چند گمانه درباره آینده سیاسی حسن روحانی/ استراحت مطلق در پیش است؟

حسن روحانی هنوز حکم نگرفته و همین‌هم گمانه‌زنی‌ها درباره آینده سیاسی او را داغ‌تر کرده است. آنقدر که روزنامه اصلاح‌طلب حدس می‌زند او یک استراحت مطلق را در پیش داشته باشد.

چند گمانه درباره آینده سیاسی حسن روحانی/ استراحت مطلق در پیش است؟

گمانه‌زنی درباره آینده سیاسی حسن روحانی از خیلی وقت پیش شروع شد، حتی همان وقتی که رئیس جمهور بود. با توجه به اینکه در دور دوم ریاست جمهوری قرار داشت و معلوم بود در پاستور ماندنی نیست، شایعات بسیاری درباره آینده سیاسی او شکل گرفت. به خصوص که در همان دولت دوم در مواضع سیاسی خود تغییراتی داده و از اصلاح‌طلبان فاصله گرفته بود. جریان سیاسی حامی روحانی دیگر او را از خود نمی‌دانست و مدعی بود که او چرخیده و در این چرخش نیز صرفا به مصلحت شخصی و آینده سیاسی خود نظر داشته است.

اکنون اما با گذشت بیش از یک ماه از شروع کار دولت سیزدهم و بلاتکلیف ماندن روحانی،به نظر می‌رسد که آنچه اصلاح‌طلبان اسمش را مصلحت سنجی شخصی گذاشته بودند برای روحانی کارکرد نداشته است. هنوز تکلیف جایگاه بعدی او معلوم نیست و گمانه‌ها نیز بسیاری است.گروهی باور دارند که او حداقل تا مدتی حاشیه نشین خواهد شد و برخی دیگر نیز حضور درمجمع تشخیص مصلحت نظام که تقریبا مقصد همه بازنشستگان سیاسی است را جایگاه بعدی او می‌دانند.

گمانه‌ها ادامه دارد اما نکته جالب آن است که روزنامه اصلاح‌طلب «آفتاب یزد» امروز با اشاره به همین گمانه‌ها مدعی می‌شود، او به استراحت مطلق خواهد رفت!

این روزنامه نزدیک به عارف که بعد از تغییر دولت حسابی منتقد دولت قبلی و حامی رئیسی شده، این بار می‌نویسد: « برخی می‌گویند رئیس جمهور سابق حالا برای استراحت به اتریش رفته و در کنار دخترش به سر می‌برد، عده‌ای نیز بر این اعتقادند که دلخوری‌های حسن روحانی سبب شده تا این روزها منزوی شده و کنج عزلت بگزیند. برخی شایعات نیز از این حکایت دارد که حسن روحانی پس از دوره ریاست جمهوری‌اش از تیم جدید ساکن پاستور خواسته تا دفتری را به او اختصاص بدهند چون درحال حاضر اگر مراجعه کننده‌ای داشته باشد دفتری ندارد که از او پذیرایی کند و چون این اتفاق نیفتاده تصمیم گرفته است که منفعل و منزوی باشد! برخی هم از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و می‌گویند مگر روحانی برای روسای جمهور پیش از خود دفتر تهیه کرده که حالا انتظار دفتر از رئیس جمهور جدید دارد! از سوی دیگر برخی نیز موضوع غیبت روحانی را به حکم او در مجمع تشخیص مصلحت نظام گره می‌زنند و بر این باورند که چون حکمی برای او صادر نشده روحانی تصمیم به انزوا گرفته است. در این بین برخی نیز بر این باورند که روحانی به این دلیل که کارنامه موفقی در زمان ریاست جمهوری خود ارائه نداده است و از آن جایی که اهل مشورت نیست، حکمی برای حضور او در مجمع صادر نشده، برخی دیگر هم غیبتش را به قهر او با یارانش نسبت می‌دهند و می‌گویند بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری‌اش چون از طرف یاران طرد شده تصمیم به انزوا گرفته است. حتی شایعاتی در خصوص تماس‌های او با یارانش برای کوهپیمایی که مورد اجابت واقع نشده هم مطرح است. البته که همه موارد ذکر شده چیزی جز شایعه نیست و هنوز مشخص نیست دلیل اصلی این غیبت چه می‌تواند باشد.»

تشکیکی که این روزنامه در به مجمع رفتن روحانی ایجاد می‌کند درحالی است که همین امروز منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با «نامه نیوز» به نکته قابل توجهی اشاره می‌کند. او درباره لاریجانی‌ حرف می‌زند اما آنچه می‌گوید را می‌توان به روحانی هم تعمیم داد. حقیقت‌پور می‌گوید: «حتی برخی رئیس جمهورهای رفوزه هم با حکم رهبری در مجمع می‌نشینند». بیراه هم نمی‌گوید، در نظر گرفتن همین نکته کافی است تا حرف و حدیث‌هایی که درباره به مجمع نرفتن روحانی مطرح است، را قابل توجه ندانیم.

عضویت عادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اما به نظر نمی‌رسد که توقع روحانی و حامیانش را برآورده کند. شاهد آنکه محمد عطریافر، عضو حزب کارگزاران چندی قبل به «» گفته بود: «فکر می‌کنم که مقام معظم رهبری در صورت اعلام تمایل او و توافق ایشان علاوه بر مسئولیت عضویت او در مجمع تشخیص چه بسا در دوره‌ای که مسئولیت آقای صادق لاریجانی تمام شود، بنا بر احراز صلاحیت و قابلیت‌های منحصربفرد آقای روحانی در قیاس با اعضای فعلی مجمع، ریاست را برعهده آقای روحانی واگذار خواهند کرد».

این گمانه اما حالا که آملی لاریجانی با حکمی که اخیرا برا محمدباقر ذوالقدر به عنوان دبیر مجمع صادر کرده، جایگاه خود را به رخ کشیده و به همه تحلیلگرانی که از انزوای او می‌گفتند نشان داده که نه تنها در مجمع ماندنی است، بلکه موقعیتش هم تقویت شده است.

منبع: فردا نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 42
  • محمد
    0

    به قول شیرازی ها تا حالا معالی آباد بوده از حالا به بعدانشاالله عادل آباد

  • ص _ ن
    0

    قابل توجه روزنامه اصلاح‌طلب . اگر زحمات این اشخاص حقیقی زیر چتر امام خمینی و امام خامنه ای نبود معلوم نبود زیر سلطه کدام قدرت ظالم بودیم .

  • ن
    0

    این چوپان دروغگو چرا باید حکمی بگیره الان تا چهار سال وقت داره یه کلید دیگه بساره

  • محمود
    0

    این سرنوشت کسانی است که در ایران به این منصب می رسند تا جایی که بعضی ارزوی نابودی انها را دارند.اما تاریخ قضاوت می کند که در زمان صدارت روحانی امضای برجام و خروج ایران از فصل هفتم سازمان ملل بهترین عملکرد او وتلاشهای او برای کارهای عمرانی و زیر بنایی انهم با دست خالی واتفاقاتی چون سیل وزلزله وکرونا مسایلی هستند که درحافظه تاریخ باقی می مانند متاسفانه که ما قدر افراد را نمی دانیم. وفاکنیم و ملامت کشیم خوش باشیم. پایان.

    نظرات شما -
    • به محمود
      0

      سیب و گلابی برجام را هم اضافه کنید.

    • ک
      0

      چرت نگو ، دست خالی ، ما نمی توانیم ، نمی شود ، واکسن نیست مگر سوهان قمه که فراوان باشد ، تقصیر دولت قبل است ، نمی گذارند کار کنیم ، حرف های صد من یه غاز که ۸ سال در گوش مردم خواندند و دروغ پشت دروغ ، دیگه کافیه

  • داریوش
    0

    گمانه زنی بی فایده است زیرا آدم مهم ومفیدی نیست که بخواهد پست بگیرد پس شایسته سالاری چه شد؟!

  • ش
    0

    رئیسی خیلی باروحانی فرق داره.همه ما بهش رای دادیم.آدم پاک وعاقلیه.حتما هم موفق هم میشه

  • مح
    0

    بگذارید بقیه عمر از بس کار کرده استراحت کند

  • بی نام و نشان
    0

    خدا پدر روحانی رو بیامرزه برنج شده کیلویی 50 و خورده ای ماست دبه ای 50 تومن گوشت 190 تومن مایع لباسشویی 115 تومن کجایی حسن دلم برات تنگ شده ننه

  • ر
    0

    حتما میره مصلحت نظام اینو مطمئن باشید

  • حسن
    0

    مسکن ۲۰۰ میلیون تومنی را کرد ۲ میلیارد ارزوی خرید خونه را بر باد داد. بهترین راه اینه که بره استراحت مطلق . حتی اگر پست هم بگیره فایده نداره . باید نیروهای جدید بیایند . اثرات ایشون در این ۴۰ سال تورم و گرانی بود بسه

  • طاهر
    0

    روحانی جان این رنگ ریش را از کدام فروشگاه میگرفتی...همه چیز توی بازار موجوده الی این رنگ ریش شما...

  • جنتی
    0

    اگر بره دنبال کارش و از سیاست جدا بشه خوبه متاسفانه بعضی از مسئولین بازنشستگی ندارند

  • ح
    0

    یه جایی بگذاریدش که بابازار واقتصاد وکالاهای اساسی مرتبط باشه، آخه خوب میتونه بازار روآبادکنه!

  • محمد
    0

    به کارت صد افرین بدید بشینن خونم

  • احمد
    0

    اقایان روحانی. جهانگیری. نوبخت. ترکان. شریعتمداری. سیف . همتی .واعظی. نهاوندیان. از ذخائر انقلاب و کشورن . اینها محصول درجه یک 40 ساله کشورن. سرنوشت ما و فرزندانمان در دست همچنین افرادی هست.

  • سعید
    0

    حسن روحانی باید محاکمه بشه؛به والله قسم من فاتحه نظامی را میخوانم که به جای محاکمه حسن روحانی ومسببان وضع موجود بخواهد به آنها پست ومقام جدید بدهد؛قوه قضائیه باید هرچه سریعتر حسن روحانی وعاملان اصلی وضعیت نابسامان امروز مملکت رابازخواست ومحاکمه کند.

  • حامد
    0

    حسن روحانی باید محاکمه شود،والسلام!

  • ایرانی
    0

    طبق نظر سنجی موسسات اروپایی شیخ سرخه 93 سال زیر بنای کشور را به عقب برگرداند ومردم ایران را به دوران سنگی ! چه کسی میتوانست این همه خیانت در 8سال بر علیه خط امام وانقلاب و اسلام و راه شهدا انجام دهد جز شیخ متکبر ونادان وخائنی که تمام آبروی مملکت را دراه خوشایند اربابان انگلیسی وامریکائیش به باد داد وتازه به مردمش هم هرروز توهین میکرد . خدایا تقاص خون شهدا را از این معاویه زمان بگیر وخفتش را مایه عبرت دیگر حاکمان قراربده. آمین

  • فرهاد
    0

    مقصدبعدی حسن روحانی دردادسرا ودادگاه است که باید به دلیل نابودی کشورو بدبخت کردن مردم ایران هرچه سریعتر محاکمه شود.

  • دکتر سید
    0

    دکتر حسن فریدون الان در حال عشق و حال هستند. از قبل و قال مدرسه حالی دلم گرفت یک چند نیز خدمت معشوق و می کنم

  • ایرانی
    0

    روحانی با رفتار منفعلانه باشرق تا اخرین ثانیه ریاستش چشم به در دوخته بود تاشاید یک غربی واردشود وازبرگشت آمریکا به برجام خبر دهد ولی چشمش به در خشک شد ونمیتوانست تاآخرین لحظه درک کند که چقدر غربیها نامرد وفرصت طلب هستند وحتی با کسانی که میخواهند به آنها وصل شوند اینگونه بی رحمانه رفتار میکنند.بدین ترتیب هم غرب فرصت طلایی را ازدست داد وعملا ایران به شانگهای پیوست وهم قلب روحانی را جریحه دار وطرفداران غرب درایران را منزوی ومغموم کرد.حالا اگر او استراحت کند وبه گوشه ای برود وکمی فکر کند میبیند بسیاری از کسانی که فریب غرب را خوردند ازمصدق وسرهنگ قزافی ورضا شاه وپسرش واشرف غنی وبسیاری از سران کشورها منجمله خودش همه به یک چیز باور نداشتند وآن ملت خودشان.

  • دن کیشوت
    0

    استراحت مطلق در دوزخ

  • منزجر
    0

    دست پیش رو گرفتن پس نیفتن بهترین جا برای استراحت مطلق زندانه البته پس از محاکمه یا نیم ساعت بدون محافظ توی شهر رهاش کنین مردم اینده اش رو رقم میزنن........

  • محمدایمان
    0

    سلام بچه ها .... فقط چند ثانیه به خنده های حسن روحانی فکرکنید وجدانن

  • ناشناس
    0

    کشور رو ب فلاکت وویرانی برده حالا نشسته که حکم رهبری ایرانو بهش پیشکش کنن (((((چراعاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی(((((آیا روحانی از بوجود آوردن این وضع لسفبار پشیمانه یاهنور پرتوقع وازخود مچکره ؟؟؟؟؟؟!!!!!! کدوم

  • ملت را وم ول لت
    0

    بر آنکسی لعنت بر همه چیز وهمه کس آن که در سال نودو دو آمد گفت اگر احساس مسولیت وخدمت نبود . بخدا من کاندید نمی شدم می گفت تحریما ١۵ و٢٠در صد است بقیه به مدیریت مربوط است . می گفت وزرای من ژنرالهای هستند . خودم حقوق دان هستم نه استوار و سرهنگ در عرض صد روزه مملکت را دروست می کنم همه چیز را صد سال اندازه برد عقب طلب کار هم شد تمام کارهای در این چهل وچند سال که این شخص مسولیتی داشته در آن جاها هم چقدر ضرر به این مملکت زده چون کار بلد نبوده ولی پرو بوده

  • عادل
    0

    دل خوشی باروحانی نداریم ولی هرکس دیگه بجای ر وحانی بود هم این بود اگر تحریم برداشته نشه ریسی هم هیچ کاری نمیتونه بکنه نکه نخواهد بلکه نمیشه حلا بعد از یه مدتی همه متوجه میشن در صورتی که الان مجلس هم با دولت هماهنگه دوره روحانی اینجوری نبود

  • روح اله
    0

    در این دولت فعلا هیچ اتفاقی نیفتاده و امیدی هم به بهبود وضعیت کشور نیست، چون خانه از پای بست ویران است، ولی همین که قیافه این....... (جای خالی با خودتون) حسن روحانی رو نمی بینم، حدودا ۲۰ تا ۳۰ درصد اعصابم آرومه.

    نظرات شما -
    • الن
      0

      چند ماه بعد قیافت دیدنی میشه ! زیاد خوشبین نباش ! طوفان در راه است

  • میلاد
    0

    جای روحانی اوین والسلام

  • M
    0

    قطعا استراحت مطلق منتهی تو اوین

  • رسول
    0

    پیشنهاد من به قوه قضائیه اینکه شعارهای انتخاباتی روسای جمهور بعد از اتمام مسئولیتشان پایش شود و در صورتیکه به وعده هایشان عمل نکردند مجازات سنگین برای آنها در نظر گرفته شود ودیگر اینکه آن چیزی را که به رئیس جمهور بعدی تحویل می‌دهند ثبت شود ورئیس جمهور بعدی نباید از آن چیزی که تحویل گرفته تخلف کند مثلا آقای رئیسی دلار 25500 تومان از روحانی تحویل گرفت و باید با یک رشد جزیی این دلار را به رئیس جمهور بعدی تحویل بدهد یا رشد اقتصادی الان روحانی باید بابت افزایش دلار که از احمدی نژاد 3500 تومان تحویل گرفته و به رئیسی 25500 تحویل داده محاکمه بشود چون در دوران هر دو رییس جمهور ما تحریم بودیم

  • اکبر
    0

    برپدرومادراونبکه به ملت ایران وایرانی خیانت میکنه صدها مرتبه لعنت.

  • کاربر ناشناس
    0

    انشالله زودتر محاکمه خواهد شد

  • فرهنگی
    0

    اسم وعکسش هم حال آدم رابهم میزنه. بزارید این کدخداپرست دروغگو وغافل ازخدا درخلوت خودش با عذاب وجدان دق کنه وانشالله زودتربره پیش مرادش اکبرخان. آخه باکمک همدستاش کم بلا بر سرملت نیاورده وکم حق ملت رابالانکشیدندکه خدا عذابش ندهد!

  • محمد
    0

    میلیونها بار گفتیم روحان لولو سر جالیز بود بازم میگیم

  • امیر1
    0

    به این خاطر که مردم را با شعار فریب داد وبه خاک سیاه نشاند باید محاکمه شود

  • رسایی
    0

    دوبار به این بابا رای دادم . هیچوقت خودم رو از این بابت نمی بخشم .

    نظرات شما -
    • الن
      0

      شما خودت رو بابت اون روزی نبخش که تو خونه نشستی ! ابان رو که یادت نرفته؟

  • عزرائیل
    0

    انشا... همین روزا از طرف ریاست قوه قضائیه حکم بازداشت این جاسوس انگلیسی ستون پنجمی صادر می شه ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها