خودزنی مرگبار راننده تاکسی تهرانی / او با قمه حمله کرد ولی خودش را کشت!

راننده تاکسی که متهم بود در دعوای خیابانی همکارش را کشته از قصاص معاف شد و در برابر حکم قطعی پرداخت دیه قرار گرفت.

خودزنی مرگبار راننده تاکسی تهرانی / او با قمه حمله کرد ولی خودش را کشت!

اوایل پاییز سال 96 جدال خونین دو راننده تاکسی در یکی از خیابان های جنوب تهران به پلیس اعلام شد و ماموران بلافاصله رهسپار محل درگیری شدند. بررسی ها نشان می داد بهنام 47 ساله که راننده تاکسی بود پس از درگیری با راننده دیگر به نام امیر در خون غلتید.

جسد بهنام با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل و پلیس به تحقیق پرداخت. در بررسی ها روشن شد بهنام به خاطر خونریزی شدید ناشی از بریدگی سفید رانش جان سپرده است. تلاش برای ردیابی امیر آغاز و وی که از محل گریخته بود یک روز بعد ردیابی و بازداشت شد.

امیر قتل را گردن گرفت اما ...

امیر در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی پای میز محاکمه ایستاد که اولیای دم برای وی حکم قصاص خواستند.

وی گفت: سال ها بود با رانندگی زندگی خودم و خانواده ام را می گذراندم. من شخصیت آرامی دارم و همیشه سعی می کنم با کسی درگیر نشوم. بهنام را هم که راننده تاکسی بود از سال ها قبل می‌شناختم. آن روز هوا گرم بود و ماشینم را در سایه پاک کرده و منتظر مسافر بودم که بهنام اعتراض کرد.

وی ادامه داد: بهنام به سمتم آمد و شروع به فحاشی کرد. احساس کردم دهان بهنام بوی مشروب می دهد و حال طبیعی ندارد. به همین خاطر سکوت کردم اما او دست‌بردار نبود و مدام فحش می‌داد. او می خواست با من دعوا کند اما من به او بی اعتنایی کردم. در یک لحظه بهنام با قمه ای که از داخل ماشینش بیرون آورده بود به سمتم حمله کرد. من هم برای دفاع از خودم قمه را از او گرفتم و یک ضربه به پای او زدم.

این متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: باور کنید من واقعاً قصد کشتن بهنام را نداشتم. به همین خاطر هم یک ضربه به پای او زدم. اما نمی‌دانستم چاقو به سفید ران او برخورد کرده و باعث مرگ او می شود. من بعدها در زندان فهمیدم بریدگی سفیدران می تواند منجر به فوت شود.

شکسته شدن حکم قصاص به علت تبرئه شدن از قتل عمد

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و وی را به قصاص محکوم کردند. اما حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید نشد و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه همعرض ارسال شد.

به این ترتیب امیر این بار در شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

وی گفت: باور کنید من قصد کشتن همکارم را نداشتم. او به من حمله ور شد و به رویم قمه کشید. او حال طبیعی نداشت و می خواست مرا بکشد و من از ترسم فرار کردم. اما ضربه قمه بهنام به پای خودش برخورد کرد و موجب مرگ او شد. باور کنید من در قتل او دخالتی نداشتم و قبلا تحت فشار روانی اعتراف کرده بودم با قمه خودش ضربه ای به پای او زدم.

وی در حالی که اشک می ریخت از قضات دادگاه کمک خواست و گفت: باور کنید من بی گناه هستم.

این متهم ادعای تازه ای را مطرح کرد و گفت چند شاهد دارد که می تواند ثابت کند قربانی حال طبیعی نداشته و وی ناخواسته موجب مرگ او شده است.

با این ادعا چند شاهد به دادگاه احضار شدند و گفتند قمه قربانی به پای خودش برخورد کرده و موجب مرگ وی شده است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و امیر را از اتهام قتل عمدی تبرئه و او را به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه و 3سال زندان محکوم کردند.

این حکم در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد. به این ترتیب با توجه به اینکه متهم دوران محکومتیش را در زندان گذرانده به زودی آزاد خواهد شد.

منبع: رکنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مسعود
    0

    مگر این شاهدان در دادگاه بدوی نبوده اند که شهادت بدهند.واگر بودند چرا دادگاه تبرئه نکرده؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها