نتانیاهو و زخم کاری که می خواهد به نفتالی بنت بزند/ آیا مساله ایران باعث جنگ نخست وزیران در اسرائیل می شود؟

بنیامین نتانیاهو روی سیاست های ضد ایرانی بنت خیلی حساب کرده و قصد دارد پیشرفت های هسته ای و موشکی ایران را بولد کند تا جو ایران هراسی در اسرائیل بیشتر شده و سیاستمداران اعتمادشان را به نفتالی بنت از دست بدهند.

نتانیاهو و زخم کاری که می خواهد به نفتالی بنت بزند/ آیا مساله ایران باعث جنگ نخست وزیران در اسرائیل می شود؟

به گزارش خبر فوری ، در حالی که نفتالی بنت مدتی است که به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شده و بسیاری بر این گمانند که بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر سابق اسرائیل) از عرصه سیاسی کنار رفته است اما او (نتانیاهو) در پشت صحنه فعال است و دائما علیه بنت و دولتش تبلیغات می کند.

ریشخندی که نشان از التهاب در سیستم داخلی اسرائیل دارد

طبق گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو تبلیغات علیه نفتالی بنت را آغاز کرده و به خصوص در صفحه فیسبوکش به او طعنه می زند. نخست وزیر سابق اسرائیل اخیرا در صفحه فیسبوک خود عکسی از دیدار جو بایدن با نفتالی بنت منتشر کرده که در آن، رئیس جمهور آمریکا در حالی که نخست وزیر اسرائیل با شور و حرارت در حال حرف زدن است، چرت می زند.

همچنین بنیامین نتانیاهو در در جریان برنامه زنده فیسبوکی درباره این دیدار و چرت بایدن به حالت تمسخرآمیزی گفت: "من شنیدم که بایدن بسیار به حرف‌های بنت توجه می‌کرد. او سرش را به نشانه موافقت (با سخنان بنت) پایین انداخته بود."

این اتفاق باعث ایجاد هیاهو در محافل سیاسی اسرائیل شد. طبق گزارش الجزیره، رسانه های نزدیک به رژیم صهیونیستی این تصویر را جعلی دانسته و تاکید دارند بایدن در حال نگریستن به زمین و تمرکز است و به هیچ وجه به خواب نرفته است.

بسیاری نتانیاهو و حزب لیکود را به خیانت و تمسخر بالاترین مقام رژیم صهیونیستی متهم کردند. حزب لیکود به سرعت بیانیه ای منتشر کرد و سعی نمود تمسخر نتانیاهو را یک مساله شخصی جلوه دهد نه یک حرکت حزبی.

آنچه مشخص است این است که دولت ائتلافی نفتالی بنت رنجورتر از آن است که همه گمان دارند. بنیامین نتانیاهو از طریق برنامه های مختلف فیسبوکی دائما با اعضاء حزب لیکود دیدار دارد و علیه دولت جدید اسرائیل سخنرانی می کند. طبق ادعای برخی تحلیلگران نزدیک به نتانیاهو، او بر این باور است که دولت نفتالی بنت بیش از دو سال دوام نمی آورد و حتی قادر نیست کرسی نخست وزیری را به یائیر لاپید دهد.

طبق گفته الجزیره، بنیامین نتانیاهو که رهبر حزب لیکود است یک راست گرا است که به شدت موافق سیاست های خاورمیانه ای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود و بعد از شکست ترامپ در انتخابات 2020، دولت او نیز به سرعت رو به سراشیبی رفت. این در حالی است که دولت نفتالی بنت یک دولت ائتلافی است که از احزاب راست، میانه، عربی و حتی چپ تشکیل شده و از این رو، ترجیحش همکاری با دولت دموکرات جو بایدن (رقیب ترامپ جمهوری خواه) است.

جنگ نتانیاهو - بنت و مساله ایران

اکنون بنیامین نتانیاهومهم ترین اپوزیسیون نفتالی بنت است که مخالف سیاست های مختلف او است. مهم ترین انتقاد نتانیاهو به نفتالی بنت مربوط به سیاست خارجی او و به خصوص سیاست های مرتبط به ایران او است. نتانیاهو متحد درجه یک ترامپ بود و بعد از روی کار آمدن بایدن و لغو سیاست فشار حداکثری و شنیده شدن زمزمه بازگشت به برجام و احیاء آن، به شدت از آمریکا دور شد و حتی سعی کرد به تنهایی و بر خلاف خواسته بایدن علیه ایران اقدام کند. این در حالی است که نفتالی بنت به بایدن قول همکاری داده و به دولت دموکرات ایالات متحده تضمین داده که زیر نظر آمریکا و با هدایت آن علیه ایران فعالیت کند. این سیاست جدید به مزاق نتانیاهو خوش نیامده و به همین دلیل، دیدار بنت با رئیس جمهور آمریکا را به سخره گرفته است.

شنیده ها حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو روی سیاست های ضد ایرانی بنت خیلی حساب کرده و قصد دارد پیشرفت های هسته ای و موشکی ایران را بولد کند تا جو ایران هراسی در اسرائیل بیشتر شده و سیاستمداران اعتمادشان را به نفتالی بنت از دست بدهند.

با این حال، اقدامات نتانیاهو هنوز تاثیرات نهایی خود را نگذاشته و به نظر می رسد حداقل تا دو سال آینده زمام امور به دست نفتالی بنت بوده و او اداره کننده رژیم صهیونیستی باشد.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ص _ ن
    0

    مرگ بر رژیم کودک کش تروریستی اسراییل

  • ناشناس
    0

    هههههههه اون دم کنی قوری چیه کف سرشون می چسبونن!!! یادمادربزرگای قدیم می افتم ازاین کاموا دوزی ها سرقوری میزاشتن

  • احمد
    0

    اسرائیل غده سرطانی بایدازصفحه روزگارمحوشودامام خمینی رحمت الله علیه به امید پیروزی فلسطین

  • مجید
    0

    سلام خداقوت لطفاً ما را با اسرائیلی های غاصب قیاس نکنید درباره این بیمارهای خون خور مطلب نزنید این غاصبان ارزش اخبار شدن ندارن ما ایرانی هستیم فرهنگی داریم بنام ایرانی اسلامی که رهبر دانا فرمودن یعنی ایرانی همیشه خدا پرست و فهیم بوده هیچگاه بت پرست نبوده و همیشه صلح دوست بود حتی نمی تونه ببینه یک مورچه زیر پاش بره من خودم بسیار خانواده ها می بینم مورچه را غذا می دهند ما بشر هستیم ما انسانیم ما آدمیم ما رسوالله داریم قرآن داریم لطف کنید این غاصابان کودک کش مطلب نزنید ما ب این بی شعورها توجه کردیم پررو شدن بچسبیم به ایران هر کاری بخواهند بکنند جلوی رشد ما را بگیرند عکس عمل کنیم الان این دو حیوان دارن به بایدن می گن برجام احیا نکن ولش کن بزار مردم ایران زجر بکش بزار به ایران حمله کنیم ایرانفقط موشک داره ما باید برای زدن توی دهن این اشغالها برجام احیاء با یک حرکت جهانی 5 الی 10 ساله ایران بکنیم نگین خلیج فارس ما باید کاری کنیم حتی اگر شده با امریکا رابطه کنسولگری هم داشته باشیم بزنیم دهن این مفت خورها نگذارید ما را عصبی کنند عین تمساح دارند همدیگر را می درند و ما باید لذت ببریم ولی باهوش باشیم توی تله این ها نیوفتیم بهترین ضرب محکم و کاری نشست هفتم برجام در وین است که این نشست هفتم به اندازه کل مذاکرات از سال 1392 تا مرداد 1400 با ارزش هست این شغلها فکر می کنند رئیسی تندرو صفت و بنوعی تفکرات دافعه دارد تا جاذبه و خوشحال شدن فکر کردن رئیسی می افتد در دامشان و مذاکره نمی کند اگر نظام دوست داره بزند دندان این دغلکارها را بشکند بهترین کار نشست دور هفتم هسته ای است مطمئن این دو خوک سکته می کنند چرا چون شرق را با پیمان شانگهای جذب کردیم واکسن عالی بودیم هم نظام و هم همراهی مردم در واکسن تک بودیم/ الان اروپاه و امریکا را مجبور به همراهی با ملت ایران کردیم التماس می کنند رئیسی بیاد تا تحریم بردارند یعنی تسلیم شدن با نشست هفتم این دو دلقک غاصب سرشان سوت می کشه خداوند داره نظر بیشتر به ما می کند . ما ( نظام و مردم ) با احیای برجام و هوشمندانه عمل کردن می توانیم هم هسته ای بروز داشته باشیم هم کاری کنیم اگر بعدها دولتی در امریکا بخواهد بیرون بره همه هو هو کنند و امریکا را خار کنند خوار و ذلیل . رئیسی با نشست هفتم و ا حیای برجام به عنوان ناجی جهان معروف می شود و محبوب ترین رئیس جمور ایران خواهد شد انشاالله من این را از چشم مردم می بینم خداقوت بر تیم مذاکره کننده و مشورتی رئیسی - مرگ بر اسرائیل

  • قربانی
    0

    حتی احیا برجام دوام نداره حتی لغو تحریم. دور بعد با یک جمهوری خواهدجنگ طلب احتمال حمله به تاسیسات اتمی ایران بالاست یا توسط اسراییل یا آمریکا . باید تا فرصت هست بمب اتم بسازید لغو تحریم در میان مدت معنا نداره و شبیه یک جوکه. تووافقی که یکبار نقض و منحل شده قطعا مجددم نقض میشه. چیزی که ن مردم نه جمهوری اسلامی و نه اصلاح طلب و اصولگرا اصلا توجهی بهش ندارن پدافند ایرانم ب شدت ضعیف و کم شماره و هیچ حرفی در برابر اف ۲۲ و ۳۵ و کروز ها ی هواپایه و دریاپایه نداره اینها ب کنار جیمینگ قدرتمند آمریکا و اف ۱۸ سوپر هورنت کار را برای سرکوب پدافندی راحت میکنند تنها سلاح بازدارنده چند کلاهک اتمی هست!

  • محمد
    0

    اسرائیل وصهیونیست ها حتی در زمان شاه دهه۳۰و۴۰هم که اصلا آخوندی سرمسئولیت ها نبود داشت تومنطقه لشکرکشی وبمباران وآدمکشی میکرد.کشتار صبرا وشتیلا رو بریم ازاینترنت بخونیم

  • شهروند
    0

    اسراییل هرچه داره ماهم داریم اما بدبخت نمیتونه ثابت کنه.میدونید که چی رو میگم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ما یک چیز خیلی مهم داریم که آنها ندارند و آن رو است .

    • قاسم
      0

      یه فرق بزرگ دیگه اینه که اونا بند تنبون شیطان بزرگ آمریکان که اگه بیفته آبرو کل وجودشون رفته

  • ن _ ص
    0

    رژیم تروریستی کودک کش اسرائیل باید انتخابات ریاست جمهوری را به رأی مردم آن کشور . بگذارد . تا مردم آن کشور سر نوشت خود را تایین کنند . مرگ بر اسرائیل کودک کش تروریستی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها