طرح صیانت از فضای مجازی آغاز شده است؟ / سرور فیلترشکن‌ها در حال مسدود شدن

به نظر می‌رسد طرح صیانت از فضای مجازی در حال طی کردن مراحل ابتدایی خود است، چرا که به گفته کاربران سرورهای بسیاری از فیلترشکن‌ها قطع شده است.

طرح صیانت از فضای مجازی آغاز شده است؟ / سرور فیلترشکن‌ها در حال مسدود شدن

طی چند روز گذشته کاربران از قطعی فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌‌ان‌های داخل کشور خبر داده‌اند و منبع‌های ارائه دهنده وی پی ان‌، دلیل این قطعی را مسدودیت آی‌پی‌های داخل ایران اعلام کردند.

استفاده از وی پی ان و فیلترشکن‌ به کاربران این اجازه را می‌دهد که بدون محدودیت جغرافیایی و به صورت ناشناس به دیدن محتوای مورد نظر خود بپردازند.

با استفاده از فیلترشکن‌ها عملا بخش عمده تحریم‌های اینترنتی و فیلترینگ اعمال شده برای شهروندان ایرانی ناکارآمد بود، اما مسدود کردن فیلترشکن‌ها و آی‌‌پی، وی پی اِن‌ها دسترسی به این منابع را برای کاربران ایرانی مسدود کرده است.

با محدود و مسدود کردن فیلترشکن‌ها و وی پی ان‌های موجود داخل کشور، اینترنت به سمت یک شبکه کاملا داخلی می‌رود و مدیریت مخابرات فقط به‌ سایت‌هایی که خود معین می‌کند اجازه ورود کاربر را می‌دهد.

یکی از کارابران در تایید قطعی آی‌پی، وی پی ان‌ها نوشت: «عملا با فیلترینگ آی‌پی های وی پی ان‌ها، نه اینترنت درست کار می‌کنه نه وی پی ان ها کار می‌کنند.»

کاربر دیگری بیان کرد: «وی پی ان‌هایی که از سایت‌های داخلی می‌خریدیم همه از کار افتادند.»

طرح صیانت شروع شده؟
در همین رابطه عادل طالبی کارشناس حوزه فناوری و اطلاعات به تجارت‌نیوز، گفت: مسدود شدن سرور فیلترشکن‌ها بنا بر سخت‌گیری‌های طرح صیانت از فضای مجازی در حال حاضر اقدامی قانونی شمرده می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که دست به چنین اقدامی زدند نخست باید بررسی کنند که بستن سرورهای فیلترشکن‌ها آیا به نفع عموم مردم و کسب و کارهای مجازی است یا خیر؟ که ظاهرا این موضوع هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

براساس این مصوبه؛ ارتباط داخل با شبکه­‌های خارجی صرفاً از طریق گذرگاه‌های ایمن مرزی شبکه ملی اطلاعات که دارای درگاه های مشخص اتصال به خارج و اتصال با داخل هستند، تأمین می‌شود.

طالبی با اشاره به مصوبه سی‌وپنج شورای عالی مجازی که در سال ۹۵ تصویب شد، بیان کرد: طبق این مصوبه تا سال ۱۴۰۴ اینترنت بین‌الملل کشور تا ۷۰ درصد باید کند شود، و با اجرای طرح صیانت از فضای مجازی به این مصوبه سرعت بخشیده شده است.

به نظر می‌رسد طرح صیانت از کاربران فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات در حال اجرا و طی کردن مراحل ابتدایی خود باشد چرا که هر چیزی که از خارج از مرزها به داخل چنین شبکه‌ای وارد می‌شود باید بررسی شود و با از کار افتادن سرور وی پی ان‌ها و فیلترشکن‌های داخل کشور، محتوای اینترنت جهانی خارجی بدون بررسی وارد کشور نخواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • ناشناس
    0

    این کار درست نیست اینترنت منبع گسترده اطلاعاته که شما میبندینش لعنت بهتون و ارباباتون چین و روسیه کثیف

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چین و روسیه برای سیر کردن شکم ملتشون و پیشبرد ایدئولوژی منحوسشون راهی جز غارت کشورهای دیگر ندارند، این طرح هم یکی از راهکارهای این کشورهاست.

    • ناشناس
      0

      الآن که چین وروسیه اینترنت ملی شون رو راه انداختندوضعشون بدترشده؟؟؟چرا حرف مفت میزنی؟؟

    • به نانشناس دوم
      0

      اولا: چین و روسیه خودشون اینترنت ملیشون را راه انداختن و مستعنره کشور دیگری نبودن دیدین که برای واکسن به انها اعتماد کردین و چه شد؟ اگر اینترنت جهانی داشته باشیم بهتر از اینترنت ملی ای است که در واقع تخت کنترل چین و روسیه است دوما: هر دو از کشورهای سرکوبگر و دیکتاتور هستن که امار مهاجرتشان گواه هست سوما: مگر هر کاری که اون احمقها کردن باید ما بکنیم جهان گسترده است و یک دهکده کوچک نیست که شما خودتوو مردموتو توش حبس کنی و بشی کره شمالی دوم چهارما : وقتی بهت ساندیس میدن تا چشم و گوش بسته فقط از چیزی دفاع کنی یا بکوبیش قبلش فکر کن به چه قیمتی ؟

    • ناشناس
      0

      خودت حرف مفت میزنی احمق کاسه لیس

    • یکی از مردم
      0

      باز ساندیسیها جیره شون زیاد شد از در و دیوار مردم دارن میرن بالا...آخرش اینقدر میخورید که حناق میگیرید

  • اا
    0

    دیکتاتوری کره شمالی در ایران به صورت بدترش در حال پیاده شدن است

  • سینا
    0

    جالبه که کمترین حقوق زندگیمونم دارید ازمون میگیرید بعد تا حرف مهاجرت میشه برچسب غرب زد و ازین چرتو پرتا میچسبونید رومون…

  • رضا سان
    0

    وجود و جرات آرزوست

  • ابراهیمو منجی ایران لند
    0

    آفرین صد آفرین هزار و سیصد آفرین

  • سفره پهن بیت المال
    0

    آیا بهتر نبود اول با فضای بخور بخور کارمندانت که غالبا از موی سپیدان صندلی دوست هم هستند، برخورد میکردی؟

  • نماینده
    0

    الان عنبستانی کیف می کنه

    نظرات شما -
    • سرباز کتک خورده
      0

      اونوقت چرا؟؟؟؟؟؟؟

  • محمد
    0

    والا سایتای عادی خارجی هم بدون فیلتر شکن بالا نمیومد

  • محمد
    0

    زودتر قانونش اجرابشه آخیش ازاینهمه کامنت حرف مفت خبرفوری راحت میشیم میریم به زندگیمون میرسیم اوضاع هم خوب میشه

  • 11
    0

    ز خاموشی است بر دست شهان باز که بلبل در قفس ماندست از اواز

  • Mm
    0

    خدا لعنت کنه دولت رو که هیچ کاری برای مردم نمیکنه جز عذاب دادن مردم

  • ناشناس
    0

    مجلس انقلابی از الان دور خیز خودش را برای تایید شدن در دور بعدی شروع کرده ملت خوابید با این کارها و اقدامات سرکارگذاشتنتون بعد دارند خاک و اب و نفت و برق و خیلی چیزهای دیگری که ازش بیخبیرید را کورور کورور به جیب عراق و لبنان و روسیه و چین و ونزویلا و فلسطین میرزند

  • شاهین
    0

    هیچی به اندازه حرف مفت تو اینترنت آدمو اززندگی نمیندازه.کارمجلس درسته.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همه مثل تو نیستن که تو نت دنبال حرف مفت باشن و بابت حرف مفت زدن جیره بگیرن خیل ها تو نت پول درمیارن انگل

    • یکی از مردم
      0

      مثل همین حرفی که اینجا زدی!!!!!!!!!!

  • محمد
    0

    عملا فشار بیش از حد به ملت گرانی فقر اختلاس دزدی کلاهبرداری اینم اینترنت حرفی ندارم

  • یکی از مردم
    0

    هرچی بیشتر تو منجلاب ساخته خودتون میرید بیشتر دست و پا میزنید!...هرگز نمیتونید جلوی تکنولوژی و پیشرفتش بایستید...با همون در قابلمه بیسیم خودتونو سرگرم کنید!!!!

  • حاجت روا
    0

    ان شاء الله به حق امام حسن مجتبی (ع)واین شبهای عزیزطرح صیانت از فضای مجازی به هیچ وجه موفق نشه و این حق مسلم ایرانیان عزیزبرای دسترسی به اینترنت جهانی و واتس آپ و اینستاگرام و...به هیچ عنوان محدود و قطع نشه آن هم دراین دنیای مدرن ارتباطات....الهی آمین

  • .
    0

    یعنی تمام فحشای عالم نصارخودتونوجدوجدتون که ملت رااسیرکردین.تاقیامت نفرین کل مردم ایران پشتتونه.گوارای وجودتون نکبتا

  • علیرضا
    0

    خدا خودتون و خونواده هاتون رو به بدترین شکل توی دنیا و آخرت عذاب بده و لعنت خدا به خاندان همتون، خودتون بچه هاتون رو فرستادید با پول بیت المال اروپا و آمریکا حالش رو ببرن ، از مردم بدبخت چهار تا فیلم و تصویری که توی اینترنت میبینن رو هم دارید میگیرید

    نظرات شما -
    • ۹۹
      0

      همون حرف

  • سعید
    0

    طرفداران قلبی این کشور تیر و ترکش خوردن نه ساندیس اونایی که بدلی هستند با چفیه و ریش ممکنه باشن اما از جنس انقلاب نیستند بلکه از جنس غرب زدگانی هستند که دنیایشان سه چهار کشور غربیست واونان که ساندیس خور غرب و خیانت کارن

  • کامبیز
    0

    شما اصلاح طلب ها هنوز هم خود را به نفهمی میزنید وسعی دارید صیانت را با فیلترینگ یکی کنید! از فضای مجازی رها شده چه سودی میبرید؟

  • ناشناس
    0

    دقت کردید مدتی هست عده ای تحت عناوین مختلف در حال کامنت گذاشتن زیر نظرات و حرف های مردم و درد دل های انان هست احتمالا کسی که گفته حرفها و انتقادات و سخن مردم اینها نیست و اینان کامنت گذار منافق هستند دست به کار شده عده ای را استخدام کرده تا زیر حرفها و درددل های مردم اراجیف بنویسن تا سردار خوشش بیاید به قول ان بنده خدا اگر راست می گویید یک رفراندوم برای تایید مشروعیت حاکمیت برگزار کنید تا بفهمید اینها مردم عوام هستند توی همین مملکت نه منافق کامنت گذار اروپا نشین

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      رفراندوم در راهپیمایی و ابراز انزجار از آمریکای خونخوار و تشییع ۳۰میلیونی سردار دلها قاسم سلیمانی بود که همه دنیا در تلویزیون ها حجم بی سابقه جمعیت منطقه را دیدندوتعجب کردند اما امثال تو کور بی هنر و طرد شده ملت ندیدید.درهمان کوری خودتون بمانیدوبمیرید.ایران اسلامی پراز سلیمانی هاست.

  • امین.م
    0

    لعنت به کسی که آزادی ما رو ازمون بگیرن ، خدا به دادا ما میرسی یا نه ؟؟؟؟

  • اع
    0

    ماشین ، خونه و اجاره خونه که اصلا به رویا پیوست، وسایل خونه مثل فرش کولر یخچال تلویزیون که هم ۲۰ برابر شدند مواد غذایی که هم یکی یکی دارن از سر سفره مردم پر میکشند، هزینه آب برق ، هزینه مدرسه و دانشگاه ، حمل و نقل، درمان ، پوشاک، و غیره که همه خبر دارید. حالا مسئولان سینه چاکی که میخواهید از حقوق مردم صیانت کنید چرا تک تک مشکلات بالا را برطرف نمیکنید؟ مشکل نیستن که، اینا فاجعه هستن، پراید چیه که ۱۶۰ میلیونه؟! حقوق مردم ایناست، اگر میخواهید از حقوق مردم صیانت کنید این موانع را برطرف کنید، در عصر امروز ، اینا با نیاز معیشتی برابری میکند که شما از مردم گرفتید و ما در ۱۵۰۰ سال پیش زندگی نمیکنیم. حالا بجای برطرف کردن موانع، به اسم صیانت ، دنبال فیلترینگ هستید؟ چون مردم عکس و فیلم می بینند؟ دزدی های شما لو میره؟ چرا برا ازدواج مردم و زندگی مردم چاره اندیشی نمیکنید؟ البته دارید چاره اندیشی میکنید فقط در راستای اهداف خودتون!

  • ۱۷
    0

    انشالله هر کی که این فکر تو عقل این بیشرفا گذاشت خدا لعنتش کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها