مجلس همچنان نگران پوشش تیم ملی فوتبال زنان / کمیسیون فرهنگی: وزارت ورزش پاسخگو باشد


28 شهریور 1400 - 19:26
61474cf5302df_61474cf5302e2
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سؤال و اعتراض این است که چرا مسئولین ما به نوع پوشش و طراحی لباس تیم‌های ملی و نمایندگان ایران بی‌تفاوت هستند.

مجید نصیرایی در مورد لباس‌های طراحی شده برای تیم ملی فوتبال بانوان و واکنش‌های منفی به این موضوع در سطح جامعه اظهار داشت: حتماً مجلس به این موضوع ورود می‌کند و وزارت ورزش به عنوان متولی باید پاسخگو باشد و ما هم سؤال خواهیم کرد. ورزشکاران ما در عرصه‌های بین‌المللی به نحوی نمادی از ظرفیت‌ها و استعدادهای جامعه ایرانی هستند و حتما باید مسئولین باید نسبت به نوع پوشش آنها توجه داشته باشند. هر کسی از جامعه ایرانی که در عرصه‌های بین‌المللی حالا در هر حوزه‌ای شرکت می‌کند، نماینده ایران است باید نشان‌دهنده فرهنگ‌ها و اصالت‌های ایرانی ـ اسلامی باشد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌شود نماینده‌ای از ایران به صورت رسمی در یک عرصه بین‌المللی شرکت کند و پوشش‌ آن هر طور که دوست داشت، باشد. حالا اگر شخصی باشد، چندان مورد بحث نیست اما وقتی این حضور رسمی می‌شود، حتما باید منعکس‌کننده فرهنگ ما باشد. طبیعی است که هم پوشش و هم رفتار او مهم است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: کسی که نماینده کشورمان است، نمی‌تواند به نوع پوششش بی‌تفاوت باشد و حتما محل سؤال و اعتراض است که چرا مسئولین ما به این نوع پوشش و طراحی لباس بی‌تفاوت هستند. باید این موضوعات بررسی شود.

نصیرایی عنوان کرد:‌ قطعا اگر امروز ایران اسلامی ما توانسته در دنیا قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کند، ریشه و اساس آن فرهنگ، ایمان و تدین است. اگر این‌ها نبود، به اینجا نمی‌رسیدیم. به هر حال نباید این موضوع را کم اهمیت جلوه داد و طوری رفتار کرد که خدایی ناکرده دهن‌کجی به فرهنگ ایرانی- اسلامی باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه نباید اینطور باشد که بگوییم مردم هزار و یک مشکل دارند و چرا به این موضوع پرداخته می‌شود، گفت: ما به هر موضوعی در زمان خود رسیدگی می‌کنیم، اما همین بی‌توجهی‌ها باعث شده که پوشش‌هایی در جامعه ببینیم که با فرهنگ ایرانی هم متضاد است؛ چه برسد به اسلامی.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سؤال و اعتراض این است که چرا مسئولین ما به نوع پوشش و طراحی لباس تیم‌های ملی و نمایندگان ایران بی‌تفاوت هستند.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

61474cf5302df_61474cf5302e2
28 شهریور 1400 - 19:26

مجید نصیرایی در مورد لباس‌های طراحی شده برای تیم ملی فوتبال بانوان و واکنش‌های منفی به این موضوع در سطح جامعه اظهار داشت: حتماً مجلس به این موضوع ورود می‌کند و وزارت ورزش به عنوان متولی باید پاسخگو باشد و ما هم سؤال خواهیم کرد. ورزشکاران ما در عرصه‌های بین‌المللی به نحوی نمادی از ظرفیت‌ها و استعدادهای جامعه ایرانی هستند و حتما باید مسئولین باید نسبت به نوع پوشش آنها توجه داشته باشند. هر کسی از جامعه ایرانی که در عرصه‌های بین‌المللی حالا در هر حوزه‌ای شرکت می‌کند، نماینده ایران است باید نشان‌دهنده فرهنگ‌ها و اصالت‌های ایرانی ـ اسلامی باشد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌شود نماینده‌ای از ایران به صورت رسمی در یک عرصه بین‌المللی شرکت کند و پوشش‌ آن هر طور که دوست داشت، باشد. حالا اگر شخصی باشد، چندان مورد بحث نیست اما وقتی این حضور رسمی می‌شود، حتما باید منعکس‌کننده فرهنگ ما باشد. طبیعی است که هم پوشش و هم رفتار او مهم است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: کسی که نماینده کشورمان است، نمی‌تواند به نوع پوششش بی‌تفاوت باشد و حتما محل سؤال و اعتراض است که چرا مسئولین ما به این نوع پوشش و طراحی لباس بی‌تفاوت هستند. باید این موضوعات بررسی شود.

