ماکرون و بایدن در بحبوحه اختلافات دیپلماتیک تماس تلفنی برقرار می‌کنند

روسای جمهور فرانسه و آمریکا در چند روز آتی تماس تلفنی برقرار خواهند کرد تا درباره تشدید بحران دیپلماتیکی که از تصمیم استرالیا برای لغو یک توافق چندین میلیارد دلاری با فرانسه برای خرید زیردریایی نشات می‌گیرد، مذاکره کنند.

ماکرون و بایدن در بحبوحه اختلافات دیپلماتیک تماس تلفنی برقرار می‌کنند

به نوشته نشریه پولیتیکو، "گابریل آتال"، سخنگوی دولت پاریس اعلام کرد: به در خواست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، این مذاکره تلفنی میان او و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در چند روز آتی برگزار خواهد شد.

پاریس شدیدا از واشنگتن به خاطر یک توافق نظامی برجسته میان آمریکا، انگلیس و استرالیا عصبانی است؛ توافقی که سبب شد استرالیا یک قرارداد 66 میلیارد دلاری با گروه دریایی فرانسه برای ساخت ناوگانی از زیردریایی‌ها را لغو کند. به دنبال این تصمیم استرالیا، فرانسه در اعتراض سفرای خود از استرالیا و آمریکا را فراخواند.

آتال گفت: آنچه در این پرونده و در این بحران به خطر افتاده است، پیش از آنکه یک مساله تجاری باشد، یک مساله استراتژیک است. فرانسه یکی از بازیگران مهم در منطقه هند-اقیانوس آرام است چرا که در این منطقه قلمرو، شهروند و نیروهای نظامی دارد.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز پیش‌تر استرالیا و آمریکا را به خاطر این اقدام به باد انتقاد گرفت.

وی گفت: در این رویداد دروغ، دورویی، نقض فاحش اعتماد و اهانت وجود داشته است. این کشورها ماه‌ها مذاکره را از فرانسه مخفی کرده بودند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها