مدیرعامل مدرنا: همه‌گیری کرونا تا یک‌سال دیگر به پایان می‌رسد

مدیرعامل شرکت داروسازی آمریکایی مدرنا پیش‌بینی کرده است تا سال آینده واکسن کرونا برای بیشتر جمعیت کره زمین تأمین شده و همه‌گیری کووید۱۹ به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل مدرنا: همه‌گیری کرونا تا یک‌سال دیگر به پایان می‌رسد

استفان بنسل در گفتگو با یک روزنامه سوئیسی گفت، افزایش مداوم ظرفیت تولید واکسن در جهان باعث می شود تا اواسط سال آینده دزهای کافی برای پوشش کل جمعیت جهان در دسترس باشد.

مدیرعامل مدرنا معتقد است کسانی که نمی‌خواهند واکسینه شوند نیز به دلیل شیوع سریع سویه مسری «دلتا» به آن مبتلا خواهند شد و به این ترتیب، به صورت طبیعی ایمنی پیدا می‌کنند.

او شرایط را تا آن موقع به وضعیتی مشابه آنفلوآنزا تشبیه می‌کند که عده‌ای واکسن می‌زنند و زمستان خوبی دارند، یا نمی‌زنند و با خطر بیماری و شاید حتی بستری شدن در بیمارستان روبرو می‌شوند.

به گفته استفان بنسل، سالانه ده‌ها هزار نفر در اروپا و آمریکا بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست می‌دهند.

اما کارشناسان معتقدند پیش‌بینی او مستلزم «دسترسی برابر» کشورهای دنیا به واکسن است؛ موضوعی که از آغاز واکسیناسیون در دنیا کانون توجه سازمان ملل متحد بوده است.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • رضا
    0

    اونایی که واکسن مدرنا زدند هم با مردن کرونا رو شکست میدهندخخخخ

    نظرات شما -
    • روزبه
      0

      رضا، معلومه از واکسن مدرنا اطلاعی نداری و چرت و پرت میبافی تو برو برکت بزن که عالیه برات!!!

    • رضا
      0

      مثل اینکه در اخبار مرگ ومیر ژاپنی ها را هم ندیده ای!!!!

  • کریمی قدوسی
    0

    واکسن برکت الله از بهترین واکسن های موجود در حوزه علی آباد کتول و حومه می باشد.

  • جنوبی
    0

    کووید 19 پایان پذیرفت، بقیه ویروسهای جهش یافته چی؟ کشورهای پرجمعیت مثل هند به دلیل افزایش جمعیت واکسینه جمعیت میلیاردی و کمبود واکسن خیلی سخته کنترل بشه تا الان چندتا ویروس جهش یافته از همین هندوستان به دنیا صادر شده، کاش کشورهای کم جمعیت به کمک کشورهای پرجمعیت برن تا زودتر واکسینه بشن چون برای جلوگیری جهش ویروس کمک میشه و به کشورهای دیگه ویروس جهش یافته صادر نمیشه.

  • عوام
    0

    داداش برای شما تمومه تازه مسئولان ما فواید و راه درامد و اختلاس و رانت ناشی از کرونا رو فهمیدن اگرخوده کرونا خسته بشه بخواب بره عمرا اگه برارند ما به لطف خدا تعطیلات عید و تابستان رو داریم شمال تاسوعا عاشورا محرم و صفر ماه رمضان سفر حج تمتع جدیدا هم یکی به امورات دینیمون اضافه شده پیاده روی اربعین مگه میسه کرونا بره به لطف علما هست در خدمتشیم شماهم هنوز فواید کرونا رو کشف نکردید یه کلاس فشرده بیاین ایران تهران برای امور تفریحی و قم و مشهد مذهبی فول پرفسور برگردین امریکا اجرا کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها