شهرهای شگفت انگیز که دور آنها دیوار کشیده اند

شهر های بسیار زیبا و البته عجیبی در جهان وجود دارد که در کمال تعجب با دیوار محصور شده اند، تصاویر این شهرها را در ادامه مشاهده می نمایید.

شهرهای شگفت انگیز که دور آنها دیوار کشیده اند

22 شهر زیبا و عجیب که با دیوار محصور شده اند

در طول تاریخ، دیوارهای حایل برای جلوگیری از حملات دشمن ساخته می شد؛ این دیوار ها معمولا ساختاری عظیم و برج های نگهبانی داشتند. برخی از آن ها بر روی تپه ها ساخته می شدند و تهاجم به کشور را دشوار می ساختند درحالیکه برخی دیگر در دریاها و اقیانوس ها و به جهت محافظت از شهر ها در برابر مهاجمان ساخته می شدند. امروزه دیوارهای عظیم ساخته شده سالانه توریست های فراوانی را به این شهر های قرون وسطایی می کشاند؛ شهرهای محصور با دیوار که در ادامه این بخش معرفی خواهیم کرد.

22. فلورانس

این شهر واقع در یک شهر کوچک می باشد که به طور کامل دیوار کشی و ساخته شده در قرن سیزدهم میلادی است. بناها و دیوار حایل اطراف این شهر از بهترین نمونه های محافظتی در کل ایتالیا هستند، بنابراین، اینکه این شهر اتوبوس های پر از جمعیت را به خود می خواند، تعجب آور نیست.

فلورانس

21 . زنویمو

"زنویمو" یکی از تاریخی ترین شهرهای جمهوری چک است، دیوارها در این شهر یکی از عناصر مهم جهت بازدید هستند. دیوارهای این کشور بخشی از خط دفاعی در مرز با اتریش بود.

زنویمو

20. دیار بکر

اولین دیوار شهری در شهر "دیار بکر" و در ترکیه توسط رومیان و در قرن سوم ساخته شد. این دیوار پس از دیوار چین و با عرضی برابر با 4 مایل و پنج دروازه 16 برج و 82 برج مراقبت ، بلندترین دیوار ساخته شده است. بناهای مستحکمی با 11 متر طول و 3 تا 5 متر عرض در این شهر نمونه خوبی از معماری نظامی قرون وسطی محسوب می شود.

دیار بکر

19. بریانسون

شهری کوچک در بالاترین ارتفاعات فرانسه است. این شهر ساخته شده در قرن هفدهم با ساختار حفاظتی بسیار بالا ساخته شده تا از تهاجم مهاجمان اتریش محافظت کند.

بریانسون

18. بودوا

این شهر در "مونته نگرو" و در سواحل دریای "آدریاتیک" واقع شده است. دیوار این شهر فقط چند صد سال است که توسط ونیزی ها و برای جلوگیری از حمله عثمانی ها به این منطقه ساخته شده است. در یک طرف از دیوار دریا و در سوی دیگر شهر قدیم بودوا قرار دارد.

بودوا

17. کارتاخنا

هنگامی که اسپانیایی ها در قرن شانزدهم بخشی از آمریکا را فتح کردند، ثروت را از "کارتاخنا" به اسپانیا فرستادند.

بندر کارائیب محل مورد علاقه برای دزدان دریایی بود که یکی پس از دیگری به آن حمله میکردند. اسپانیایی ها با احداث دیواری که در برخی از نقاط دریا تا 18 متر میرسد با آن ها میجنگیدند.

کارتاخنا

16. لوگو شهر

دیوار لوگو در اسپانیا یکی دیگر از دیوارهای مستطیلی شکل می باشد. بخش عمده ای از این دیوار توسط رومیان و در قرن سوم ساخته شد و همچنان دست نخورده باقی مانده است. دیواری با بلندای 205 کیلومتری که هنوز دارای دو برج و 85 برج کوچک است، این دیوار در ابتدا دارای 5 دروازه بود.

لوگو شهر

15. مدینا

"مدینا" در میان شهرهای با دیوارهای قدیمی از شهرت خاصی برخوردار است، زیرا درست مثل زمانی که ساخته شد، تمام شهر در داخل دیوار باقی ماند. درمورد مدینا این امری غیر ممکن نیست چراکه ساکنان آن تنها 250 خانوار باقی ماندند.

مدینا

14. ویزبی

ساکنین شهر ساحلی بالتیک، ویزبی، سوئد، ساختن دیوار به دور شهر خود را در قرن دوازدهم شروع کردند، در زمانیکه دیوار کشی در سراسر اروپا ساخته میشد. دیوار اصلی شهر حدود با 6 متر بلندی است و برج ندارد. مردمان این کشور راغب به ادامه ساخت این دیوار بودند و اکنون 27 برج از 29 برج باقی مانده است.

ویزبی

13. تالین

دیوار اصلی ساخته شده در اطراف شهر "تالین" در استونیا ، به نام دیوار "مارگارت" نامیده می شد و در سال 1265 ساخته شد. این ساختمان تنها پنج فوت عرض داشت و در طی سال ها گسترش پیدا کرده است. در قرن چهاردهم، ساکنین تالین مجور به نگهبانی دادن بودند و دلیل معماری خاص این منطقه به همان دلیل است.

تالین

12. یورک

"یورک" شهری باستانی در شمال انگلیس است. این شهر توسط رومی ها ساخته شد و بزرگ ترین کلیسای جامع گوتیک در اروپای شمالی را دارد.

یورک

11. هارار

" هارار " یک شهر باستانی در شرق اتیوپی میباشد. این شهر برای چندین قرن مرکز بزرگ تجاری بوده و مسیرهای بازرگانی با آفریقا و عربستان مرتبط است. با 82 مسجد، در قرن شانزدهم، شهر با دیواری به نام "جوگول" که هنوز دست نخورده باقی مانده و نماد این شهر محسوب می شود.

هارار

10. تارودانت

شهری جذاب در قلب دره "سوس"، با بهترین دیوارهای محافظتی در کشور مراکش است. این شهر را با نام مادربزرگ مراکش می شناسند.

تارودانت

9. تولدو

"تولدو" یکی از پایتخت های سابق امپراطوری اسپانیا است. تاریخ تولدو به به دوران رومیان برمی گردد. این شهر توسط رودخانه تاجو و در سه طرف و دو دیوار قرون وسطی در طرف چهارم احاطه شده است.

تولدو

8. جینجونگ

"جینجونگ" شهر کوچک چینی که به خاطر دیوار های حایل به شهرت رسیده است. این دیوار با شکوه، شامل شش دروازه و 72 برج مراقبتی است. در سال 2004 بخشی از دیوارهای جنوبی ریخت اما بازسازی و تعمیر شد با این حال بقیه دیوار ها کاملا سالم باقی ماندند.

جینجونگ

7. اوبیدوس

شهر "اوبیدوس" واقع در یک تپه می باشد و جنس دیوارها از سنگ و آهک سنگ مرمر است. قلعه اوبیدوس و دیوارهای روستا در قرن چهاردهم بازسازی شدند.

اوبیدوس

6. شیان

"شیان" یکی از قدیمی ترین شهر های چین است که دارای تاریخچه ای بیش از 3100 سال می باشد و برای 1000 سال این شهر پایتخت 13 سلسله بود و در مجموع 73 امپراطوری در آن حکومت کردند.

شهرهای زیبا و عجیب

5. ایتچان کالا

"ایتچان کالا" در داخل شهر خیوا در ازبکستان دیوار کشی شده است. که قدمت آن عمدتا از قرن هجدهم یا نوزدهم است. از ویژگی های برجسته "ایتچان کالا" دیوارهای آجری خورشیدی و چهار دروازه است. دیوارهای شهر چندین بار تخریب شد اما مجددا بازسازی شد.

ایتچان کالا

4. اویلا

این شهر واقع در غرب اسپانیا است ، شهر قرون وسطی اویلا بر روی صخره ای از یک تپه سنگی ساخته شده است و این دیوارها دارای نه دروازه و 88 برج می باشد. دیوارهای شهر عمدتا در قرن 11 و 12 ساخته شده است.

 اویلا

3. کارکاسون

این شهر فرانسوی، یکی از زیباترین شهر های است که دیوار کشی شده است. دیوارهای حائل این شهر از دیوارهای قرون وسطایی با آجرهای آجر قرمز و کاشی های سرخ می باشد. یکی از این برج ها با نام برج بازجویی شناخه می شود.

کارکاسون

2. بیت المقدس

"بیت المقدس " شهری مقدس برای ادیان اسلام، یهودیت و مسیحیت می باشد. این شهر دیوار کشی شده به چهار بخش تقسیم می شود. ارمنی، مسلمان ، مسیحی و یهودی.

بیت المقدس از زمان های قدیم توسط دیوارها برای دفاع از شهر کشیده شده است.

در قرن شانزدهم تصمیم بر آن شد که دیوارهای باستانی بازسازی شوند و این کار از سال 1535 تا 1338 به طول انجامید و این ها دیوارهایی هستند که امروزه وجود دارند.

اورشلیم

1. دوبرونیک

"دوبرونیک" شهری متروکه در ساحل دریای ـدریاتیک و در جنوب غربی کرواسی است. نام مستعار کروارید آدریاتیک، از برجسته ترین مقاصد توریستی مدیترانه است.

دیوارهای این شهر عمدتا در طول قرن های 12 تا 17 ساخته شدند.

دوبرونیک

منبع: نمناک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها