رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد:

شدید شدن آتش سوزی جنگل‌های کوه "نیر" شهرستان بویراحمد/ نیاز به کمک داریم

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از گسترش و شدید شدن آتش سوزی جنگل‌های کوه نیر این شهرستان خبر داد.

شدید شدن آتش سوزی جنگل‌های کوه "نیر" شهرستان بویراحمد/ نیاز به کمک داریم

عباس حسن زاده با بیان اینکه شرایط آتش سوزی جنگل‌های کوه نیر شهرستان بویراحمد بحرانی است و هرکس می تواند کمک کند، افزود: این آتش سوزی که از روز سه شنبه آغاز شده است و تاکنون در چند مرحله مهار شده اما از ساعاتی پیش بعلت وزش باد شدید و پوشش علوفه حدود دومتری، گسترده تر و شدیدتر شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی پس از چند روز حضور فعال شبانه روزی دیگر خسته شده اند و توانی ندارند، اظهار کرد: از مردم و طبیعت دوستان درخواست کمک داریم و هر کس هر آنچه از دستش برمی آید برای کمک به مهار آتش سوزی کوتاهی نکنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۴ سورتی پرواز جهت انتقال نیرو انجام شده است و بالگرد نیز جهت سوختگیری به یاسوج برگشته است.

حسن زاده عنوان کرد: روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه شاهد سه فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان بویراحمد در جنگل‌های مشرف بر آبشار یاسوج، پشت سد «جوزار» بخش چیتاب و هم‌چنین جنگل‌های لوداب بوده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال آیا هواپیما ی آتش نشان می تواند به مهار و خاموش کردن آتش کمک کند، بیان کرد: شرایط منطقه طوری است که استفاده از هواپیمای آتش نشان جوابگو نیست بلکه نیاز به نیرو داریم و از همه کسانی که توان و امکان این را دارند که به کمک نیروهای منابع طبیعی به شتابند درخواست کمک و استمداد داریم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نان
    0

    احتمالا فردا میگن فقط درختهای خشک سوخته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها