هيات‌ های ایرانی و آمريكايى عازم وين شدند/ دور تازه مذاکرات هسته ای در راه است؟

یک هیأت بلند پایه آمريكا و یک هیأت عالیرتبه ایرانی برای شرکت در کنفرانس آژانس بین المللی انرژی اتمی عازم وین شدند.

هيات‌ های ایرانی و آمريكايى عازم وين شدند/ دور تازه مذاکرات هسته ای در راه است؟

وزارت خارجه آمريكا در بیانیه‌ای اعلام کرد، بانی جنکینز، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین المللی، برای شرکت در کنفرانس آژانس بین المللی انرژی اتمی در روزهای ۲۰ و ۲۱ سپتامبر به وین می‌رود.

جنکینز در این سفر جنیفر گرنهولم، وزیر انرژی آمریکا، را که در رأس هیأتی متشکل از مدیر اداره ملی امنیت هسته‌ای و همچنین معاون وزارت انرژی در امور امنیت هسته‌ای در این کنفرانس حضور خواهد داشت، همراهی خواهد کرد.

معاون وزارت خارجه آمریکا همچنین به صورت مجازی در خصوص پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای در روز ۲۳ سپتامبر در خلال مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

همزمان محمد اسلامی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، برای شرکت در نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در رأس هیاتی وارد وین شد.

این درحالیست که حسین امیرعبداللهیان هم روز دوشنبه عازم نیویورک خواهد شد و به صورت جداگانه و دوجانبه با همه وزیران خارجه ۱+۴ ملاقات و گفتگو می‌کند.

به نظر می‌رسد این سفرها مقدمه‌ای برای آغاز دور تازه‌ای از مذاکرات برجامی خواهد بود که شاید در وین پی گرفته شود. این مذاکرات از زمان انتخابات ریاست جمهوری متوقف شده بود.

پیش از این حسن روحانی گفته بود که ۹۵ درصد مسائل برای احیای برجام حل شده است.

منبع: خبر فوری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • رضا،،
    0

    شغال های دیپلمات آمریکا رفتند__حالا جاشون سگ های زرد اومدند.// باز جای امید وشکرش هست__سگ زرد آروم قابل اعتمادتره !!! تا شغال جفتک بزن!!

    نظرات شما -
    • mnnn
      0

      قرار برتوهین نیست که ما هم مثل آنان بلشیم اینها رفتن چایی بخورند وحال بکنند نوشته شده را قلم امضا کنند بنام تموم شه

    • مهدی
      0

      به رضا. متاسفم برات که ما هم باید با امثال تو اینجا با زجر زندگی کنیم

  • سردار الاغ
    0

    باز هم هزینه از جیب مردم و هتل گردی مسوولین بی عرضه و بی سواد نظام مقدس و دست آخر هیاهو برای هیچ

  • پدرخونده ترامپ
    0

    شما حالااینجا قرارداد کشک بنویسین و امضاکنید و جلودوربین لبخندبزنین.من یا اون یکی داداش ناتنی ام یا پسرخاله هرزه ام یا دوست و رفقای عرق خورم در لاس وگاس،دوباره ۴سال دیگه میایم و زیر و روی میزو براتون بهم میریزیم.هنوز ما یانکی های گاوچرون رو نشناختین؟الآن هم داریم به شرکای آویزان خودمون(فرانسه)در موضوع قراردادهای کلان بااسترالیا،از زیر کت وشلوار خنجر میزنیم!! آبزیرکاهی بابقیه دنیاکه سهله.کی تاحالا ازما وفا و صداقت دیده؟دربین همه شما فقط خمینی بود که من(آمریکا) رو خوب شناخته بود.حالا مونده تاما یانکی هارو بشناسین!

  • اقازاده کارگر
    0

    حسن روحان از 6سال پیش هم ازگلابی های برجام به مردم وعده هاداده بود! خدایا! نوکرصفتی وخودباختگی درمقابل امریکای غارتگر،کی ازسرکدخداپرستان نوکرصفت ومنفورین ملت، بیرون میرود!؟

    نظرات شما -
    • متین
      0

      معلومه مفتخوری و حرامخوری خوب بهت ساخته

  • پدر خانواده
    0

    سلام اسلام دین مشورت است و نظر حداکثری را قبول دارد وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ»، مشورت را پشتوانه محكمی برای مؤمنين می‌داند و آن را از اصول مهم در دين مبين اسلام به شمار می‌آورد. این آیه زیبا اگر حتی من و شما در زندگانی استفاده می کردم جلوی خیلی از ضررها گرفت می شد مثلاً در امر انتخاب همسر . حال می رسیم بجث اتمی شورای ( مشورت ) جهانی ک کشورهای جهان را بپذیریم زیر یک درصد اتم دارند این یعنی در اجماع هسته ای جنگی حرام است حال ایران باشد یا کر ه جنوبی مالزی یا ژاپن یا قطر یا بلغارستان هلند فرقی ندارد اجماع با هر دینی حرام می داند پس مشورت ملت ایران اکثریت اتمی که منجر به محتاج شدن نان شب 85میلیون شود و کشور را بسیار ضعیف هم از نظر بیت المال و کارهای عمرانی درمانی آموزشی معیشت هر چی فگر کنیم تحریم نابود کرد یعنی ضرر اتمی هزاران برابر بیشتر از منفعت اتمی است الان دست ما پر هست یعنی دنیا می داند می توانیم چند ماهه برگردیم به تولید هسته ای . یادمان باشد برایمان روزی آرزو بود الان مثل آب خوردن هست در ضمن برجام سودش خیلی بود خیلی ما یک هواپیمای جنگی ب روز نداریم هیچی نداریم ولی برجام تمام تحریم خرید از بین می برد برکت برجام عین واکسن برکت بسیار است سال 96 و 97 و 98 با سال 99 و 400 قیاس کنید الان داریم می میریم خانواده ها نابود شدن وضع مردم بسیار بد هست خیلی خودکشی بگیر تا مهاجرت . اعصاب و روانی شدن و هزاران درد بی درمان داریم برجام آبی است روی آتش حتی اگر 2 سال باشد

  • محسن
    0

    خودشون که حاکم شدن مذاکره آزاد شد.

  • متین
    0

    امیدواریم زودتر به نتیجه برسه و ملت از فقر و بدبختی در بیان

  • ناشناس
    0

    کفن پوشان کجایید داشتا کشتند

  • ناشناس
    0

    احمق ها ی تاریخ مستقیم با آمریکا مذاکره کنید و دم سگهای دست آموز آمریکا را رها کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها