در دیدار امیر عبداللهیان با وزیر خارجه هند مطرح شد

آمادگی هند برای ارسال فوری واکسن‌های تعهد شده به ایران

وزیر امور خارجه هند در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان، بر ارسال فوری واکسن‌های تعهد شده به ایران تأکید کرد.

آمادگی هند برای ارسال فوری واکسن‌های تعهد شده به ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین دیدار دوجانبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، روز سه‌شنبه با «سوبراماتیام جایشانکر» وزیر امور خارجه هند دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن مرور روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بر ضرورت گسترش رایزنی‌ها برای ارتقا روابط تجاری و نهایی کردن مذاکرات در خصوص تأمین واکسن تأکید کردند.

همچنین در این دیدار ضمن گفتگو در خصوص آخرین وضعیت افغانستان بر ضرورت تحقق اراده مردم و تشکیل دولت فراگیر و اجتناب از دخالت خارجی تأکید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقا همکاری و برگزاری کمیسیون‌های مشترک کنسولی و اقتصادی، بر ضرورت نهایی شدن موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان دو کشور، همکاری در حوزه انرژی تأکید کرد.

«جایشانکار» وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار آغاز روند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را تبریک گفت و از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به دهلی‌نو مجدداً دعوت کرد.

وی همچنین آمادگی دولت متبوع خود را برای ارسال فوری واکسن‌های تعهد شده و در حال مذاکره اعلام کرد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • میرزا
    0

    ..........واکسن های تعهد شده؟؟؟!!!!!!

  • لار
    0

    كمي زود نيست،،بدرد نخورهاي بي لياقت ،قرار بود چند ماه پيش بگيريد

  • ایرانی
    0

    وقتی هند با سونامی کرنا روبرو شد دکتر فرزانه سعید نمک فروش پیشنهاد میداد که ایران حاضر است به هند کمک کند .هند یا جمعیت 1.5 ملیارد نفری با اقدامات فوری و همه جانبه تا دورترین روستاها عاقبت جان مردمش را نجات داد اما ایران با توهمات خود بیچاره مردم را قربانی ندانم کاریهای خود چنان کرد که امروز تمامی کشورهای جهان خواهان کمک به مردم مظلوم ایران هستند و در ایران زیپ دهانها همچنان باز است.علیلیم ذلیلیم در راه خدا یک دوز واکسن کمک کنید.

  • بهنام
    0

    هند شریک خوبی برای ایران نیست و با احتیاط باید با آن گام برداشت و هر آن امکان نارو و خنجر زدن از پشت دارد . در جریان تحریم‌ها + در جریان رأی گیری در شورای حکام انرژی اتمی + در جریان تحریم نفت ایران + در جریان بلوکه کردن پولهای نفت ایران + در جریان عملیاتی نکردن پروژه بندر چابهار + ندادن واکسن کرونا در اوج همه‌گیری آن در کشور علی‌رغم بسته شدن قرارداد و..... آخر این کشور کثیف چطور باید ثابت کند که شریک مطمئنی برای ایران نیست؟؟؟؟ در مورد واکسن حالا که سیل واکسن آمده این کشور آشغال یادش افتاده که قرارداد را عملیاتی کند ؟؟ واکسن آشغالی‌اش توی سرش بخورد . همین چهار یا پنج نوع واکسن کافی است ، احتیاج به واکسن آشغالی هندی دیگر نیست . ‌‌‌

  • نوش دارویی و ..
    0

    مسئولین دوستان نامردشان را بشناسند ، حالا که خودشان همه ملت خودشان را واکسینه کرده اند بدنبال ارزآوری هستند

  • hadad
    0

    اگر عقلانیتی وجود داشت تمام این تعهد شده ها که اجرا نشده باید پاسخ داشته باشد.

  • فرزند ایران
    0

    از واکسن آقای مخبر چه خبر.

    نظرات شما -
    • کامبیز
      0

      داره تولید میکنه خبر نداری؟تا حالا هم ۱۸میلیون.

  • هوو!!
    0

    نامرد ،واکسن را قرار بوده زمان رییس قبلی به ایران تحویل بدهید و پولش را هم گرفته بودید!!!حالا که روی دستتان مانده میخواهید با منت آنرا ارسال کنید،،

  • کامبیز
    0

    الان اصلاح طلب ها توئیت میکنند واکسن کار ظریف بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها