اجرای هنرهای نمایشی در خراسان رضوی از سر گرفته شد

 اجرای هنرهای نمایشی در خراسان رضوی با گذشت بیش از یک ماه از تعطیلی فعالیت گروه‌های تئاتر و نمایش به خاطر شیوع کرونا با کاهش تعداد مبتلایان به این ویروس و تغییر وضعیت مشهد از قرمز به نارنجی دوباره از سر گرفته شد.

اجرای هنرهای نمایشی در خراسان رضوی از سر گرفته شد

سرپرست هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی روز سه‌شنبه گفت: اجرای ۲ نمایش "ارابه تاریکی" و "قصه بامداد یک روز خاکستری" در پردیس تئاتر مستقل مشهد آغاز شده است.

کریم جشنی افزود: با تغییر وضعیت کرونایی مشهد و برخی شهرستانهای دیگر استان اجرای تئاتر توسط گروه های نمایش آغاز شده که امید است این امر از مشهد به سایر نقاط خراسان رضوی نیز تسری یابد.

وی همچنین از نامزد شدن ۳۶ نفر از ۴۰ گروه نمایشی استان برای شرکت در انتخابات این انجمن در ۲۲ مهر ماه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰ نفر برای عضویت در هیات مدیره، ۱۰ نفر برای عضویت در هیات رییسه و ۶ نفر برای عضویت در بخش بازرسی نامزد شده اند.

سرپرست هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی افزود: از ۴۳ گروه نمایشی شناخته شده در این استان ۴۰ گروه در انتخابات این انجمن شرکت دارند که از بین نامزدهای انتخاباتی، پنج نفر برای هیات مدیره، سه نفر برای هیات رییسه و ۲ نفر برای بخش بازرسی انتخاب می‌شوند.

وی تعداد افراد حایز اخذ رای در این انتخابات را ۷۲ نفر ذکر کرد.

جشنی ادامه داد: انتخابات هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی هر سه سال یکبار برگزار می شود و برگزاری آن براساس اساسنامه انجمن زیر نظر اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی گفت: امسال همزمان با برگزاری انتخابات این انجمن در خراسان رضوی مقدمات تبدیل انجمن به یک موسسه هنری نیز فراهم می‌شود.

سه هزار نفر در خراسان رضوی بطور مستقیم با هنر تئاتر در ارتباط هستند که از این تعداد اسامی ۲ هزار نفر در گروه‌های تئاتر استان ثبت شده ‌است. از ۴۳ گروه نمایشی ثبت شده در خراسان رضوی ۲۳ گروه در مشهد فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها