اطلاعات شخصی ۲۵۰ مترجم افغان به اشتباه از سوی بریتانیا درز پیدا کرد

اشتباه اطلاعات شخصی بیش از ۲۵۰ افغان را که برای نیروهای بریتانیایی کار می‌کردند و به دنبال اسکان در این کشور بودند به اشتباه درز پیدا کرد.

اطلاعات شخصی ۲۵۰ مترجم افغان به اشتباه از سوی بریتانیا درز پیدا کرد

طبق گزارش بی‌بی‌سی، وزارت دفاع بریتانیا اسامی این افراد را در یک ایمیل کپی کرده بود و همه گیرندگان پیام می‌توانستند اسامی آن‌ها و در برخی موارد عکس‌های آن‌ها را ببینند. برخی از این افراد هنوز از افغانستان خارج نشده‌اند و در خفا زندگی می‌کنند.

این وزارتخانه از «همه افراد آسیب‌دیده» عذرخواهی و اعلام کرد که تحقیقات خود را آغاز می‌کند.

چندین سیاستمدار در مورد این حادثه به دولت حمله و تاکید کردند بسیاری از افغان‌هایی که با نیروهای ناتو همکاری کرده‌اند ترس از به خطر جان خود را از سوی طالبان دارند.

جانی مرسر، نماینده محافظه‌کار گفت که وزارت دفاع مسئول این کار است و افزود که این حادثه آن‌ها را مجبور می‌کند تغییر جا دهند تا از عواقب آن کاسته شود. وی این اقدام را «مجرمانه» توصیف کرد.

انتقادها از سوی مخالفان نیز مطرح شد به طوریکه جان هیلی، وزیر امور خارجه در سایه (از حزب کارگر)، دولت را متهم کرد که «بی‌‌دلیل جان مردم را به خطر انداخته است.»

این اشتباه پس از آن صورت گرفت که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در ماه اوت، طرح اسکان مجدد برای حدود ۲۰ هزار پناهنده افغان را اعلام کرد و گفت که اولویت با کسانی است که در بحران کنونی تهدید می‌شوند.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    انگلیس بیشرف با طالبان همدسته قبلا هم با اخوندا همدست بود یک بار به اشتباه جای نیروی کلیدی ونجشیر را در مصاحبه بی بی سی لو میدهد و یک بار جان اینهمه خبرنگار را به خطر می اندازد وگرنه این پا برهنه ها اگر به خودشون بود عرضه به اینحا رسیدن را نداشتند

  • majd
    0

    مثل شماره همرزم احمد مسعود فهیم دشتی در بی بی سی

  • احسان
    0

    چقدر نامرد و بی شرفند. و چه قدر تلخه که نوابغ کشورهای مسلمان گاهی مجبور به مهاجرت میشن تا برای انگلیس ها و ... کار کنند!

  • در ذیل
    0

    ببیید بریتانیا اگه به نغع ما کار کنه خوبه اگه به ضرر ما کار کنه بده و روباه پیرو این حرفا دوستان اینو در نظر داشته باشید... پ ن:حالا فهمیدید ایدئولوژی هژمونی یه چیزه دنیای سیاست چیز دیگه و چقدر بعضی وقتها میتونند از هم فاصله بگیرن

  • حمید رضا
    0

    اولا انگلیس ها غلط کردند عمدی اشتباه کردند نه سهوی بعدش بنظر من انگلیس شیطان بزرگ است هر شری که در جهان اتفاق می افتد از گور انگلیس و یهودیان بر می اید

  • رحم
    0

    خدابه دادشون برسه ،اونایی که افغانستان جاموندن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها