قارچ ترسناکی که به "انگشت مرد مرده" معروف است

اگر شما در باغ یا باغچه و یا حتی در طبیعت در پایه درختان یا فضای دیگر چیزی شبیه انگشت دستانتان با رنگ سیاه دیدید بی شک قارچ انگشت مرد مرده را مشاهده می کنید.

قارچ ترسناکی که به "انگشت مرد مرده" معروف است

شما با مشاهده این نوع قارچ در باغ یا باغچه خود باید خیلی زود اقدام به مقابله با آن را بگیرید و روش های از بین بردن آن را خوب بدانید. با مطالعه این مقاله در تهران دلیور می توانید راه های مقابله و نابود کردن این قارچ را خوب یاد بگیرید.

قارچ انگشت مرد مرده چیست ؟

نام علمی این قارچ Xylaria polymorpha می باشد. از دیدگاه مهندسین بهداشت طبیعت قارچ ها یک بیماری یا آفتی برای از بین بردن گیاهان شناخته شده اند که می توانند به راحتی مواد مغذی موجود در گیاهان را تغذیه کنند. این قارچ بیشتر در پایه های درختان سیب، افرا، راش، نارون و اقاقیا دیده می شود اما این بدان معنا نمی باشد که سایر درختان زینتی و درختچه های شما از گزند این قارچ در امان باشند پس همواره باید حواسمان به گیاهان و درختانمان باشد.

باید بدانیم که این نوع قارچ نمی تواند به درختان سالم ما آسیب جدی وارد کنید اگر در نگه داری گیاهانان کوشا باشیم این نوع قارچ شانس آنچنانی برای حمله ندارد . زمانی درخت و درختچه های ما از ناحیه پوست آسیب دیده باشند و یا ریشه های آن آسیب دیده باشند این قارچ می تواند بسیار نابود کنند عمل کند .

انگشت مرد مرده یک گیاه است از خانواده قارچ ها که به صورت رویشی از زمین ظاهر می شوند . که اگر در تعداد زیادی در کنار هم باشند همانند انگشتان دست انسان می باشند از این رو این نام را برای آن انتخاب کردن و جالب است بدانید از 3 سانتی متر تا 10.5 سانتی متر هر قد می کشند .

این نوع از قارچ ها در فصل بهار رویش می کنند و در اوایل رشد امکان دارد که رنگ آنها آبی کم رنگ می باشد که نوک آن به رنگ سفید می باشد . و زمانی که این قارچ ها بالغ می شوند به رنگ خاکستری تیره و سپس سیاه و سفید می شوند . درختانی که به این قارچ ها آلوده می شوند با افت رشد عادی رو به رو می شوند و در زمان باردهی اکثر میوه های خود را قبل از به ثمر رسیدن از دست می دهند .

معرفی قارچی که به انگشت مرد مرده معروف است +تصاویر

راه مقابله با انگشت مرد مرده چیست؟

زمانی که شما برای اولین بار این قارچ را مشاهده می کنید باید تشخیص دهید که این قارچ در چه مرحله ای رشدش می باشد.

باید تشخیص دهید که آیا قارچ بر روی تنه درخت یا ریشه آن در حال رشد می باشد ؟ یا بر روی مالچ هایی که در پاییه درخت ریخته شده است در حال رشد می باشد ؟

معرفی قارچی که به انگشت مرد مرده معروف است +تصاویر

اگر بر روی تنه یا ریشه درختان در حال رشد باشد که بسیار بد می باشد که در این صورت باعث ایجاد پوسیدگی نرم در گیاه می شود و تنها راه مقابله با آن این است که از درخت جدایش کنید قبل از اینکه به گیاه آسیب جدی وارد کند چرا با باقی ماندن بر روی گیاه باعت نابودی و حتی افتادن درخت می شود .

و اگر هم که قارچ بر روی مالچ چوب در حال رشد باشد که نابودی آن برای شما بسیار آسان می باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها