انتقاد رئیس دولت سیزدهم از دولت دوازدهم/ رئیسی FATF را به واکسن گره زد یا روحانی؟

عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و واردات واکسن به کشور، رئیس‌جمهور را بر آن داشته تا آهسته‌آهسته انتقادات خود به دولت حسن روحانی و سیاست‌های خارجی او را رساتر به زبان آورد.

انتقاد رئیس دولت سیزدهم از دولت دوازدهم/ رئیسی FATF را به واکسن گره زد یا روحانی؟

سیدابراهیم رئیسی که روز گذشته با فرزندان و خانواده شهدا دیدار داشت بر این نکته پافشاری کرد که اگر بر توان داخلی تکیه کنیم، انجام خیلی از کارها ممکن خواهد شد. او سپس این‌گونه به دولت قبل انتقاد کرد: «متأسفانه شاهد بودیم که بعضی‌ها واردات واکسن یا حتی پیوستن کشور به سازمان شانگهای را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند و حتی در جلسات رسمی نیز بر موضع خود پافشاری می‌کردند». او ادامه داد: «در فاصله کوتاه سپری‌شده از دولت سیزدهم اتفاق خاصی نیفتاده که باعث افزایش واردات واکسن یا پذیرش عضویت کشورمان در سازمان شانگهای بشود، الا اینکه کشورهای همسایه و دوست ما دیدند که دیگر توجه ما صرفا به غرب نیست و ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه اولویت سیاست خارجی ایران شده است». اشاره رئیسی به مواضع دولت قبل است که بارها نپیوستن ایران به FATF را یکی از دلایل مهم مشکلات اقتصادی کشور دانسته بود. حسن روحانی در آخرین روزهای ریاستش بر دولت گفته بود: «ما اگر به FATF نپیوستیم و اجرا نشد، باید به مردم توضیح بدهیم که این موضوع چقدر هزینه دارد و چه کسی این هزینه را متحمل می‌شود. این لوایح هیچ ربطی به برجام و تحریم ندارد. اگر تحریم باشد یا نباشد این لوایح لازم است». اشاره روحانی به بررسی دو لایحه سی‌اف‌تی و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که تاکنون مسکوت مانده است و حالا به نظر می‌رسد دولت جدید پیگیر آن نخواهد بود. بااین‌حال پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای چنان برای دولت و رئیس‌جمهور شیرین آمد که او در جلسه هیئت روز یکشنبه اعلام کرد نه‌تنها وزارت خارجه بلکه همه وزارتخانه‌ها ظرفیت‌های همکاری با این سازمان را شناسایی و در مسیر رشد اقتصادی فعال کنند.
اما آیا بدون پیوستن به FATF می‌توان از گشایش اقتصادی حرف زد؟‌ کمال طیبی،کارشناس اقتصاد بین‌الملل در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین،گفته «عضویت در این اتحادیه و پیمان‌ها باب همکاری را می‌طلبد و هر عضوی متعهد می‌شود که مفاد و بندهای توافق و اهداف اتحادیه را پیگیری کند و اگر اهداف مبتنی بر توسعه روابط اقتصادی است، اعضا باید جنبه‌های سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرند و در این جهت مانع‌زدایی کنند، حتی اگر موانع قانونی در داخل کشور وجود دارد، باید برطرف شود و حتی تسهیلات قانونی برای تحقق اهداف پیمان و اتحادیه‌ها ارائه شود».
او ادامه داد: «وقتی از چین صحبت می‌کنیم، یعنی صنایع چینی و شرکت‌های بزرگ و قدر اقتصادی و بانک‌های بزرگ چینی که همه آنها مقید به این هستند که مشمول جرایم دورزدن تحریم‌ها علیه ایران نشوند. حال که ایران عضو این پیمان و اتحادیه شده و با عضویت در این پیمان نگرش اقتصادی دارد، باید به سمت برداشته‌شدن تحریم‌ها و پیوستن به FATF حرکت کند».
این کارشناس اقتصاد بین‌الملل گفت: «اگر هدفمان از عضویت در این پیمان‌ها تقویت اقتصاد و خروج از شرایط فعلی اقتصاد ایران است، نباید این انتظار را داشته باشیم که کشورها اصول اقتصادی خود را در همکاری با ایران نادیده بگیرند، نباید مدعی این شویم حالا که ایران عضو پیمان شانگهای شده، بنگاه‌های چینی برای همکاری با ایران تحریم‌ها را دور بزنند. باید توجه داشته باشیم که اساسا بنگاه‌های چینی این اقدام را انجام نمی‌دهند و چین نسبت به ایران منافع بیشتری با غرب دارد؛ بنابراین این ذهنیت و مطالبه در بلندمدت برای ما مشکل‌ساز می‌شود».
طیبی ادامه داد: «الگوی تجاری حمل‌ونقل یا ترابری بین کشورهای عضو پیمان شانگهای امکان‌پذیر است اما نیاز به زیرساخت‌ها دارد و باید بتوانیم زیرساخت‌های ترانزیتی در کشور را فعال کنیم که ایجاد این زیرساخت‌ها هم نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و برای سرمایه‌گذاری در این حوزه بازهم باید به احیای برجام و پیوستن به FATF برگردیم».

از چند هفته گذشته روند ورود واکسن کرونا به کشور افزایش پیدا کرده و همین باعث شده تا برخی آن را یک دستاورد که به دست دولت جدید رقم خورده، نشان دهند و این‌گونه نشان دهند که دولت روحانی نخواست و نتوانست

‌واکسن و FATF
نکته دیگری که در صحبت‌های روز گذشته رئیسی وجود داشت، بحث خرید واکسن بود. از چند هفته گذشته روند ورود واکسن کرونا به کشور افزایش پیدا کرده و همین باعث شده تا برخی آن را یک دستاورد که به دست دولت جدید رقم خورده، نشان دهند و این‌گونه نشان دهند که دولت روحانی نخواست و نتوانست.
چندی‌پیش «نورنیوز» سایت خبری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی کشور، در گزارشی انتقادی نسبت به دولت حسن روحانی نوشت: «...طراحی و انتشار گسترده هشتگ «واکسن بخرید» که متأسفانه با همراهی برخی سلبریتی‌ها و سیاسیون در داخل اوج گرفت، بیش از هر چیزی این انگاره را در ذهن افکار عمومی ایجاد کرد که کشور با رویکردی سیاسی نمی‌خواهد واکسن بخرد، چون نمی‌خواهد الزاماتی مانند «FATF» را بپذیرد». در ادامه این گزارش آمده: «اینکه بعضا گفته می‌شود «نگذاشتند دولت قبل واکسن بخرد» کاملا عاری از حقیقت است، زیرا در دولت جدید شخص آیت‌الله رئیسی در تماس با رئیس‌جمهور چین درخواست خرید ۹۰ میلیون دوز واکسن را مطرح کرد و با پذیرش «شی جین پینگ» روند واردات واکسن «سینوفارم» به یکباره متحول شد. این در حالی است که در دولت آقای روحانی نه‌تنها چنین اتفاقی رخ نداد بلکه علاوه بر برخی اظهارات مانند آنچه آقایان نمکی و جهان‌پور علیه چینی‌ها گفتند، سمت‌وسوی درخواست‌ها برای واردات واکسن بیشتر به سمت کشورهایی بود که در عمل دیدیم نیاز ما را برآورده نکردند».
امتناع دولت روحانی از خرید واکسن و واردات واکسن از چین آن‌هم با یک تلفن چنان عجیب بود که یک منبع آگاه نزدیک به دولت حسن روحانی درباره آن این‌گونه توضیح داد: «اولین تلاش‌ها برای خرید واکسن در دولت تدبیر و امید از همان ابتدای سال 1399 آغاز شد و مذاکرات متعددی با محوریت وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای متعدد فروشنده واکسن از جمله چین، ژاپن، روسیه و هند به عمل آمد و قراردادهای متعددی برای خرید واکسن منعقد شد. با وجود این قراردادها، تأمین واکسن از سوی فروشندگان و ایفای تعهد از سوی آنها با موانعی روبه‌رو بود که برطرف‌شدن آن تا همین هفته‌های اخیر به طول انجامید». او ادامه داد: «باید توجه کنیم که الان هم کشورهای تأمین‌کننده نیاز داخلی خودشان را برطرف کرده‌اند و واکسن بیشتری را برای فروش خارجی عرضه می‌کنند و هم اینکه محدودیت تحریمی علیه ایران در زمینه واکسن برچیده شده است. براساس این تحولات، در زمینه تأمین واکسن گشایشی ایجاد شد که بخشی از آن در ماه پایانی مسئولیت دولت تدبیر و امید به وقوع پیوست و بخش دیگر در هفته‌های اخیر و با روی‌کارآمدن دولت جدید اتفاق افتاده است».
این منبع آگاه همچنین درباره این ادعا که تماس تلفنی رئیس‌جمهور فعلی با رؤسای جمهور چین و روسیه منجر به تشدید واردات واکسن شده، گفت: «اگر مشکل صرفا با تماس تلفنی قابل‌حل بود، رئیس‌جمهور سابق چندین‌بار شخصا با رئیس‌جمهور چین مکالمه تلفنی درباره تأمین واکسن داشت، مهم‌ترین محور دیدار حضوری روحانی با وزیر خارجه چین نیز تأمین واکسن بود».

‌واکسن‌ها پیش‌خرید شده بود
محمدرضا خاتمی نیز چند شب پیش در کلاب‌هاوس به این موضوع اشاره کرده و گفته بود: «از جهانگیری مستقیما شنیدم که تمام واکسن‌ها در دولت سابق پیش‌خرید شدند؛ به‌جز پنج میلیون دُز واکسن‌ که دوستان (دولت جدید) آن را از کارخانه‌ای در امارات به‌جای 9 دلار، 14 دلار خریده‌اند».
حتی خبرگزاری فارس نیز در گزارشی به خرید واکسن در دولت روحانی اشاره کرده و نوشته بود: «طبق سند ملی واکسیناسیون، ایران تا پایان ۱۳۹۹ به ۲.۶ میلیون دُز واکسن احتیاج داشت و با این حساب، فاز اول واکسیناسیون، بدون هیچ مشکلی انجام می‌شد. بااین‌حال، ایران به این واکسن‌ها بسنده نکرد. به فاصله یک ماه از خرید کواکس‌، ایران در ۱۶ بهمن خبر از خرید دو میلیون دُز واکسن اسپوتنیک پنج روسیه را داد. قرار بود این واکسن‌ها هم تا پیش از نوروز وارد کشور شود. در ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ قرارداد دیگری نیز با روسیه بسته شد؛ واردات ۶۰ میلیون دُز واکسن با وعده تحویل از خرداد تا آذر. خرید بعدی ایران از هند و در اسفندماه بود. مذاکرات با چین هم از آذرماه جریان داشت و درنهایت در بهار به قرارداد خرید ۳۰ میلیون دُز واکسن ختم شد؛ 10 میلیون دُز در بهار ۱۴۰۰ و مابقی تا پایان پاییز. به‌این‌ترتیب، ایران تا قبل از ارائه مجوز تولید واکسن داخلی (۲۴ خرداد ۱۴۰۰)، قرارداد خرید حداقل ۱۱۰ میلیون دُز واکسن را بسته بود که قرار بود به‌تدریج تا پایان پاییز (پایان سال ۲۰۲۱ میلادی) وارد کشور شود».

منبع: روزنامه شرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 103
  • علیرضا
    0

    جناب رییسی شما هم بغیر از دو سفر تبلیغاتی کاری نکردید؟؟ قیمتها و گرانی ها بیشتر از قبل شده .یک حرکت اساسی انجام بده که برای جامعه بار مثبت و نمود داشته باشد .

    نظرات شما -
    • جعفر
      0

      خیلی باحالی 8 سال یارو از بیخ و بن نابود کرده توی 3 ماه توقع داری معجزه کنه ؟

    • احمد
      0

      باز دمش گرم دوتا سفر تو روز جمعه از استراحتش زد و رفت بین مردم ی امید واری به ملت داد ی بابایی هم بود که جمعه ها برای ملت بمب ساعتی کار میذاشت شنبه میترکید ملت میرفتن هوا خخخخ

  • شهروند
    0

    اقا ملت کاری به کار اینجور چیزها که تو متن نوشتی ندارند ، اگر آقای رئیسی توانست یه سرو سامانی به این ارز بی صاحب بدهد تمام مشکلات حل خواهد شد ، تمام مصیبت ما از این ارز لامذهبه ، البته برای اون بالا نشینان عروسیست ! غیر از این کار، دیگه هیچ چیز از آقای رئیسی نمی خواهیم

  • کاربر ناشناس
    0

    دولت سیزدهم زمانی میتواند خود را موفق بداند که تورم را مهار و قیمتها را کنترل کند همچنین ارزش پول ملی را بالا ببرد یعنی قیمت دلار کاهش یابد در غیر اینصورت با دولت دوازدهم و قبل هیچ فرقی نکرده است به عمل کار براید به سخنرانی نیست

  • کاربر ناشناس
    0

    پیوستن به شانگهای زمانی ارزشمند است که مردم تاثیر ان را در اقتصاد و سفره خود ببینند در صورت عضو شانگهای بودن و اعمال تحریمها توسط همین اعضا که تا کنون انجام داده اند وضع همین است مانند قرارداد بیست و پنج ساله چین که تا کنون بازخوردی در اقتصاد کشور نداشته است

    نظرات شما -
    • یاحق
      0

      یک چیزبزرگ را ازقلم انداختی.وآن آگاه شدن عمری دو قدرت آسیا وشرق یعنی ر‌وسیه وچین به نااطمینانی به ذات آمریکا و غرب مستکبر.که از دوره ترامپیسم ملت ها وسیاسیون دنیا این حقیقت قبلا مخفی و گول خورده شان را اما اینبار در این آغاز دهه۲۰۱۰ بخوبی و روشنی دیدند وفهمیدند.و کسی که چیزی را عمیق بفهمد مگر دیگر یادش میرود.خیال تو وهمه دنیا۱۰۰٪ راحت که دیگر نه چین وروسیه وایران وترکیه و پاکستان وبقیه دنیا دیگر به امپریالیسم استکباری غرب و آمریکا اطمینان و آینده بندی نخواهند کرد.فرانسه خبرهای امروز را دریاب که او هم تازه ازخواب آمریکا بیدارشده است.یاحق.

  • بازنشسته
    0

    با شنیدن بیانات اقای رئیسی به یاد سخنان اقای مهر علیزاراده می افتم ! اقای رئیسی با 6کلاس سواد کلاسیک چگونه می تواند کشور را اداره کند؟! اقای رئیسی منبری خوبی است حرف میزند اما به عواقب کار نمی اندیشد . او هنوز نفهمیده ارتباط بانکی با دنیا نداشتن یعنی چه؟!بر طبل جهالت می کوبد و وعده سرخرمن می دهد از کاسبان تحریم حمایت می کند . حتی به عملکرد یک ماه م نیم خود نیز نمی اندیشد . که در این مدت نه تنها نتوانسته اوضاع را سر و سامان دهد بلکه گرانی جهش چند گامی زده ،کوبیدن دولت و دولت های قبلی حسنی برای دولت وقت ندارد .جز اینکه بنیاد نظام را سست تر کند و ان اندک مردمی هم که برای نظام مانده را نا امید کند...

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      با زن نشسته نامحترم توی اون 8 سال این همه وراجی کردی که توی این 3 ماه داری میکنی ؟ 6 کلاس درس خونده ؟ ببند دهنتو معلومه با از دست دادن روحانی و رانت های اون خوب سوختی ... مردم دارن میبینن فرق دولت قبل با حال رو .... شما با زن نشستگی ات رو ادامه بده.

    • ناشناس
      0

      یک بار دیگه متن را بخون ؟؟؟؟؟ آقای رئیسی دولت قبل را نکوبیده فقط انتقاد کرده ودرست وبجا گفته ، اما در مورد ۶ کلاس سواد ، یک انسان نادان برای جو روانی در انتخابات حرفی زده؟؟؟وگر نه شما چی داشتی بگی ؟؟؟؟اصلا دولت قبل ناز وگل وبلبل بود الان را دریاب ،تو با حرف هایت هم به جامعه نمی توانی کمک کنی حرف های تو پر از یاس ونامیدی وتهمت است پس لطفاً اول خودمان را اصلاح کنیم هر روز که از خواب بیدار می شویم دنیایی از اتفاقات در جهان می افتد وشما به راحتی در مورد سالهای آینده یک ملت حرف می زنید،نوشته ات را یکبار دیگر بخوان وببین این همه حب وبغض وکینه از کجا نشات گرفته ،،،اگر طرفدار هر حزبی هستی باش !ولی منصف وبا تعهد حرف بزن ،گر چه الان سریع جواب من را با فحش وبا بهانه نفی می کنی ،دنیا روی یک پاشنه نخواهد چرخید وتوکل به خدابهترین خصلت وانسان صبور ، مهربان وپرامید است ،چرا یکبار مدرک این بنده خدا را سرچ نمیکنی تا مدرکش راببینی ،مطمئن باش ،ما پیروز می شویم ودنیا خواهد دید

    • رضا سان
      0

      ارتباط بانکی. اینو خوب اومدی

    • با مرد نشسته !!!
      0

      اگر آقای رییسی 6 کلاس سواد دارد چه بهتر که رییس جمهور بعدی بیسواد باشه !!!!!!! بلایی که امثال مهرعلیزاده با مدارک نامعتبر از اونور آب برای خودشون جور کردند شیرازه مملکت را داره می پاشونه . البته از محضر تمام تحصیل کردگان واقعی عذرخواهی می کنم که مهرعلیزاده آبروی اون ها رو هم برده .

    • ت.س
      0

      اون منبری که خوب حرف میزد روحانی بود که هنوز هم خام حرفاش هستید لیاقت شما مهر علیزاده است که متن نوشته رو هم نتونست بخونه

    • بازنشسته فرهنگی
      0

      بازنشسته جان ! بازنشسته کدام خرابه ای که اینقدر پرت وپلا میگی !؟عزیزبرادر!

  • سید حسن کلید ساز
    0

    دولت سیزدهم هم به سرنوشت ،دولت12ام دچار خواهد شد.تغییرات بنیادی در روابط سیاسی که منافع ملت ایران رو تامین کنه نیاز هست. با شعار نمیشه مملکت اداره کرد. تامین واکسن و ورود به گروه شانگهای در دولت قبلی انجام شده است. همین اعضای شانگهای در بسیاری از مراودات مالی به دلیل تحریم ها با ایران همکاری نکردنند. دلخوش به این مقدار نباشید.

    نظرات شما -
    • کار شناس
      0

      رمالی یا ساحر ،خدایی هم که نداری ؟؟؟؟؟ خیلی بده مثل بوتیمارجلو جلو عزا بگیری ؟؟ پس معلومه که انسان با تجربه ای نیستی ؟ صبر کن بعد قضاوت کن

    • سید حسن کلید ساز
      0

      تو فقط خدا داری.

  • ص _ ن
    0

    دولت دوازدهم روحانی واکسن کرونا را گره زده بود F A T F

  • علی
    0

    خب اینم سواله، چرا رسانه هایی که عزای fatf گرفته بودند و می‌گفتند دست مون با fatf بسته اس و واکسن نمیشه وارد کرد، تجارت نمیشه کردو... چرا جواب نمیدن؟ این هم واکسن از کجا اومد پس؟ تجارت ایران تو بهار که از مدت مشابه پارسال 23 درصد بیشتر بود. همش رسانه بازی البته سیاسی بازی اس.

  • علیرضا
    0

    معمولا دوره اول ریاست جمهوری دوره ای هست که در باغ سبز نشون خلق اله میدن و دوره دوم دخل مردم رومیارن بنظر من سازمان شانگهای اعضای قدرتمندی نداره و به همین لحاظ برای همترازی با سازمانهای دیگه غربی نیازمند این هست که کشورها واعضای بیشتری داشته باشه در ضمن بحث ندادن واکسن چیز دیگه ای بود کشورها تا چندماه پیش خودشون برای واکسیناسیون مردم مملکتشون به واکسنهای تولیدی خودشون نیاز داشتن و با توجه به اتمام واکسیناسیون کشورها ، طبیعتا واکسن مازاد بیشتری تو بازار جهانی پیدا میشه اگه واقعا میخواید واکسن رو به رخ روحانی و غیره بکشید بگید که چجوری تونستید مجوز واردات واکسن ممنوعه رو از رهبر بگیرید ایشون که قویا واردات واکسن فایزر و مدرنا رو ممنوع کردن حالا از هر منبعی که باشه ولی تو این دولت به راحتی ازاد شد اینا اختلافاتی هست که نشوندهنده اختلاف نظر بین سران کشورهست

    نظرات شما -
    • بهمن امامیان
      0

      رفتن واکسن9دلاری را 15 دلار از امارات وارد کردن بهش افتخارم میکنن

  • اصولگرای گروگانگیر جان ملت برای رسیدن به قدرت
    0

    دست تون رو شده نقش آدم خوب را بازی نکنید ،برای تخریب دولت روحانی دار دستتون هر کاری تونستن انجام دادن .

    نظرات شما -
    • اصلاح طلب گره زن سفره و سلامت مردم به fatf
      0

      روحانی توی این 8 سال کار مثبتی نداشت هر کار مثبتی بود یا از دولت احمدی نژاد بود یا از سپاه - میراث روحانی گرانی - نگرانی - ناامیدی - یاس - بی اعتمادی - شورشهای 96 و 98وووووووووو بود دولت روحانی اگر عرضه داشت نیمی از کارهای انجام شده الان رو انجام میداد به آسمان و ریسمان نمی بافت تا سر کار بود مشکلات رو مینداخت به گردن دولت احمدی نژاد حالا که رفتن میگن این کارها مال ما بوده حتما رفتن رییسی به تاجیکستان با پول بلیط و پاسپورت روحانی بود !

    • از اصولگرای گروگانگیر به اصلاح طلب
      0

      نگذاشتن روحانی کار مثبتی انجام بده.منظورت از کارهای مثبت نابود کردن هفت صد میلیارد دلار وزدن هواپیما توسط موشکه.شورش های 96توسط برادر ان اصول گرا از مشهد شروع شد.نیمی از ان کارهای انجام شده توسط اقای رئیسی رو بگو.ازاد کردن قیمت شیر وگرونی لبنیات ودلار وبرق یا وعده ساخت 2739 خانه در روز .در ضمن اقای رئیسی رو چند وقت پیش دیدم با لباس مبدل داشت سوار موتور توی چهار راه سیروس مسافر کشی میکرد .رفتم جلو سلام کردم گفتم اقا چرا با موتور کار میکنی گفت میخوام برم تاجیکستان پول بلیت هواپیما رو ندارم ازش پرسیدم از تتلو چه خبر گفت همین روز ها برش میگردونم کشور وزارت جوانان میدم مدیریت کنه.

  • سلام
    0

    خبرفوری به قول به اصطلاح کارشناس استناد میکند تا دستاوردهای عظیم دولت سیزدهم را کمرنگ کند .....این هم بی انصافی است هم خباثت ....اگر هنوز واردات واکسن مثل یک ماه قبل بود الان داشتید خودکشی میکردید .........مطمئن هستم اگر روزی به کمک پروردگار وضعیت اقتصادی هم خوب شود باز هم از این بهانه ها میاورید ...ایراد بنی اسرائیلی ......مطالعه قوم بنی اسرائیل را داشته باشید تا هلاک نشوید

    نظرات شما -
    • محمد رضا مرادی
      0

      هیچ انسان عاقل وخردمندی واقعیت رو انکار نمیکنه ، اگه اقای رییسی موفق بود همه ما مخلصش هستیم ومنی که تا حالا رای ندادم میرم رای میدم و براش تبلیغ هم میکنم . به نظر بنده حقیر واکثر کارشناسان تا حالا موفق ترین رییس جمهور در ایران خاتمی بوده من البته تعصبی بهش ندارم فقط برداشتم از دوران ایشون رو میگم بقیه همه ایران رو به سمت بحران بردن

    • ناشناس
      0

      کدام دستاورد اگر رییس دولت سیزدهم راست می‌گوید اسناد قراردادهای خرید واکسن را فاش کند تا معلوم شود چه وقت قرارداد بسته شده .و اما آقای ریسی حقه بازی را شروع کرده پول خرید واکسن از مجموعه تحریم خارج است و احتمالاً از پولهای بلوکه شده استفاده شده و اکثر آن از بنجولهای چینی است .

    • ت.س
      0

      مهم پول دادن نیست مهم جنس رو تحویل گرفتنه وگرنه روحانی هزینه های برجام رو هم داد ولی چیزی نگرفت در ضمن روحانی 2 سال کرونا کلا بنده خدا داشت قرنطینه رو رعایت میکرد اصلا وقت نکرد واکسن بخره بیچاره تازشم پول هاییکه از صندوق ارزی کشور به وزارت بهداشت داده شد از روحانی تا وزیر بهداشت پول ها گم شد

  • کامبیز
    0

    روحانی چه چیزی را به برجام وfatfگره نزد!!!!

  • امین
    0

    حالا شما خبر فوری میخواهی از روحانی حمایت کنی و رئیسی رو تخریب ؟! یعنی میخواهی بگی اتفاقی در زمان رئیسی این همه واکسن وارد شد و این به خاطر سفارشات و پیگیری های روحانی بوده ؟ پس اون حرفهای رئیس بانک مرکزی رو حانی که میگفت به خاطر تحریم نمیتونیم واکسن بخریم یا خود روحانی که میگفت واکسن سوهان قم نیست که فراوان باشه یا سخنگوی دولت روحانی که میگفت به خاطر FATF نمیتوانیم واکسن بخریم چی بود ؟ حالا شما داری میگی روحانی سفارش داد و تلفن زد و حالا دارن به ایران واکسن میدهند ؟ مردم رو چی فرض میکنید ؟ به قول یه بنده خدایی به گفته شما روحانی از وقتی رئیسی اومده خوب داره کار میکنه !!!

    نظرات شما -
    • به امین
      0

      این واکسن ها به قول نماینده مجلس و وزیر سابق بهداشت سفارش روحانی بود و پول شم پرداخته بود پس اگر دین نداری کاسب ساندیس نباش

    • در جواب به امین کاسه لیس
      0

      تو نه دین داری و نه ساندیس خوری، بلکه یک کاسه لیس پاچه خواری اگه یک ذره شرف داشتی که بعید میدونم حرفهای سفیر ایران رو در چین گوش میکردی متوجه میشدی چه کسی واکسن رو خریده و وارد کرده ،کی بوده که جان مردم رو گروگان اهداف کثیف خودش و حزب خائنش گرفته

  • اکبر دقیق
    0

    ورود واکسن با آن تعداد بی شک آلوده به بازی سیاسی بوده و هرگز منو نمیتونند در این موضوع تحت تاثیر قرار دهند.آینده نزدیک همه چیز روشن میشه.فقط گروهی از مردم سرزمینم فدای این بازی کثیف شدند.

    نظرات شما -
    • نا دقیق !!
      0

      تا کی می خواهیم موفقیت های کشورمان را هم بازی سیاسی جلوه دهیم ؟؟؟؟ جناب اکبر آقا شما اگر دقیق هستید ما باید همیشه زانوی غم وشکست بغل کنیم ......

    • ناشناس
      0

      سلام اکبر دقیق چند کلاس خواندی ؟عزیز برا در ؟ خدا وکیلی خیلی پرتی ،زیاد ماهواره نبین ،کمی استراحت کن نگران مردم سرزمینت نباش ،نمی خواد تحت تاثیر قرار بگیری؟استراحت کن تا حالت خوب شود

    • اکبر دقیق
      0

      ناشناس.برای بنده گفتنش جالب نیست، کارشناسی ارشد الهیات ، گرایش تاریخ اسلام.

    • ریزه میزه
      0

      اکبردقیق ! جند دقیقه ست ازخواب بیدارشدی ،کاکا ! خوبی!؟ میزونی!؟

  • حجت الاسلام پناهیان
    0

    این احمق ها بند کفش خودشونم نمیتونن گره بزنن، اصلا نمیدونن fatf چی هست؟ به قول جناب جنتی بزرگ ففففف ای اففف

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همه تو می دونی کافیه..... علامه دهر ! بگیر لالا کن

  • اکبر دقیق
    0

    خواهیم دید. چرچیل ( ملعون) به مصدق گفته بود( کتاب خاطرات و .....دکتر مصدق) من مردم خاور میانه را بهتر از تو میشناسم آنها یک نفر را به راس قدرت میبرند و چند گاهی نشسته و دنبال سنگ هستند تا با دیدن اولین ضعف به صورت آن رها کنند.اصلا بحث روحانی یا رئیسی نیست .آیا ما ایراد از خوده ما نیست

  • افتاب
    0

    اين دولت . دولت تياتره . سياه بازي با افكار طالباني . الحمدالله جز خودتون كه به خودتون راي دادين . هشتاد در صد مردم هوشيار بودن . نسل به نسل بيشترم خواهد شد ...

  • حامد
    0

    سلام آقا دنبال شعار دادن نباشید 40 سال شعار شعار فریب تخم مرغ از هفته گذشته تا الان 250 تومان گرون تر شده بداد مردم برسید تظاهر بس است

  • محمد رضا مرادی
    0

    دوستان چه مخالف چه موافق زود قضاوت نکنیم اجازه بدین یکسال یا دوسال از دولت جدید بگذره بعد مقایسه وقضاوت کنیم

    نظرات شما -
    • منتظر
      0

      اینا اینکاره نیستند فقط میخوان حکومت کنند،چند تا دیه نسل رامنهدم کنند خوبه؟

  • مش جمعه
    0

    با توجه به اینکه ایران عضو پیمان شانگهای شده چرا روسیه از ارسال واکسن به ایران خوداری میکند؟روسیه بر تیره شدن روابط ایران با غرب آتش افروزی کرد تا خط لوله گاز به اروپا را از ایران گرفته و به روسیه ببرد.حال که عضو شانگهای شدید، چرا چین پول نفت ایران را پرداخت نمیکند؟ آقای رئیسی تمام اعضای شانگهای عضو FATF هستند.معامله با ایران را به FATF گره زده اند و میزنند و از دولت ایران بهره برداری خواهند کرد.بر این عقیده هستم که چین و روسیه و اعضای شانگهای همه به غرب وابسته و نیازمند هستند.

    نظرات شما -
    • شنبه به جمعه
      0

      اگر واکسن روسی بزنید کمونیسم می شید بهتر برکت بزنید تا خووووب حرکت کنید بساط منقل بپا کنید فیلم های ممنوع نگاه کنید میگین زاررررررررررررررررررررررررررت تو بی کاری

    • از جمعه به شنبه
      0

      بزرگوار، متن جالبی نوشتی.متاسفانه سیاسیون چهل سال هست که مردم را در رنج و مشقت نگه داشته اند.و تمام کاستی ها را به گردن دیگران می اندازند.واما واکسن های برکت را به آمریکا صادر کردند و دست نیاز بسوی روسیه و چین دراز کردند.اتفاقا به منقل علاقه وافری دارم هرگاه رویت میکنم گویا خودم رئیس جمهور دنیا هستم.خبر فوری اگر متن منو چاپ نکنی نفرینت میکنم

  • ملت نیازمند
    0

    دربعضی خبرها طوری چیدمان مطالب را ویرایش میکنند که گویی آقای رئیسی معجزه گرقرن است هرچند ایشان از حمایت جدی دستگاهها وعوامل مختلف تاثیر گذار درمجموعه کشور برخوردار است اما بمردم که میرسید این حمایتهارنگ دیگری دارد .درواقع مردم برعملکرد افراد نظاره میکنند آنها زندگی خودرا می بینند وآثارعملکرد دستگاهها را برسرنوشت خودشان محک میزنند مهم نیست چه اشخاصی درمسند امورند .اما این مطلب را هم بگویم که گاهی جراید حامی دولت فعلی درخصوص یک حرکت ناچیز ازکاه کوه میسازند وافکارمردم را جابجا میکنند هرگاه این دولت موفق شد بر رفع بیکاری وایجاد شغل ورفع عناوین استخدامی دردستگاهها وفائق آمدن برتورم فعلی راهی پیدا کند ومسکن وحشتناک فعلی را سروسامان دهد آنموقع باید سخنی ازبرگشت امید به جامعه سخن گفت .آقای وزیر دادگستری هم گفتند که امروز نباید گفت ما چه کاری میخواهیم بکنیم بلکه باید بگویند چه کاری کردیم .اما نشانه ها حاکی ازآن است که دراین دولت آبی بجوش نخواهد آمد .سرنوشت دولت روحانی درانتظار این دولت است تنها تفاوتش اینست که رسانه ها وجراید را تحت کنترل شدید دارند واجازه سخن از هرموضوعی را سازمان یافته نمیدهند.

  • بهمن امامیان
    0

    گرونی هرروز بیشتر میشه آقای رییسی چکار میت ونی بکنی بدون رابطه با دنیا؟fatf را اگه مردی امضا نکن ببین چطور میشه.شب درازست وقلندر بیکار.

  • ح
    0

    روحانی از زمان شروع انقلاب در پستهای مهم سیاسی فعالیت داشته و خاطرخواه کارهای سیاسی بود و کاری به سایر فعالیتها در شرایط ایران نداشت و کاری به فلاکت افتادن مردم نداشت خیلی زور میامد به ایشان و اعضای دولت با یک سخنرانی و بیانیه مشکل را به جای دیگر گره میزد با شور و حال انقلابی و متاسفانه خیلی هم باور میکردند ؟؟!! و آخرش هم اکثر وابستگان ایشان هم دزد از آب در آمدند

  • محمد
    0

    روحانی و تیم مشکل دار او باید جوابگوی کشته شدن بیش از یکصد هزار نفر هموطن بر اثر کرونا باشد ما فقط خواهان محاکمه و مجازات شدید روحانی و یاران نزدیک او هستیم

    نظرات شما -
    • سید
      0

      سخن یاوه کمتر دکتر نمکی تمام زحمت خود را کشید

  • از من بپرس
    0

    رئیسی انتصابی است به او دستور داده میشود که اینگونه سخن بگو و او چاره ای جز بازتکرار سخنان اربابش ندارد

  • ایرانی نژاد
    0

    آقاجون ! برهمه روشن وواضع است جماعت کداخداپرست ومزدورانشان،همه چیزکشور رابهFATF وبرجام وسند 2030ودریک کلام فرمان ورضایت کدخدا گره زدند،نه تنها واکسن را×

  • محسن
    0

    آب که سربالا میره قورباغه ابا عطا میخونه ،

  • امد
    0

    شب دراز است و قلندر هم فعلا خوابه لاک پشت

    نظرات شما -
    • قلندر واقعی
      0

      من بیدارم بهت میگم این دولت هم ازش آبی گرم نخواهد شد فعلا که شده سیاست کثیف توپ بنداز در دولت قبل و همه چی هم گران شد پس قلندر همه چی را رصد میکند نگاهی کوتاه به آخرین روزهای روحانی دلار 25 ت ماشین 40درصد ارزانتر از این دولت روغن 35درصد ارزان تر از این دولت و بشمار بشمار ....

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    در این چهل و سه سال نشان داداید همتون سر و ته یه کرباسید و توان مدیریت و اداره سیاسی و اقتصادی کشور را ندارید و هر روز سفره مردم را ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کوچکتر کردید.. از نظر مردم ففط رنگ عمامه عوض شده !!!!

    نظرات شما -
    • اصل جنس
      0

      در ضمن اگه تلویزیون نگاه کنی میبنی روحانی صف اول بود رئیسی شده پیش نماز.

  • قمردرعقرب
    0

    ویرووس دامنگیر بشریت دراین کره خاکی دولتها را درگیر کرده است سرمایه های خدادادی ما را هم که باید صرف رفاه ومعیشت مردم شود به واکسیناسیون اختصاص وفرصت طلایی برای قشر مافیای دارو فراهم کردند . دولت فعلی هم سرنوشت کشور را دررفع ویرووس گره زده است هرکجا قدم میگذاری سخن از واکسن هست. مثل اینکه دولت کاردیگری ندارد .ذهن مردم را بسمتی هدایت میکنند که آنها میخواهند .اصلا شده که مقامات کشور وصاحبان علم تجربی درباره منشا این ویرووس گزارشهای علمی به مردم بدهند خدایی خودتان قضاوت کنید شما تاکنون به اورژانس برای گرفتن پادزهر گزنده ایی مراجعه کرده اید اول سوال آنها اینست که نام گزنده چه بوده تا پادزهرش اثرگذارشود اما این مقامات درباره اینکه منشا این ویرووس چه بوده واگرعامل انسانی نقش داشته به چه انگیزه ایی عالمگیر شده است .حتی مجامع علمی جهان هم سکوت کرده اند .جمعیت را با آسانترین راه میتوان ازبین برد . صنعت وتولیددر کشور بنام ایران با نیازکشور متوازن نیست .بی توجهی به تحریمهاهم برمصائب مردم افزون شده است آنها که اعتقاد دارند به داخل چشم بدوزید مثل واکسن برکت چقدراغراق آمیز سخن گفتند .کشور مملو از سخنهای راست ودروغ است عدم باورپذیری مردم ازسخن حاکمیت ناشی از رفتار خودشان با ملت است .ضربه ایی که بمردم وخانواده ها خورده وهنوز دربستر بیماری روانی هستند که به این زودیها که شماها بیمارشان کردید بهبود پیدا نمیکنند .سرگردان کردن ملت هم آیا ازجمله توصییه های اخلاقی دین است .چقدرما باید تاوان اینهمه گسیختگیها را بدهیم .

    نظرات شما -
    • فلاح
      0

      فرمایش شما قابل تامل. اما فعلا اوضاع اضطراری است. روزی چند صد هموطن بر اثر کرونا دارند جانشان را از دست میدهند. سایه مرگ بر کشور حاکم است و این اپیدمی کشتار میکند. عقل حکم میکند که اولویت اول دولت مثل دولت های دیگر دنیا مقابله با کرونا و براندازی این بیماری باشد. سلامتی که نباشد هیچ چیز دیگر ارزش ندارد.کرونا که برود آنوقت باید به موضوعات دیگر که البته مهم است پرداخت.کسی دارد غرق میشود باید اول خود را به ساحل نجات برساند بعد طلب آب و نان کند.

  • شهرام.ر
    0

    در طول چهل و سه سال گذشته انقدر این رفتار زشت رو از رییس‌جمهور ها دیده ایم که دیگه حتی از اینکه سعی میکنن مقصر اصلی رو همکار قبلی شون نشون بدن ، تعجب نمی کنیم.

  • دکتر سید
    0

    جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی رئیسی دامت برکاته در تاریخ ایران نمونه خواهد شد و اقتصاد ایران را احیا خواهد کرد و جهانیان را به شگفتی و اعجاب وا خواهد داشت.

  • arad
    0

    آقای رئیس جمهور جناب آقای رئیسی ما دیگه طاقت اینهمه گرانی را نداریم لطفا یه راهکاری برای مشکلات زندگی مردم بکنید نمیشه که یک قلم کالا رو هر روز با افزایش قیمت تهیه کنیم امروز ماست میخریم 15 هزار فردا میخریم 20 هزار این قیمتها شامل همه کالاهای اساسی میشه این یعنی چی مسئولان بالاتر همه در ناز و نعمت نشستن و همه چی در دستذسشان است از قیمتها خبری ندارند ملت در اوج گرانی و تورم کمرشان شکسته

  • ناشناس
    0

    جوجه ها را آخر پاییز میشمارند همین هفته گذشته رییسی صد هزار تومان زده روی ده کیلویی برنج ایرانی سی درصد حبوبات گران کرده شاید بگویید چه به رییس جمهور در دولت گذشته همه چیز بر می گشت به حسن و جهانگیری پس حالا ابراهیم و معاون اول باید جوابگو باشند

  • منم مختار رزمنده دفاع مقدس
    0

    تنها کسی که با رای قاطع ملت پیروز و حماسه آفریدند رییس‌جمهور خاتمی بود بیاد دارم دولت هاشمی تا خرداد ماه ۷۵ درصد بودجه را هاپولی کرد و خاتمی بدون نق زدن دولت را تحویل گرفته و به یاری خدا ما ملت در رفاه نسبی بودیم بعد از او هر کسی آمد مشکلات را به گردن دولت قبلی انداخت الان نگاه کنید همین واکسن هم سیاسی شده درود بر درست ترین پرهیزکار ترین دولت مرد ایران پس از انقلاب آیت‌الله العظمی دکتر سید محمد خاتمی مردی از جنس خورشید تابناک ایران زمین بدرود

    نظرات شما -
    • سید محمد خاتمی (ع)
      0

      خیلی ممنون ،زت زیاد ،دیگه از من چرت ننویس باورم میشه

    • به این چرت گو حسود ساندیس خور
      0

      چرت تویی نام ننگینت را بزار ابلیس خاتمی در دل بیش از ۵٠ میلیون ایثارگر ایرانی اصیل جای دارد همه سیاسیون به فدای ایشان بشه ایشون نه پاجه خوار بود نه واپسگرا خاتمی یه فیلسوف که شاید دیگر تکرار نشود زنده باد خاتمی لعنت بر دشمنانت

  • شهروند۱
    0

    چقدر دولتمردان ما ساده لوح شدن که چین و روسیه با ابزار های حیله گرانه اقایون را ذوق زده میکنند آقای رییسی دل خوش به این رفتارهای مذبوهانه چین و روسیه نشید ، بزودی با شما هم مثل روحانی رفتار خواهند کرد اوناها همیشه دنبال منافع ملت خود و چپاول دولتها خصوصا آسیا هستن

    نظرات شما -
    • سید محمد خاتمی (ع)
      0

      ما دل خوش نکردی عزیز

    • سید محمد خاتمی (ع)
      0

      به ساندیس خور ، ننگ وابلیس تویی ،خاتمی هم عددی نیست یه وقت فعالیت نکنه خسته میشه هههه

  • باسط
    0

    سلام شب دراز است وقلندر بیدار

  • لشکر ویرووسها
    0

    آقای رئیس جمهور -عالیجناب لطفا یک فراخوان برای اهل علم اعلام کنید که هرشخص حقیقی ویاحقوقی یافته های خود را درزمینه واکسن که منتج به نتیجه شده باشد ارائه کند مشوق های لازم را برای آنها درنظر بگیرید .درآینده نچندان دور سیاستمداران دنیا بجای سرمایه گذاری بر صنعت نظامی متوجه موضوعاتی میکنند که بتوانند با اشاعه آن کشورهای دیگر را مطیع خود سازند.من عقیده دارم که گرچه ویروس موجود درجهان جان خیلی از انسانها را گرفت وبه بستر بیماری هدایت کرد لیکن اندیشکده ها درحال مطالعه براستفاده ازچنین پدیده های شومی برعلیه بشریت هستند اما هرگز مسئولیت انتشار آن را بجهانیان اعلام نمیکنند بلکه افکارجهانیان را درهاله ایی ازابهام فرو می برند . بهترست پروتکلهایی که صادر میشود وجنبه پیشگیری دارد به پروتکل های اغنای علمی تغییر دهید .بخوبی معلوم است که پدیده های عالم هم که بتوسط این موجود دو پا درحال دگرگونی است نسبت خدایی به آن ندهیم پاسخی که علم باید بدهد. تصورکنید که نیروی اتم که بمب هسته ای تعبیر میشود دارندگان آنها ازطریق شیوه سیاسی واستعماری درصدد هستند مقاصد خود را پیش ببرند خواه ناخواه این شیوه تغییر خواهد کرد وجای خود را به لشکر ویرووسها تغییر خواهد داد .دراین دنیای متصور شما چه خواهید کرد ؟.

  • سید محسن موسوی راوی
    0

    درود بر مرد خدا مرد فرهنگ مرد اخلاق مرد مردم دار مردی که دنیا در مقابل ایشان سر تعظیم فرود آوردن سید محمد خاتمی مقتدر پاینده باد خاتمی و نام نیک ایشان و ایران

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تریلی را بیار جمعش کن خخخخخخ

    • به سید محسن موسوی راوی
      0

      ها والله راست میگویی بر شرف حسودانش لعنت خدا ابدی باد بهترین رییس‌جمهور تاریخ ایران خاتمی عزیز افسوس که مشتی بیسواد یالغوز همراهی نکردن

    • رمضانی
      0

      خاتمی نماد مدارا با مخالف صلح جویی و تعامل با دنیا بود افسوس که قدرش را ندانستیم و با افکار واپسگرایانه سنگش می زدیم

    • ناشناس
      0

      به رمضانی!!!!!!!!!!،مدارا با کی ،،،با افرا دی مثل خودش مدارا می کرد ،بعضی ها در دوران پر شکوه خاتمی ظلم هایی دیدند که امثالی مثل تو ندیدند

  • قلندر واقعی
    0

    روح جنگل سرد و خاموش مه گرفته بیشه ها را میزند دستی تبردار ساقه ها و ریشه ها را در چنین قرنی بلا خیز در شب تاریک و تردید یک نفر با قلب من گفت مردی می آید ز خورشید مردی ستم سوز مردی از نسل محمد ص روحش از آیینه برتر مرررردی می آید ز خورشید مردی می آید ستم سوز مرد مردستان طاها مرررردی می آید ز خورشید مرد قهرمان ایران آخرین منجی ایران

  • هنگامه
    0

    شاید بعضی ها یادشان نباشه اما با برکت ترین پاک دست ترین دولت دولت خاتمی بود با کمترین درآمد ملت بویی از تورم و بیکاری و ووو ندیدند زنده باد خاتمی قهرمان به والله قسم اینو میگم شعار نیست در 43سال اخیر یه قهرمان ملی دیدم آنهم خاتمی بود ولاغیر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خخخخخخخخخخخخ هههههههه

    • کارمند
      0

      سردار دلها حاج قاسم سلیمانی . که به ایران و ایرانی شرافت داد .

    • محسن
      0

      تورو خدا ببند دهنتو اره خیلی خوب بود با پول مملکت بچه هاش دارن تو امریکا کیف میکنن

    • به محسن
      0

      خودت ببند ملعون جیره خوار مفلس مفلوک ننگت باد تو ریاکار کاسب تحریم هرج و مرج طلبان شب پرست ریغو

    • داستایوسکی
      0

      دولت اصلاحات هم مثل تمام دولت ها دارای ضعف و قوت بود.اشتباه هم داشت بله. اما نقطه قووتش اقتصاد بود.امار و ارقام میگه طلایی ترین و با ثبات ترین دوره اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی،دوره هشت ساله دولت خاتمیست.

  • استاد اسناد
    0

    از حالا شروع شد من نبودم دستم بود تقصیر استینم بود افراطیون تا زمانیکه افکار پوسیده طالبانی دارید همین آش و همین کاسه لیسی است تازه طالبان اعلام کرد ما خواهان روابط همه جانبه با آمریکا هستیم ...یعنی ما از طالبان عقب افتاده تریم ؟ دست از دشمن تراشی بردارید راه سعادت و پیشرفت کشور و ملت در صلح جهانی است در دنیا دو الا سه کشور با آمریکا دشمنیها میکنند ایران کره شمالی و کوبا بابا جان ملت را دریاب گور پدر سیاست کثیف تروریست

  • امیر فرهادی
    0

    حاجی مسولیت شانگهای و واردات کرونا را به از افتخارات خودش میدونه ولی بالارفتن قیمت دلار از 23 به 27 را به دولت قبل مربوط میکنه .

  • ناشناس
    0

    کشور هر چه مشکل دارد از اصلاح طلبان خدمتگذاربه غرب است.امام خمینی فرمودند من درمیان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد.حال فکرکنید نامحرم کیست.کسانی هستند درلباس خودی که دین .انقلاب.آداب ورسوم وفرهنگ ایرانی رافدای غرب کردند.کتب مدارس رامانند موریانه تغییردادندوهزاران مشکل دیگر.اصلا ریشه اصلاح طلبی یعنی همیناست.

  • حجت الاسلام پناهیان
    0

    باید برای ملت دو ترم کلاس آخوند شناسی گذاشت تا دیگه بین خاتمی و روحانی و رییسی و جنتی و....، فرق نذارن، و بفهمند که زالو با زالو فرق نداره، درسته که یکی بزرگه یکی کوچیک و یکی سفید و یکی سیاه و... ولی کار همشون خون مکیدنه

    نظرات شما -
    • وحید
      0

      زالو که خودت و جدوآبادته

  • محمد
    0

    لعنت براصلاح طلبان خائن به وطن که حاضربه هر جنایتی برعلیه مردم وکشور برای منافع حزبیشان هستندازخاتمی تا روحانی ها

    نظرات شما -
    • سید
      0

      باچه جراتی به این بزرگواران لعنت میفرستی ازخدا بترس

  • جواد عبدی
    0

    اصولگرایان مردم را کودن فرض کردن خیال میکنن ار دروغی را میتونن بگن الان واکسنهای وارد شده سفارش دولت قبل بوده شک ندارم همین دولت تسلیم امریکا خواهد شد

    نظرات شما -
    • رئوف
      0

      خخخخخخخخخخخخخخخخخ، روحانی و دولت خائنش اگه عرضه داشت دوسال گذشته واکسن وارد میکرد

  • مجتبی
    0

    دو هفته رئیس جمهور بوده فشار به چندجاش اومده ! دنبال مقصر می گرده !!!

    نظرات شما -
    • وحید
      0

      اونیکه به چندین جاش فشار اومده تو و همه افساد طلبان خائنِ که همه کارهای دولت رو میگن در زمان روحانی بوده، و چشم دیدن موفقیتهای دولت رو نمیبینید.بهتره یخ درمانی رو زودتر شروع کنید

  • هنگامه
    0

    انگار یه خواب خوش بود دوران خاتمی چقدر خوش بودیم ۸ سال ایرانی با صلابت و فرهنگ به دنیا معرفی شد ای کاش خاتمی رییس‌جمهور بشه ایران را گلستان کرده و تو دهنی به متحجرین هیاهو گر خالی بند میزد افسسسوس

  • جاناتان
    0

    اقای رییسی یک جمله طلایی گفتند چند سال قبل که بارها پخش شد.اینکه روحانی همه مشکلات رو به ریس جمهور دوره قبل ارجاع میده،یک مناظره تلویزیونی بگذران بین روحانی و احمدی نژاد تا یک بار برای همیشه مسئله حل بشه.درود بر شر ف رییسی با این کلامش.الان هم دوباره داره همان ارجاع مشکلات تکرار میشه.آقای رییسی دو صد گفته چون نیم کردار نیست.بسم ا....تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

    نظرات شما -
    • سیاوشان
      0

      درود بر شما با این پیشنهاد.مناظره بشه همه متوجه میشن ریسی بیسواد دو تا استدلال بلد نیست بیاره.

  • موسی
    0

    بخاطرخدااشتغال زیادکنیدزنان ومردان رادیدم سرشان داخل آشغالیست توآشغالهاچیزی بیرون بیارن بفروشن

  • وحید
    0

    چقدر وقیح هستند افساد طلبان ، اون چه بی شرفی بود که میگفت تحریم و نپذیرفتنfatf باعث شده واکسن وارد نشه و ما رو به عضویت دائم پیمان شانگهای درنیارند؟ روحانی ،ظریف و دوستانشون

  • ناشناس
    0

    ریسی چرا اینقدر از کلمه من استفاده می کنه آقای رییسی لطفاً یک بار معنای قرآن مجید را بخوانید او که یکتای ازلی و ابدی است حتی یک بار از کلمه من یا فعل مفرد استفاده نکرده شما که در برابر خدا متعال بگذریم

  • ناشناس
    0

    چقدر بد دهان وفحاش هستند این آقایان مذهبی و اصولگرا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها