نماینده آمریکا در سازمان ملل: می خواهیم درباره برجام رو به جلو حرکت کنیم

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: می خواهیم درباره مسایل برجام رو به جلو حرکت کنیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل: می خواهیم درباره برجام رو به جلو حرکت کنیم

لیندا گرینفیلد با بیان اینکه بلینکن در نیویورک دیدارهای دو جانبه ای دارد، افزود:ما هیچ برنامه مستقیمی برای دیدار دوجانبه در زمانی که آنها (هیات ایران) در اینجا (نیویورک) هستند، نداریم اما این بدان معنا نیست که گفتگو با ایران را ارزشمند ندانیم زیرا ما می خواهیم درباره مسایل برجام رو به جلو حرکت کنیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت ما با ایرانی ها در وین در ارتباط هستیم و این بحث ها آنجا ادامه خواهد یافت.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری صبح سه شنبه آینده ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت محلی در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بصورت مجازی سخنرانی خواهند کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی افزود: اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل سه شنبه آینده با سخنرانی روسا و وزرای خارجه کشورهای مختلف آغاز به کار خواهد کرد.

تخت روانچی گفت: آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری در صبح روز اول اجلاس بصورت مجازی سخنرانی خواهند کرد و در ادامه کار هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در نیویورک حضور خواهند داشت.

پیش از این، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که بایدن همچنان معتقد است که دیپلماسی بهترین روش پیش رو در مذاکرات هسته ای با ایران است.

جن ساکی در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تغییر در تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، اظهار داشت که بایدن همچنان معتقد است دیپلماسی بهترین روش پیش رو است و بازگشت به دوره ای که در آن از قابلیت های هسته ای ایران آگاهی داشتیم و می توانستیم با شرکای بین المللی خود در این مورد همکاری کنیم، بهترین گام است.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال گفت که این امر به عهده وزارت خارجه است تا آنچه را از طریق دیپلماسی امکان پذیر است، تعیین کند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سوالی درباره تغییر تیم مذاکره کننده ایران گفت: اینکه ایران بخواهد چه کسی را به ‌عنوان نماینده خود انتخاب کند، به خود دولت ایران بستگی دارد.

وی افزود: سیاست ما در قبال ایران برای پیشبرد منافع مان صرف نظر از اینکه چه کسی چه سمتی دارد، طراحی شده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که از زمان روی کار آمدنش وعده بازگشت به تعهدات برجامی را داده و به رغم برگزاری شش دور مذاکرات وین، وعده خود را هنوز عملی نکرده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران در تماس تلفنی امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد: ما با مذاکره مفید مخالفتی نداریم اما برنامه و نتیجه مذاکره باید لغو تحریم ها علیه ایران باشد، مذاکره برای مذاکره بی فایده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در جمع سفرا و روسای نمایندگان خارجی مقیم تهران با بیان اینکه دولت سیزدهم مذاکره را یک ابزار موثر دیپلماسی می داند، گفت: ما به هیچ وجه از مذاکره فاصله نخواهیم گرفت.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • طوفان شن
    0

    آقایون سریعتر عراقچی رو بفرستین متخصص رو به جلوه.......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها