خبر یک نماینده مجلس درباره گرانی بنزین در سال آینده

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که بنایی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی یعنی بنزین و گازوئیل در بودجه سال آینده وجود ندارد.

خبر یک نماینده مجلس درباره گرانی بنزین در سال آینده

رحیم زارع با اشاره به جلسات کمیسیون برنامه و بودجه با سازمان برنامه و بودجه درباره بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در جلسات برگزار شده پیشنهاداتی به دولت درباره نرخ ارز و یارانه‌های پنهان و آشکار و اصلاح ساختار بودجه داده شده است اما این‌که در نهایت چه تصمیمی گرفته خواهد شد بر عهده دولت است که تا ۱۵ آذرماه موعد ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس مشخص می‌شود.

وی درباره نرخ بنزین در لایحه بودجه سال آینده تصریح کرد: در مورد افزایش قیمت بنزین در سال آینده صحبتی نشده است بنزین و حامل‌های انرژی وزن بالایی در سبد مصرفی خانوار دارند چون اساسا اقتصاد ما به دلار و بنزین ربط داشته و افزایش قیمت بنزین اثر تورمی بالایی خواهد داشت.

خبر یک نماینده مجلس درباره گرانی بنزین در سال آینده

این کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد تعیین تکلیف یارانه‌های پنهان و آشکار گفت: این موضوع به مولفه‌ها و عوامل زیادی مربوط است که باید زیرساخت‌های آن فراهم شود همچنین موضوع یارانه نقدی هم مطرح بوده که باید از راه‌هایی چون نظرخواهی از مردم وضعیت آن را مشخص کرد.

وی اضافه کرد: اساسا بنایی برای گران شدن حامل‌های انرژی یعنی بنزین و گازوئیل در سال آینده وجود ندارد و احتمال زیاد افزایش قیمت در سال ۱۴۰۱ منتفی است مگر این‌که یارانه‌های پنهان یعنی مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف شود، موضوعی که تعیین تکلیف آن هم منوط به بهبود وضعیت معیشت مردم و سپس نظرخواهی و اقناع سازی مردم است مولفه‌ها و فاکتورهای زیادی وجود دارد که بخواهیم آن را اجرا کنیم.

زارع یادآور شد: ما در سال گذشته در بودجه ارز تک نرخی را پیشنهاد کردیم و یارانه حدود ۲۰۰ هزار تومانی را اعلام کردیم که دولت آن را قبول نکرد حال آنکه دولت جدید چه برنامه‌ای دارد را باید در بودجه سال آینده دید.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • علی طهرانی
    0

    خبری کار کردین که هر وقت شنیدیم بعدش شوکه شدیم و اتفاق بدی افتاد اخرین بار هم وزیر نفت اقای زنگنه تو مصاحبه با خبرنگار تلویزیونی گفت بنایی برای افزایش قیمت بنزین نداریم به شایعات توجه نکنید که بنزین یک شبه و بی خبر از هزار تومان شد سه هزار تومان و روحانی هم اعلام کرد بی خبر بودم و صبح شنبه بلند شدم دیدم بنزین شده لیتری سه تومان متاسفانه اثر افزایش قیمت بنزین روی زندگی مردم وحشتناکه و همینطور قیمت ارز و دلار که هیچوقت مدیریت درست نشده و همیشه با خواست مسئولین نظام بالا رفته ، دلاربخاطر جبران کسری های بودجه توسط دولتها و بنزین با نظر سران نظام جهت افزایش درامد مسئولین و خرجهای متفرقه درون و برون مرزیی بدون توجه به فشار های سنگین روی مردم و به زیر خط فقر کشیدن طبقه متوسط کشور

    نظرات شما -
    • !
      0

      دقیقاً ، زنگنه چند بار تاکید کرد که بنزین گرون نمیشه بعد یه شبه ۳ برابر شد .

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا به شعور مردم توهین میکنید هر وقت به اسم یارانه پولی به مردم دادید چندین برابر از جیب مردم دراوردید شما اگر راست میگوید قیمتها و تورم را کنترل کنید نمیخواهد از جیب مردم بردارید و گولشان بزنید شما پول یارانه حاملهای انرژی را نگاه کنید حتی با ان قبض برق را نمیتوان پرداخت یارانه ثابت و حاملهای انرژی هر سال افزایش میابد

  • کاربر ناشناس
    0

    کاش تاوان سیاستهای نظام را همه مسئولین و مدیران که کم هم نیستند از حقوق و مزایای انها پرداخت میشد بجای دست کردن در جیب مردم ای کاش همه مسئولینی که سالهاست بازنشسته شدند و هنوز کار میکنند و حقوق نجومی میگیرند خانه نشین میشدند و دولت از جیب خود هزینه میکرد تا از جیب مردم

  • رز
    0

    وقتی برای لبنان هست برای مردم ایران چرا باید گران شود

  • کوروش
    0

    بنده 10 سال پیش رفتم امارات نرخ بنزین 1 درهم بود. جدیداً از دوستان در امارات سئوال کردم گفتن هنوز همون یک درهم ؟!! هست جای خجالت و تاسف داره که آقایان متخصص دولت و مجلس فقط و فقط بفکر دست کردن تو جیب مردم هستن . بابا یه خورده از این و اون کمتر حمایت کنید که هزنیه هاشئون رو ما ندیم.

  • بنده خدا
    0

    این نماینده کذاب و مفت خور. با این حرفش که زد از همین الان داره جو سازی می‌کنه و ما مردم بدبخت رو آماده می‌کنه واسه گرون شدن بنزین.این افراد از نسل .ابن مرجانه. هستند عجب سیاست کثیفی رو اجرا میکنند. به نظرم شیطان از ایران رفته با وجود همچین آدمایی. شیطان بمونه چیکار کنه تو ایران مغزش دیگه کشش نداره. حق داره بدبخت با وجود این مسعولین. خدایا ازشراین مسعولین به تو پناه میبرم.

  • حاعری
    0

    با سلام دوباره زمزمه گرانی تاکی منتظر خبر گرانی به کوشمان برسد تاکی (سالی چند بار) آیا کشورهای آسیایی وحتی اروپایی اینقدر بی حساب وکتاب شوک گرانی به مردم تزریق می کنند الان حتی از زمان جنگ هم بدتر شده پول معادن و.... به کجا سوق داده می شود مسولین دزد هنوز هم دست از مردم بر نمی دارند پولدار غنی تر وفقیر بیچاره تر ازقبل چقدر افرا ط وتفریط به کجا داریم می رویم.

  • عادل
    0

    نقشه شوم که کشیدید برای مردم اخر عاقبت نداره این تو بمیری ازاون تو بیمیری ها نیست کف خیابون این دفعه نمیشه جمع کرد دیگه رسید به لب مردم مسولین میخواد برای بقای خودش با دنیا سر شاخ بشه تاوانش مردم بده

    نظرات شما -
    • !
      0

      عادل جو گیر نشو ، برو کمی آب خنک بنوش .

  • ....
    0

    قیمت ارز باید کاهش یابد نه اینكه بنزین و گازوئیل گرون بشه .

  • رضا95
    0

    ابراهیم رئیسی:بنده خواب بودم صبح زودپاشدم دست به آب برم .فررندم بیدارشد گفت:بابا کجا می روی دیگر دیرشده دیشب بنزین دوبرابرشد بیخودی نروتوصف بنزین. من ازتعجب شاخ درآوردم. چون داشتم درخواب بین سران قوه بر سربنزین وقیمت آن صحبت می کردم ویادم است که افزایش آن رای نیاورد .بیدارشدم برم آفتابه راپرکنم .فرزندم گفت دوبرابرشد ببخودی نروبیرون به عنوان اخلال گرن نظام بازداشت می شی.تا بیای ثابت کنی زندانی شدی.

  • رحیم اب منگل
    0

    جرات ندارید گران کنید.

    نظرات شما -
    • !
      0

      جرات نمیخواد ، اعلام میکنی از فردا قیمت انقدره .

  • علی احمدی
    0

    خنده داره مجانی میدهند لبنان بعد پولشو از مردم بدبخت می گیرند

  • محمد
    0

    خدا از سرتان نگذرد مردم سال دیگه نان هم نمیتوانند بخورند.. دشمنی شما با ملت کی تموم میشه!؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    حسن هم رفت دیگه نیست، حداقل آدم بگه خیلی خطرناکه حسن خخخخخخخ

  • بیطرف
    0

    تجربه ثابت کرده هر وقتی که میگید چیزی گرون نمیشه، دقیقا همون گرون میشه یعنی پشت بند حرفتون افزایش قیمت داریم...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها