درخواست عراق برای اعزام ناظرانی از اتحادیه عرب به انتخابات اکتبر

وزارت خارجه عراق خواستار نظارت اتحادیه عرب بر انتخابات پارلمانی این کشور شد که قرار است در دهم اکتبر آتی برگزار شود.

درخواست عراق برای اعزام ناظرانی از اتحادیه عرب به انتخابات اکتبر

به گزارش العین الاخباریه، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور از اتحادیه عرب خواست تا مانند سازمان ملل و اتحادیه اروپا ناظرانی را برای مشارکت در انتخابات پارلمانی عراق اعزام کند.

وزیر خارجه عراق بر مقدمه چینی و آماده سازی برای‌ برگزاری ‌انتخابات و ورود ناظران بین‌المللی و تصمیم شورای امنیت سازمان ملل به حمایت از عراق در فرآیند انتخابات و اعزام ناظران تاکید کرد.

بغداد در اواخر ماه گذشته میلادی میزبان کنفرانسی منطقه‌ای بود که در آن شماری از رهبران و مسئولان کشورهای همسایه حضور داشتند.

در این کنفرانس بر تداوم حمایت و پشتیبانی از عراق در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و رشد و توسعه‌ای تاکید شد.

انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق قرار است دهم اکتبر (۱۸ مهر) برگزار شود.

پیشتر رئیس تیم ناظران اتحادیه اروپا بر انتخابات پارلمانی عراق خاطرنشان کرد، تعداد ناظران هیأت اتحادیه اروپا برای نظارت بر انتخابات عراق به ۸۰ تن خواهد رسید که در روز رای گیری در تعدادی از شهرهای این کشور مستقر خواهند شد.

وی در ادامه افزود: هدف ما نظارت بر روند انتخابات و تطابق آن با تعهدات بین‌المللی است. ناظران ما به صورت مستقل کار خواهند کرد تا توضیح و تحلیل هماهنگ و متوازنی از نحوه برگزاری انتخابات آتی ارائه دهند.

وی همچنین تصریح کرد، هیأت ‌اتحادیه اروپا شامل ناظران بین‌المللی، داخلی و از پارلمان اروپا است و این هیأت چند هفته پس از انتخابات با هدف پیگیری تحولات انتخابات و چالش‌های آتی در عراق باقی خواهد ماند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها