سخنگوی وزارت امور خارجه:

نشست ایران و گروه ۱+۴ در نیویورک در دستور کار نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که نشست ایران و گروه ۱+۴ در نیویورک در دستور کار نیست.

نشست ایران و گروه ۱+۴ در نیویورک در دستور کار نیست

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی با اشاره به احتمال برگزاری نشست کشورهای باقیمانده در برجام (۱+۴) با ایران در حاشیه مجمع عمومی با موضوع برجام، گفته است که زمان علیه هرگونه توافق احتمالی با تهران عمل می‌کند.

در همین خصوص «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برگزاری نشست ایران و ۱+۴ در نیویورک بیان کرد:قبلا وزرای خارجه دیگری این اظهار علاقه را کرده بودند و برجام یکی از موضوعات بحث ما با وزرای خارجه‌ای خواهد بود که در ۱+۴ در نیویورک حضور دارند ولی نشست ایران و گروه ۱+۴ در نیویورک در دستورکار نیست.

لوردیان همچنین خبر داد: «من این هفته در سازمان ملل متحد با وزیر امور خارجه ایران دیدار خواهم کرد. این دیدار که شامل تمام طرف‌های برجام به جز آمریکا خواهد بود، با هدف ایجاد حرکت مثبت برای از سرگیری مذاکرات [وین] است. زمان علیه هرگونه توافق احتمالی با تهران عمل می‌کند و با گذشت زمان، مقامات ایرانی به فعالیت‌های هسته‌ای خود سرعت می‌دهند». (اینجا بخوانید)

لازم به ذکر است، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه یکشنبه ۲۸ شهریور ماه درباره سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به نیویورک و نشست وزرای خارجه ۱+۴ در نیویورک گفته بود: آقای امیرعبداللهیان روز دوشنبه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک خواهد بود و تا الان حدود ۴۵ ملاقات دوجانبه با وزرای خارجه کشورهای مختلف از قاره‌های مختلف خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: درباره نشست وزرای خارجه ۱+۴ باید تأکید کنم اگر ببینیم این ملاقات می‌تواند در مسیر آن‌چه گفتیم، یعنی مذاکره سودمند باشد، تصمیم آن را اتخاذ خواهیم کرد. الان تصمیمی اتخاذ نکرده‌ایم و باید ببینیم موضوع جلسه چه می‌تواند باشد و بعد براساس آن تصمیم بگیریم.

خطیب‌زاده ادامه داد: آن‌چه مهم است این است که وزیر امور خارجه کشورمان با همه وزرای خارجه ۱+۴ ملاقات‌های دوجانبه خواهد داشت و اگر لازم دیده شد و دستورکار ویژه‌ای بود و مشخصا موضوع خاصی مطرح شد می‌تواند به صورت جمعی بین ایران و ۱+۴ برگزار شود، ولی تا الان که در خدمت شما هستم در این خصوص تصمیمی اتخاذ نشده است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها