امام جمعه یاسوج: دولت نسبت به مسئله جمعیت بی تفاوت نباشد

امام جمعه یاسوج با تاکید بر اینکه بی توجهی به مسئله جمعیت در دو دهه اخیر مشهود است، گفت: دولت سیزدهم این مهم را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهد.

امام جمعه یاسوج: دولت نسبت به مسئله جمعیت بی تفاوت نباشد

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به مسئله جمعیت به عنوان موضوعی بسیار مهم اظهار داشت: امروزه مسئله بحرانی شده و جمعیت ما در حال نزدیکی به صفر شدن بوده تا جایی که در سال 98 رشد جمعیت تنها یک دهم درصد بوده است.

وی عنوان کرد: هر کشوری جمعیت آن به سوی پیری رفت در عرصه امنیتی اقتصادی علمی و سیاسی و کاری با مشکل مواجه خواهد شد جمعیت پیر توان فکر کردن و کار کردن را ندارد و جمعیتی مصرف گرا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کسی که عرق ملی داشته باشد و قلبش برای کشور بتپد و انگیزه مذهبی دارد باید به افزایش جمعیت فکر کند.

حسینی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشوق های لازم در اختیار قرار داده نشد و در جاهایی به یاد داریم که بیمه برای فرزند چهارم رد نمی‌شد لذا باید دولت برای فرزندآوری مشوق‌ها و امتیازهایی از جمله مشوق مسکن و مشوق اشتغال در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

وی با اشاره به اهمیت شعر و ادب فارسی افزود: شعر و زبان و ادبیات فارسی را باید پاس بداریم متاسفانه برخی ها زبان مادری و شعر فارسی را کنار گذاشته و زبان بیگانه به آنها تحمیل شده و در بسیاری از کارها از حروف لاتین استفاده می‌کنند در حالی که زبان فارسی زبان اخلاق و عرفان است.

حسینی همچنین به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با گرامیداشت این هفته ادامه داد: تنها 19 ماه از انقلاب و تولد آن گذاشته بود که صدام عهدنامه الجزایر را پاره کرد و جنگ از هوا زمین و دریا آغاز شد و صدام به امر اربابان غربی خود نوکری کرد و تلفات سنگینی به دو کشور ایران و عراق وارد شد.

وی بیان کرد: نزدیک به 200 هزار شهید و تعداد زیادی مجروح و اسیر دادیم که دو برابر آن تلفات بر کشور عراق وارد شد اما ملت ایران قدرت خود را در این جنگ نشان دادند و این مقاومت درس عبرتی برای قدرت‌مداران عالم شد که فکر می‌کنند می‌توان با زبان زور با ملت ایران سخن بگویند هرکس شرارتی کند با مشت محکم این ملت روبرو می‌شود.

حسینی یادآور شد: هر چند در جنگ صدام هر چیز نیاز داشت در اختیار او قرار داده شد اما همین صدام در ادامه با ذلت به دست خودشان کشته می شود و ملت ایران با قدرت به حیات خود ادامه می‌دهد و به فرموده رهبری معظم جنگ تاریخ پر افتخار برای ما بود.

وی بیان کرد: استان ما هم در جنگ سهم بزرگی داشت بیش از 33 هزار نفر رزمنده و 1800 شهید تعداد بسیار زیادی جانباز و آزاده تقدیم انقلاب و اسلام کردیم.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها