چین دهلی را به عدم انجام آزمایش‌های اتمی فراخواند

چین در واکنش به تازه‌ترین اقدامات تحریک‌آمیز هند از این کشور خواست تا به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پایبند بماند و از انجام آزمایشات اتمی اجتناب کند.

چین دهلی را به عدم انجام آزمایش‌های اتمی فراخواند

به گزارش رادیو پاکستان، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه چین گفت: حفظ صلح، امنیت و ثبات در جنوب آسیا به نفع تمامی طرفین است و چین امیدوار است تمام طرفین اقدامات سازنده‌ای برای این هدف انجام دهند.

وی افزود: قطعنامه سازمان ملل آزمایشات اتمی هند در سال ۱۹۹۸ میلادی را محکوم کرد و از این کشور خواست تا از انجام آزمایشات اتمی آتی اجتناب کند و برنامه‌های خود در توسعه تسلیحات اتمی، موشک‌های بالستیک که قادر به حمل تسلیحات اتمی هستند و هرگونه تولید بیشتر مواد شکافت پذیر برای تسلیحات اتمی را فورا متوقف کند.

این واکنش چین پس از آن صورت گرفت که پایگاه "ایندین اکسپرس" گزارش داد که هند قرار است نخستین موشک بالستیک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک اتمی موسوم به Agni-V را ازمایش کند.

براساس گزارش روزنامه گلوبال تایمز، این موشک بالستیک قاره‌پیما با برد پنج هزار کیلومتر احتمالا روز پنجشنبه آزمایش می‌شود. این موشک قادر است اهداف در تمامی کشورهای آسیایی و بخش‌هایی از آفریقا و اروپا را هدف بگیرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