نصیرایی عنوان کرد:‌ قطعا اگر امروز ایران اسلامی ما توانسته در دنیا قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کند، ریشه و اساس آن فرهنگ، ایمان و تدین است. اگر این‌ها نبود، به اینجا نمی‌رسیدیم. به هر حال نباید این موضوع را کم اهمیت جلوه داد و طوری رفتار کرد که خدایی ناکرده دهن‌کجی به فرهنگ ایرانی- اسلامی باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه نباید اینطور باشد که بگوییم مردم هزار و یک مشکل دارند و چرا به این موضوع پرداخته می‌شود، گفت: ما به هر موضوعی در زمان خود رسیدگی می‌کنیم، اما همین بی‌توجهی‌ها باعث شده که پوشش‌هایی در جامعه ببینیم که با فرهنگ ایرانی هم متضاد است؛ چه برسد به اسلامی.

منبع: فارس

18

نظرات 52
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
هيچكس 3 0 پاسخ 1400/6/29 -12:35

يك بار لباس در خور شخصيت مملكت و ورزش طراحي و اجازه دوخت گرفت . ببين چقدر چوپون بيكار تو مجلس داريم براي پست و خودنمايي . هي وزوز ميكنن .

غیر قابل نشر 1 0 پاسخ 1400/6/29 -12:27

قطعا" اگه در انتخابات بعدی به رای مردم نیاز داشتند اینگونه نمی گفتند کاملا" مشخصه که برای انتخاب مجدد به رای همون اقلیت متحجر نیاز مندید و اعمالتون هم بر همون مبناست .

ناشناس 1 0 پاسخ 1400/6/29 -12:07

از برادران طالبانیتون سر مشق بگیرید .گونی .البته فکر بدی هم نیست یکی از عمده مخارج اقایون کم میشه .دیگه اینقدر هزینه لباس رنگارنگ نخواهند داد .سالی دو متر گونی و نیم متر هم توری .

ننه قمر 4 0 پاسخ 1400/6/29 -12:06

یکی از این نمایندها بپرسه الان زن وبچه های شما کجای دنیا با چه پوششی هستن؟

ردا 2 0 پاسخ 1400/6/29 -12:04

مجلس نگران معیشت وکرونا باشند نگران اعتیاد جوانان بیکاری تورم فساد ووووو بازم بگیم؟

مجيد 1 1 پاسخ 1400/6/29 -11:55

برخي ها ميخواهند روح نشات و سر زندگي زنان ايراني را از آنها بگيرند. زنان افسرده مشكلي براي اينها ندارند . خيلي سخت است به اينها فهماند كه پوشش امري شخصي است. اين نهايت گستاخي و بي فرهنگي است كه از كسي بخواهيم امور شخصي خود را مطابق ميل ما انجام دهد. اينجا ايران است با چندين هزار سال تمدن و فرهنگ. ما بايد مسيوليت را با آزادي همراه كنيم و هر كس مسيوليت آزادي خودش را بپذيرد. از اين سو هم برخي ها آزادي را بدون مسئوليت مي خواهند. كه اين هم غلط است.

سربازان فدایی ولایت 2 7 پاسخ 1400/6/29 -11:33

زنان باید داخل خانه باشن و به امور خانه و تربیت فرزند برسن، زن را چه به لگد پرانی؟؟!!!! آیا در زمان رسول الله زنان بیرون منزل کار می‌کردن ؟؟ خیر ..... آیا حًضرت فاطمه(س) خارج خانه امام کار میکردن؟؟ خیر فقط به امورات منزل رسیدگی میگردن. از مجلس انقلابی خواهش می کنیم انقلابی رفتار کنن و تحت تاثیر تندروهای مثلا روشنفکر قرار نگیرن.

غیر قابل نشر 1400/6/29 -12:12

نه بابا اون زمانم تو خونه می نشستند با اینترنت و کامپیوتر دور کاری میکردند .آخه وقتی میگن احمقید اعتراض نکنید .مثلا زمان پیغمبر خانمها پزشک یا مهندس یا تکنسین یاکارشناس یا دبیر ومدیر بودند ؟آخه ابله جون اون زمان اداره و کارخونه و شرکت وووووو بود ؟ خب امل جان پیغمبر هم از اتو موبیل و کانپیوتر و موبایل و ....استفاده نمیکرد توی احمق پس چرا استفاده میکنی ؟

ناشناس 1400/6/29 -12:15

فدايي رهبر!!!! رهبر از اين زنان و پيشروان در علم و ورزش حمايت ميكنه اونوقت شما كي باشي كه بخواي از اين نظرات بدي و اهميت هم داشته باشه، نصف بار جامعه رو زنان به دوش كشيدند و به خوبي هم از پس همه چي برميان.

صابر 12 1 پاسخ 1400/6/29 -10:38

اخه این لباس چه مشکلی داره واقعا؟ این نمایندگان مجلس واقعا کار مهم تر از گیر دادن به لباس ورزشکار ندارن؟ فقط پول مفت دارن میگیرن

ناشناس 1400/6/29 -12:15

حرف اساسی که نه شعورش را دارند ونه اجازه که بگویند اگه به این موارد هم گیر ندهند که مثل نماز جمعه ها که دو ساله برگزار نمیشه حالا بی فایده بودنشون ثابت شده اونا هم معلوم میشه که خاصیتی ندارند. نکنه انتظار داری قرارداد25 ساله با چینا پیگیری کنند ؟

نعمت 6 1 پاسخ 1400/6/29 -10:07

اگر زمان روحانی بود کلی سر وصدا می کردند چه کنیم

فریدون 8 2 پاسخ 1400/6/29 -09:57

من پیشنهاد می کنم پوشش را به خود مردم واگذار کنید. اینقدر دخالت حکومت باعث نتیجه عکس شده است. رضاخان به زور خواست حجاب را بر دارد ما بزور می خواهیم حجاب درست کنیم . این چیزها زوری نیست. بلکه با تفهیم و تزریق صحیح یک فرهنگ است . بهتر است بیشتر مراقب دزدها باشیم مراقب رانت ها و ... نجابت و نیکویی ذات ایرانی است.

بنده ... 9 1 پاسخ 1400/6/29 -09:23

خیلی ناراحت حجاب هستید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اول برید حجاب زن و دختر خودتون رو درست کنید بعد به فکر بقیه باشید.

ناشناس 1400/6/29 -12:16

آخه اونا که ایران نیستند اونجا هم که بلاد کفره مشکلی پیش نمیاد .

و 13 2 پاسخ 1400/6/29 -09:01

محل سگ به این اهالی مجلس نذارید . اینا میخوان با همسایه های جدید طالبانشون کورس بذارن

نعمت 9 2 پاسخ 1400/6/29 -08:52

خداروشکر اونقدر مردم ومملکت در رفاهیات قرار گرفت که مجلسیون وارد وقت اضافه شدن و به همین خاطر در حال رسیدگی به پرونده بسیار بسیار بسیار پیچیده و مهم مهم مهم پوشش زنان تیم فوتبال هستند --اگر کمک خواستید بفرمایید ماهستیم چون این موضوع خیلی انرزی مبره -------------- ای خاک بر سرتون

سید 13 1 پاسخ 1400/6/29 -08:33

چقدر تفکر نمایندگان ما با تفکر طالبانی ها نزدیکه

جوان ایرانی 10 2 پاسخ 1400/6/29 -08:20

خیلی لباس خوب و در حد یک تیم ورزشی هست مجلس اگه راس میگه بیاد به مشکلات دیگه رسیدگی کنه

14000421 1400/6/29 -11:56

مردم بايد زنگ خطرها را بشنوند و همه مقابل اين تفكر طالباني و بدوي بايستند.

ملت 8 2 پاسخ 1400/6/29 -08:20

خاک بر سر ملاها کشف حجاب کن حکومت کن

ا 12 1 پاسخ 1400/6/29 -08:17

ای کاش نگران بی کاری وگرسنگی ملت بودند

مسخره پر رو 3 2 پاسخ 1400/6/29 -08:10

به یک زن ................‌‌.تو غلط کردی که میگی یک زن هستی هیچوقت یک زن برعلیه خودش حرف نمیزنه مثل مردها که بر علیه خودشون حرف نمیرنن

علی 11 3 پاسخ 1400/6/29 -08:10

اینقدرکه نگران پوشش لباس تیم زنان هستید اگر راست می گویید نگران خرید وخورد وخوراک مردم باشید احمق هایی خر حزب الهی

هموطن 5 2 پاسخ 1400/6/29 -08:01

نمایندگان ملت به فکرگرانی فقر وتورم باشید همه مشکلات کشورحل شده فقط مونده همین مورد ۰

فتیله 12 1 پاسخ 1400/6/29 -06:40

مجلس نگران !!!!!!!!!!!!!!

پتو بجای مانتو 12 1 پاسخ 1400/6/29 -06:13

لطفا همین طرح رو با ۱۰ فوریت تصویب بفرمایید.کار از افراط و تندروی وخشکه مغزی،عیب نمیکنه!!!!

احمد 4 9 پاسخ 1400/6/29 -06:07

همانطورخدادرسوره نوربه زنان میفرمایدخودراازنامحرمان بپوشندونازک بامردان صحبت نکنندبه مردهاهم میگویدچشمانتان بپوشیدازنگاه

یک زن 6 21 پاسخ 1400/6/29 -02:29

زن باید در همه ی شرایط حجابشو رعایت کنه،وقتی حجاب زن از بین بره حیاشم از بین میره.درضمن نیچه رو که قبول دارین گفته هرموقع به دیدار معشوقه ات( زن)می روی با تازیانه برو.وقتی به زنها آزادی بیش از حد داده میشه دیگه نمیشه جمع وجورشون کرد.و موقعی که خواسته های معقول زنها برآورده بشه سمت خواسته های نا معقول میرن.

ناشناس 1400/6/29 -12:19

در هر شرایطی را خوب اومدی به قول یه بنده خدایی دو دست او میان پیچه اش بود

کاربر ناشناس 0 7 پاسخ 1400/6/29 -02:11

خوب .حتما فضا رو بدتر از این دیدن .که قبل از. رفتن مطربی شون گل کرده...تا بتونن گل بزن...عجب.!!!!!!

محسن 19 2 پاسخ 1400/6/29 -00:39

اقا واقعا این بیچاره ها ادعایی ندارن مجلس محترم یه فکری بحال 5هزار اقازاده ای که تو اروپا و امریکا معلوم نیست چه غلطی میکنن بکنه بخدا دست تک تکشونو میبوسم

گناه کردیم زن آفریده شدیم؟؟؟ 9 9 پاسخ 1400/6/28 -23:45

حجاب به زنان واجب شد چون مردها نمیتونن جلوی هوسرانی شونو، بگیرن....زن باید حجاب کنه چون مرد هوسی نشه.......زن که برای زن حجاب نمیکنه باید برای مرد حجاب کنه .. .اگر شما مردها هوس نداشتین ما زن‌ها مجبور نمی شدیم حجاب کنیم .هر چی می‌کشیم از دست شما مردهاست جالبه ما حرف نداریم شما حرف دارین !؟نفرت انگیزهای پر ادعا....

کریم 1400/6/29 -05:19

اعصاب نداری ها؟!! خواهرم حجابت را... برادرم نگاهت را...

علي 1400/6/29 -08:33

فرقي نداره هوسراني مردها و عشوه گري و تبرج مكل هم هستند هم مردان بايد در يك جامعه چشمشان را درويش كنند و زنان هم در جامعه بايد جوري لباس بپوشند كه مردان را از هوس بازي دور كنند يك جامعه سالم جامعه ايي هست كه مردان و زنانشان از لحاظ جنسي فكري سالم داشته باشند و رسيدن به اين فكر سالم نياز به رفتار سالم دارد و الا غرق در شهوات ميشويم و تا آ خر عمر هم تمامي ندارد

محمد 1400/6/29 -08:49

شانسی که زن نشدی ؟ کار خدا بوده. با کار توی خونه ثواب جهاد در راه خدا رو میبری .دیدی چقدر خدا تکلیف راحت بهتون داده . تازه توی خونه نمیخواد حجاب داشته باشی.

اا 16 1 پاسخ 1400/6/28 -23:41

بهتره تمام اعضای این تیم به یک کشور دیگری پناهنده شوند. ایران و افغانستان فقط برای زندگی افراط گریان و.......... خوب هستند.

گناه کردیم زن آفریده شدیم؟؟؟؟ 14 3 پاسخ 1400/6/28 -22:55

مشکوک می‌زنید نکنه از دولت جدید طالبان دستور می‌گیرید. یه روز میگین مهریه رو چهارده سکه کنیم یه روز کارنامه به مادر نمی‌دین ،یه روز رواج چند همسری یه روز تشویق کودک همسری، یه روز میگین ورزشکاران حجابشون اشکال داره. فکر می‌کنید زن‌ها چقدر قلدر بازی های شما رو تحمل میکنن؟ هر چیزی که از حدش گذشت ،باید از عاقبتش ترسید

فدایی رهبر 5 38 پاسخ 1400/6/28 -22:38

زنان نباید وارد ورزش حرفه‌ای شوند، وظیفه اصلی زن شوهرداری و تربیت فرزند است، در اسلام زنان نباید در دیدرس نا محرم باشند.

دبهل 1400/6/29 -00:18

اسلام الان فرق داره 1400سال پیش نیست .اُمل.

ناشناس 1400/6/29 -12:07

جناب فدايي خود رهبر از زناني كه در علم و ورزش و ساير رشته هاي ديگه پيشرو هستن قدرداني ميكنه اونوقت تو چي ميگي اين وسط؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس 1400/6/29 -12:24

البته باید فرزند تربیت کنند تا چون توئی را به جامعه تحویل ندهند .درس گفتی

همشهری 15 1 پاسخ 1400/6/28 -22:34

نمایندگان عزیز باید نسبت به همه مشکلات جامعه حساس باشند نه فقط لباس ورزشکاران

م ا 11 1 پاسخ 1400/6/28 -22:16

دمتون گرم بانوان ایرانی،دست مریزاد رو اینا رو کم کردید آفرین به شما به اینا باشه میگن باچادر باید بازی کنید

مردم 15 0 پاسخ 1400/6/28 -22:11

معلومه که خیلی بی مشغله هستید که فکر اصلیتان آن میشود که 90% مردم اصلا متوجه آن نشدنند

لاك 20 1 پاسخ 1400/6/28 -21:17

مجلس بيخود كرد،،كي مجلس رو ادم حساب ميكنه؟؟

محمدی 16 4 پاسخ 1400/6/28 -21:03

خاک برسرتون به این گیردادنتون. پوشش به این زیبایی وشیکی اگه راست میگیدبه بچه های خودتون گیربدید بدبختا همه مشکلات تمام شد حیف امروزکه والیبال ایران قهرمان شده واسه این ادما

13 2 پاسخ 1400/6/28 -20:28

اطاعت پیام دریافت شد.الساعه یک گشت حامل پتو و چند پرسنل پتو پیچ میفرستیم. پتوی سیاه و زقوم و زمخت هم میفرستیم. تا کار محو و اختفاسازی و استتار استعدادها و طبیعیات خوب انجام بشه.بازهم اوامر دیگه قربان...

ب 6 3 پاسخ 1400/6/28 -20:23

ولی‌عجب‌اینها‌با‌این‌لباسها‌چه‌‌حالی‌می‌کنند‌.!!!!!

زهرا 10 1 پاسخ 1400/6/28 -20:06

یکمم فکر شکمهای گزسنه فحشا نداری شرمندگی پدران باشید بد نیستا

امیررضا 19 0 پاسخ 1400/6/28 -20:01

بسیاری از این نمایندگان بدبخت فقط به فکر جمع کردن رای از طریق سوءاستفاده از احساسات و هیجانات نوجوانان و جوانان هستند! قصدی هم برای حل کردن مشکلات مردم ندارند. وگرنه وضع مملکت ما اینگونه نمی شد.

محمد 20 1 پاسخ 1400/6/28 -19:44

مجلس باید به امور اصلی و مهم کشور بپردازد این کار را باید وزیر ورزش نظارت کند نهایتا کمیسبون فرهنگی هم با وزیر تعامل کند و نظراتش را مطرح کند نیاز به هیاهو ندارد

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks