رئیس شورای هیئات مذهبی خبر داد:

برگزاری راهپیمایی و اجتماع جاماندگان اربعین در سراسر کشور

رئیس شورای هیئات مذهبی کشور گفت: مراسم جاماندگان اربعین حسینی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برگزاری راهپیمایی و اجتماع جاماندگان اربعین در سراسر کشور

نوشاد نوشادی با اشاره به محدودیت سفر زائرین برای پیاده‌روی اربعین در کربلا، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری زیارت از راه دور اربعین حسینی در کشور فراهم شده است.
وی اظهار داشت: مدیریت برگزاری مجالس در داخل کشور بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و در همین راستا هیئات مذهبی در شب و روز اربعین در اقصی نقاط ایران اسلامی با رعایت موارد بهداشتی و پروتکل های اعلامی ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد با رعایت فاصله اجتماعی در فضای باز امامزادگان و بقاع متبرکه، صحن های مساجد جامع، قدمگاه ها، میادین شهرها و روستاها، این مجالس را به صورت باشکوه برگزار می‌کنند.
رئیس شورای هیئات مذهبی کشور با اشاره به این که ماهیت مراسمات اربعین ماهیت زیارت است، نحوه برگزاری آئین های اربعین حسینی را در کشور برای جاماندگان اربعین پیاده روی حرم تا حرم یا در نقاطی که فقط یک امامزاده است پیاده روی از مبدا تا حرم بدون توقف در مسیر همراه با قرائت زیارت اربعین اعلام کرد.
نوشادی، انتشار متن زیارت اربعین و توزیع بین عزاداران و برپایی موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی با محوریت خدمات فرهنگی و اجتماعی در اکثر نقاط کشور را، از دیگر برنامه‌های اربعین حسینی اعلام کرد.
رئیس شورای هیئات مذهبی یادآور شد: با توجه به اینکه عده ای از زائرین اعزامی ممکن است از راه زمینی وارد کشور شوند، تمهیدات لازم با برپایی موکب ها برای پذیرایی از زائرین در مرز مهران انجام گرفته است.
وی ضمن قدردانی از مردم عزادار و هیئات مذهبی، مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام و بانیان مجالس در ماه محرم، گفت: امسال برنامه های محرم در سراسر کشور با رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها رضایت بخش بود و از نظر کمی و کیفی در وضعیت بسیار خوبی قرار داشتیم و هیئات نزدیک به ۸۵ درصد مسائل، موارد و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند و در همین خصوص با الگو گرفتن از محرم، مجالس اربعین نیز مدیریت و نظارت می‌شود.
نوشادی اظهار داشت: در دو سال اخیر که کشور درگیر شیوع کرونا بود، بیشتر هیئات مذهبی عقلانیت، شعور و معرفت حسینی را به نمایش گذاشتند.

منبع: ایسنا

70

حجم ویدیو: 6.10M | مدت زمان ویدیو: 00:01:07 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • کاربر ناشناس
    0

    کاش در کنار اینکار کمک به هموطنان انجام می گرفت چه خانواده های مستمند و ابرو داری که شب گرسنه میخوابند و یا یتیمانی که نیازمند کمک هستند متاسفانه در جامعه اسلامی این موضوع فراموش شده یا کم رنگ شده است

  • عوام
    0

    شما هرطور هست میخواهید مذهبیون و دین رو برابر مردم قرار بدید از این برنامه ها مشخصه که وهابیون سود میبرند در کرونا وقتی سیر مرگ ومیر و ابتلا داره کم میشه نگرانی تمام خانواده ها از بسته بودن مدارس هست که ضربه سنگینی به اینده ایران میخوره چرا لجبازی میکنید یه عده رو بریزید تو خیابان باز جامعه دو به طرف دو قطبی شمال و اربعین سوق بدین از دین چی مونده جامعه رو یه عده مزدورهای وهابی بدعت گذار که بین گروهی ازمداحان است روبه لایک شدن تحت فشار گذاشتید

  • ناشناس
    0

    امیدوارم همه آنهایی که مشتاق زیارت هستن به امام حسین بپیوندند در آن دنیا

  • حمید رضا
    0

    سلام این مسائل مثل گریه بر امام حسین و برزگداشت مقام امام حسین و این راهپیمایی اربیعن مستحب هست نه واجب ماها اعمال واجب خودمان مثل نماز و روزه و غیره را انجلم نمیدهیم ولی اینها را انجلم میدهیم بعدش این راهپیمایی اربیعین سیاسی هست از زمان احمدی نژاد مد شد اصلا این مراسمات عزاداری ها همش سیاسی هست هیچکدام واقعا برای امام حسین نیست

  • محمدرضا صفار حیدری
    0

    ما همگی نوکر امام حسین علیه السلام هستیم..امام حسین علیه السلام شب عاشورا فرمودند هر کسی حق الناس به گردنش هست برگرده..خدا شاهده این مراسمات برکت سفره ماست ولی به فکر کادر پزشکی و سلامت هم باشیم..بیست ماهه آسایش ندارند.. الان که خدا را شکر با واکسیناسیون اوضاع رو به بهبودی هست دوباره با جمع شدن یه پیک دیگه درست نکنیم..دوباره جامعه رو فلج نکنیم..خود امام حسین علیه السلام هم راضی نیست که یه نفر به خاطر این مراسمات از بین بره..به فکر اون یتیم هایی باشیم که در این ایام بخاطر کرونا پدرشون رو از دست دادند..به حرمت خود آقا هم که شده بی خیال این اجتماعاتی بشیم که پایان جز عزا روی عزا نداره..

  • کارشناس
    0

    آقایان به نام اسلام هر بدعتی را که دلشان میخواهد ایجاد می‌کنند . جا مانده از اربعین یعنی چی و از کجا آمده آقایان تبلیغات بفرمایید بر اساس چه مستنداتی این بدعت را رواج میدهند . اگر اینطور باشد باید جا مانده از حج و ... نیز راه بیندازند . این وظیفه رسانه‌ها است که جلوی اینگونه بدعت ها را بگیرند با روشنگری علمی و منطقی

  • مرز
    0

    الان میرید اونجا کرونا میارید بابا امسال هم نرید بجای رفتن کربلا کمک یه بنده خدایی کنید مواظبش بیشتر

  • امیر
    0

    دوستان عزیز نمیدونم که شما تا حالا تو این پیاده روی شرکت کردد یا نه ، من هر سال که نتونسم برم کربلا تو این تو این پیاده روی شرکت میکنم و واقعا"حس وحال خوبی داره . توی فضای باز هستش با ماسک هیچ مشکلی هم ایجاد نمیکنه و.... منتظر دوستان برای شرکت تو این مراسم هستیم .

  • بهمن امامیان
    0

    اینا عاشق دورهمی هستن کاری به امام حسین و ثواب ندارن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها