نخست وزیر لبنان:

واردات سوخت از ایران توسط حزب‌الله نقض حاکمیت لبنان است


27 شهریور 1400 - 13:26
6145a26f77dd9_6145a26f77ddc
نخست وزیر لبنان گفته است که واردات محموله‌های سوخت از ایران توسط گروه حزب‌الله «نقض حاکمیت لبنان» است.

نجیب میقاتی در مصاحبه‌ای با سی ان ان٬ که روز جمعه پخش شد، اظهار داشت: «نقض حاکمیت لبنان مرا ناراحت می‌کند.»

نجیب میقاتی اضافه کرده است٬ اما من نگران اعمال تحریم‌های احتمالی علیه لبنان نیستم٬ زیرا دولت لبنان این اقدام را تایید نکرده است و این عملیات بدون دخالت دولت لبنان انجام شد.

حزب‌الله لبنان، روز پنجشنبه کاروانی را با حدود ۷۰ تا ۸۰ کامیون حامل سوخت مازوت صادراتی ایران از سوریه وارد لبنان کرد. حزب‌الله لبنان می‌گوید این اقدام را در راستای کمک به حل بحران انرژی در کشور بحران زده لبنان انجام داده است.

یک شبکه لبنانی هم شامگاه جمعه گزارش داد که یک کاروان دیگر از تانکرهای حامل سوخت از ایران از منطقه مرزی هرمل وارد لبنان شدند.

به گزارش رویترز، بحران انرژی در لبنان یکی از پیامدهای بحران گسترده اقتصادی و مالی در این کشور از سال ۲۰۱۹ است که باعث سقوط پول ملی شد و بیش از سه چهارم مردم را به فقر کشاند.

به دلیل سقوط ارزش پولی ملی و از بین رفتن ذخایر ارزی لبنان، این کشور قادر نیست سوخت مورد نیاز خود را بخرد. کمبود سوخت باعث شده است تا ارائه بسیاری از خدمات ضروری عمومی دچار اختلال شود از جمله بیمارستان‌ها تعطیل شده و شماری زیادی بیکار شوند.

بحران اقتصادی و مالی در لبنان طی دو سال اخیر باعث بروز حوادث امنیتی و اعتراضات گسترده در این کشور شده است.

حزب الله لبنان به دنبال واردت سوخت از ایران اعلام کرده است که توانسته «محاصره آمریکا» را بشکند. این گروه می‌گوید٬ محموله‌های سوخت دیگری از ایران وارد می‌کند.

افزایش بهای انرژی

در همین حال، وزیر انرژی لبنان روز جمعه اعلام کرد که قیمت سوخت در این کشور تا ۳۸ درصد افزایش می‌یابد.

این یکی از نخستین اقدامات دولت جدید نجیب میقاتی برای مقابله با کمبود انرژی در کشور و همچنین برداشتن کامل سوبسید مواد سوختی در کشور است.

نجیب میقاتی پیش از این گفته بود حذف کامل سوبسید سوخت، گامی مهم در جهت خروج لبنان از بحران اقتصادی است .

بانک جهانی اخیرا در گزارشی تاکید کرده است که بحران مالی -اقتصادی لبنان از لحاظ شدت و آثار مخرب آن یکی از سه بحران شدید طی تقریبا ۱۵۰ سال گذشته است.

نخست وزیر لبنان گفته است که واردات محموله‌های سوخت از ایران توسط گروه حزب‌الله «نقض حاکمیت لبنان» است.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

6145a26f77dd9_6145a26f77ddc
27 شهریور 1400 - 13:26

نجیب میقاتی در مصاحبه‌ای با سی ان ان٬ که روز جمعه پخش شد، اظهار داشت: «نقض حاکمیت لبنان مرا ناراحت می‌کند.»

نجیب میقاتی اضافه کرده است٬ اما من نگران اعمال تحریم‌های احتمالی علیه لبنان نیستم٬ زیرا دولت لبنان این اقدام را تایید نکرده است و این عملیات بدون دخالت دولت لبنان انجام شد.

حزب‌الله لبنان، روز پنجشنبه کاروانی را با حدود ۷۰ تا ۸۰ کامیون حامل سوخت مازوت صادراتی ایران از سوریه وارد لبنان کرد. حزب‌الله لبنان می‌گوید این اقدام را در راستای کمک به حل بحران انرژی در کشور بحران زده لبنان انجام داده است.

یک شبکه لبنانی هم شامگاه جمعه گزارش داد که یک کاروان دیگر از تانکرهای حامل سوخت از ایران از منطقه مرزی هرمل وارد لبنان شدند.

به گزارش رویترز، بحران انرژی در لبنان یکی از پیامدهای بحران گسترده اقتصادی و مالی در این کشور از سال ۲۰۱۹ است که باعث سقوط پول ملی شد و بیش از سه چهارم مردم را به فقر کشاند.

به دلیل سقوط ارزش پولی ملی و از بین رفتن ذخایر ارزی لبنان، این کشور قادر نیست سوخت مورد نیاز خود را بخرد. کمبود سوخت باعث شده است تا ارائه بسیاری از خدمات ضروری عمومی دچار اختلال شود از جمله بیمارستان‌ها تعطیل شده و شماری زیادی بیکار شوند.

بحران اقتصادی و مالی در لبنان طی دو سال اخیر باعث بروز حوادث امنیتی و اعتراضات گسترده در این کشور شده است.

حزب الله لبنان به دنبال واردت سوخت از ایران اعلام کرده است که توانسته «محاصره آمریکا» را بشکند. این گروه می‌گوید٬ محموله‌های سوخت دیگری از ایران وارد می‌کند.

افزایش بهای انرژی

در همین حال، وزیر انرژی لبنان روز جمعه اعلام کرد که قیمت سوخت در این کشور تا ۳۸ درصد افزایش می‌یابد.

این یکی از نخستین اقدامات دولت جدید نجیب میقاتی برای مقابله با کمبود انرژی در کشور و همچنین برداشتن کامل سوبسید مواد سوختی در کشور است.

نجیب میقاتی پیش از این گفته بود حذف کامل سوبسید سوخت، گامی مهم در جهت خروج لبنان از بحران اقتصادی است .

بانک جهانی اخیرا در گزارشی تاکید کرده است که بحران مالی -اقتصادی لبنان از لحاظ شدت و آثار مخرب آن یکی از سه بحران شدید طی تقریبا ۱۵۰ سال گذشته است.

منبع: انتخاب

66

نظرات 122
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
کارتن خوابای عزیز 3 0 پاسخ 1400/6/28 -10:45

فدای کارتن خواب ها.فدای فقرای ایران. فدای زباله گردای ایران. فدای بچه های سیستان

0 0 پاسخ 1400/6/28 -10:30

حسن نصرالله آبان ۱۳۸۹: در ایران امروز چیزی به نام پارسی‌سازی یا تمدن پارسی پیدا نمی‌شود. آنچه در ایران هست تمدن اسلامی است. آنچه در ایران هست دین محمد عرب هاشمی مکی قریشی تهامی مضری است و بنیانگذار جمهوری اسلامی پدر در پدر عرب بوده و فرزند پیامبر خدا محمد است که درود خداوند بر او و خاندانش باد. امروز رهبر در جمهوری اسلامی، امام سید خامنه‌ای قریشی هاشمی، فرزند پیامبر خدا و فرزند علی بن ابی طالب و فاطمه زهراست که عرب بودند !!!

فدایی رهبری 0 0 پاسخ 1400/6/28 -10:08

زن نباید مدرسه برود... زن نباید ورزش قهرمانی کند... زن نباید بیرون کار کند.... زن نباید مسولیت بیرون داشته باشد .... حضرت زهرا(س) فقط وفقط به امور خانه رسیدگی میکرو حتی تقاضاًا داشت که علی(ع) در امور خانه به ایشان کمک کند. زن برای بجه داری و تربیت بچه ساخته شده، کسانی که خلاف این می گویند دنبال تخریب کردن وجهه زنان هستن

مردم شهید پرور قزوین 0 1 پاسخ 1400/6/28 -10:01

حسن نصرالله با این سوخت‌های بی صاحب کلی پوز داد و یقه پاره کرد و عربده کشید، جون ما میدونیم پولی نداره با ما حساب کنه بنابراین ناچاریم بصورت فیزیکی با خودش یا با خانوادش حساب کنیم!!!!

سیدعلی گدا 0 0 پاسخ 1400/6/28 -09:55

کشورهایی که ایران ادعای کمک فکری و مالی و... بهشون داره را خوب نگاه کنید، لبنان، فلسطین سوریه، یمن و...

سیدعلی گدا 6 4 پاسخ 1400/6/28 -07:59

مردم ایران اصلا نگران پولش نباشید، چراکه حسن نصرالله فرموده اند در صورت افزایش بودجه حزب الله از سوی قالیباف و دوستانش، بخشی از پول سوخت‌ها را بصورت اقساطی عودت خواهند داد. پس نگران نباشید که شهر در امن و امان است و حضرت والا هم در سلامت کامل!!!!!

معلم با۲۸سال سابقه ومستاجر 7 1 پاسخ 1400/6/28 -07:54

رتبه بندی معلمان را اجرا نمیکنن چون مجلس گفته پول نداریم!!!!!!

بازنشسته 1400/6/28 -09:38

اول مزدور پروری در سوریه وعراق ولبنان و یمن و افغانستان بعد ملا های خودمان اما برای معلم پول نداریم بجرم اگاهی دادن به بچه های ایرانی!!!!!!!!!!!!!

همه دانی 4 0 پاسخ 1400/6/28 -07:47

آقای میقاتی توحریری که کلاتبعه استعمارید؟مثه حسنمان؟مردناحسابی عربستان وامریکاتحریمت کردن نقض حاکمیت نبود؟کسی کمکت میکنه نقضه؟نوکرای استعمار چقدرتابلوحماقت دارن؟مثه حسنمان

خدا 4 3 پاسخ 1400/6/28 -07:21

لعنت بر کسانی که دستور دادن و کسانیکه بار زدن و با رو به مقصد رسوندن و بار و خالی کردن و بار رو استفاده مفت میکنند‌.لعنت بر قوم نابخرد که مفتدمیفروشد

فدایی رهبر 2 11 پاسخ 1400/6/28 -06:48

جان ملت فدای سید حسن نصر الله

سید اصغر 1400/6/28 -08:13

خفه شو مردک مزخرف ،تمام شما فدای ملت ایران بشین

ت.س 1400/6/28 -10:08

سید اصغر چیکار داری کی میخواد فدای کی بشه تو خودت فدای هرکی میخواهی بشو در ضمن تو خودت هم سیدی طرف راه دوری نمیره

رضا95 6 0 پاسخ 1400/6/28 -00:01

حالا که باک ماشین هاشون پرشد زرزرمی کنند.

علی 8 5 پاسخ 1400/6/27 -22:42

ماشاءالله نصرالله خدا حفظش کنه

فرهنگی 6 4 پاسخ 1400/6/27 -22:37

خبرفوری! اگه دین نداریدلااقل باانصاف وباشرف باشید! کجا تخست وزیر لبنان گفته ورود سوخت توسط حزب الله نقض حاکمیت لبتان است!؟ لالقل یه باردیگه متن مطلبی که خودتان نوشته اید رابخوانید ،تا بدانید که چقدر باغرض ومرض نینرمیزنید!

سیدعلی رفوزه ای 4 6 پاسخ 1400/6/27 -22:36

لطفا یارانه مردم ایران را کامل به لبنان و فلسطین اختصاص بدید تا آمریکا و اسرائیل بیشتر شکست بخورن!!!!!

سید محسن موسوی 1400/6/28 -07:48

بسمه تعالی مه فشاند نور و سگ عوعو کند هر کسی بر طینت خود می تند

مجتبی اقایار 10 6 پاسخ 1400/6/27 -22:21

خبر فوری مردم تو رو میشناسن هنوز دست از غرب و غربی و ضد ایران نکشیدی . کلا تو خبر ها داری ناامیدی پخش میکنی نسبت به انقلاب و افراد پاکدست. در ضمن تیتر خبر دیدار رهبر انقلاب با مدال اوران رو فکر کردم bbc زده

سیدعلی 1400/6/28 -07:55

مردم؟؟؟.منظورت همون ۴ درصد ارگانهای خاص و مواجب بگیره؟!!!!!!

حاج طوسی 9 1 پاسخ 1400/6/27 -21:30

فقط مال من خار داره؟؟، چون خودییم، غریبه پرستها!!!

بهنام 1400/6/28 -02:24

یک جایی از تو می سوزه و می‌خاره !!

قزوین مدیا 1400/6/28 -07:50

درمانت پیشم ؟ببم جان.برفس آردستونا

محمد 5 8 پاسخ 1400/6/27 -20:24

ایران کار خودشو کرده .تو بدترین شرایط به لبنان کمک کرده ,این حرف هم سیاسی هست که دولتشون تحریم نشه والا مزدور اصلی سعد حریری بود که با سیاست ایران کنار رفت وحزب الله (ایران)مهره های خودشو تو دولت حفظ کرد الان عربستان و آمریکاشدید تو آمپاسن اگه به تحریم لبنان ادامه بدن ایران هرروز بیشتر محبوبیت پیدامیکنه ومیشه منجی لبنان واگه شروع کنن به رفع تحریم,کمک کردند به دولتی که اعضای حزب الله عضوش هستن.

مهندس مکانیک 8 18 پاسخ 1400/6/27 -20:02

اگه این محموله رایگان به سمت اروپا می رفت غرب گداها جشن وپای کوبی می کردن حالا که این نفت داره با پولی خریداری شده خود حزب الله برا مردم شیعه ی اونجا میره که یه عمر دارن از ایران دفاع می کنن یه عده آدم کو....شون داره میسوزه

نا 1400/6/27 -22:28

یک دوست داشتم روز مرد خانمش و بچه ها کلی ازش پول میگرفتن میرفتن واسه اش کادو میخریدن این مصداق خرید حزب الله لبنان از ما شده دوست عزیز هیچیش نمیسوزنه فقط اونجاش که یک عمری شیعه های اونجا دارند ازما ایرانیها دفاع میکنند بدجوری سوزوند هم وطن

مهندس عمران 1400/6/28 -07:19

مگه جیره خوران مهندسی هم میخونن

هفت لنگ بختیاری 11 17 پاسخ 1400/6/27 -19:58

درود بر بازرگانان حزب الله که نفت ایران را خریدند وچشم دشمنان شیعه کور شد

دکتر 15 11 پاسخ 1400/6/27 -19:58

حضرت فردوسی میفرمایند: عرب هرچ باشد مرا دشمن است کژ اندیش و بد ذات و اهریمن است

ناسناس 1400/6/27 -20:53

ان روز که همه این شعر را درک کردند عرب در ایران جای ندارد البته منظور عربهای غیر ایرانی است

. 1400/6/27 -21:39

مرگ بر نژادپرستی و قومیت گرائی. آدمی را آدمیت لازم است.

1400/6/27 -21:46

مرگ بر عرب پرست بی غیرت وطن فروش

محسن 1400/6/27 -22:01

آیا گناه لبنان و فلسطین به جز مقاومت در برابر زورگویی و اشغالگری صهیونیست ها چیز دیگری است ؟ چرا در دنیا حق با کسی است که قدرت دارد نه کسی که حق دارد؟

سیدعلی 8 9 پاسخ 1400/6/27 -19:52

لپ های گنده حسن نصرالله گویای همه چیز هست

ملت 10 10 پاسخ 1400/6/27 -19:43

ایران هم به جزء گاوهای شیرده پیوست لبنان وحزبولا شروع کردن به دوشیدن

داریوش 6 1 پاسخ 1400/6/27 -19:39

برو کتار بزار باد بیاد،مردم سوخت ندارند،این داره کری میخونه

منم مختار رزمنده دفاع مقدس 9 7 پاسخ 1400/6/27 -19:13

یکی بگه حسن نصر که مواجب بگیر ماست پولش کجاست که پول نفت و بنزین مان را بده؟ اصلا چیکاره است وزیر یا وکیل است یا نخست وزیر است :-)

1400/6/27 -20:26

قراره زن و دخترش حساب کنن، طی ۴۰ سال

، 1400/6/27 -21:45

تو چیزی می خری خواهر و مادرت حساب می‌کنند؟

. 1400/6/27 -22:39

زینب سلیمانی قبلا حساب کرده

عبداله 5 0 پاسخ 1400/6/27 -19:09

میخوان پولش ندن جر زنی میکنن

محمدایمان 5 0 پاسخ 1400/6/27 -18:46

وا اگر قرار بود پولی بدن میگفتن تو نفت وبنزینشون اب قاطی داره مفت باشه کوفت باشه دیگه چی میخواید

نسل سوخته 11 5 پاسخ 1400/6/27 -18:37

خاک تو سر کشور بزرگ ایران که یک کشور اندازه همدان در مورد امپراطوری ایران اراجیف میگه اخوندای عرب پرست ننگین باد

شبنم 1400/6/27 -21:49

احمق ها ، عرب ها بخشی از ملت ایران و امپراطوری ایران بوده و هستند

ناشناس 16 3 پاسخ 1400/6/27 -18:23

کجایی عروس مدیترانه الآن ببینی چه به حال و روزت آمده است؟! کشوری که روزی بیشترین گردشگر را در خاورمیانه داشت و مردمانش (مسیحی مارونی، سنی و شیعه) بطور متحد با همدیگر در صفا و رفاه مادی زندگی می کردند ولی الآن شده کشور تفرقه، دخالت، صدور تروریسم و انبار باروت و مهمات!

بهنام 1400/6/28 -02:39

تو نفهم و اونایی که به تو نفهم مثبت دادند چرا نمی‌گویی که یک زمانی اسراییل به مانند اتوبان تهران - کرج هر لحظه اراده میکرد تا وسط بیروت می‌آمد و بر می‌گشت ، اما که حالا با قدرت گرفتن شیعیان و حزب‌الله بعد از ۳۳ روز حتی نتوانست از رودخانه لیتانی لبنان بگذرد ؟!! تو ابله نادان کفترباز وقتی اطلاعات نداری زررررر نزن .

حسن نصر لوپ به فقرای ایران 3 9 پاسخ 1400/6/27 -18:19

سرخی من از توست زردی تو از من میبریم ثروت خدادادی مردم ایران را تا کور شود آنکه نتوان دید

صابر 7 2 پاسخ 1400/6/27 -17:22

بفرما تازه یه چیزی هم طلبکار شدیم یعنی واقعا دم امریکا گرم ک عین خر از این عربا کار میشه عین سگ ترسوندتشون عین گاو شیر ده داره میدوشه این عربا رو...

Amir 1400/6/27 -21:32

طلبکارشدی یابدهکار؟

ساچو 5 2 پاسخ 1400/6/27 -17:17

دخالت در امور کشورهای دیگر.آقا اون مرتیکه( نخست وزیر) داره ناز میکنه ، اونا( عربها با چشم خود بارها دیدم الله شاهده) از ایرانیها خوششون نمیاد به......'م! چرا اینها خودشون به آنها میچسبونند.ای داد بر من

عیر انی 2 3 پاسخ 1400/6/27 -17:15

ایشان فراموش کرد لبنان یکی از استان های ایران زمان هخامنشی که با دخالت آمریکا و پیاده کردن نیروی زمینی از مرز تونس از ایران جدا شد

طاها 6 9 پاسخ 1400/6/27 -17:12

پوزه آمریکا و اسرائیل به خاک مالیده شده اونوقت خبر فوری ناراحته !!! مگه خدای ناکرده شما هم ...

رهبرمعظم 1400/6/27 -19:53

حسن نصرالله نمیتونه مازوت ببره داخل زیر زمین، ممکنه گاز بگیریدش و سقط بشه

مش جمعه 6 4 پاسخ 1400/6/27 -17:12

جناب میقاتی ملت ایران هم ناخرسند هستند.سوخت یک قلمش هست.از سیر و پیاز گرفته تا موشک و پهباد و حقوق حزب اله، در کل ردیف بودجه ای در ایران دارند.

. 1400/6/27 -21:52

مش جمعه بدبخت تا کور شوی اگر نتوانی ببینی ایران قدرت منطقه است و باید هزینه کند.

ناشناس 2 5 پاسخ 1400/6/27 -16:47

خدا نیست اگه بود تماشا نمیکرد امیدتون به خدا نباشه اگه باشه عمرتون تموم شده

نوری 5 7 پاسخ 1400/6/27 -16:38

دخترمونو بردن سوختمونو بردن.فدای یه سیبیل ت مکارم جان

وحید 5 5 پاسخ 1400/6/27 -16:37

سوخت که میدیم هیچ .کو...... هم میدیم

پاشا 7 3 پاسخ 1400/6/27 -16:34

سزای خدمت به خر لگد خوردنه!!!!!!!

اکبر دقیق 1400/6/27 -23:01

پاشا: حواس آدم جمع باشه حسابی میشه ازشون بار کشید

محسن 6 14 پاسخ 1400/6/27 -16:30

اونایی که اعتراض دارن باید بدونن اگه یه نگهبانم استخدام کنی باید حقوق بهش بدی اگه حزب الله نبود اونوقت بهتون میگفتم امریکا و اسراییل چه بلایی سرتون می اوردن

ناشناس 1400/6/27 -22:56

چی به سرمون میاوردن ؟؟بدتر از اینکه خودمون داریم به سرمون میاریم هر ده روز شش هزار پدر و مادر و فرزند خودمونو زیر خاک میکنیم

ایرانی 11 4 پاسخ 1400/6/27 -16:02

اصلا روی حرف دولتمردان لبنان حساب نکنید چون مسخره ترین دولت چند ملیتی را دارند وهر منسبدارش از رییس جمهور گرفته ونخست وزیر ووزرایش از یکی از کشورهای خارجی نان میخورند یکی از آمریکا یکی از فرانسه یکی از عربستان یکی از اسراییل یکی از امارات یکی از قطر ویکی هم از ایران .لذا هر کس حرفی دراین دولت زد برای خودش زده.

گگ 1400/6/27 -17:18

عرب عرب است خوب وبد ندارد این نتیجه اعتماد واجلاس عرب خایج فارس

کوروش 21 3 پاسخ 1400/6/27 -15:57

نفت مفت دادیم بدهکارم هستیم. ننگ بر اعراب نمک نشناس

گوگو 1400/6/27 -17:16

ننگ بر جهالت ما

ناشناس 4 1 پاسخ 1400/6/27 -15:54

اون از خالد مشعل اینم از این !حالا مشکل کجاست!؟زیاد بها دادن به کشورهای عربی اخرو عاقبتش میشه این نیش کنایه ها ،بگو الی برکت الله

ناشناس 10 1 پاسخ 1400/6/27 -15:51

ترهم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان

احسان 1400/6/27 -17:49

ترحم

حاج طوسی 17 4 پاسخ 1400/6/27 -15:46

اینم فهمیده، حسن نصرالله با مال بی صاحب ایرانی ها میخاد برا خودش کلاهی بدوزه و برا مردم لبنان عرضه اندام کنه

امام خوبیها 15 1 پاسخ 1400/6/27 -15:44

لکن نفت مازوت را مجانی میکنیم

سمنو 1400/6/27 -17:26

ای مردم لبنان خوشبین به این مقدار نباشید بیشتر از اینها برایتان می فرستیم . ما شما را به مقام والای بنزین مجانی می رسانیم

فاطمه 4 8 پاسخ 1400/6/27 -15:41

نخست وزیر بیچاره خب چی بگه ؟ مجبوره برای راضی نگه داشتن آمریکا و اعراب این حرفها رو بزنه

شوهر فاطمه 1400/6/27 -19:16

فاطمه جوووووون بسه به فکر شام باش من خسته میام خونه اما تو شامتو نیم پخته و بد مزه نیمه شب درست میکنی پس کی به کار اصلیمون برسیم ؟!!

رز 8 1 پاسخ 1400/6/27 -15:40

وقتی نمی خوان برای چی میدن؟ حتما پولی هم نمیدن ان وقت از جیب مردم باید پرداخت بشه

12 8 پاسخ 1400/6/27 -15:36

آخه بدبختی اینجاست که همین چندتا تانکر نیست، عمریست حزب الله مفتخور و حماس و بشار سنگدل و... ایران را دارن میچاپن، از اون بدتر تحریم‌هاست که فقط بخاطر دخالت در لبنان و سوریه و یمن بر مردم مظلوم تحمیل شده... .انگاری اینا فقط اومدن برا ویرانی، منافع مردم ایران هرگز در اولویت نیست

اسب ترووا 1400/6/27 -16:12

۴۰ساله بعد انقلاب و استقلال ایران از غربی های ارباب و خان دنیا، این یاران ومتحدان مان(لبنان وسوریه وفلسطین) بودندکه بامایه گذاری ازخون وجان وامنیت شان_نقش(اسب ترووای) ایران در ادامه راه مقاومت و عزت درمقابل مستکبران دنیارا،با زحمت به دوش کشیدند.درود بر یاران ومتحدان مقاومت مان در فراسوی مرزها.

دیکتاتور وطن فروش 8 2 پاسخ 1400/6/27 -15:30

مال مفته به هر عربی که عشقم بکشه میبخشم، ایرانی های مجوز لطفا خفه! خخخخخخخ

رضا،، 4 4 پاسخ 1400/6/27 -15:15

من نمیدونم چرا هرجاکه اصولگراهای ملی ومذهبی می آیندوفرمان و کارها را بعد۴سال و۸سال بی خاصیتی وبی ثمری قبلی ها، ازآنها میگیرند و باعث بازشدن درب های نعمت و فرج وشادی میشن، یک عده همیشه منفی ذهن و دست درمنفی ها،ناراحت ومعترض میشن؟؟؟؟!!!// عجیبه!! برای کشورش دارن نفت وانرژی و نعمت وحمایت میفرستن،بعد این مردک کت وشلوارش از غرب، ناراحت وکلافه میشه از گشایش ملتش؟؟!! واقعاًعجیبه این نوع ذهن ها!!

امید 17 2 پاسخ 1400/6/27 -15:14

دولت لبنان که گفته این کار غیر قانونیه یعنی پولی نمیده بابتشون.حزب الله هم که دستش تو جیب خودمونه؟؟پس پول اینارو کی میدهههههه؟؟؟،!!!

1400/6/27 -15:42

حسن نصرالله داخل زیرزمین مخفی شده و داره دلار چاپ میکنه تا بدهیشا صاف کنه

ناشناس 1400/6/27 -15:56

خنده دار ترین دولت دنیا دولت لبنان است که هر منسبدارش از رییس جمهور گرفته تا وزاریش از یک دولت خارجی نان میخورند یکی ازآمریکا یکی از فرانسه یکی ازامارات یکی از عربستان یکی از اسراییل بکی از ایران و.....لذا نگران حرف یکی از آنها نشوید.

نادی 7 1 پاسخ 1400/6/27 -15:13

ایکاش مثل شما ایران هم داشت تا بگه مال مردم ایران بخشیدن بی شرمی و جرم است.

روزبه 24 2 پاسخ 1400/6/27 -15:10

فقط بگم خاک دو عالم برسر مسیولان بی غیرت ما

کریمی قدوسی 3 7 پاسخ 1400/6/27 -15:02

بنزین اهدایی ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران گوارای وجودتان. تشکر می کنیم که هدایای ما قبول می فرمائید. احسنت بر ملت قانع و صبور ایران احسنت.

شبنم 1400/6/27 -15:35

کریمی مغز نخودی تو دیگه که هستی

به شب نم جووون 1400/6/27 -19:19

عزیزم ایشون متلک گفته نگرفتی!

عزیز 8 2 پاسخ 1400/6/27 -14:57

چرا کشتی اولی که آمد اظهار نظر نکردی گذاشتی کشتی دوم آمد بی معرفت حتما آن برادرای عربت قول بهتری دادند اسب پیشکشی دندانش می شمارند ما که ازت پول نمی خواستیم نازم می کنی

علی 6 13 پاسخ 1400/6/27 -14:56

خوبه شما هم بدتون نیومده تیتر کردید! کدوم حاکمیت ؟! دولت لبنان عرضه نداشته بنزین وارد کنه و بنزین ایران را مرتبطین با حزب الله خریداری کرده اند واز مبادی رسمی آورده اند ولبنان را از شرایط بحرانی خارج کرده اند حالا هرکی هرچی میخواهد بگوید.

به علی 1400/6/27 -15:24

چرت نگو دروغگو، کجا حزب الله خریده؟!! حین نصرالله قبلا گفته کل پول و بودجه ما از ایرانه، حالا از همون پوله بده نفت بخره، خر خودتی و معلم له

ناشناس 1400/6/27 -15:56

داداش، بحث یک میخ به نعل هست

دبهل 17 23 پاسخ 1400/6/27 -14:49

تاکی نصراله مفت خور باید ازما بچاپد.لعنت براین آدمهای مفت خور

. 1400/6/27 -15:24

تاخر هست، خریدار هم هست

به دبهل 1400/6/27 -16:53

مفت خور خودتی. اگر نیروی مقاومت منطقه نبود داعش بر خاور میانه مسلط می‌شد.

سید 9 8 پاسخ 1400/6/27 -14:48

عجب ملعونی هستی نخست وزیر لبنان دلارهای رژیم وهابی سعودی بهت ساخته حرام لقمه

ali 10 1 پاسخ 1400/6/27 -14:48

اینهم از دست درد نکنه لبنانی ها ... نفت مفتی هم براشون میفرستی جفتک میزنن . این نفت باید به قیمت صادر بشه به کشورهائی که آدم حسابی هستند . کوفت بخورن اعراب

ایرانی گرفتار 24 1 پاسخ 1400/6/27 -14:31

پس بده اقا ناراحتی بس بده، ده ها هزار زباله جمع کن ایرانی بیشتر احتیاج دارن و لعنت بر کسانی که اجازه دادن به لبنان سوخت بدن

کلاغ پر 1400/6/27 -14:53

مگه ما به لبنان دادیم ما به دکتر نصرالله که جزء لاینفک مردم ایران هست دادیم ------

به کلاغ پر پفیوس 1400/6/27 -15:26

غلط کردی مر تیکه وطن فروش،مگه ارث باباته

@ 1400/6/27 -16:57

ارزش چغندر از ایرانی بی بصیرت بالاتر است.

جوان 23 1 پاسخ 1400/6/27 -14:28

سوخت مفتی بگیری ناز هم بکنی واقعا عجیبه .بیچاره مردم ایران که منابعشون غارت میشه این وسط

. 1400/6/27 -16:58

از کی تا حالا منافقین به فکر منابع ایران افتاده اند؟

جوان 1400/6/28 -02:14

به. منافق جد و آبادته نکبت چی شد حرف حق تلخه ؟هر کی حرف حق بگه منافقه؟تو چی هستی ؟ ساندیس خور عقده ای

رضا،، 8 9 پاسخ 1400/6/27 -14:27

ببین حالا کدوم کراواتی بی خاصیت، دم از حاکمیت لبنان میزنه!!!!!! 10 ساله (رفیق حریری) نخست وزیر خوبشون رو _همان گرگ های اسرائیل، کف خیابون ترور کردند_ اما هنوز بعد 10سال یک رجال و مرد تو دولتشون ندارند تا جای پست نخست وزیری بگذارند و کشورشون رو ازبی صاحبی و ولنگاری دربیارن!! //#حالا اشکال و بدی و اَخی ،از انرژی نفت ایرانه که برای ملت لبنان، داره فرستاده و نور امیدشون میشه!! //#####کلا جمع کن برو بغل دست اَشرف غنی کراواتی، بشین میقاتی جون.طفلک‌ اونهم برای افغان ها،حاکمیت!!!!!کرد.

ناشناس 1400/6/27 -14:58

خائنهای غربگدا فقط ایرانو ب فلاکت نرسوندن تولبنان وعراقو افغانستان هم هستن خاک برسرتون غربب پرستهای بی خاصیت بی ارزش وحقیر

1400/6/27 -15:03

حریری را حزب الله ترور کرد اینا پسرش هم میدونه اما...

به آخری 1400/6/27 -15:43

فعلا که ترور وکودک کشی، شغل دوم اسرائیل وصهیونیست کثیف جماعته. ترور فخری زاده+احمدی روشن+...و بقیه دانشمندان کشورمان./با نیم خط نظردهی بدون سند ومدرک،واقعیات عوض نمیشه و گرگ،آهو نمیشه.

مرد میدان 13 0 پاسخ 1400/6/27 -14:16

بابا تو دلت داره قند اب میشه مثلا الکی ناراحتی که اربابت بیرونت نکنه.... خاک بر سرت

مزدا 15 1 پاسخ 1400/6/27 -14:13

از ماست که بر ماست ، روزی این اعراب اسم ایران را بر ترس میبردند ، الان اینقدر گستاخ شده اند که نفتمان را میبرند و منت هم سرمان میگذارند

علی 13 1 پاسخ 1400/6/27 -14:11

دولت لبنان که مخالف ورود این محموله هاست،حالا پولش را کی پرداخت می کنه؟!!

کلاغ پر 1400/6/27 -14:54

دکتر نصرالله------

. 1400/6/27 -17:04

بازرگانان شیعه لبنان پرداخت کرده اند.

رضا 12 3 پاسخ 1400/6/27 -14:07

بفرما بدهکار هم شدیم . ما چقدر به نصرالله ،وحشی الشعبی و اسد بدهکاریم که ۴۳سال است سالیانه ملیاردها دلار باید به انها باج بدهیم در حالیکه مردم ایران حتی مواد غذایی کافی برای ادامه حیات در اختیار ندارند

به رضا شلغم 1400/6/27 -17:02

افق دیدت را وسیع تر کن.برای قدرت منطقه شدن باید هزینه داد.

ب 1400/6/27 -18:37

ما‌قدرت‌منطقه‌ای‌نمی‌خواهیم‌تا‌هزینه‌بدیم‌.

مرد میدان 5 0 پاسخ 1400/6/27 -14:06

گالیور نقشه دست یکی دیگس>>>>.........

امیر 6 1 پاسخ 1400/6/27 -14:05

بیا و خوبی کن...

امین 15 5 پاسخ 1400/6/27 -13:57

چقدر بی عرضه و ترسو .... دقیق یاد حسن روحانی افتادم . خدا ملت لبنان رو نجات بده.

سید حسین 1400/6/27 -15:04

جان ملت ایران فدای سید حسن نصرالله و بشار اسد و انصار الله