سفیر فرانسه در افغانستان:

داعش در افغانستان تجدید قوا کرده و آماده انجام عملیات تروریستی و انتحاری است

سفیر فرانسه در افغانستان گفت که گروه داعش توانسته قوای خود را در افغانستان باز تولید کند و هم اکنون صدها عضو به ویژه در کابل دارد که آماده انجام عملیات تروریستی و انتحاری هستند.

داعش در افغانستان تجدید قوا کرده و آماده انجام عملیات تروریستی و انتحاری است

دیوید مارتینو در گفتگو با روزنامه فرانسوی لوموند با استناد به عملیات انتحاری داعش در فرودگاه کابل در جریان خروج نیروهای آمریکایی تصریح کرد که تهدید این گروه تروریستی در افغانستان واقعی است، هر چند در نتیجه درگیری با طالبان، قوای داعش شدیداً تحلیل رفته است.

مارتینو یادآور شد: طالبان در تابستان سال ٢٠١٨ با گروه داعش جنگیدند و در زمستان سال بعد آن ها را از شرق افغانستان بیرون راندند. با این حال، به گفته سفیر فرانسه در افغانستان، داعش به رغم از دست دادن مواضع خود در شرق افغانستان توانایی جذب نیروهای تازه‌نفس، امکانات مالی و شبکه های خود را در کابل حفظ کرده است.

وی افزود: داعش توانست در ماه مه ٢٠٢٠ به بخش زایمان بیمارستان «پزشکان بدون مرز» در کابل و سال بعد به یک مدرسه دخترانه حمله کند.

به گفته دیوید مارتینو، گروه داعش دوباره مجهز به به نیروهای جنگجو مرکب از صدها عضو به ویژه در کابل شده است.

سفیر فرانسه در افغانستان خاطرنشان کرد: داعش در افغانستان نیروهای انتحاری و خودروهای حاوی مواد انفجاری تهیه کرده که هنوز به کار گرفته نشده‌اند.

در روزهای گذشته داعش مسئولیت سه حمله انفجاری به طالبان در شهر جلال‌آباد را برعهده گرفت.

این دومین حمله گروه تروریستی داعش در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است.

حدود بیست روز پیش بود که در حمله انتحاری گروه تروریستی داعش به فرودگاه کابل بیش از ۱۰۰ غیر نظامی و همچنین ۱۲ نیروی نظامی آمریکایی کشته شدند.

جنگ ۲۰ ساله افغانستان که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در خارج از مرزها شناخته می‌شود، در مجموع ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد دلار هزینه و حدود ۲ هزار و ۵٠٠ کشته روی دست آمریکا گذاشت و خروج شتابزده آمریکا از افغانستان به اعتبار و موقعیت بین‌المللی واشنگتن آسیب بزرگی وارد کرد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • فتاحی
    0

    خدا نابودتون بکنه حالا جمعشون کردین توافغانستان.

  • جنوبی
    0

    خدا هم شما را هم داعش زودتر نابود کنه انشاءالله، هر بلایی سر مردم دنیا میاد بخاطر سیاست جنگ و تفرقه انگیزی شماست، خدا لعنت کنه باعث بانی اینهمه خون و خونریزی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها