بیمارستانی بدون ICU/ لزوم راه اندازی بیمارستان صحرایی در پلدختر

امام جمعه پلدختر گفت: نبود برخی زیرساخت‌ها در تنها بیمارستان این شهرستان مانند آفتاب روشن است و آی سی‌یو که می‌تواند ناجی بیماران باشد در این بیمارستان وجود ندارد.

بیمارستانی بدون ICU/ لزوم راه اندازی بیمارستان صحرایی در پلدختر

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی، اظهار کرد: مدافعان سلامت، پزشکان، پرستاران و کادر درمان در بیمارستان پلدختر با سعه صدر و بزرگی، آنچه در توان دارند در خدمت‌رسانی به بیماران کوتاهی نمی‌کنند.

وی افزود: کمبود امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و پزشک عمومی از جمله مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر است که نیاز مبرم به توجه دانشگاه علوم پزشکی لرستان را به موضوع می‌طلبد و این امر توقع و مطالبه مردم است.

موسوی عنوان کرد: درخواست ما از مدیران شبکه بهداشت و درمان پلدختر این است که کمبودها و مشکلات زیر ساختی بیمارستان شهرستان را احصا و به دانشگاه علوم پزشکی لرستان جهت اطلاع و رسیدگی ارسال کنند.

امام جمعه پلدختر تصریح کرد: اورژانس بیمارستان پلدختر تنها یک پزشک عمومی دارد که پاسخ‌گویی روزانه به ۱۰۰ نفر بیمار با علایم مختلف از توان او خارج است.

وی با انتقاد از پروژه‌های نیمه تمام بیمارستان پلدختر، بیان کرد: نبود برخی زیرساخت‌ها در این بیمارستان مانند آفتاب روشن است و آی سی‌یو که می‌تواند ناجی بیماران باشد در این بیمارستان وجود ندارد.

موسوی افزود: هزینه برای سلامت مردم سرمایه و سلامت افراد برای ما مهم بوده این در حالی است که پروژه‌هایی مانند ام آر آی با گذشت یک‌سال هنوز در بیمارستان پل‌دختر دست نخورده باقی مانده و تنها آلودگی آن مردم را آزار می‌دهد.

امام جمعه پلدختر دغدغه سلامت را مهم‌ترین نگرانی اخیر مردم دانست و گفت: هر کس دلش به حال مردم این شهر می‌سوزد مطالبات حوزه سلامت آن‌ها را فریاد بکشد تا شاید این تقاضا به گوش وزیر بهداشت و درمان جدید برسد و تفضلی به این شهرستان نماید.

وی افزود: مسیر رفت و آمد سه استان از پل‌دختر می‌گذرد و بیمارستان با خیل بیماران کرونایی مواجه با کمبود نیروی انسانی مواجه است اما با این وجود کادر درمان خسته این مرکز درمانی استقامت می‌کنند و گاه پرستار، کار خدماتی انجام می‌دهد.

موسوی راه اندازی بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح در پل‌دختر را ضروری دانست و بیان کرد: با توجه به اعلام آمادگی گروه‌های جهادی برای همکاری با شبکه بهداشت و درمان، می‌توان آن‌ها را برای این کار واکسینه کرد.

امام جمعه پل‌دختر گفت: سلامت مردم اولویت اول دولت جدید اعلام شده و با توجه به این که مردم در مرحله بسیار خطرناک خیز ویروس کرونا قراردارند که کوچک و بزرگ، مسئول و غیر مسئولی نمی‌شناسد و هر لحظه جان همه را در معرض خطر قرار داده، از دولت انقلابی توقع می‌رود که در مبارزه با این ویروس و قطع زنجیره کرونا تلاش کند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها