در گفتگو با یک صاحبنظر مسائل بین‌الملل بررسی شد

رئیسی فرصت مذاکره در حاشیه اجلاس سازمان ملل را ازدست داد / برجام و تحولات منطقه، در اولویت رایزنی‌های امیرعبداللهیان در نیویورک / وزرای خارجه ایران و عربستان در آمریکا دیدار می‌کنند؟

وزیر امور خارجه کشورمان درحالی فردا راهی نیویورک می‌شود که ابراهیم رئیسی در اولین فرصت سفر به آمریکا، نمی‌خواهد از ظرفیت مذاکرات در نیویورک استفاده کند.

رئیسی فرصت مذاکره در حاشیه اجلاس سازمان ملل را ازدست داد / برجام و تحولات منطقه، در اولویت رایزنی‌های امیرعبداللهیان در نیویورک / وزرای خارجه ایران و عربستان در آمریکا دیدار می‌کنند؟

حسن بهشتی پور در گفتگو با خبر فوری در ارتباط با سفر وزیر خارجه به نیویورک و اولویت هایی که باید مدنظر قرار گیرد گفت: با توجه به اینکه امیرعبداللهیان به تازگی کار خود را آغاز کرده است طبیعی است که وزرای خارجه کشورهای دیگر مشتاق هستند که از نزدیک با وی دیدار داشته و در جریان مواضع و دیدگاه هایش قرار گیرند، بنابراین احتمالا دیدارهای متعددی بین وزیر خارجه کشورمان و همتایانش صورت گیرد.

وی موضوع برجام را یکی از اولویت هایی دانست که باید در سفر موردد توجه قرار گیرد.

به گفته بهشتی پور بهتر است در حاشیه مجمع عمومی دیداری بین ایران و کشورهای طرف مقابل برجام صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد طولانی تر شدن مذاکرات مربوط به برجام به نفع ایران نیست افزود: هر چقدر از تحریم ها می‌گذرد نتایج منفی آن بیشتر بر روی اقتصاد ایران وجود دارد این در حالی است که در عمل به لحاظ اقتصادی فشاری بر طرف مقابل وارد نمی‌شود و صرفا ادعایشان؛ نگرانی از افزایش توان هسته ای ایران است.

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد که بنا به دلائل گفته شده شروع سریع تر مذاکرات به نفع ایران خواهد بود.

وی گفت: بنابراین فرصت ایجاد شده در مجمع عمومی سازمان ملل را باید مغتنم شمرد و هر چه زودتر مذاکرات را آغاز کرد.در مجموع بهتر است ایران از چنین نشست هایی استقبال کند و به این ترتیب ایران و کشورهای طرف مقابل برجام می توانند نشستی را در حاشیه مجمع عمومی برگزار کنند.

بهشتی پور ادامه داد: ایران می‌تواند مواضع خود را در این نشست مطرح کند و بهتر است حتما مذاکره ای صورت گیرد چرا که راه حلی به جز مذاکره برای پایان دادن به تحریم نیست.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه‌ موضوع افغانستان را یکی دیگر از اولویت های سفر وزیر خارجه به نیویورک عنوان کرد و گفت: این موضوع اهمیت بسیاری دارد چرا که ناامنی و بی ثباتی در این کشور نه تنها تاثیر مستقیمی بر ایران به عنوان همسایه این کشور بلکه بر کل منطقه و حتی از طریق آسیای مرکزی بر روسیه و کشورهای دیگر نیز تاثیر گذار خواهد بود.

وی گفت: بنابرانی باید موضوع افغانستان را جدی گرفت و قطعا در مورد آینده این کشور و راههای برقراری صلح و ثبات در این کشور به رایزنی و گفت و گوهایی نیاز است، البته وزیر خارجه کشورمان احتمالا پیگیر این موضوع خواهد بود.

بهشتی پور موضوع یمن را از دیگر‌موضوعاتی عنوان کرد که بهتر است در این سفر مورد توجه قرار گیرد، ایران میتواند به حل این‌ موضوع کمک کند و این مشکل از طریق گفت و گوهای یمنی- یمنی و ترغیب عربستان برای پذیرش طرح های صلح حل و فصل شود.

وی ادامه داد: امیر عبداللهیان از قبل در جریان این موضوع قرار دارد و احتمالا در نیویورک نیز آن را دنبال خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر در سازمان ملل دیداری نیز بین وزرای خارجه ایران و عربستان نیز صورت گیرد بهتر است، گفت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان دو قدرت منطقه ای هستند و می توانند علیرغم اختلافاتی که با هم دارند در جهت ایجاد صلح و ثبات با یکدیگر همکاری کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین در مورد عدم حضور رییسی در نشست سازمان ملل گفت: در این دو سال اخیر به دلیل وجود کرونا بسیاری از روسای جمهور ترجیح دادند حضور نداشته و از طریق مجازی سخنرانی کنند بنابراین آقای رییسی نیز می تواند در سال های بعد در اجلاس شرکت کند و فرصت حضور امسال فرصتی نبوده که از دست رفته تلقی شود. ضمن اینکه وی تازه کار خود را آغاز کرده و بهتر است اولویت اول مسائل داخلی کشور باشد، چرا که یک هفته منفک شدن از کشور در شرایط فعلی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: رییسی در عین حال میتواند به صورت مجازی سخنرانی کرده و مواضع را مطرح کند.

بهشتی پور ادامه داد: تنها امتیازی که بواسطه عدم حضور رییسی در سازمان ملل از دست می‌رود دیدارها و ملاقات دو جانبه و مصاحبه هایی است که در حاشیه آن می‌توانست داشته باشد، البته این اقدامات را سال بعد نیز می‌تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه آقایان روحانی و احمدی‌نژاد از تمام فرصت های حضورشان در سازمان ملل استفاده کردند گفت: باید ببینیم چنین حضور چه دستاوردها و منافعی نصیب کشور کرد، معتقدم چندان سازنده نبود و دستاورد خاصی از حضورشان عاید کشورمان نشد.

بهشتی پور با بیان اینکه مخالف حضور رییس جمهور در سازمان ملل نیستم، گفت: در عین حال حضور هر ساله نیز چندان فایده ای ندارد ضمن اینکه دلیلی هم ندارد در عالی ترین سطح شرکت کنیم مگر تمام کشورها در سطح نخست وزیر و رییس جمهور شرکت می کنند؟

وی گفت: رفتن یا نرفتن رییس جمهور خللی ایحاد نکرده و وزیر خارجه نیز می‌تواند مواضع کشورمان را مطرح کند.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 75
  • سیاوش سلطان
    0

    خودکشی کنید برای برجام !!! این همه تلاشی که برای زهرجام گذاشتید ، برای دفاع از مردم ایران هزینه می کردید ، حداقل وظیفه ملی خوبش را انجام داده بودی شما طیف اصلاح نمای غربگدا همه حیثیت سیاسی خود را فدای پویت خربزه ای کردید که زیر پای خودتان افتاده و یکی یکی دارید درو می شوید شرم کنید از این همه بیراهه رفتن این آنریکاست که بازنده نهایی است ، چون حتی بازی داخلی خودش رو هم به هم ریخته وای به حال بازی جهانی

  • نیری
    0

    جناب بهشتی پور مگه برای آقایون فرقی هم می‌کنه که مذاکرات را شروع کنند حضرات دارند با اقتصاد مقاومتی مملکت را اداره می‌کنند منتهی این وسط فقط مقاومتش مربوط به ملت میشه .با داشتن حقوق چند ده میلیونی ده سال دیگه هم تو تحریم باشیم ککشونم نمیگزه چه می‌دونن یه پدر در یک خانواده چهارنفره با حقوق یه چهار پنج وشس میلیونی چجوری می‌تونه گوشت ۱۶۰هزارتوملنی تخم مرغ ۵۰ هزارتومانی میوه های سی .چهل هزار تومانی ووووووو بخره حالا درمان وتفریح پیشکش .کشور هر روز میلیاردها دلار را به دلیل تحریم وبل.که شدن پول از دست میده اونوقت مسئولین به خرد ما بدلیل اینکه کسری بودجه خود را جبران کنند نرخ ارز را بالا نگه میدارن .مملکت را از این طریق بدون فروش نفت اداره می‌کنند واسم اینکار را اقتصاد غیر نفتی میدارن .بدلیل ارز آوری مایحتاج مورد نیاز مردم را صادر میکنن وباعث گرامی و حریص شدن تولیدکننده وافرایش پوند برابری قیمت کالاهای اساسی میشن اسمشو میدارن اقتصاد مقاومتی وغیره نفتی .کجای دین .سیاست نوشته که مردم ثروتمندترین کشور دنیا بایستی اینچنین در فقر و نداری دست و پا بزنه وحسرت زندگی مردم اروپا و کشورهای عربی را بخوره ..همیشه گفتم بازم میگم تنها راه نجات کشور مذاکره و آزاد کردن منابع بلوکه شده ولغوتحریمهای مالی بانکی وغیره هست .به فکر ملت باشید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آقا وخانم نیری ، چی میگی ،،،مگه مشکل کشور فقط تخم مرغ و،،،،، خخخخخ خنده داره ،این خبر چه ربطی بتخم مرغ وگوشت داره؟؟؟؟

  • نعمت
    0

    تقوا را رعایت کند

  • یک نفر
    0

    این حرف از جهتی درسته ولی از جهاتی غلطه. فرصت جنبش غیر متعهدها برای ایران مفیدتره تا سازمان ملل.

  • ایرانی
    0

    جالب هربچه عقده ای نوکرزاده کدخدا،میسه کارشناس خبرفوری! کسی نیست به این باصطلاح کارشناس بگه مگه سالهاگلابی برجام ازدست حسن خان نخوردی!پس دیگه بس ت دهانت ببند و....

    نظرات شما -
    • بهروز ترکه
      0

      بد حرف نزن.حال مردم خوب نیست کرونا گرونی نفس اکثریت گرفته.پس بد حرف نزن

    • ن
      0

      بهروز ترکه تو خودت درست حرف بزن حالا که نوبت روحانی عزیزت شد عاقل شدی دهنت وببند

    • به بهروز ترکه
      0

      حالا همه جا وراجی مفت میکنی اینجا که رسید برای ما ادای آدم حسابی ها رو در نیار

  • ناشناس
    0

    چرت ننویسید ،حالا اگه می رفت عده ای یقه جر می دادند که چرا رفت ،هیچ فرصتی در آنجا نیست ،تمام فرصت ها در ایران باید جست ؟ خبر فوری *** کمی به عقب برگرد وخبری را که چند وقت پیش نشر دادی بررسی کن تا متوجه شوی چی منظوره؟؟؟؟؟

  • علیرضا
    0

    چرا قیمت ها علیرغم قول و وعده ها تغییری نکرد و حتی بیشتر هم شده؟؟

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      چون كاري روحاني كرده كه فعلا ريسي در نقشه روحاني بازي كنه ما حالا حالاها مونده تا بفهميم كه روحاني چه خاكي به سرمون كرد

  • مزدا
    0

    آقای رییسی بخاطر احتمال دستگیری به نیویورک سفر نمیکند ،البته این یه احتمال با ریسک کم بود اما به هرحال رعایت این موضوع لازم دیده شد تا در برجام یکی از عواملی باشد که از وین تضمین گرفته شود.

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      دستگیری که نه ولی احتمالا ویزا نمی دادند و خوراک تبلیغاتی میشد.

  • فرشید
    0

    بنده خدا نیویورک هم می رفت کاری از دستش بر نمی آمد مذاکر بر سر مسائل اساسی کشور در اختیار ریاست جمهوری نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما می رفتی ،ناراحت اختیارات هم نباش

    • Mk
      0

      انگار شماها خبر ندارید این تا چاشو از مرز بزاره بیرون فورا دستگیرش کردن وباید محاکمه بشه

  • کرمی
    0

    آقای بهشتی پور شماکه خودتان راعقل کل میدانید چرا دردوران حسن کلید ساز کاری نکردید الان ازکارها مدام ایراد میگیرید آقای بهشتی پور آمریکا به خاطر منفعت خودازپشت به فرانسه خنجر زد، آخه برادر عزیز بیچاره جناب آقای رییسی 2ماه نیست ریسس جمهورشده می خواستی بایک دکمه مملکت گل بلبل شود ازآن طرف روحانی کشورراشخم زده چیزی باقی نمانده، آقای بهشتی پوراگه دیشب فیلم کارخانه فرش بافی کاشان دیده باشی میدانی روحانی مملکت بمب باران اتمی کرده، این کشور فقط4سال زمان آواربرداری نیازدارد لطفا بگذارید کارها رونق بگیرد آقای رییسی نه یدبیصاوعسای معجزه حضرت ابراهیم رادارد

  • ل
    0

    رئیسی اگر با نظر امثال شما رفتار می کرد ظرف یکماه گذشته چند ده میلیون واکسن وارد نمی شد و هزاران هموطن جان خود را از دست می دادند رئیسی اگر با نظر شما عمل می کرد اکنون عضو دائم شانگهای نبودیم شک نکنید طبق رفتار شما اصلاح طلبان عمل نمی کند عنقریب تحریم ها نیز رفع خواهد شد ..شما نگران خودتان باشید..

    نظرات شما -
    • اکبر دقیق
      0

      عن! قریب! اونوقت چگونه؟!

  • رضا،،
    0

    ((نه)) قاطع رئیس جمهور_آقای سیدرئیسی غیور ومحبوب و مردمی_به آن خبرنگاری که چندماه پیش بعد پیروزی انتخاباتش پرسید:{اگررئیس جمهور آمریکا ازشما دعوت کند به ملاقات حضوری و۲نفره،آیا قبول می کنید وبه ملاقات میروید؟}// پاسخ((نه))قوی این مردغیور در سالن پیچید.//روش درست برخورد با یانکی و غرب جماعت همینست.//☆☆☆درود بر این رئیس جمهورغیور ضداستکبار.

    نظرات شما -
    • بهروز ترکه
      0

      برو بابا کشکت بساب! همه آقایون زن وبچه هاشون تو آمریکا دارند عشق وحال میکنند! اونوقت برای ما قصّه میگی.

    • جواب بهروزترکه
      0

      اگر درست ومنطقی تحقیق کنی،می بینی فرزندان همان جناح اصلاح طلب(لاریجانی مجلس وجهانگیری و معصومه ابتکار و برادر روحانی ونوبخت و...)درغرب خوش نشسته اند_نه فرزندان جناح اصولگرا(مثل رئیسی و قالیباف ونیکزاد ورستم قاسمی و سردار باقری و...)که وطن پرست هستندو یک مشت خاک اینجارا باصدتا غربت آباد غرب لائیک عوض نمیکنند.

  • شهرام.ر
    0

    گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه پیف پیف .. چرا ایشان در جلسات بسیار کم اهمیت تری مثل شانگهای شرکت کردند ؟ اگه به ایشون اجازه ورود به سازمان ملل متحد را میدادند مطمئن باشید که مث روحانی و احمدی‌نژاد (از تو به یک اشاره از من به سر دویدن ) در جلسات حضور پیدا می کردند.

    نظرات شما -
    • ن
      0

      بیچاره میدونی چند ساله تلاش میکنین برا عضویت در شانگهای

    • شهرام.ر
      0

      بیچاره کسیه که نمیدونه که سازمان ملل متحد اهمیت بیشتری داره یا اجلاس شانگهای!!!.

    • به شهرام ر
      0

      جهل انسانها بدترین تنبیه ممکن.تواین جهل بمان نادان

  • داریوش
    0

    آقای بهشتی پور و مدیران خبر فوری کدوم فرصت دقیقا؟ ۸سال زمان خاتمی و۸سال زمان رفسنجانی (و۸سال زمان روحانی به به بیشترین شکل) مذاکره کردید . آیا چیزی به نفع ایران شده است؟

  • کامبیز
    0

    بعد خسارت برجام فقط یک بیسوادی مثل ظریف برای مذاکره از هر فرصتی استفاده میکند!!!!

  • اکبری
    0

    آقای بهشتی پنیر زیاد نخور عقلت زیاد شه. هر وقت سیب و گلابی برجام رو خوردی بعد برو دنبال فرصت های مذاکره!!!!!!

  • کولاک خشک
    0

    تاسف که خود اقای رئیسی و کابینه اش شده مصداق بارز عموم ایرانیان! مختصر: در موقعیت نامتناسب، کلمه ای است گفت! اقای رئیسی با انتخاب عجیب وزرا و معاونان نشان داد؛ یا کلا به پهش مقامات یهمیه بندی کرد و دستش از معتمدان چنان خالی بود که چنین بی تناسب انتخاب کرد! آن وزرات صمت که مافیای صنایعی همچون خودرو لوازم خانگی و دلالان غش و ضعف کردند از خوشخالی! و مجلسی منافع مافیا در نظر دارد تا خودروی زیر ۱۰۰ به دست ملت نرسد! فقط بایست دعا کنیم این کابینه نفوذی و خائن و فاسد نداشته باشد! خوش شانسی بزند برجام و تحریم حل شود! از دکلهای گمشده چه خبر؟

    نظرات شما -
    • ن
      0

      از ارز جهانگیری چه خبر از فریدون عزیز چه خبر بافساد نمیشه جناحی برخورد کرد خواهید دید که مفسدین

    • کولاک خشک
      0

      به قول انقلابی، دولت های قبل همه نو زرد درامدند، نمیدانم انتخاب اسلامی وزیر حسنک که لیسانس ساختمان دارد چه ربطی به انرژی اتمی دارد؟! من نوعی میگویم چرا مجلی و دولت انقاابی دارد در صمت برنامه لیبرالها و نفوذیها دپلت قبل دنبال میکند؟! چرا دستان خائن و نجس مافیاها از دولت و مجلس کوتاه نشد؟! چرا یردمدارلن و عوامل نجاست خودتحریمی مثل احتکار و گرانفروشی همچنان تصمبم سازی و اعمال نفوذ میکنند در حاکمیت؟!!!!

  • کولاک خشک
    0

    تاسف که خود اقای رئیسی و کابینه اش شده مصداق بارز عموم ایرانیان! مختصر: در موقعیت نامتناسب، کلمه ای است گفت! اقای رئیسی با انتخاب عجیب وزرا و معاونان نشان داد؛ یا کلا به پهش مقامات یهمیه بندی کرد و دستش از معتمدان چنان خالی بود که چنین بی تناسب انتخاب کرد! آن وزرات صمت که مافیای صنایعی همچون خودرو لوازم خانگی و دلالان غش و ضعف کردند از خوشخالی! و مجلسی منافع مافیا در نظر دارد تا خودروی زیر ۱۰۰ به دست ملت نرسد! فقط بایست دعا کنیم این کابینه نفوذی و خائن و فاسد نداشته باشد! خوش شانسی بزند برجام و تحریم خل شود! از دکلهای گمشده چه خبر؟

  • ایرانی
    0

    آقای حسن بهشتی شما میگید که تلف شدن زمان به ضرر ایران است وآنها جز نگرانی غنی سازی ایران متضرر نمیشوند پس خودتان جواب خود رادادید. اگر خوب فکر کنید با چه انگیزه ای وقتی همه چیز به نفع آنهاست به برجام برگردند؟توخودت اگر معاهده ای به نفعت نباشد منعقد میکنی؟پس چه رییس جمهور آنجا باشد وچه نباشد آنها تنها دستاویز مذاکرشان برجام است واز بیان اصلی ترین معضلشان یعنی نگاه ایران به شرق فعلا خودداری میکنند تا ایران حساس نشود.آنچه که الان آنها را متمایل به گفتگو میکند نفس برجام وغنی سازی ایران نیست بلکه بهانه ای برای نزدیک شدن به ایران برای تقابل با چین است.تا شاید هم قدری از همکاری ایران باشرق را کم کنند وشاید درکنار آن غنی سازی را کاهش دهند ازاین میان امتیازی هم بگیرند ودست خالی نباشند.اکنون دیگر وقتی غرب به تکاپو افتاده بگذارید تمام قدمها را او بردارد .به زودی خواهید دید که آنها بدون برجام مجبور به امتیازدهی خواهند شد.

    نظرات شما -
    • ن
      0

      یه حرف حساب شنیدیم خداوکیلی دردت به جون این کارشناس که عمدا دروغ میگه

    • M
      0

      احسنت.ایرانی واقعی تو هستی

  • محمود
    0

    رئیس جمهور از ترس به سازمان ملل سفر نکرد.

  • محمد
    0

    همانهایی که افتخار نوکری کدخدا را داشتند کفایت میکنه

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    یکی از علامت های جهان سوم و چهارمی این است که منابع و ثروت های خود را دستی دستی از بین ببریم....یعنی واقعا به قول کسینجر خود مخرب شدیم و خود زنی می کنیم... نظام و حاکمیت کسی را به عنوان رئیس قوه مقننه منصوب کرده که حق سفر به آمریکا و کشورهای درست و حسابی را ندارد چرا معلوم نیست !!!! چه فرصت های طلائی را از دست داده و می دهیم...

    نظرات شما -
    • منتقد
      0

      البته رئیس قوه مجریه صحیح است.

    • ن
      0

      میشه بگی روحانی از صفر به سازمان ملل چی به دست آورد که الان اون از دست دادیم دقیقا چه فرصت طلائی میگی نکنه فکر کردی یه صفره اونجا پهن کردن رئیس جمهور بره جمع کنه روحانی تواولین حضورش کشور خودشو تندرو معرفی کرد (دوران تندرووی تمام شد)هر حضوری وهر حرفی همیشه مثبت نیست بفهم

    • Mk
      0

      به ن شما لطفا کمی دیکته تمرین کن تا فرق (صفر 0) با (سفر= مسافرت) را یادبگیری بعد خودتو قاطی بزرگان کن

  • ن
    0

    کارشناس آبکی شما اگه با مذاکره تحریم ها برطرف میشد بعد ۸سال مذاکره روحانی الان نیاز به مذاکره نبود مذاکره اقتدار نیاز داره که این دولت خوب میدونه که نباید مانند دولت قبل مذاکره رو گدایی کنه

  • سلام
    0

    سازمان ملل گفتگو با جهان بهترین فرصت لطفا شفاف سازی شود بدون جناح بندی مردم رییس جمهوری می خواهند از هر فرصتی جهت برقراری ارتباط،با جهان استفاده کند

  • Ss
    0

    حیف شد که نرفت حالا اعضای اجلاس کی رو هوووو بزنن و بهش بخندن؟

    نظرات شما -
    • ن
      0

      زرتو چی میگی

    • به s
      0

      حالا حالاها باید بسوزی.بسوز که سوختن تو امثال تو لذت بخش

    • به به s
      0

      جیزتون دادند

    • M
      0

      معلومه کی می سوزه و به اراجیف گویی افتاده

  • رضا،،
    0

    ●●●این مذاکره، که با حالت غیظ و اقتدار نسبت به غرب__توسط امیران غیوردولت جدید پیگیر میشه(ونه باحالت ضعف و خنده وچاق سلامتی دولتی های قبلی)__ به پله های موفقیت خواهدرسید//چرا؟؟ چون:از زمستان سال گذشته، به دستور رئیس مجلس غیوروانقلابی(سردارقالیباف) __همه پلمپ ها و سیمان گیری ها و دوربین کاشتی های مستکبران غرب__در پایگاه هایمان، فک و باز شد وغنی سازی۹۰ درصد آغاز.//آمریکا وغرب همیشه لاشخور می دانند بازی وآزار بیشتر با عزت و استقلال مردم ایران، تبعات پیش بینی نشده وغیرقابل برگشت برای کل موجودیت خودشان دارد.//درفضیه سوریه و ورود یک شبه غول نظامی اتمی روسیه_به میدان جنگ جهانی_این واقعیت راخوب فهمیدند//عقل ضعیف شان،پیش بینی نمیکرد//*والسلام.

    نظرات شما -
    • حاج حمید
      0

      تو به درد تبلیغات الکی و دروغی صداوسیما میخوری

  • هورالعظیم
    0

    آخوند بیست درصدی رو چه به نمایندگی ایران

    نظرات شما -
    • یوناس
      0

      نه ! روحانی دروغگو که پایان نامه خودشو از کسی دیکه کپی کرده به درد نمایندگی میخوره که به امضای یک وزیر اعتماد کرد نارو خورد و ترامپ با پاره کردن برجام به ریشش پوزخند زد آخر سر عبرت آیندگان شد

  • حسین
    0

    مگه ظریف و روحانی که تا فرصت پیدا میشد میدویدن میرفتن نیویورک چه گلی به سرمون زدن که آقای رییسی نرفته فرصتی از دست رفته باشه

    نظرات شما -
    • منتقد
      0

      حسین شعور و فکرت بیش از این قد نمیده چون امثال شماها فقط نوک‌دماغتان را می بینید !!!

    • به منتقد
      0

      مثلا شما چه گلی به سر مردم زدید.؟هشت سال کشور و به نابودی و تباهی کشاندید.کاهش وحشتناک ارزش پول ملی،گرانی و تورم کمر شکن،خفت و ضعف در عرصه بین الملل.،غربگدایی بس کنید تو رو خدا .

    • حسین
      0

      اول منتقد عزیز لطفا توهین نکنید.و طاقت شنیدن و دیدن نظر مخالف خودتون رو داشته باشید. ثانیا رفتن به نیویورک به تنهایی اگه قرار بود دردی از کشور دوا کنه تو این هشت سال کرده بود. تجربه این هشت سال نشون داد که دیپلماسی تو رفت و آمد خالی تعریف نمیشه . آقای رییسی تو اجلاس شانگ های شرکت کرد و دست پر برگشت. این یعنی دیپلماسی مقتدرانه

  • گاندو پلاستیکی
    0

    خاک بر سر همتون که هنوز یه عده گیر کردید به روحانی و یه عده به رییسی و عده ای به مموتی و خاتمی و...، دیوانه ها ، خانه از پای بست ویران است.

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      احسنت.. فقط مردم را روبروی هم قرار داده و عمر سیاسی خود را افزایش می دهند... ساختار درست نیست

    • ایرانی
      0

      حقا که پلاستیکی هستی،مانند بزرگانت که بتو نون مزدوری کدخدارا داده اند!

  • سامان بیگ
    0

    درود بر شما دوستان عزیز توجه داشته باشیم اینجا مکانی برای ارائه نظرات پیرامون تحلیل اخبار مربوطه است نه محلی برای گروکشی و عقده گشایی. فارسی زبانان زیادی از کشورهای مختلف برای کسب اطلاعات و اخبار ب خبر فوری مراجعه میکنند و کامنت های ما را مطالعه میکنند .به لحاظ حق الناس هم که باشد نوع نگارش و اظهار نظر ما پیرامون اشخاص گناه بزرگی هست. پاینده باشید

    نظرات شما -
    • مرادبیگ
      0

      سامان بیک! اگه دراین مکان اخباروگزارش نامربوط وبراساس منافع اقلیتی خاص ومنفعت چو باشد،بایدچه کرد!؟

    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      درود بر شما...

  • ایرانی
    0

    آقای بهشتی پور! توحالت حوبه...!؟

  • حسن
    0

    از کی عربستان هم جزو کشورهای قدرتمند شده است .این مردک خودش رو کارشناس سیاسی هم دارد.دنیا فقط حرف زور و مقاومت رو می شناسد نه مذاکره را.

  • ص _ ن
    0

    قابل توجه . بهشتی پور . از حدود ۱۸۶ کشورهای جهان فقط ۵۷ نفر از سران کشورها به صورت ویدیو کنفرانس شرکت می کنند . از جمله رییس جمهور اسلامی ایران رییسی .

  • رها
    0

    خوشم میاد فقط پیامهای رو که دوست داری میزاری تک وتوکی هم از دستت در میرن میخوای بگی خیلی رسانه خوبی هستی میزاری والا من هر کدوم که با نظر شما یکی نبود رو لایک کردم نشد حتما این رو هم نمیزاری

  • 9
    0

    ایرانی جماعت با عربستان به هیچ وجه نه دوستیم نه برادر اونها با افکار نفرت پراکنانه دشمن اصلی و درجه 1 ایرانی ها هستند ما با وهابی ها دشمن خونی درجه 1 هستیم وسیاست مداران ما نباید با نواده های یزید و شمر و ... دست دوستی بدن وگرنه از ما نیستند

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای رئیسی به مجمع عمومی سازمان ممل نرفتی!!؟ نگو که بخاطر کرونا نرفتی. چون تازه از اجلاس شانگهای اومدی. نکنه به عمکلکرد شما در دهه 60 مربوط باشه. چقدر احتمال وجود داره که رفتن شما به نیویورک مشکلاتی را برایتان بوجود آورد؟

  • خاص
    0

    رفتن رئیسی به نیویورک دو مشکل داشت: یک هفته در سفرهای استانی بیهوده و سخنرانی پرتپقش تاخیر بیندازد و چند میلیارد تومان از هزینه تراشی اش بکاهد! اما مورد دوم مسائل برجام است که بر طبق سنت نانوشته، رئیس جمهور ایران یک تدارکچی بدون اختیار در مسائل راهبردی و سیاستهای کلی است، کاری که رئیسی میتواند در نیویورک انجانم دهد یک آبدارچی مرکز اداره مدکفروشان ارشاد در مشهد میتواند دهد/ حقیقت تلخ بحران مسئولیت! بله در مسیولیتها در ایران فسادزا و دررعین با کمترین استعداد برای حل مشکلات و پیشرفت/ مسئولیت در ایران یعنی رانت برای خودی ها نظام

    نظرات شما -
    • زاری نکن
      0

      زیاد به خودت فشار نیار،برو یک لگن اب یخ گیر بیار بشین توش ،وبه پیمان شانگهای فکر کن

    • خاص
      0

      https://khabarfoori.com/detail/2893672 من با اهانت و الطاف خبر فوری داغ نمیکنم که نیاز به لگن اب یرد داشته باشم/ من اول امید دلشت بالاخره با رفتن دولت گرین کارتی که دریچه نفوذ خائنان گماشته اجنبی ضد مردم و ج ا ایران / اما سیگنال های بدی از جانب دولت جدید و شورای نگه بان و محلس از جمله نگرانی جدی از ادامه نفوذ پسماندهای نوکزان ملکه روبه استعماری و نمونه جرح قانپن ضد انخصاری خودرو و مافیای دروغین تولید! اما برای اینکه خیالتان از بابت من نوعی راحت شود، اقدامات واردات انبوه واکسن و عضویت دائم شانگهای کوررسوی امیدمان روشن کرد/ ایران قوی ارزوی ایرانیان وطن پرست است و اما برجام نیز باید با درایت و عزت و اقتدار حل شود تا تحریمهای ظالمانه بیش از این ازار ندهد مردم را/ خنثی سازی تحریم راهبرد صحیحی است ولی دلیل نمشود باب عقلالیت مذاکره بسته شود، دشمنان ملت که در داخل در جنگ افتصادی(مافیا و احتکار و گرانفروشی...) نقش شریک جرم استکبار جعانی دارند را در همه عرصه ها از میدان تا دیپلماسی و مذاکرات مقتدرانه بایست شکست داد، دستاورد قدرت منطقه ای و توان بازدارنگی باید به کمک دیپلماسی حفظ منافع ملی و لغو تحریمها بیاید/ پخش حداکثری

    • خاص
      0

      https://khabarfoori.com/detail/2893672 با اهانت و الطاف خبر فوری داغ نمیکنم که نیاز به لگن اب یرد داشته باشم/ من اول امید دلشت بالاخره با رفتن دولت گرین کارتی که دریچه نفوذ خائنان گماشته اجنبی ضد مردم و ج ا ایران / اما سیگنال های بدی از جانب دولت جدید و شورای نگه بان و محلس از جمله نگرانی جدی از ادامه نفوذ پسماندهای نوکزان ملکه روبه استعماری و نمونه جرح قانپن ضد انخصاری خودرو و مافیای دروغین تولید! اما برای اینکه خیالتان از بابت من نوعی راحت شود، اقدامات واردات انبوه واکسن و عضویت دائم شانگهای کوررسوی امیدمان روشن کرد/ ایران قوی ارزوی ایرانیان وطن پرست است و اما برجام نیز باید با درایت و عزت و اقتدار حل شود تا تحریمهای ظالمانه بیش از این ازار ندهد مردم را/ خنثی سازی تحریم راهبرد صحیحی است ولی دلیل نمشود باب عقلالیت مذاکره بسته شود، دشمنان ملت که در داخل در جنگ افتصادی(مافیا و احتکار و گرانفروشی...) نقش شریک جرم استکبار جعانی دارند را در همه عرصه ها از میدان تا دیپلماسی و مذاکرات مقتدرانه بایست شکست داد، دستاورد قدرت منطقه ای و توان بازدارنگی باید به کمک دیپلماسی حفظ منافع ملی و لغو تحریمها بیاید/ پخش حداکثری

  • داریوش
    0

    روحانی (ال ابی برجام)هم پارسال نرفت سازمان ملل،پس چرا این همه اراجیف سر هم نکردید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها