اختلاف حقوق دریافتی زنان و مردان در اتحادیه اروپا چقدر است؟ 

سهم زنان اروپایی در تکیه زدن بر کرسی هیات مدیره شرکت‌ها و حضور در سمت‌های ارشد مدیریتی در سال ۲۰۱۹ به ۲۹.۵ درصد رسیده که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۷.۳ درصد افزایش یافته است.

اختلاف حقوق دریافتی زنان و مردان در اتحادیه اروپا چقدر است؟ 

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) با انتشار گزارشی در مورد میزان تحقق اهداف سرفصل «برابری جنسیتی» در برنامه توسعه پایدار اتحادیه اروپا اعلام کرد که متوسط نرخ اشتغال زنان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۱۱.۳ درصد پایین‌تر از مردان است که این شکاف نسبت به سال ۲۰۱۴ تنها حدود سه دهم درصد بهبود یافته است.

این گزارش همچنین حاکیست که متوسط خالص دریافتی مردان شاغل در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ازای یک ساعت کار ۱۴.۱ درصد بیش از زنان است، اختلافی که در سال ۲۰۱۲ به ۱۶.۴ درصد رسیده بود ولی سپس روندی نزولی به خود گرفته است.


هدف برنامه توسعه پایدار اتحادیه اروپا در سرفصل «برابری جنسیتی»، پایان دادن به همه انواع تبعیض‌ها، خشونت و هرگونه رفتار مضر علیه زنان و دختران است. همچنین این برنامه در پی مشارکت کامل زنان در تمام سطوح تصمیم‌گیری سیاسی و اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

منبع: یورونیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • محدثه
    0

    هیچ جای دنیا بین ۱۶ درصد و ۱۴ درصد فرق نمی‌گذارن. این نمودار با مقیاس دهم کشیده شده تا مخاطب را با یک خط شیب دار گمراه کند. فریب آمار سازی را نخوریم!

  • به محدثه ممول
    0

    آورین ممول آورین

  • محسن
    0

    والا اینجا من منشی میشناسم ماهی یک میلیون وپانصد هزار میگیره بیچاره

  • به امید آزادی بشر
    0

    قابل توجه طالبان افغانستان و ایران.

  • بصیر
    0

    اختلاف بین زنان و مردان توی اروپا به 40 در صد هم میرسه ثانیا این اختلاف باید باشه آخه زن با مرد بسیار فرق می کنه و کاری که مرد میکنه یک دهمشم زن نمی تونه انجام بده

    نظرات شما -
    • مخابرات - زیرساخت
      0

      همکار خانم ما چند سال مرخصی گرفت رفت آمریکا با مدرک دکترا برگشت ، بعد از بازگشت با روی باز پذیرش شد که اگر آقا بود عمرا میتوانست ، الان دو برابر مردانی که اینمدت کارکرده اند حقوق و احترام دارد و کسی هم نمیتواند بگوید بالا چشمت .... و در انتظار پست های بالا بسر میبرد ، بعد شما از تبعیض بنفع مردان میگویید ؟؟؟؟؟؟

    • حقوق دکتری
      0

      17 میلیون حقوق را تو گویی از آن بگذر ؟؟؟؟؟

  • متین
    0

    آفرین به محدثه خانم

  • چند سوال ساده
    0

    لطفا بجز اختلاف حقوقی بین زن و مرد ، به اختلاف در شغل ، اختلاف در کشته شدن های در معادن و جنگها و و و هم اشاره کنید و اینکه چرا همیشه جمعیت مردان کمتر از زنان است و در شرایط معمولی هم مردان زودتر میمیرند، تا بعضی ها را جو برندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها