دام شیطانی مرد تهرانی برای زنی در مشهد

مرد تهرانی پس از آزادی از زندان با شکایت زن مشهدی دوباره راهی زندان شد.

دام شیطانی مرد تهرانی برای زنی در مشهد

زن خسته شده بود. هر بانکی که گفته بودند رفته بود، اما برای گرفتن وام همیشه یک جای کارش می لنگید، یک جا چک می خواست و حساب جاری، بانک دیگر فقط با جواز کسب وام فوری می داد، دیگری ضامن معتبر و کسر از حقوق را پیش پای او گذاشته بود و او تقریبا هیچ کدامشان را نداشت. از سویی بی پولی فشارش را دو چندان می کرد به طوری که از توان این زن سی و پنج ساله خارج بود.

با راهنمایی یک آشنا او دست به گوشی شده و وارد سایت دیوار شد، جایی که به راحتی می توان آگهی انواع وام را بدون هیچ محدودیتی دید و از میانشان انتخاب کرد.

زن با انتخاب یک آگهی با مردی طرف حساب شد که پیشنهاد وسوسه انگیزی به او داد، غافل از اینکه در دامی شیطانی دست وپا خواهد زد و هر لحظه به جمع بدهی هایش افزوده خواهد شد.

افتادن به دام شیطان به بهانه وام

شاکی تمام چیزی که از متهم داشت تنها یک شماره تلفن همراه بود، تلفنی که پیگیری ها نشان می داد از مدتی قبل خاموش شده است.

زن جوان در اظهاراتش اعلام کرد که در پی پیدا کردن وام در سایت دیوار با مردی جوان آشنا شده که آگهی واگذاری وام را بارگذاری کرده بود. زن با صاحب آگهی تماس می گیرد و با اعتماد به این فرد غریبه تمام زیر و بم زندگی اش و دلایل نیازش به وام را بیان می کند - هر چند خودش اعتقاد دارد که برای جلب ترحم این فرد این کار را کرده است، مرد جوان نیز با اعلام اینکه این وام با توجه به بازپرداخت کوتاه مدت و اقساط سنگین نمی تواند گره از زندگی زن باز کند، پیشنهاد وسوسه کننده دیگری را پیش می کشد.

آغاز یک پرونده با یک وسوسه
مرد جوان به زن می گوید که خودش به دلیل مشغله و همچنین نداشتن نیاز مالی تابه حال این کار را نکرده است، اما به جای دریافت وام بهتر است که در نرم افزار دیجی کالا یک حساب کاربری باز کند و گوشی های تلفن همراه را قسطی بخرد، بعد او کمکش می کند تا گوشی ها را در بازار آزاد به صورت نقدی بفروشد و این گونه دیگر نیاز به دریافت وام هم نخواهد داشت.

این پیشنهاد زن جوان را وسوسه می کند، اما مشکلش در این بوده که اصلا نمی دانسته که چگونه این کارها را بکند. مرد نیز با ادعای کمک به زن، از او می خواهد تا اطلاعات هویتی اش را در اختیارش بگذارد تا او حساب کاربری ایجاد کند و اقدات اولیه را انجام دهد.

زن جوان تمام اطلاعات را می دهد و مرد نیز اقدام به ایجاد حساب کاربری می کند با این تفاوت که به جای آدرس پستی زن، آدرس موقتی از خودش وارد می کند.

بعد از آن، آن ها اقدام به خرید گوشی می کنند اما زن هرچه منتظر می ماند تا گوشی به دستش برسد، چنین اتفاقی نمی افتد. او دوباره به سراغ فروشنده وام می رود اما با گوشی خاموش مرد جوان روبه رو می شود و این گونه متوجه می شود که در دام این فرد گرفتار شده است.

در جست و جوی شیاد روی دیوار
کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی تحقیقات جامعی را به منظور شناسایی متهم آغاز کردند. ردزنی های تخصصی در فضای سایبر، مأموران را به تهران کشاند. جایی که متهم در مخفیگاهی در این کلان شهر خودش را مخفی کرده بود.

مأموران در همکاری با پلیس تهران موفق به ردزنی مخفیگاه متهم شده و پس از هماهنگی در اقدامی غافل گیرانه او را دستگیر کردند.

بازجویی از متهم با اعتراف زودهنگامش نشان داد که این فرد اولین بار نیست که با قرار دادن آگهی فروش وام در دیوار، زندگی دیگران را با مشکل روبه رو کرده است.

باز شدن پای یک زن دیگر به پرونده
بررسی سوابق متهم که مردی چهل ساله بود نشان داد که او پیش تر نیز با همین روش زن دیگری را فریب داده است. متهم در پرونده قبلی که مدتی او را به حبس کشانده بود، با زنی جوان آشنا شده بود که قصد داشته از طریق وام بانک مسکن خانه اش را در تهران بزرگ تر کند.

این فرد با این ادعا که می تواند در بحث ضامن و دیگر قضایا به او کمک کند با شگردی مکارانه 120میلیون تومان از وام این شهروند تهرانی را به جیب زده و متواری شده که باشکایت زن تهرانی متهم دستگیر شده بود.

به گفته سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای مشهد، خرید و فروش وام در فضای مجازی یکی از چالش هایی است که قربانیان زیادی می گیرد، ناآگاهی عمومی از قوانین رایج در حوزه بانکداری، سودجویی شیادان و اعتماد بیجا از عمده دلایلی است که می تواند افراد را با مخاطرت روبه رو کند.

منبع: رکنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها