رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا:

ضرر واکسن نزدن بسیار سنگین تر از واکسن زدن/ واکسیناسیون کرونا به در خانه‌ مردم رود

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا گفت: ضرر واکسن نزدن خیلی خیلی سنگین‌تر از واکسن زدن است و در این زمینه باید اعتماد مردم جلب شود.

ضرر واکسن نزدن بسیار سنگین تر از واکسن زدن/ واکسیناسیون کرونا به در خانه‌ مردم رود

حمید سوری که ریاست تیم واکنش سریع کووید-۱۹ وزارت بهداشت را نیز بر عهده دارد، درباره واکسیناسیون کرونا گفت: یکی از موثرترین مداخلات برای مهار اپیدمی و قطع زنجیره انتقال بیماری‌های عفونی ازجمله کووید۱۹، انجام واکسیناسیون است. یعنی در واقع میزان ایمنی در جامعه باید به حدی برسد که چرخش ویروس به حداقل کاهش پیدا کرده و مدیریت شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون و واکسن‌ها برادری خودشان را در یک سده گذشته ثابت کرده‌ و توانستند جامعه بشری را از مرگ نجات دهند ، گفت: در ماجرای واکسیناسیون آبله، با اقدامات انجام شده از سال ۱۹۷۸ دیگر موردی نبوده، درحالی که اگر واکسیناسیون انجام نمی شد و این روند ادامه پیدا می‌کرد بیش از ۳۰۰ میلیون کشته برجای می‌گذاشت.

سوری با اشاره به اقدامات برخی برای مخالفت با تزریق واکسن، گفت: واکسن جایگاه خاص خودش را دارد. عده خیلی معدود و نادر چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، اما متاسفانه برخی افراد با عناوینی نظیر دکتر و حجت الاسلام و ... اظهاراتی را مطرح می‌کنند که این‌ها کمی نگران کننده است. البته کم کاری خود ما و رسانه‌های رسمی هم بوده که نتوانستیم آنطور که باید این بحث‌هایی را که هیچ پشتوانه علمی ندارد، خنثی کنیم.

به گفته رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا، در مواردی که در این خصوص کار و تبیبن مساله انجام شده است، مردم به سمت و سوی چیزی که به نفعشان هست، متمایل می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ضرر واکسن نزدن خیلی خیلی سنگین‌تر از واکسن زدن است، گفت: باید اعتماد مردم جلب شود. باید واکسیناسیون را درست مدیریت کرد و حتی واکسن را به در خانه افراد برد و به کسانی که امکان دسترسی ندارند، رساند.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، سوری با بیان اینکه باید با گروه‌های مخالف واکسن هم سنگ‌هایمان را وا بکنیم، تصریح کرد: این دست اقدامات یک جور تشویش اذهان عمومی و مشارکت غیر مستقیم در قتل افراد هست و پسندیده نیست. در بسیاری از کشورها این اقدامات را در راستای مشارکت در قتل جمعی می‌دانند و با آن برخورد می کنند.

رییس تیم واکنش سریع کووید-۱۹ وزارت بهداشت در پایان گفت: درست است که واکسیناسیون یک امر شخصی و داوطلبانه است، اما کشورها می‌توانند برای صیانت از سلامت و جامعه و مردم خودشان تمهیدات سلبی و قانونی خاصی را اعمال کنند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • علی
    0

    کاش به جای این کار ها به خانه مردم سر می زدید و می گفتید غذا برای خوردن دارید یا نه

    نظرات شما -
    • عادل
      0

      وقتی سلامتی نداشته باشی چیزی ارزش نداره همه چیو با هم درگیر نکن این آقا مسئول غذا و اقتصاد نیست برادر.. یکم فکر بد نیست

  • جواد
    0

    مشکل واکسن نیست مشکل نوع چینی و روسی و ایرانی بودن واکسن هاست که هیچ تاییدیه معتبری ندارند

  • ستارخان
    0

    چرا خودتون به کوچه علی چپ میزنید.مردم به شما اعتماد ندارند.قول میدم واکسنها رو دستتون باد میکنه

    نظرات شما -
    • !
      0

      فعلا که کماکان روند واکسیناسیون قابل قبول است.

  • ....
    0

    البته تا کنون در جهان بیش از ۶ میلیارد دوز واکسن کرونا تزریق شده است .

  • ستاره
    0

    جناب سوری تو نمیخواد فکر جون مردم باشی،، فکر نون باشی براشون بهتره،،،،، ثوابم داره بخدا،،،،،، توشه اخرتت هس

  • ناشناس
    0

    ۷۰ سال دارم دوماه قبلش سکته قلبی حاد کردم در رگهایم استنب گداشتن دکتر قلبم گفت به من واکسن دوز اول سینوفارم زدم بعد از ۲۴ ساعت سردرد شدید اسهال فشار مغزی بی قرای عوارض پوستی دادم حال غده لنفاوی من ورم کرده مرتب مایعات می خورم حالم هر چند ساعت بد میشه تا بحال تمام دکتر باید می رفتم دکتر ها گفتم عوارض واکسن هستش تا بحال ۲ میلیون خرجم شد

  • عادل
    0

    واکسن خوبه باید همه بزنند اما ن از چینی یا ایرانی شما فایزر بیارید مردم خودش حمله میکنه نمیخواد بیاری در خونه

    نظرات شما -
    • عادل
      0

      به جوری نگو چینی انگار لوازم مصرفی خودرو .. برادر به کل جهان داره صادر میشه چیزی که مشخصه بی خطرترين واکسن چون ویروس ضعیف شده هست در مورد فایزر تحقیق کن بعد بیا تبلیغ کن هیچ چیزی بدون خطر نیست ولی بهتر از نزدن هست شما خدایی نکرده کسی از دست بدی تازه می فهمی واکسن چیه...

  • محمد
    0

    کل خدمات دولتی هم بلوکه کنید من واکسن نمیزنم. شر کم

  • فرهادی
    0

    بهترین تبلیغ تتیجه واکسن است وقتی که مشاهده نی شود افراد سالمی به واسطه واکسن زدن می نیرند و کسی پیگیر نمی شود ترس غالب می شود و بی در وپیکر بودن ارگانهای متولی سلامت مردم زو نی شود

  • متفاوت
    0

    بدبختی ما از انجا شروع میشود که یکی درشرایط خودش بخواهد برای دیگران که درشرایط دیگری هستند تصمیم بگیرد.هنوز به این درجه از اگاهی نرسیده ایم و یادنگرفته ایم اگر کسی ازما سوال کرد جواب اورا بدهیم نه اینکه سوال نکرده جواب سوالهای خودمان را برایشان به زور ونیرنگ دیکته کنیم.

  • کورش
    0

    من نوبت اول رازدم ولی چون نوبت دوم هنوزنرسیده البته دوروز بعدازواکسن تب ولرزکردم تااینکه چندروزپیش کرونا گرفتم الان بعداز12روزعلایم ندارم ولی اگرواکسن جواب میدهدچراالوده شدم خیلی هم رعایت میکردم کلی هزینه دارو ودکترشدیک بازنشسته چرادروغ میگیدبه مردم ایناچی میزنیدکه مردم شدن موش ازمایشگاهی

    نظرات شما -
    • مری
      0

      بخاطر اینکه ایمنی چهارده روز بعد از دوز دوم ایجاد میشه

    • به مری
      0

      ایمنی پس ازابتلا به کرونا صورت میگیرد؟؟؟!! خوب اگر اینطور است چه نیازی به واکسن است و اگر هم از قبل فرد ناقل بوده و با واکسن فعال میگردد لازم است تست کرونا قبل تزریق واکسن اجبار و الزام باشد ،در ضمن هزینه درمان پس تزریق واکسن میبایست رایگان باشد نه اینکه مردم را بحال خود واگذار.

  • ابراهیمویچ
    0

    بنده خودم ۲دوز سینوفارم را زدم...........به والله قسم اقوام نزدیکم در سن ۲۸ سالگی ۲ دوز زده کارش به بیمارستان کشیده( دوز ۲ یکماه پیش زده) حالا خودم کرک پرم ریخته.فعلا به فرزندانم اجازه تزریق واکسن نمیدم........خیییییلی اطلاع رسانی ضعیفه.

    نظرات شما -
    • عادل
      0

      خوب انشا... سلامتی برگرده ولی خوب جایی ننوشته 100 درصد بدون عارضه هست و کسی بعد تزریق کرونا نخواهد گرفت باید همچنان رعایت کرد

    • سید حسن
      0

      در تایید شما ،برادرم اولین دوز را زد پس از دو سه هفته مبتلا به کرونا شد و کارش به بیمارستان کشید،همسایه من، کلی جستجو کرد تا اولین دوز استرازنکا زد و پس یک هفته کرونا گرفت و چندین بار به بیمارستان مراجعه کرد.

  • شفاف سازی
    0

    اطلاعات بسیار ناقص و بعضا رفتار عجولانه ستاد کرونا باعث شده که نتایج واکسیناسیون کاملا در جامعه جا نیافتد ،از پزشکانی که محقق هستند می شنویم که وجود ویتامین دی در مقادیر لازم بسیار مهمتر از واکسن می تواند نقش داشته باشد یعنی اگر میزان ویتامین دی بدن ما کافی نباشد پس از واکسن پاتن کافی در بدن تولید نخواهد شد و ممکن است پس از زدن دو دوز واکسن مجددا به کرونا مبتلا بشیم،بنده پزشکی را سراغ دارم که دو دوز واکسن هم زده بود ولی پس گذشت یکی دو ماه مبتلا به کرونا شد و فوت کرد. مطلب بعدی اینکه تست کرونا قبل از تزریق واکسن می بایست اجباری باشد چون دیده شده افرادی پس از گرفتن اولین دوز به کرونا مبتلا شده یعنی واکسن بمنزله چاشنی بمب عمل کرده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها