فرمانده پلیس راه استان قزوین:

کورس خودروها در آزادراه قزوین ـ کرج/ سرعت ماشین‌ها به ۱۱۱ کیلومتر رسیده است

فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: میانگین سرعت خودروها در آزادراه قزوین-کرج ۲۴ درصد افزایش یافته و از ۸۹ کیلومتر در سال ۹۹ به ۱۱۱ کیلومتر بر ساعت در سال جاری افزایش یافته است.

کورس خودروها در آزادراه قزوین ـ کرج/ سرعت ماشین‌ها به ۱۱۱ کیلومتر رسیده است

سرهنگ فرهاد ذاکری‌ منش با بیان اینکه میزان فوتی‌های ما به نسبت تعداد تصادفات فوتی بیشتر شده است، اظهار داشت: میانگین سرعت خودروها در آزادراه قزوین-کرج 24 درصد (22 کیلومتر در ساعت) افزایش یافته و از 89 کیلومتر بر ساعت در سال 99 به 111 کیلومتر بر ساعت در سال جاری افزایش یافته که عامل اصلی افزایش فوتی‌ها در تصادفات محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین رصد آمارهای دوربین سرعت‌سنج ما نشان می‌دهد که میانگین سرعت خودروهای راهی‌شده از قزوین در لاین شمالی آزادراه طالقان از 93 کیلومتر در 5 ماهه نخست سال قبل به 108 کیلومتر در 5 ماهه اول سال جاری رسیده است و شاهد افزایش 16.2 درصد یا 15 کیلومتر بر ساعتی خودروهای ترددکننده در این مسیر هستیم.

ذاکری‌منش ادامه داد: این در حالی است که رصد آمار سرعت در دوربین سرعت‌شمار مستقر در شهرستان نظرآباد البرز نشان می‌دهد که میانگین سرعت خودروهای در لاین شمالی از 103 کیلومتر در سال 1399 به 102 کیلومتر در سال جاری رسیده؛ یعنی میانگین سرعت خودروهایی که از سمت تهران و کج به سمت قزوین می‌‌آیند، یک کیلومتر بر ساعت هم کاهش داشته است.

ضمن اینکه در لاین جنوبی فقط یک کیلومتر افزایش سرعت داشتند.

وی یادآور شد: همچنین معدل سرعت در آزادراه قزوین-زنجان از 89 کیلومتر در سال 99 به 95 کیلومتر در سال جاری رسیده است. در نهایت هم به خاطر همین افزایش سرعت‌هاست که با وجود کاهش تعداد تصادفات فوتی اما تعداد متوفیان به طور میانگین در هر تصادف بیشتر شده است و در برخی تصادفات حتی 3 تا 4 نفر هم در یک تصادف کشته شدند.

لزوم به‌کارگیری تهمیدات فیزیکی برای کاهش میانگین سرعت

رئیس پلیس راه استان قزوین با تأکید بر لزوم به‌کارگیری تهمیدات فیزیکی برای کاهش میانگین سرعت در آزادراه‌های استان گفت: فرهنگ‌سازی نباید رافع مسئولیت نهادهای مسئول مانند راهداری در کنترل فیزیکی سرعت در جاده‌ها باشد و به این خاطر مسیرهای پرخطر استان قزوین باید به سرعت‌گیر و دوربین‌های سرعت‌سنج مجهز شوند.

ذاکری‌منش افزود: همچنین افزایش جریمه‌های ناشی از سرعت غیرمجاز هم می‌تواند در این حوزه اثرگذار باشد؛ اما کنترل فیزیکی و فرهنگ‌سازی که باید از طریق رسانه‌ها دنبال شود، نقش مهمتری در کاهش سرعت در آزادراه‌ها و مسیرهای برون‌شهری دارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها