آمار قربانیان کرونا در آمریکا رکورد پاندمی آنفلوآنزای ۱۹۱۸ را شکست

بر اساس داده های جمع‌آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز، آمار قربانیان کرونا در آمریکا رکورد شمار قربانیان پاندمی آنفلوآنزای ۱۹۱۸ این کشور را شکست و از آن فراتر رفت.

آمار قربانیان کرونا در آمریکا رکورد پاندمی آنفلوآنزای ۱۹۱۸ را شکست

آنفلوانزای ۱۹۱۸ یکی از پاندمی‌های بزرگ و مرگبار جهانی بود که طی آن تنها در امریکا ۶۷۵ هزار نفر جان باختند و از شیوع پاندمی کرونا نیز آمریکا همواره در صدر آمارهای ابتلا و قربانیان کرونا در جهان قرار دارد، کارشناسان سلامت این کشور در گزارش جدیدی به بررسی آمارهای قربانیان این دو پاندمی در آمریکا پرداخته اند.

کارشناسان سلامت آمریکا با بیان اینکه ۶۷۵ هزار موارد فوتی ناشی از ابتلا به کووید۱۹ با آمار تعداد قربانیان آنفلوآنزای ۱۹۱۸ مطابقت دارد، می‌افزایند: آمار قربانیان آنفلوآنزای ۱۹۱۸ نسبت به جمعیت این کشور بالا بود زیرا در سال ۱۹۱۸ جمعیت ایالات متحده ۱۰۵ میلیون نفر بود که این کمتر از یک سوم از جمعیت ۳۳۳ میلیون نفری امروزه آمریکا است.

بر اساس گزارش ها، بیماری همه گیر ایدز در دهه ۱۹۸۰ همچنان "مرگبارترین" بیماری قرن بیستم است که ۷۰۰ هزار آمریکایی نیز در آن جان خود را از دست دادند.

به گفته کارشناسان بهداشت در آمریکا، شباهت‌های زیادی بین این دو بیماری همه گیر وجود دارد زیرا هر دوی آن ها باعث تعطیلی اماکن عمومی، مملو شدن بیمارستان ها از بیماران مبتلا شدند .

به گزارش وِب ام دی، کارشناسان بهداشت آمریکا اظهار کرده اند که ایالات متحده خطاها و اشتباهاتی را که در کنترل شیوع آنفلوآنزای ۱۹۱۸ مرتکب شده، در پاندمی کرونا ویروس نیز تکرار کرده است.

آنفلوآنزای اسپانیایی که به عنوان پاندمی آنفلوآنزای ۱۹۱۸ نیز شناخته می شود، یک بیماری همه گیر جهانی کشنده بود که توسط ویروس آنفلوانزای A زیرگروه H۱N۱ ایجاد شده بود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها