عربستان: ۱۰ میلیون نفر به عمره آمده‌اند

مقامات سعودی اعلام کردند از آگوست سال گذشته و با ایجاد تمهیدات ویژه کرونایی، بیش از ۱۰ میلیون نفر برای حج عمره به این کشور سفر کرده‌اند.

عربستان: ۱۰ میلیون نفر به عمره آمده‌اند

به گزارش عرب نیوز، وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که از تاریخ چهارم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۳ مهر ۱۳۹۹) که با آغاز تمهیدات ویژه کرونایی برای پذیرش عمره‌گزاران همراه بود، ۱۰ میلیون زائر با موفقیت به عمره آمده‌اند.

«عبدالفتاح بن سلیمان ماشات» وزیر حج و عمره عربستان همچنین اظهار کرد از زمان آغاز پذیرش مجدد زائران عمره از سایر کشورها از ۱۰ آگوست امسال (۱۹ مرداد ۱۴۰۰) نیز بیش از ۱۲ هزار ویزای عمره صادر شده است. او همچنین تاکید کرد واکسیناسیون کامل پیش‌شرط اساسی برای صدور مجوز حضور در عمره است و با توجه به شرایط کرونایی، فهرست کشورهایی که زائران آن‌ها می‌توانند وارد خاک عربستان شوند به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود. زائران بین‌المللی ۷۲ ساعت پیش از سفر به عربستان باید وضعیت واکسیناسیون خود را در سامانه ویژه‌ای با نام «مقیم» ثبت کنند.

مقامات سعودی با بیان این که همچنان به تلاش برای محافظت از سلامت زائران ادامه خواهند داد از تمامی حجاح عمره درخواست کردند از کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا پیروی کنند.

هدف عربستان میزبانی از ۳.۵ میلیون زائر و بازدیدکننده در ماه است و این کشور هم‌اکنون میزبان روزانه ۷۰ هزار عمره‌گزار است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها