رئیس پلیس فتا پایتخت خبر داد

کلاهبرداری مجازی با ترفند تبلیغات دروغین/ ۲ هزار تومان بده واکسن بزن!

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: تزریق و نوبت دهی واکسن کرونا پولی نیست.

کلاهبرداری مجازی با ترفند تبلیغات دروغین/ ۲ هزار تومان بده واکسن بزن!

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: با توجه به اینکه تزریق واکسن کرونا در مراکز رسمی و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان در حال انجام است، برخی از مجرمان سایبری با سوء استفاده از این فضا اقدام به تبلیغ تزریق و همچنین نوبت دهی در ازای پرداخت اینترنتی مبلغ ۲ هزار تومان برای تزریق واکسن کرونا به کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

وی افزود: مجرمان با عنوان ثبت نام تزریق واکسن کرونا کاربران را به صفحات جعلی و فیشینگ هدایت کرده و در این بین با آلوده کردن گوشی‌های تلفن همراه به بدافزار اقدام به کلاهبرداری‌های مالی از آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه کاربران به هیچ عنوان فریب تبلیغات تزریق واکسن در فضای مجازی را نخورند، تصریح کرد: شهروندان برای انجام این کار باید به مراکز رسمی و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مجرمان در فضای مجازی اقدام به تبلیغ برای فروش واکسن و یا نوبت دهی به صورت پولی می‌کنند، گفت: طبق اعلام وزرات بهداشت و درمان، تزریق واکسن کرونا به هموطنان به صورت رایگان انجام می‌شود؛ لذا کاربران در این باره فریب تبلیغات دروغین و جعلی مجرمان را نخورند و وجهی برای انجام این کار پرداخت نکنند.

به گفته سرهنگ گودرزی مجرمان سایبری با راه اندازی بدافزار‌های مختلف سعی در نقض حریم خصوصی کاربران دارند و با این اقدام قصد اجرای نقشه‌های شوم خود برای انجام کلاهبرداری‌های مختلف مالی و غیر مالی را دارند، لذا نباید این اپلیکیشن‌های نامعتبر آلوده به بد افزار‌ها را بر روی تلفن همراه کاربران نصب کنند و در صورت نیاز به اپلیکیشن، نرم افزار‌های مورد نیاز خود را از منابع رسمی دانلود کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها