سخنگوی صنعت برق کشور:

تغییر ساعت در فصل زمستان در کاهش مصرف برق تأثیر زیادی دارد

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه تغییر ساعت در فصل زمستان و تغییر ساعات اداری در کاهش مصرف برق تأثیر زیادی دارد، افزود: این اقدام در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور به همین منظور انجام می‌شود.

تغییر ساعت در فصل زمستان در کاهش مصرف برق تأثیر زیادی دارد

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه یکی از دلایل تغییر ساعت در نیمه دوم سال استفاده بیشتر از نور طبیعی روز و در نتیجه کاهش مصرف انرژی است، گفت: این اقدام در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور به همین منظور انجام می‌شود. حدود ۱۵۰ سال پیش هم برای صرفه‌جویی در مصرف شمع و یا زغال سنگ هم تغییر ساعت انجام می‌گرفته است.

رجبی مشهدی ادامه داد: بررسی‌های چند سال اخیر نشان می‌دهد که این کاهش مصرف در نتیجه تغییر ساعت، حدود یک تا ۱.۵ درصد در کاهش مصرف برق تأثیر دارد که این میزان معادل مصرف برق استان سمنان در این دوره از سال است.

سخنگوی صنعت برق افزود: حتی در سال‌های اخیر ما درخواست کردیم که به منظور کاهش بیشتر مصرف در نیمه اول سال که محدودیت‌ها در تأمین برق و فشار بر نیروگاه‌ها بیشتر است، ساعت کاری ادارات هم تغییر کند یعنی ادارات یک ساعت زودتر شروع به کار کنند تا با یک ساعت زودتر خاتمه دادن به کار و خاموش شدن وسایل سرمایشی مصرف، کاهش بیشتری پیدا کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تغییر ساعت تابستانی را تاثیرگذارتر از تغییر ساعت زمستانی دانست و گفت: حتی این تغییر ساعت در برخی از کشورها که عرض جغرافیایی بیشتری دارند تا چهار بار در سال یعنی هر سه ماه یک بار اتفاق می‌افتد و در هر نوبت بیش از یک ساعت است.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها