۳ عملیات تروریستی علیه زائران اربعین حسینی در عراق خنثی شد

نیروهای امنیتی عراق، موفق شدند دیروز یک عملیات سه‌گانه علیه زائران اربعین حسینی را در استان بابل، واقع در مرکز این کشور، خنثی کنند.

۳ عملیات تروریستی علیه زائران اربعین حسینی در عراق خنثی شد

به گفته یک منبع امنیتی، دستگاه اطلاعات عراق روز شنبه (دیروز، 18 سپتامبر) یک حمله سه ‌گانه زائران شیعه در استان «بابل» واقع در مرکز کشور را خنثی کرد.

این منبع در گفت‌وگو با وبگاه «شفق نیوز»، تصریح کرد: نیروهای امنیتی در دستگاه اطلاعات بابل، عملیات هدف قرار دادن زائران اربعین حسینی (ع)، را در منطقه «البوجاسم» در شهرستان «المسیب» خنثی کردند. این عملیات تروریستی قرار بود با یک بمب و دو کمربند انفجاری صورت گیرد.

وی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

از سوی دیگر، سازمان الحشد الشعبی عراق نیز از تکمیل عملیات بازرسی و پاکسازی مناطق شرق شهر سامراء خبر داد و اعلام کرد که نیروهای تیپ ۳۱۵ وابسته به فرمانده عملیات سامراء با پشتیبانی هنگ سوم از تیپ سوم پلیس فدرال، عملیات پاکسازی و بازرسی مناطق تل اسود، التکیه و بنات الحسن در شرق سامراء را تکمیل کردند.

بر اساس این گزارش، الحشد الشعبی اعلام کرد که عملیات مذکور به تمام اهداف خود در خصوص تقویت امنیتی در مناطق مذکور و تامین امنیت اطراف این شهر، دست یافت.

پیشتر، «یاسر حسین» معاون رئیس ستاد الحشد الشعبی اعلام کرده بود که اتاق عملیات این سازمان که برای مراسم اربعین حسینی (ع)، تشکیل شده بود، تا بازگشت آخرین زائر از کربلا به کار خود ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد که این سازمان از اول ماه صفر، برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی، تسهیل ورود و خروج آنها در استان کربلا و خدمت به آنها آماده بود و در مراسم امسال یک مسأله دیگر وجود داشت که شیوع کرونا بود از ما خواسته شد تا در این مراسم نقش داشته باشیم و به همین دلیل الحشد الشعبی یک اتاق عملیات برای زیارت اربعین ایجاد کرد و آن را به کلیه تجهیزات فنی و لجستیکی مجهز ساخت.

حسین افزود: الحشد الشعبی در کلیه مسیرهای زائران برای نظارت و پیگیری دوربین نصب کرد و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی الحشد نیز در کلیه مناطق تحت حفاظت خود در استان کربلا مستقر شدند تا در راستای حفظ امنیت، امور را رصد کنند و با هرگونه ناهنجاری احتمالی در چارچوب قانون برخورد کنند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها