با موضوع روایت کارنامه دولت دوازدهم در استان کرمانشاه

کتاب «یادگار ماندگار» منتشر شد

کتاب یادگار ماندگار که روایتگر مجموعه فعالیت‌ها و تلاش‌های دولت دوازدهم در استان کرمانشاه است، منتشر شد.

کتاب «یادگار ماندگار» منتشر شد

این کتاب که در 256 صفحه به قلم حسین ابوالفتحی و توسط انتشارات «روز هشتم» منتشر شده است، روایتی است از مجموعه فعالیت‌ها، پیگیری‌ها و تلاش‌های هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در دولت دوازدهم که در یک دوره 4 ساله به ثبت رسیده است.

حسین ابوالفتحی از روزنامه‌نگاران با سابقه کشور به عنوان نویسنده این کتاب در بخشی از مقدمه آن آورده است:

«مهندس بازوند در دوره 4 ساله حضورش به عنوان استاندار کرمانشاه شرایط نسبتا متفاوت‌تری را به نسبت دیگر استانداران دولت دوازدهم تجربه کرد. او در بدو ورودش به این استان در آبان سال 96 با زلزله بی‌سابقه‌ای مواجه شد که نه فقط استان کرمانشاه، بلکه همه جغرافیای ایران را تحت تاثیر خود قرار داد. هنوز از مصائب این زلزله فارغ نشده بود که سیل عظیم سال 98 آمد و همه چیز را با خود برد و بعد هم که پاندمی کرونا جهان را درنوردید.

تجربه زلزله‌های گذشته کشور کافی بود تا هر بیننده‌ای فکر کند، مهندس بازوند با این حجم از آوار و خرابی زلزله آبان‌ماه 96 خیلی هنرمند باشد، در این دوره 4 ساله بتواند بخشی از آلام و دردهای زلزله‌زدگان را تسکین دهد و مدیریت کند. چه اینکه باید مدنظر داشت که استانی با این وسعت، به غیر از آسیب‌های زلزله، هزاران کار بر زمین مانده دیگر هم داشت که باید برای تک‌تک آنها برنامه می‌داشت و پیش‌شان می‌برد.

همه این سختی‌ها و مشقت‌ها از یک سو و گرفتاری‌های اقتصادی کلان کشور به واسطه تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی از سوی دیگر اگرچه شرایط را برای مدیریت چنین بحران‌هایی پرهزینه‌تر و سخت‌تر می‌کرد؛ اما در همه حال هوشنگ بازوند چون خودش را با وجود غیربومی بودن، فرزندی از خطه پهلوان‌خیز استان کرمانشاه می‌دانست، هیچ‌گاه دست از تلاش و کوشش نکشید و نه فقط همه خرابی‌های زلزله و سیل را بهتر از اولش ساخت که رکوردهای جدیدی را هم در بخش‌های مختلف اقتصادی این استان به ثبت رساند که در بخش‌های مختلف این کتاب به تفصیل آمده است.

کتاب«یادگار ماندگار» که مهندس بازوند در کمال لطف و بزرگواری وظیفه‌ تدوین و نگارشش را در آخرین ماه‌های دولت دوازدهم به بنده و همکارانم سپرد، نگاهی است تفصیلی به بخشی از خدمات و فعالیت‌های دولت دوازدهم(سال‌های 1396 تا 1400) در استان کرمانشاه. دولتی که ریاست آن را دکتر حسن روحانی برعهده داشت و مدیریت عالی دولت در استان کرمانشاه را نیز به مهندس هوشنگ بازوند سپرده بود.

کتاب حاضر در 5 فصل تدوین شده است که فصل اول آن با عنوان «زلزله فرصت‌ساز» به روند مدیریت و بازسازی‌ زلزله بزرگ سال 96 اشاره دارد، در فصل دوم با عنوان «عمران و آبادانی» روند توسعه و عمران استان کرمانشاه در این دوره مرور می‌شود، فصل سوم با عنوان «اقتصاد و سرمایه‌گذاری» نگاهی است بر تحولات اقتصادی استان کرمانشاه در دولت دوازدهم، فصل چهارم با عنوان «دستاوردها و موفقیت‌ها» اشاراتی است به برخی خدمات این دولت در سایر بخش‌های این استان و نهایتا در فصل پنجم با عنوان«سفرنامه ‌دوازدهم» مروری بر سفرهای مهم کارگزاران نظام، دولت‌مردان و چهره‌های سیاسی و اقتصادی در این دوره 4 ساله دارد.»

منبع: آفتاب صبح

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها