/7/3 -17:38

متین عزیز عالی گفتی احسنت بر شما

رئیسی 12 1 پاسخ 1400/7/3 -14:31

برو بچ محله موافقید کنترات برداریم 90 دقیقه ای سفرشونو جمع کنیم ...البته کاه ویونجه یادتون نره بیارید میخوایم بریزیم جلوشون ..خوبیت نداره تشنه وگشنه بکوشیمشون

ناشناس 10 1 پاسخ 1400/7/3 -14:30

سنگ بزرگ نشانه نزدن است ؟؟؟؟؟ نقل این جمهوری آذربایجان است این کشور ها اینقدر ضعیف هستند که فقط به وسیله کشور های دیگه شارژ می شوند مهم این است که شنونده عاقل وآگاه باشد

ناشناس 8 1 پاسخ 1400/7/3 -14:26

وقتی بچه موشها گرد هم می آیند هوس بازی با دور ریز زیر دم شیر را می کنند که شیر با یک باد خلاص همه را قهوه ای میکند شما خودتان برای ایران هستین کمی به گذشته خودتان توجه کنید!

احمد 10 2 پاسخ 1400/7/3 -14:19

باکو توسط شارژترکیه تونسته چندتاروستارافتح کنه اونوقت براى ایران شاخ وشونه میکشه واقعاخنده داره .باکدوم قدرت نظامی؟کل آذربایجان اندازه یکی ازاستانهای ماهم نیست .بایدمواظب حرف زدنشون باایران وایرانی باشن وگرنه به قیمت تسخیرآذربایجان وترکیه ونابودی اسرائیل تموم میشه .لازم به گفتن نیست همه ی دنیاقدرت نظامی ایران رامیدونن وخیلیامحک زدن پس آزموده راآزمودن خطاست.اونم چه خطای بزرگی

احمد 1400/7/3 -18:30

داداش آروم رسیدی به مجمع الجزایر قناری خخخخ

ایرانی 21 1 پاسخ 1400/7/3 -14:13

این نتیجه حمایت یه عده احمق زمان جنگ اذربایجان با ارمنستانه که تو استانهای مرزی رفتن برای اذربایجانیها متجاوز دست زدن هورا کشیدن پروفایلشونو با پرچم ترکیه نشان دادن اونها هم هواشون برداشته فکر میکنند ایجا طرفدار زیاد دارند البته مقصر خود ماییم اگر از ارمنستان که ملتی فهیم و ایران دوست هستند حمایت میکردیم الان ترقه میترکوندن تو تبریز اونها خیس میکردن

کاربر ناشناس 1400/7/3 -18:08

زرت

نام آشنا 17 2 پاسخ 1400/7/3 -14:05

آن روزها را بیاد بیاورن که ارمنی ها داخل خانه هاشون شده بودند.وبجای دفاع زن هاشون راگذاشته و فرارکرده بودند.

ايران زمين 15 2 پاسخ 1400/7/3 -14:05

وقتي پرچم تركيه توسط بعضي رانندگان آذري رو نيسان بارها باشه. و بعضي مبلفروشهاي آذري زبان پرچم تركيه رو تو مغازه هاشون بزارن و رو ديوارهاي بعضي شهرهاي آذري و مختلط به زبان تركي استانبولي شعار ( بوز كورت ) گرگ خاكستري رو بنويسن و اسم اماكن و كوچه و محله ها را به بهانه 70 و 100 سالگي مثلا تاريخي رو به تركي آذري در شهر هاي مختلط بنويسن و تمام نيروهاي امنيتي و پليس آذري باشند در شهرهاي كثير الاقوام و ... و هيچ كس جلو آنها را نگيرد . معلومه كه زبان بعضي ها دراز ميشود .

محمد صبا 1400/7/3 -15:05

حالا جو نگیردت تو را

کاربر ناشناس 1400/7/3 -18:04

برو گم شو

خدا 1400/7/3 -22:31

وقتی راجب ترک ها میخای حرف بزنی وضو داشته باش

ترک با غیرت 38 6 پاسخ 1400/7/3 -14:02

آخوندها در منازعه بین ارمنستان و آذربایجان، طرف آذربایجان را گرفته و ارمنی هایی را که چهارصد سال به فرهنگ و هنر ایران خدمت کرده بودند را فروختند ،حالا تحویل بگیرید بیشرف ها

لزگی ترکی 9 59 پاسخ 1400/7/3 -13:54

زنده باد جمهوری اذربایجان

ناشناس 1400/7/3 -16:34

زارت،زنده باد کل ایران

به لرگی ترکی 1400/7/3 -18:01

ترک هستی دیگه چکارت کنیم خخخ

لزگی ترکی 1400/7/3 -19:33

نژاد برتر ترک‌است

به لزگی ترکی 1400/7/3 -20:37

چی میگی برا خودت،این خزغبلات چیه،نژاد برتر!!!! کسی برتری به کسی نداره جز به تقوا،ترکها هم مثل بقیه اقوام هبچ فرقی ندارن با بقیه،تعصب رو بزار کنار،خدایی ببین با کیا شدیم 80 میلیون

لزگی ترکی 1400/7/3 -22:28

زنده باد ترک.درود بر ترکان باغیرت آذربایجان ترکیه

بابا زید 1400/7/3 -22:36

به ترک لزکی:ننگت باد مزدور بی وطن

لزگی ترکی 1400/7/4 -05:54

ترکان با غیرت.درود بر شما

رضا 1400/7/4 -06:22

زنده باد ایران مرگ بر بدخواهان ایران. خاک بر دهان یاوه گویان علیه ایران

لزگی ترکی 1400/7/4 -17:38

درود بر ترکان.از تبریز و ارومیه و اردبیل و زنجان و قزوین و همدان و کردستان گرفته تا باکو و انکارا

محمودکریمی 14 0 پاسخ 1400/7/3 -13:52

ابوالفضل ایلچی بیگ هم یه غلطی کرده بود.رفت ت زباله دان.الهام عنوف هم میره به درک

مکران 11 1 پاسخ 1400/7/3 -13:50

به ابن نمایندگان بز صفت جمهوری اذربایجان توصیه می کنم با دم شیر بازی نکنید.،کیست که نداند کشورهای منطقه قففاز بیش از ۴۰۰۰ هزار سال قبل وبعد از اسلام جز،ء لاینفک سرزمین ایران رمین بوده اند.و شما نماینده ی بز صفت بدان که روزی نه چندان دور به سرزمین مادری و ابا اجدادی خود ملحق خواهد شد.

محمودکریمی 13 0 پاسخ 1400/7/3 -13:43

چه غلطا!توهم زده بدبخت.بادکوبه یاهمان باکو.یکی ازشهرهای ایرانست.ماامپراتوری ایران رادوباره میسازیم.بدبختی مااینه که الکی امریکاواروپاراسرعربهای نمک نشناس باخودمون دشمن کردیم حالاشغالان هم ادای گرگ درمیارن.ای مگس عرصه گیتی نه به جولانگه تست...عرض خودمیبری وزحمت مامیداری.

ali 17 1 پاسخ 1400/7/3 -13:37

کلاچیزی به اسم کشور آذربایجان نداریم آذر بایجان نصف استان آذربایجان که به علت به بی کفایتی و بزدلی و خیانت قاجار از ایران دزدیده شده باید به ایران برگردانده بشود حتی با قدرت نظامی

بهروز ترکه 13 1 پاسخ 1400/7/3 -13:35

باقشلا( ببخشید هموطن) بفرررررررررما.با آنان از موضع ضعف سخن نگوئید.( رجال سیاسی)!

علي فارسه 1400/7/3 -14:07

اين باقشلا گفتن .خودش توهين به زبان رسمي كشور و ديگر اقوام است. آقا بهروز تركه

محمد 1400/7/3 -16:47

استفاده از زبان منطقه ای توهین به زبان رسمی کشور نیست وگرنه لهجه ها را هم بابد نابود کرد.

فریبرز 27 4 پاسخ 1400/7/3 -13:34

جمهوری آذربایجان پس از جنگ با ارمنستان به طرف اسراییل کشیده شد و برای چاچلوسی به اسراییلیها هر حرفی میزنند ، آنها نه قدرت نظامی دارند نه علم نه نیروی انسانی ، فقط با یک کشور ضعیفی مثل ارمنستان وارد جنگ شدند و چون پیروز میدان بودند در جو قرار دارند وگرنه بخوبی میدانند ایران طبق رنکینگ جهانی ایران هشتمین قدرت نظامی دنیاست و نباید با آن شوخی کرد.

حسین اسلامی 28 2 پاسخ 1400/7/3 -13:33

این حرف ها با چراغ سبز الهام علی اوف انجام میگیره

هموطن 15 3 پاسخ 1400/7/3 -13:25

توکه هیچ بزرگترازتوهم جرات اینکارو ندارند خیلی شورشودرنیار جوجه

مش جمعه 17 1 پاسخ 1400/7/3 -13:12

باکو و آذربایجان و ارمنستان و بحرین جزء و عضوی از ایران خواهند بود.

آ 21 0 پاسخ 1400/7/3 -13:06

باکو‌بایدجزولاینفک‌سرزمین‌مادری‌باشد.موش‌بخوره‌شمارو.

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks